Het mysterie van de verdwenen kip

Moderators: Dani, ynskek, Ladybird, Hanmar, xingridx, Mjetterd, Polly, Giolli

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Percy

Berichten: 12023
Geregistreerd: 04-09-01
Woonplaats: België

Het mysterie van de verdwenen kip

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-01-03 17:56

Tien dagen geleden was ik een van mijn twee kippen kwijt, er lagen alleen nog veren. Waarschijnlijk heeft een vos haar te pakken gehad. De overgebleven kip en haan wilde ik dit leed besparen en ze opsluiten maar dat vonden ze maar niets. Die nacht ben ik nog een paar keer gaan kijken en alles leek rustig.

Tot de volgende ochtend: kip en haan waren weg Verdrietig
De afgelopen tijd was ik veel buiten rond het huis maar ik kon geen spoor meer van ze vinden. Vanmorgen in de verse sneeuw meende ik wel vossensporen te zien. Jammer maar helaas voor mijn mooie Noord Hollandsche blauwe grote kippen.

Tot vanmiddag: het was al donker aan het worden en mijn oudste dochter hielp met het verzorgen van de paarden. Opeens kwam ze op me afrennen want ze had een kip gezien in de stal. Maar dan kon helemaal niet Verward
We zijn samen gaan kijken en jawel hoor: daar zat mijn kip! Van de haan helaas geen spoor.

Ik begrijp er helemaal niets van. Ze was echt weg, en nu is ze weer terug, gezond en wel.
Ik kan niets anders bedenken dan dat ze heeft kunnen vluchten en zich de afgelopen week ergens schuilgehouden heeft maar hoe ze dat voor elkaar heeft gekregen begrijp ik niet want kippen hebben nu eenmaal de onbedwingbare behoefte om te scharrelen als het licht is.
Ze ziet er ook nog gezond uit. We hebben haar nu opgesloten in de stal en ze heeft een hoekje van de Shetlanderbox uitgekozen om te gaan slapen.

Het is voor mij echt een raadsel waar ze is geweest de afgelopen week.


Kais

Berichten: 5139
Geregistreerd: 29-05-02
Woonplaats: Hell

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-03 18:48

Gelukkig leeft ze nog Lachen Maar hoe zijn de kip en haan ontsnapt als ze opgesloten waren? Of hoe is de vos erbij gekomen?

It never eats, it never sleeps, it never stops...

Gwen

Berichten: 15915
Geregistreerd: 20-11-01
Woonplaats: Nabij Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-03 10:35

Tja, Kip's wegen zijn ondoorgrondelijk, dat is duidelijk. Ik snap er ook geen klap van, maar het zou wel leuk zijn als de haan nou ook nog tevoorschijn kwam.

Gelukkig maar dat ze de Shetbox als fijn slaapplekje zag. Heb je haar nu overdag wel los lopen? Of blijft ze lekker in de stal?

Buitenzorg

Berichten: 10818
Geregistreerd: 02-10-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-03 10:41

Je mist nu dus nog 2 kippen en je haan?
Get wat rot.
Maar het is idd een mysterie dat die ene kip helemaal gezond is teruggekomen. Is er niet eea grappenmaker geweest die je kippen heeft laten ontsnappen?

Nee, hoe komen anders de vossensporen op je erf.... Haha!
Ik hoop dat de rest ook nog terugkomt!
Sterkte!

Dag lieve Nick. Dankjewel voor jou. Dankjewel voor alles.
Vergeten zal ik je nooit, dag maatje... 15.05.2004 - 07.06.2010

Gwen

Berichten: 15915
Geregistreerd: 20-11-01
Woonplaats: Nabij Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-03 10:59

.
Buitenzorg schreef:
Je mist nu dus nog 2 kippen en je haan?

Nee, 1 kip was al weg (waarvan ze de veren vond) en later waren de andere kip en de haan ook verdwenen, maar van dit stel kwam de kip gisteren ineens weer terug. Ze mist dus nog de eerste kip en de haan. Knipoog

Aangezien er van de eerste kip veren lagen, vrees ik daarvoor het ergste... Huilen Maar wat er nou toch met die andere twee gebeurd is Verward .

Percy

Berichten: 12023
Geregistreerd: 04-09-01
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-01-03 12:39

Gwen begrijpt het Haha!

Er waren twee kippen en een haan. Toen was er nog maar een kip en een haan en een bos veren en daarna helemaal niets meer.
Ik wilde ze opsluiten maar dat lukte niet vandaar dat ze toch gepakt konden worden.

En nu is dus de overgebleven kip weer terug. Van de haan ontbreekt elk spoor. Giant vond een kip in zijn box toch wat minder geslaagd en kip woont nu in het hooi maar ze probeert steeds te ontsnappen en ik durf haar niet meer naar buiten te laten. Kip is wel van slag en erg schuw geworden.
Maar ik begrijp dus niet waar ze de afgelopen week heeft uitgehangen en hoe ze dat dan heeft overleeft met deze kou.

Dat mijn haan weg is vind ik echt balen want die was hier geboren en het was gewoon een hele lieve haan. Hij had een rare tik en dat was dat hij steevast om 4 uur begon te kukelen. De eerste dagen werd ik wakker om 4 uur omdat het zo stil was Scheve mond
Ik heb ook niets meer horen kukelen sindsdien, hij zal dan ook wel echt helemaal weg zijn.

Fleda

Berichten: 5700
Geregistreerd: 03-02-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-03 12:51

Naja zeg! Wat een vreemd verhaal! Maar nu is die kip heel zielig in haar eentje!

stitch

Berichten: 3774
Geregistreerd: 14-08-02
Woonplaats: oviedo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-03 14:26

kewl, de kip is getelepateert Tong uitsteken kon ik dat maar Tong uitsteken

ynzo: En, de spannende liefdesverhalen à la As the world turns heb ik ook wel beleefd op m'n terugreis door onder andere Rusland, Polen en Frankrijk


Caballo

Berichten: 1160
Geregistreerd: 17-04-01
Woonplaats: Texas, USA

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-03 18:07

Zo gaat dat hier ook Verdrietig Hier zitten ontzettend veel roofdieren die het op kippen gemunt hebben. Het kan een vos zijn, coyote, wasbeertje, possum, slang, havik of een uil. Nou heb ik 6 honden rondom huis lopen die de vossen, coyotes, wasbeertjes en possums weg houden. En dan nog 8 katten die de slangen weghouden. Van al die roofdieren heb ik geen last. De havik komt hier ook niet zo veel in de buurt, want er is buiten teveel gaande en heb ik daar eigenlijk ook geen last van. Alles ging dus heel goed met mijn kippen en ik miste nooit geen kippen. Tot opeens om de 2 a 3 nachten er een kip verdween. Ik stond werkelijk voor een raadsel Verward Mijn kippen slapen namelijk in de boom naast ons huis. En op een nacht werd ik een keer wakker van het gekakel van mijn kippen. Ik met een grote schijnwerper naar buiten gerend om te kijken wat er aan de hand was. Ik schijn in de boom en er vliegt een hele grote uil weg. Daar was dus de boosdoener!! Boos! Die plukte gewoon de kippen uit de boom vandaan. Blijkbaar was de boom een wandelend (vliegend) buffet Verward Tot 2 keer toe is die uil diezelfde nacht nog terug geweest, maar kon niks meenemen, omdat ik elke keer naar buiten rende als ik hem eraan zag komen. De volgende dag heb ik een hok in elkaar geflanst en die avond heb ik de kippen daarin opgesloten. En zo heb ik dat een paar weken achter elkaar gedaan en was er voor de uil niks meer te halen. Het is een poos goed gegaan en nu is het gedonder weer begonnen. Ik ben mijn kipjes maar weer op gaan sluiten.
Ik hoop dat die vos je kip nu weer met rust laat en hopen dat ze veilig is in de shetlanderbox.

Life is all about ass; you're either covering it, laughing it off, kicking it, kissing it, busting it, trying to get a piece of it or behaving like one.

Percy

Berichten: 12023
Geregistreerd: 04-09-01
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-01-03 15:43

Een uil Verward
Ik wist dat uilen muizen en andere kleine knaagdieren smakelijk opeten maar een hele kip??? Dat moet dan wel een hele grote uil geweest zijn.
We hebben hier ook wel uilen maar die zijn niet veel groter dan een kip. De torenvalken eten de kuikens als ze de kans krijgen maar beginnen ook niet aan een volwassen kip.

Maar als ik dat zo lees hebben we het hier nog gemakkelijk. Bij jou zijn heel wat meer kapers op de kust.

Caballo

Berichten: 1160
Geregistreerd: 17-04-01
Woonplaats: Texas, USA

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-03 17:23

Ja, het was inderdaad een uil. En hier zitten behoorlijk grote uilen. En daarbij heb ik ook kippen die niet zo heel erg groot zijn. Normaal gesproken gaan de havikken ook alleen maar voor de kuikens. Die kunnen ze dan zo van de grond meeplukken. Ik denk dat ze pas een grotere kip nemen als ze echt honger hebben en er zijn geen kleine kuikentjes. Dat is een makkelijke hap natuurlijk. Hoeven ze niet te jagen. Er zijn idd meer kapers op de kust, maar ik geloof dat ik het meeste onder de duim heb Haha! Het zijn alleen die verrotte vogels waar ik last van heb.

Life is all about ass; you're either covering it, laughing it off, kicking it, kissing it, busting it, trying to get a piece of it or behaving like one.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie