schoonmaken v/d koker

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
wodan

Berichten: 2343
Geregistreerd: 24-10-01
Woonplaats: Alkmaar

schoonmaken v/d koker

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-01-03 19:51

Vandaag zaten de binnenkant van wodan's benen helemaal onder zwarte kleverige troep. Hij heeft dit af en toe wel eens. Eerst dat ik nog dat het troep van zijn castratie was,maar dat is nu ruim 7mnd geleden dus dat kon het niet meer zijn.
Zijn benen heb ik met een spons en water schoongemaakt,maar van binnen niet.
Ik vroeg aan een stalgenoot die ook een ruin heeft gehad of ben dit ook wel eens had. Het bleek dan ook gewoon een zeer smerige koker te zijn.Het valt haast niet op doordat er zoveel haren om heen zitten op dit moment. Ze raade mij aan om het met groene zeep schoon te maken van binnen. Zelf lijkt me dat niet verstandig ivm zeep resten.

Ik heb via de zoek functie al een aantal topics terug gelezen waarin ook betadine word genoemd.

Kan dit echt geen kwaad om dat te gebruiken? En wat voor handschoentjes gebruiken jullie om het schoon te maken en waar kun je ze kopen?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-03 19:58

Mijn paard wil beslist niet zijn geval laten hangen om schoon te laten maken. wat ik doe in de winter is: een dit vaseline op een babydoekje, Dat rondsmeren en daarna weer met een babydoekje de koker in en wat poetsen. Zo komt er al veel troep mee naar buiten.

In de zomer pak ik gewoon een schone spons met water. Zelf gebruik ik liever geen schonmaakmiddelen er bij omdat ik bang ben dat het gaat irriteren.

Als ik handschoenen gebruik zijjn het van die platsic dingen die je op het tankstation gratis mee kan nemen en als ik die niet heb gebruik ik geen handschoenen maar was mijn handen goed (wel met zeep).

Pellie

Berichten: 16935
Geregistreerd: 19-08-02
Woonplaats: Ouwsterhaule (frl)

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-03 23:16

Hmm handige topic. En betadine en groene zeep zijn dus de middelen waarmee je wassen kunt. Dan vast ook Tea Tree zeep enzo.

Mensen nog meer tips?

Barb

Berichten: 12081
Geregistreerd: 24-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-03 10:54

Oke ik heb dus laatst aan een medebokker gevraagd hoe je nou precies zo'n koker moet wassen aangezien ik nu ook een ruin heb en alleen maar merries gewend ben Haha!
Nou ze heeft het even voor me opgeschreven (en ik wilde Joey alweer bijna in gaan ruilen Scheve mond ik zie er tegen op) maar ik zal het hier even neerzetten:

Citaat:
Piepie wassen les 1


oke, komt ie:

Men neme:
- 1 schone emmer met handwarm schoon water (geen sop)
- Een latexhandschoen ter bescherming van jezelf (smegma Misselijk )
- Een schone (liefst nieuwe) zachte spons

Het is erg handig als Joey gewend is dat ie uitschacht als je hem lekker tussen de dijen kriebelt (oefenen Tong uitsteken )

Als je kijkt naar een paardenpiepkoker, dan zie je dat je daar aardig in kunt kruipen. Het is echt een holte.
Ook als hij niet meteen uitschacht kun je het grootste gedeelte schoonmaken.
Probeer gewoon eens eerst met je latexgehandschoende hand naar binnen te gaan om te voelen hoe dat nou allemaal precies zit.
Je zult de holte voelen met de verstopte piep erin.

Als je 'het gevoel' een beetje hebt, dan kun je met de natte spons naar binnen om zachtjes de (het?) smegma mee naar buiten te nemen.
Vooral geen brute kracht gebruiken en niet trekken aan vellen of dingen die niet meteen loskomen.
De eerste keer dat je het doet zal het misschien best smutzig zijn (ligt eraan of de vorige eigenaar het heeft bijgehouden)
Bij .... kwamen er dikke plakkaten zwart stinkspul uit.
De spons kun je het beste een beetje rondroeren.
Ik doe ook weleens de spons helemaal doornat maken en hem dan verstoppen in de koker, even laten zitten (5 minuutjes) en dan eruit halen. Dan is het allemaal een beetje losgeweekt.

Mocht hij (joey) een vellerige piep hebben, dan kun je met de spons zachtjes schoonmaken, maar niet de vellen eraf trekken!!!
Dat doet zeer en het is toch een soort bescherming. Ze laten vanzelf los als de tijd rijp is.

Ik heb nog nooit iets geroken dat zo smerig is als paardenkopkaas, dus een knijper is op zijn plaats. En oja, doe het niet langs de kant van de weg (zoals ik) want dan kijken voorbijgangers je erg vreemd aan! Bloos

Het moraal van dit vieze verhaal: Alleen weghalen wat los zit en niet trekken. Lachen


Laat me weten als je het een keer gedaan hebt, dan kunnen we lachen!! Haha!

Pellie

Berichten: 16935
Geregistreerd: 19-08-02
Woonplaats: Ouwsterhaule (frl)

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-03 11:34

*LOL* *LOL* Haha! Ha ha ha ha ha, ik lig in een deuk!! Wie is de auteur? Die verdiend een pluim voor d'r gevoel voor humor!! Haha! *LOL* *LOL*
Dit is in ieder geval erg duidelijk, dank je wel!

Zwelgje

Berichten: 3207
Geregistreerd: 01-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-03 12:17

Hoe vaak maken jullie de koker van jullie paard trouwens schoon. Ik ken mensen die dit elke twee weken doen. Ik doe het zelf maar een keer per 6 maanden. Is dat te weinig? Ik blijf er liever zo veel mogelijk vanaf. Het lichaam zuivert het meeste toch wel zelf.
Iemand een antwoord over de frequentie van wassen?

Lielle

Berichten: 66255
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-03 12:31

Er staat ook een erg leuke engelse uitleg ergens hier, maar ik wil de zoekfunctie niet gebruiken vw de proxy errors. ALs je het wel kunnen, zoeken op "mr hand" zou resultaat moeten opleveren.

Alvaron

Berichten: 1764
Geregistreerd: 26-03-02
Woonplaats: aan de voet van de Posbank

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-03 13:42

Ik heb dan wel geen ruin maar een hengst en ik haal alleen de loszittende vellen van z'n penis. Ik doe 't tegenwoordig droog en alleen wanneer hij uitschacht (redelijk vaak als ik aan 't poetsen ben). En inderdaad, je stalgenoten kijken de eerste keer wel wat gegeneerd en doen er lacherig over als je op je hurken naast je paard gaat zitten, z'n penis vastpakt en de loszittende vellen er van af gaat halen. Niks van aantrekken, gewoon doorgaan, ze wennen er vanzelf aan (en zo niet, dan is dat hun probleem, toch?). Ze kunnen d'r zelfs nog wat van leren Haha!.

Waarom ik 't droog doe? Ik heb 't een tijdje met een schone natte spons gedaan (alleen water), maar dan trok ie 'm gauw weer naar binnen en na een paar keer kreeg ie last van een opgezet scrotum. Sindsdien doe ik 't droog en heb nergens meer last van gehad.

VillaNeusjes

Berichten: 6097
Geregistreerd: 03-09-02
Woonplaats: Villa neusjes on tour

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-03 17:03

maak altijd regelmatig de koker schoon i.v.m. infectiegevaar. meeste mensen weten dit niet.
gewoon met een emmer water met betadineshampoo of scrub. goed wassen en hij hoeft daarbij niet persee uit te schachten. daarna met de waterslang (werkt beter dan met spons) de boel uitspoelen.
mijn paard is het gewend en laat het gewoon toe. de eerste keer zullen ze het vervelend vinden. ik trek er trouwens wel latex handschoenen bij aan voor de hygiene. (ik vind het nog steeds vies werk) maar als je die niet kan/wilt gebruiken je handen goed schoonmaken van te voren...

Toess

Berichten: 12028
Geregistreerd: 27-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-03 17:54

Pellie.. samen eens proberen Knipoog Lijkt mij raar werk en denk dat stalgenoten me voor gek uit gaan maken. Ewald heeft een vrij gore koker (wat er vanaf buitenaf te zien valt) Hij schacht wel vaak een klein stukje uit tijdens het poetsen en ook als hij moet plassen (handig om te zien Haha! ) Hij zal het absoluut niet lekker vinden, mag ook neit met borstel vlakbij zn piep komen Knipoog

sonjabelgium

Berichten: 6907
Geregistreerd: 11-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-03 17:55

Mijn hengst gaan meteen meppen als er "iets" aan zijn "ventje" komt. Toen ik vroeg aan de fokker wat ik dan moet doen zei ie gewoon emmer water tegen aangooien als ie uitschacht ... alleen doet ie dat niet vaak. Hoe leer je hen dat dan aan als ie steeds gaat meppen??? Een mep van zo'n tinkerhoef is echt geen lief aai'tje .... Boos!

Pink_Horizon

Berichten: 19828
Geregistreerd: 11-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-03 18:10

Pinky laat het ook gewoon toe. Hij trekt er zichzelf niet zovel van aan volgensmij, maar hij houdt zijn ding wel binnen Haha!
Ik doen het meestal met een schone spons. Met lauw water.
Helemaal niet vaak eigenlijk, meestal 2/3 keer per jaar ofzo?

Sirena
Berichten: 47
Geregistreerd: 20-07-02
Woonplaats: Lisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-03 18:13

Hebben jullie mannen je eigen penis wel eens met betadine schoongemaakt of tea tree, moet je eens doen lijkt mij eerlijk gezegd geen pretje. dus waarom zou een paard dit dan wel fijn vinden ? lijkt mij gewwon het handigste met simpel water

KiWiKo

Berichten: 51672
Geregistreerd: 19-10-02
Woonplaats: Killstraight

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-03 18:14

Mijn eerste paard vond het heerlijk, hij ging er helemaal voor staan, kon hem niet vaak genoeg gebeuren...........Hoe ik me erbij voelde maakte hem niks uit!!!! verder heb ik alleen maar paarden meegemaakt waar het niet of moeilijk bij kon

Cowgirl

Berichten: 23739
Geregistreerd: 04-03-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-03 18:23

Ik heb het nog nooit gedaan(heb felix 9jaar en danno 4 jaar) en ik heb er ook nog nooit problemen mee gehad.

Soms was 'ie' vies en de volgende dag weer schoon.

Onlangs vond een stalgenoot dat die van Danno vies was, dus op eigen risico mocht ze hem schoonmaken: er kwam niks uit.
Bij Felix hoef ik het niet te proberen.


Misschien maakt het wel uit als je paard de hele dag op stal staat en hem niet echt kan luchten. Mijnes staan 24 uur buiten dus ventilatie genoeg Haha!

sioux

Berichten: 196
Geregistreerd: 28-10-02
Woonplaats: Houten

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-03 19:02

Ik vind het echt het smerigste klusje in heel het paardengebeuren! Ik heb kokhalzend erbij gestaan van de viezigheid en de stank maar na vijf minuten went het wel weer een beetje.... Ik heb trouwens toen een beetje sedalin gebruikt dan laten ze hem gewoon eruit hangen en maakt het ze allemaal niet meer zo veel uit (gemeen hè), warm water vind ik wel zo fair en een klein beetje betadineshampoo en goed uitspoelen. Ik doe het eigenlijk alleen als het echt nodig is.

Pellie

Berichten: 16935
Geregistreerd: 19-08-02
Woonplaats: Ouwsterhaule (frl)

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-03 21:31

Sirena schreef:
Hebben jullie mannen je eigen penis wel eens met betadine schoongemaakt of tea tree, moet je eens doen lijkt mij eerlijk gezegd geen pretje. dus waarom zou een paard dit dan wel fijn vinden ? lijkt mij gewwon het handigste met simpel water


Nee maar mijn kerel gebruikt wel andere zeep dus tea trea lijkt me een goed alternatief. Lachen

Ik heb vanmiddag ff getest en ik mocht zijn slurfje best aanraken. Hij hangt 'em ook helemaal uit bij het poetsen.

Da's een goed plan A-J, laten we het maar gewoon samen doen. Al moet ik zeggen dat die van Gam nooit schrikbarend vies is en al helemaal niet dstinkt ofzo.

Percy

Berichten: 12070
Geregistreerd: 04-09-01
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-03 12:40

Hoe vaker je hem schoonmaakt, hoe viezer hij wordt heb ik het idee. Vroeger kende ik iemand die elke week stond te soppen en daar kwam ook elke keer een hoop troep uit.

Ik doe het eigenlijk nooit. Van de vijf ruinen die ik heb (gehad) heb ik alleen die van mijn eerste appaloosa af en toe gedaan omdat daar vellen aanhingen. Maar ook toen had ik al het idee dat het alleen maar erger werd van schoonmaken. Bij de anderen heb ik het nooit gedaan en is het ook nooit nodig geweest.
Wel scheelt het of ze hem er regelmatig uithalen. Paarden die hem vaak laten hangen hebben een schonere dan degene die hem zelfs voor het plassen nauwelijks laten zakken.

Billy

Berichten: 20708
Geregistreerd: 06-07-01
Woonplaats: Gemeente Tholen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-03 12:52

Ik maak Bill z'n koker nooit schoon. Ten eerste mag ik er niet aankomen, want hj is nogal preuts. Ten tweede ziet het er niet bijzonder vies uit.
Verder vind ik velletjes trekken nogal gewaagd. Als je bij je zelf wel eens een velletje lostrekt, trek je soms te ver en krijg je een wondje. Lijkt me nou niet echt fijn voor een paard

Mikkie

Berichten: 3964
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Landgraaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-03 14:40

Ik heb eigenlijk altijd alleen het begin schoongemaakt. Het gat zeg maar. Als ik ook maar naar zijn ding wijs als hij uitschacht trekt hij snel weer in. Wat ik ook probeer, hij schacht niet meer uit. (ahum)
Maar is het ook goed als je alleen het "gat" schoonmaakt???? Er zitten wel velletjes op zijn geval, maar die krijg ik er dus echt niet af (omdat hij steeds weer inschacht)

VillaNeusjes

Berichten: 6097
Geregistreerd: 03-09-02
Woonplaats: Villa neusjes on tour

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-03 14:44

neej trekken is niet handig. gewoon wassen met betadine. de losse vellen gaan er dan wel af. de rest laat een latere keer los.
en als je paard niet uitschacht kun je een beetje sendalin geven maar ook gewoon met je han (jah klinkt goor ) de diepte in...niet te hard en te ver dan is het niet zo prettig.
en goed uitspoelen.
als je par dhet niet prettig vind raad ik je aan om te oefenen door met een zachte doek te poetsen onder de buik en steeds een stukje verder richting de koker gaan. op een gegeven moment wennen ze er wel aan. en het is wel zo handig want als hij wel een infectie krijgt zul je hem daar wel moeten wassen. en dan zul je waarschijnlijk kluisters moeten gbruiken. maar liever met toestemming van het paard dus oefenen jongens.

Pellie

Berichten: 16935
Geregistreerd: 19-08-02
Woonplaats: Ouwsterhaule (frl)

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-03 17:41

Nou dan hoef ik waarschijnlijk niet eens, want zo vies is 'ie niet. Lachen

AnneOmie

Berichten: 6893
Geregistreerd: 15-08-02
Woonplaats: Krommenie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-03 18:02

Haha ik lig ook in een deuk om dat verhaal van piepie wassen les 1 Haha! en nu nog erger... ik moet dit waarschijnlijk ook doen ... heb ook een ruin maar hij laat zijn piepie nooit hangen en als hij hem laat hangen is hij wel heel schoon hoor Schijnheilig

Cowgirl

Berichten: 23739
Geregistreerd: 04-03-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-03 19:53

Citaat:
Hoe vaker je hem schoonmaakt, hoe viezer hij wordt heb ik het idee. Vroeger kende ik iemand die elke week stond te soppen en daar kwam ook elke keer een hoop troep uit.



misschien is die viese troep wel een soort glijmiddel zodat hij makkelijk in en uitschacht. Het lijkt me best pijnlijk als hij ruw is.

Pellie

Berichten: 16935
Geregistreerd: 19-08-02
Woonplaats: Ouwsterhaule (frl)

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-03 21:28

Ja daar zit wat in natuurlijk.