Mijn zusje vs duif

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 

Sanne

Berichten: 940
Geregistreerd: 01-05-01
Woonplaats: Schenkeldijk, Hoekse Waard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-07-01 14:07

Mijn zusje vond eergisteren een duif. Hij kon niet meer vliegen! Dus ze nam hem mee en die dag was ie echt heel moe uitgedroogt en verhongerd. De volgende dag ging het al veel beter dus.......zoeken naar zijn baasje. Wij Amivedi bellen en die zeggen dat we de postduiven vereniging in Bergschenhoek moeten bellen.
Na veel keer bellen kregen we eindelijk iemand aan de lijn. Die zou hem komen ophalen. Zegt mijn moeder dat ie dan als ie geen baasje heeft die vent hem zelf verkoopt! Boos!
De volgende dag(vandaag) komt ie vent kijken. Verteld ie ons dat het een gewone sierduif is en dat de baas onmogelijk is te achterhalen. Hij is 100% gezond en zal binnenkort weer gaan vliegen, hij is nog heel jong dus veel vast houden dan wordt ie mak. Vanaf nu heet ie Sweetie en is een hele mooie duif. Het is een Zeeuwse sierduif en zijn heeeeeel veel geld waard tegen de F1000,- per stuk. Maar hij is zo lief dat ie never nooit nie weg gaat. Hij zit nu elke avond met ons tv te kijken en loopt heerlijk in het rond, en als ie iets eng vindt kruipt ie dicht tegen je gezicht aan. Ook gaan we elke dag een rondje met hem lopen zodat ie een beetje de omgeving leert kennen.

Met zijn vleugel gaat het steeds beter, hij probeerd al soms zelf een beetje te vliegen en hij weet al dat ie hier woont(zoekt altijd zijn etens plekje op) wij zijn best wel happie dat ie mag blijven hij is ook zo super lief! Haha! Lovers


ninaricci85
Berichten: 12266
Geregistreerd: 02-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-01 14:34

hahahah zon duif 1000,- wie heeft dat je wijsgemaakt?? ik ken een duivenfokker. die zou wel blij zijn als hij 1000,- voor zon sierduif krijgt. als ie 1000,- opbrengt zou ik m maar verkopen, wat moet jij er nou mee

Sanne

Berichten: 940
Geregistreerd: 01-05-01
Woonplaats: Schenkeldijk, Hoekse Waard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-07-01 14:37

Arjan, Lennard, de oprichter van de post duivenvereniging en de directeur van Lennards school die ook duivenfokker is. Die allenmaal.

I love all my animals!!!! to everybody a big [MagNiet]../upload/445/kusjuh.gif[/MagNiet]

ninaricci85
Berichten: 12266
Geregistreerd: 02-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-01 14:46

hmmm ga ik ook maar postduiven beginnen. hier aan de kleihoogt is er ook 1. ik had vorige week ook een postduif in de tuin. die was blauw grijs en een ring om zijn poot. had ik hem maar gehouden dan. dan had ik 1000,- kunne verdienen. ik heb hem opgelapt en weer vrijgelaten. de volgende dag zat ie er weer. ik blijf het raar vinden. 1000,- voor een duif?? Verward

Sanne

Berichten: 940
Geregistreerd: 01-05-01
Woonplaats: Schenkeldijk, Hoekse Waard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-07-01 14:51

Tja een Zeeuwse sierduif is een zeer speciale soort, een post duif niet echt. Als je een jonge duif een weekje houdt ziet ie jou huis als ZIJN huis, daarom kwam ie terug Lachen

I love all my animals!!!! to everybody a big [MagNiet]../upload/445/kusjuh.gif[/MagNiet]

Maarten

Berichten: 4185
Geregistreerd: 30-06-01
Woonplaats: Emmen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-01 14:53

Hoi Sanne,

Als ik jullie was en hij kan een goed plekje bij jullie krijgen dan zou ik die sierduif gewoon houden en blijven verzorgen. Je weet nooit waar hij terrecht komt als je hem zou verkopen en geld is niet alijd belangrijk. Zeker niet als het gaat om dieren waar je om geeft. Het komt denk ik niet vaak voor dat je een duif hebt die zo aanhankelijk is als jij schrijft.

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: maarten op 2001-07-04 14:55 ]</font>

ninaricci85
Berichten: 12266
Geregistreerd: 02-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-01 14:53

hij was 1dag bij mij. heb hem kippengraan gegeven en savonds vloog hij weg. nu is hij nog regelmatig in de buurt

Sanne

Berichten: 940
Geregistreerd: 01-05-01
Woonplaats: Schenkeldijk, Hoekse Waard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-07-01 14:55

Hmmm, zeker een jonge duif, maar je ziet ook zodra wij richting schuur gaan en naar zijn plekje wil hij erheen vliegen en met een gewonde vleugel gaat dat niet dus dan valt ie, we moeten hem echt vast houden anders valt ie(rare duif Knipoog ) Hij is inderdaad heel mooi en Arjan(stiefpaps) gaat binnenkort een hokje van hout bouwen voor hem. Cool

I love all my animals!!!! to everybody a big [MagNiet]../upload/445/kusjuh.gif[/MagNiet]

Sanne

Berichten: 940
Geregistreerd: 01-05-01
Woonplaats: Schenkeldijk, Hoekse Waard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-07-01 17:43

juppie ik krijg morgen de kooi!

I love all my animals!!!! to everybody a big [MagNiet]../upload/445/kusjuh.gif[/MagNiet]

Maarten

Berichten: 4185
Geregistreerd: 30-06-01
Woonplaats: Emmen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-01 18:00

Cool man, gefeliciteerd met je nieuwe huisdier zullen we dan maar zeggen.

R_MW
Berichten: 1821
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-01 18:02

he leuk joh! Wel goed voor je dure duif zorgen he! Lachen

marfiek

Berichten: 6555
Geregistreerd: 01-04-01
Woonplaats: 's-Gravenzande

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-01 19:03

hihih Haha! ik ging meteen kijken of wij gen duifmisten......
maar nee bij ons zitten ze allemaal netjes in hun hokkie
tja je kunt nooit weten he?
zijn wel vaker duifies kwijt als ze aan het vliegen zijn ofzo vinden ze ineens een ander mannetje of vrouwtje en ja van het 1 komt het ander en dan na een hele tijd komen ze weer terug..
knap hoor een duif weet altijd wel waar hij/zij eerst heeft gewoond daar maken de duivenmensen wel een sport van.....

Valentina 26 jarige welsh k (valk) merrie gestopt in de sport (M dressuur tussen de paarden) nu lekker veel op de wei met vriendjes, nog lekker in beweging met rijden en longe en heerlijk naar het strand, top!


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: AhrefsBot, Amazonbot, Anoukjuuuhh, ellen05, GoogleAdsense, ManonGrr, Pytje, Swift, TessaxQuincy, Thats_Me, xU_Blinghx en 140 bezoekers