zijn er hier ook beginnende westernruiters behalve ik? missc

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
siouxsie

Berichten: 575
Geregistreerd: 18-05-01
Woonplaats: soest

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-07-01 18:09

ik ben net begonnen met westernrijden maar als ik jullie tekst zie hebben jullie al veel meer ervaring als ik.
misschien een domme vraag maar t is toch handig om te weten.
groetjes en bokjes van siouxsie Koe


Sandra_H

Berichten: 2713
Geregistreerd: 14-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-01 18:53

Ik ben ook nog maar net bezig hoor. Dus ervaring? Ik? Neuh.... Knipoog
Het kost me een hoop moeite om alle vastgeroeste engelse dingetjes af te leren. Net alsof ik opnieuw moet leren paardrijden Haha!

Lady
Berichten: 17
Geregistreerd: 17-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-01 22:31

Wat verstaan jullie onder pas beginnen?
Minder dan een jaar of nog maar een paar maanden/weken? Verward

Sandra_H

Berichten: 2713
Geregistreerd: 14-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-01 22:35

Ik ben pas een paar maanden bezig. Heb m'n paard gekocht in maart, toen kwam de mkz-periode waardoor ik er 3 weken (nog kort in vergelijking met andere delen v/h land) niet naartoe mocht en daarna ben ik zo'n beetje begonnen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-01 22:41

Wij zijn een half jaartje bezig met western, maar wel puur op recreatief niveau. Elke week (prive)les gehad, maar dus echt nog wel beginners. Maar wel enthousiaste!!! We lezen alles wat los en vast zit, maar hebben in de praktijk nog veeeeel te weinig gezien. Gaan de komende tijd eens op andere stallen en bij andere instructeurs kijken; je pikt er altijd wel wat van op, denk ik.

Valt niet mee he, om al die ingebakken Engelse manieren af te leren?

Groetjes!
Sonja

DubbelFun

Berichten: 88624
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-01 10:00

Ik rijd nu al een jaartje of 30 Lachen waarvan, de laatste 10 jaar western. Ik loop dus al 'iets' langer mee.


Natascha

Berichten: 6847
Geregistreerd: 07-02-01
Woonplaats: Ankh Morpork

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-01 10:39

ik ben ook een beginner. ook op paardengebied. ik heb mijn knollie iets meer dan een jaar en rij nu een jaar western. gewoon lekker recreatief en wil zelf ook nooit wedstrijden gaan rijden.

Niets zo charmant als een paard in her land.

Adrienne

Berichten: 1535
Geregistreerd: 10-04-01
Woonplaats: Geldrop

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-01 11:44

Mijn zus Jolande en ik lopen al zo´n 9 jaar mee in de westernsport. Daar voor heb ik alleen als kind "gewoon" paard gereden. Kon je geen dressuur noemen, ik was geloof ik toen een jaar of 10. Jolande daar in tegen heeft zo goed als nooit dressuur gereden en is direct in de western gestart. Heeft zo zijn voordelen vind ik. Als je vragen hebt Siouxsie, kom maar op, we proberen je zo goed mogelijk te helpen er zijn er hier op Bokt een aantal met ervaring en dan komen we er met zijn alle vast wel uit. Marieke bv, is denk ik de gene met de meeste ervaring hier, toen ik nog amper op een western paard zat reed zij al op NK´s toen nog in Ermelo

Groetjes Adrienne

_________________
just get over it I´ve got a cowgirl attitude

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Adrienne op 2001-07-04 18:15 ]</font>

Cowgirl

Berichten: 23737
Geregistreerd: 04-03-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-01 15:42

ach ja wat is beginnend.
Ik doe het al twee jaar maar dordat ik steeds pech had met trainers en mijn paard een keer voor 3 maanden was uitgeschakeldben ik nog niet echt ver gekomen.
Cirkeltjes gaan goed , inbuigen gaat goed, begint al wat te stoppen en we zijn bezig met de spin.
Maar dat is toch verdomp moeilijk zeg.
Verward Er komt zoveel technisch bij kijken.
En daarnaast moet ik er om denken dat ik niet constant loop te drijven.
Ik en mijn haf zijn ook allebei te gelijk gaan omscholen dus voor beide 200% moeilijker.
Maar we zijn fanatiek en sinds 3 weken weer volop aan het lessen.
Maar goed in noem mezelf nog maar gewoon beginner, ik zie wel wanneer ik me gevorderd ga noemen(als ik wat gewonnen heb ofzo Haha! )

' On bended knee is no way to be free'
Peter R de Vries.

Lady
Berichten: 17
Geregistreerd: 17-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-01 16:03

Ik rij nu bijna drie jaar en ben meteen met western begonnen. Ik had vroeger wel eens op een shet gereden en later nog eens een buitenrit op Ameland maar verder niet. Dat ik meteen met western ben begonnen is eigenlijk toeval. Een vriendin reed western en zei: ga maar eens mee. En ja, toen was ik verkocht!!! Besmet met het virus.
Vorig jaar ben ik met wedstrijden begonnen, en ik ben van plan om binnenkort een eigen paard te kopen! Party!! Dus goede vooruitzichten. Ik ben ook van plan om in de wedstrijden door te gaan (trail, pleasure en horsemanship).
Trail is mijn favoriet. Maar reining vind ik ook erg leuk, heb alleen nog niet de kans gehad om eens op een echt reiningpaard te rijden. Verdrietig Echte stops en spins maken. Maar misschien komt dat nog!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-01 16:09

Hmmm, ik moet in de les juist aan de stops en spinns werken, maar mij lijkt trail dus juist veel leuker... Ik zou graag eens wat goede ruiters willen zien die trail doen, en misschien eens een workshop volgen als zoiets bestaat. Lijkt me nog tien keer leuker dan al die oefeningen die ik nu moet doen, en nog veel praktischer voor een recreatieruiter ook!

Grtz, Sonja

Odi
Berichten: 1211
Geregistreerd: 17-04-01
Woonplaats: Montferland

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-01 17:20

Ik ben nog niet zo lang met westernrijden bezig (een kleine twee jaar). Daarvoor heb ik 10 jaar dressuur gereden en gesprongen. Tussentijds heb ik een aantal jaren geen paard gehad. Dus westernrijden is voor mij ook nog vrij nieuw.

banish

Berichten: 965
Geregistreerd: 09-03-01
Woonplaats: Leiderdorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-01 19:42

Ik ben het voor het eerst (ten dele) met wimpy eens... Schijnheilig

siouxsie

Berichten: 575
Geregistreerd: 18-05-01
Woonplaats: soest

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-07-01 20:03

ik heb al 3 keer western gereden.
veel he
ik heb nu alleen nog maar een beetje overgangen en wendingen
vandaag heb ik voor de 3e keer gereden
van daag hadden we iets ( kweenie hoe t heet)
met 3 pionnen gedaan.


2 X

3 X

1 X

de Xen zijn pionnen
bij x 1 moesten we beginnen naar pion 2 toe in stap bij pion 2 gaan draven een grote volte bla bla bla
groetjes en bokjes van siouxsie Koe

Moosie

Berichten: 341
Geregistreerd: 18-04-01
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-01 21:26

Ben ook een beginner Haha!
weet niks Verward
kan niet rijden }>
heb nog steeds geen paard Verdrietig
heb al helemaal nergens verstand van Koe

maar bok wel heel graag!! Lovers

Jos
Berichten: 4059
Geregistreerd: 14-06-01
Woonplaats: beets

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-01 22:10

pfffjioe.
Banish, hebben we dit niet nog al eens een keer gehad.? Slapen
Misschien nog een paard lenen en het voordoen?

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Jos op 2001-07-04 22:19 ]</font>

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-01 10:08

Citaat:
Op 2001-07-04 18:50, schreef WimpyP1:
vind iets nogal vreemd!!! Verward
als jullie het over western hebben komt meestal een spin,stop en rollback ter sprake,en in de context dat dit ten alle tijde bij western training hoort Frusty
nee dus.er zijn veel meer ruiters in de langzame onderdelen dan in de snelle.hoor verschillende van jullie zeggen dat je ongeveer 1/2 jaar bezig bent en dat de stop spin enz,al beter gaat STOP Frusty


Tja, daar komen wij nu dus ook achter, maar ik ben bang dat wij een heeeeeel slechte start gemaakt hebben. Onze "instructrice" heeft en wat andere aanpak gehad dan andere instructeurs. Ik kom de laatste tijd (eindelijk) eens wat meer westernruiters tegen en hoor dus van iedereen heel consequent dat wij wel heeeeeeel raar les hebben gehad......... Is dus mooi ka uu teee.

Sonja

PS Heb nu gehoord van een instructrice hier in de regio die actief is in de pleasure en trail, die mogelijk nog wel lesklanten erbij wil, dus daar gaan we binnenkort eens kijken. Nou maar hopen dat we nog niks verkloot hebben.......

Caballo

Berichten: 1160
Geregistreerd: 17-04-01
Woonplaats: Texas, USA

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-01 05:43

Ik rijd nu ruim 5 jaar western. Alleen doe ik dus absuluut niet mee aan wedstrijden en dat soort gein. Dat kan ik die knol van mij niet aandoen *LOL* Mijn paardje is puur een ranchpaardje en mag mij helpen met werken. Ze is m'n collega kan je wel zeggen *LOL* Zonder haar had ik heel wat kilometers te voet af moeten leggen Knipoog

groetjes...

Life is all about ass; you're either covering it, laughing it off, kicking it, kissing it, busting it, trying to get a piece of it or behaving like one.

Jos
Berichten: 4059
Geregistreerd: 14-06-01
Woonplaats: beets

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-01 08:20

Ik ga niets voor doen Verward
Ik doelde op jou!
De beste manier om iets uit te leggen is altijd nog om het voor te doen, en daarna de mensen het zelf te laten "voelen"

westernworld

Berichten: 1285
Geregistreerd: 14-06-01
Woonplaats: amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-01 08:50

jos;

dat ben ik met je eens,als je voelt wat je GOED doet voel je wat je FOUT gedaan hebt.

dat is een stelling van Feldenkreiss, en een reden om dat gezamelijk trainen op te zetten.

groetjes rinus Lachen Vingers aflikken

Jos
Berichten: 4059
Geregistreerd: 14-06-01
Woonplaats: beets

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-01 22:47

Rinus.
ik ga er vanuit dat je eigenlijk niets "fout" doet. Ik hoop alleen dat ik steeds meer leer.

Toen ik 2 was kon ik op mijn manier goed "schrijven". Als ik dat nu terug zie waren het maar krabbels. Voor een tweejarige was het goed.

Met rijden is het net zo. Als je niet meer weet, kan je ook niet beter rijden. Je doet je best. Daarom heb ik het ook meestal niet over "fout doen".
Sta open voor nieuw ideeën, en het paardrijden wordt net zo eenvoudig als schrijven , lopen, praten enz...

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Jos op 2001-07-07 09:22 ]</font>


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 36 bezoekers