Dit weer schiet toch niet op!!!

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Cody

Berichten: 20725
Geregistreerd: 20-04-01
Woonplaats: Grolloo

Dit weer schiet toch niet op!!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-01-03 12:31

Ja hoor, vandaag eindelijk weer een lange rit gepland, ligt er sneeuw
Glad, grond bevroren, bak bevroren...
De afgelopen tijd schiet het niet op met rijden. Of het plenst de hele dag, zodat de bak te nat is en het bos ook te nat is om lekker wat te rijden, komt dan weer op een stapritje neer. Of het is droog met een zonnetje maar het vriest zodat alles bevroren is...
Jakkes. Ik wil weer lekker aan de slag, dit schiet niet op zo. Dan heb ik net weer een paar dagen lekker gereden en dan moet ik weer afhaken.
Ik mis mijn binnenbak van vorig jaar wel een beetje Verdrietig
Rijden de anderen zonder binnenbak ook een stuk minder de laatste tijd??
Laatst bijgewerkt door Cody op 04-01-03 13:03, in het totaal 1 keer bewerkt


Dyonne
Moderator Informatief en Markt
May the horse be with you!

Berichten: 30609
Geregistreerd: 10-03-02
Woonplaats: Nijkerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-03 12:37

Ik heb ook geen binnenbak tot mijn beschikking. En rijd wel iets rustiger door het weer.
Met die regen kon ik wel gewoon in de bak rijden, ondanks dat in twee dagen 42mm is gevallen. De bak was nat, maar veilig genoeg.
Alleen wij hebben geen sneeuw, maar nu wel vorst. Ik hoop dat het wat zachter wil worden, anders wordt het alleen stappen en rustig draven. Bak is wel vrij gelijk namelijk.
Ik rijd dus wel gewoon, want anders wordt hij erg druk.

Cob = top! Eens een Welsh Cob, altijd een Cob!
[IM] De strijd is gestreden, rust zacht Maybel |( 10-06-2003 - 10-10-2013

Chantal

Berichten: 4910
Geregistreerd: 01-09-01
Woonplaats: Harderwijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-03 12:37

bij ons ligt er een klein beetje natte sneeuw
maar dat is binnen 5 min weer weg
dus heb nergens last van }> Haha!

jantina

Berichten: 12359
Geregistreerd: 13-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-03 12:53

Haha! Ik rijd ook aanzienlijk minder. Wel wat stap-buitenritjes, veelal naar het strand, daar is het wel roetkoud, maar iig zacht aan de voeten.

SheMellon

Berichten: 2948
Geregistreerd: 06-07-01
Woonplaats: monster

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-03 13:39

Ik heb niet eens een bak:)
Maar inderdaad ik rij niet echt meer elke dag intensief, ik probeer het wel.
Ik probeer ook zeker elke week zowiezo een lange rit te maken, dus dan trek ik mn regenpak aan en dan gaan we.En ach het heeft wel wat hoor rijden in ze zeikregen Haha!

Je moet de mening van een meerderheid niet verwarren met de waarheid.

Tigger
Berichten: 3903
Geregistreerd: 27-06-02
Woonplaats: Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-03 13:50

Ik word er ook helemaal gallisch van....
Dan kun je weer rijden, dan weer niet. Ik heb helaas nog niet de beschikking over een binnenbak. Dus het gaat met vallen en op staan. Paar dzal ook wel denken.... Haha!

Honeybee

Berichten: 8912
Geregistreerd: 10-04-01
Woonplaats: Harlingen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-03 14:44

hier geen vlokje sneeuw te bekennen.

New-Forest

Berichten: 5463
Geregistreerd: 27-07-01
Woonplaats: Lelystad

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-03 16:09

Ik wil ook een binnenbak!! Verdrietig
De buitenbak waar ik normaal gesproken in rij kan je geen bak meer noemen.. Heel erg zwaar en helemaal nat Frusty In het bos is het ook een hele modderparty.. nee dit schiet idd niet op zo.. Toen net heb ik ook in een klein sneeuwbui gegereden met hele kleine mini vlokjes. Als het straks gaat sneeuwen en vriezen wil ik al helemaal niet weten hoe de bak er dan gaat uitzien.. Zucht en waarschijnlijk heb ik volgende week zondag ook nog wedstrijd Frusty Ik denk dat ik me vader toch maar lief moet gaan aankijken of die me wilt brengen met de trailer naar de manege.. Daar is wel een binnenbak..

Rhys
Berichten: 6352
Geregistreerd: 19-01-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-03 16:14

Ik heb morgen wedstrijd, ik heb al weken niet meer fatsoenlijk kunnen trainen. Nu is ook nog de manege dicht, omdat ze indoor springen hebben. In de andere manege heben ze vandaag onderlinge wedstrijd. De buitenbak is bevroren en het is bovendien te koud om buiten te rijden.
grrrr....! was het maar alvast voorjaar!

Es könnte alles so einfach sein
Ist es aber nicht

~Die fantastischen Vier~

Cody

Berichten: 20725
Geregistreerd: 20-04-01
Woonplaats: Grolloo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-01-03 17:24

Nou ik heb het er toch maar op gewaagd vandaag samen met een stalgenootje, stapritje gemaakt met op de zandpaden waar dat kon een drafje. Maar om nou te zeggen 'goh wat ben ik lekker aan het trainen de laatste tijd!'

Gekkemeid
Berichten: 289
Geregistreerd: 06-10-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-03 17:59

Ja egt weer irritant dat het vriest!... met de regen kan ik altijd wel rijden want onze bak is altijd snel wel weer droog! maar met die vorst.. Boos! ga ik dus egt nog niet eens stappen of draven op de bak.. veelste gevaarlijk voor de pezen!.. gelukkig zijn me ouders zo lief dat ik vaak wel even naar de manege gebracht wordt zodat ik daar een uurtje kan rijden Haha!... en als het regent ofzo dan brengen me ouders me ook wel Haha! dus ik rij eigenlijks alleen thuis als het droog is Haha!

Avanti

Berichten: 13903
Geregistreerd: 14-02-02
Woonplaats: ridderkerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-03 18:51

Word helemaal gek van dit weer, de paden van het park staan helemaal blank Boos! en als het vriest is alles bevroren. Was vandaag ijskoud en ook een beetje natte sneeuw, word heel stront saggoreinig van.


Marije
Berichten: 3087
Geregistreerd: 16-08-01
Woonplaats: Enschede

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-03 19:09

'Trainen? Eh...wat is dat ook alweer?'

Nope...ik kan ook nauwelijks trainen. Vandaag was de buitenbak wel te doen, maar dat was in bijna een maan pas de 2e keer dat ik er in heb gereden...

Erg vervelend nu Chica streken begint te bedenken...en uitvoert!

Dus wees gerust, je bent niet de enige!
Als we nu met z'n allen een dansje maken, zou het dan wat beter weer worden? Knipoog

wodan

Berichten: 2343
Geregistreerd: 24-10-01
Woonplaats: Alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-03 20:26

vandaag was het bos het het duin goed te rijden,maar op de terug weg in de berm werd het toch wel hard voor die voetjes.En de bak die was alweer bevroren. Daar gaat mijn geplande les voor maandagavond Boos!

Wodan en ik onderweg in de M2

Evy

Berichten: 7652
Geregistreerd: 04-11-01
Woonplaats: Warmenhuizen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-03 20:29

Ach, ik ga gewoon een buitenrit maken. Vind Odin wel best, lekker ontspannend en ze hoeft niet te werken

Annelien (Moneymaker x Renovo) ZZ-Zwaar startgerechtigd *\o/*

smout

Berichten: 1264
Geregistreerd: 12-04-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-03 21:23

ja ik wordt er helemaal een beetje depri van.
Trainen maar op een heel laag pitje en even doorbijten na vorst komt zonneschijn.

leef je droom, droom niet je leven.

Marjolein

Berichten: 11634
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-03 21:30

ik wil niet dta jullie mij eraan herinneren.
hele dag zitten ploeteren (ja ergens waar ze wel een mooie longeercirkel hadden die niet echt bevroren was en met een super binnenbak) en verheug me erop om 's avonds nog lekker ff te rijden met mn eigen knolletje, kom ik daaraan en loop naar de buitenbak alles knoerthard brak zelf al bijna mn benen laat staan als je er 2 extra hebt om te breken. van mij mag t nu wle weer lente worden.

Kleine muisjes hebben kleine wensjes
Beschuitjes met gestampte mensjes

Appie
Berichten: 1124
Geregistreerd: 23-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-03 10:55

Bij mij is de buitenbak gelukkig al die tijd (met al die regen en de vorstperiode) nog goed gebleven, dus het trainen kan lekker doorgaan.
Alleen in die gietregen van de week ben ik maar even binnengebleven Haha! .

sl0wm0ti0n
Berichten: 2812
Geregistreerd: 25-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-03 12:10

Ja, balen he! Onze bak is ook hartstikke onberijd baar, en het bos is al 1 grote modder poel. Ik was van plan het trainen weer op te gaan pakken, maar zo schiet ik er ook niet veel mee op. En ik kan wel in de binnebak gaan rijden, maar dat kost ook weer 6 euro per keer (Afzetters ) en en en... *zucht* IK WIL ZOMER!

"What we call human nature, is actually human habit.."

Kytha

Berichten: 14944
Geregistreerd: 23-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-03 12:27

Ik kan alleen maar in de wei rijden, en ik wil ook zo graag weer met m'n pony aan de slag.. maar dat kan ik nu wel vergeten, en buitenrijden mag ik ook niet alleen Boos!
Laat de lente maar komen! Cool

Wie steeds achter de kudde aanloopt, sjouwt altijd door de stront

joyce B

Berichten: 16377
Geregistreerd: 06-08-01
Woonplaats: Net buiten een gehuchtje bij het bos ;)

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-03 16:22

Ik mis de binnenbak ook wel een beetje omdat we nu ook bijna niet kunnen rijden. Een stapritje langs de weg, af en toe een buitenritje, maar meestal is het te hard of te nat. Gelukkig staat Andrew wel van 8.30 tot 15.30 met andere pony's in het land, dus gezelschap en beweging en risse lucht genoeg. Alleen die conditie is niets. 1x per week rijd zijn verzorgster (anders ikzelf) mee in een les, en dan kun je normaal rijden. Maar ja, daar bouw je niet echt iets mee op, en je moet er wel rekening mee houden dat hij verder weinig doet... Ik hoop dat het snel weer wat zachter wordt!

Fabienne1
Berichten: 2498
Geregistreerd: 19-08-02
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-03 16:50

Ik wil ook even klagen. Mag dat? Hahah veel mensen zitten er mee en dat beurt mij dan wel weer een beetje op. Ik kan wel iedere keer naar de binnenmanege gaan maar kost me 3 uur en ik ben per keer 4 euro armer. Mijn vader heeft geen zin om telkens te rijden. Ik kan dan alleen als het club is er naar toe, dan wil ie wel mee.
Maar andere zitten dan te pochen met hun binnenbak en das soms toch wel erg fijn....
Onze bak blijft namelijk erg lang hard omdat er water onderligt nu. Hij is zoooo slecht... Gelukkig hebben ze dat bij de club nu ook door, maar dat helpt nu alleen niet!
Zou ik op het gras kunnen rijden> is ook niet echt veilig of wel? met schroeven...

Billy

Berichten: 20708
Geregistreerd: 06-07-01
Woonplaats: Gemeente Tholen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-03 17:23

Ik baal als een stekker, de bak is net een zwembad, dus ik heb Bill op ijzers laten zetten zodat ik iig nog met de kar kon rijden. Gaat het vriezen en sneeuwen

Goedgekeurd onderschrift :)

Syrianda
Berichten: 1830
Geregistreerd: 28-12-02
Woonplaats: een mooi stadje in het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-03 18:00

Mag ik effe vervelend doen? Wij hebben sinds kort een binnenbak...heerlijk kan ik je vertellen. Maar ik heb ook jaren ( 10 jaar)in de regen e.d. dergelijke gereden dus ik kan me voorstellen dat jullie nu effe erg balen Zou ik ook doen. Ik hoop voor jullie dat het binnenkort toch weer beter gaat worden.

Zij die het opgeven weten nooit hoe dicht ze bij hun doel waren.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Afanaisa91, bente_sat, Cantheon en 134 bezoekers