Stagegesprek

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Fabienne1
Berichten: 2498
Geregistreerd: 19-08-02
Woonplaats: Noord-Brabant

Stagegesprek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-01-03 23:24

Ik ben vandaag voor mijn opleiding bij een bedrijf geweest voor een gesprek. Het is een sport- en gezondheidscentrum waar ze reintegratie voor bedrijven verzorgen, fitnessprogramma's op maat maken, aerobics maar ook coaching en begeleiding. Erg interessant allemaal.
Alleen aan de telefoon vond ik de baas niet heel erg sympathiek. Op een gegeven moment had ie geen tijd vroeg of ik later terug kon bellen, geen probleem hoor maar de manier waarop.
Vandaag legde hij ook wat dingen uit, maar liet me niet echt uit praten als ik aan het woord was. Beetje vervelend.
We waren nog in overleg over de opdrachten die ik voor school moest uitvoeren, maar deze waren niet reël. Daar had hij ook wel gelijk in, net een paar maanden op school en moeten we een communicatieplan schrijven en een beleidsnotitie vergelijken. Ten eerste hebben we het noh nooit gehad en ten tweede is het maar 6 weken, 2,5 dag. Het betreft een oriënterende stage... Dus dat moet ik nog op school navragen hoe en wat...
Maar nu zie je hoe het er in de praktijk aan toegaat en kan dus echt gaan kijken of dit nu echt is wat ik wil. Bij mijn oude toerisme-opleiding kwamen ze pas in het laatste jaar met stage aan, vond ik dus echt te laat.
Ik wilde dit even kwijt.....

gomir

Berichten: 25534
Geregistreerd: 13-09-01
Woonplaats: Omgeving Drachten

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-03 23:35

Leuk! En die baas zal misschien ook even moeten weten wat voor vlees hij in de kuip heeft...Misschien valt het allemaal nog reuze mee als je er twee weken zit Haha! Het is toch al positief dat hij het met je eens is over de leerdoelen Lachen

Wat voor opleiding doe je trouwens?

Yorghos

Berichten: 10942
Geregistreerd: 10-12-01
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-03 12:13

Misschien is het allemaal anders als je echt in dat bedrijf rondloopt. Of had de baas zijn dag niet helemaal, ofzo.
Goede begeleiding is het belangrijkste, dus zorg dat je die krijgt!

Fabienne1
Berichten: 2498
Geregistreerd: 19-08-02
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-01-03 15:15

Ja ik denk dat hij het ook even wilde aankijken. Ik doe de opleiding Sport, gezondheid en management aan de Hogeschool van Arnhem en Nijmegen. Die is dit jaar pas begonnen, dus vandaar dat veel bedrijven het nog niet kennen en hierdoor soms geen studenten willen. Had namelijk al veel bedrijven aangeschreven, maar ze hadden vaak al mensen van andere scholen.
Hij gaat ook kijken bij wie ik mee kan lopen als ik daar kom. Das wel goed dus..