sloom paard kopen?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
samantha5

Berichten: 4309
Geregistreerd: 20-06-01
Woonplaats: Alphen a/d rijn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-07-01 13:06

wie kan mij helpen? de manege waar ik op ree is gesloten. Verdrietig Huilen Alle paarden zijn verkocht op 1 na niemand wil haar hebben omdat ze slom is (ik denk zelf dat die later minder word) ze is 15 jaar oud en ik wil graag weten wat jullie er van denken zal ik haar kopen of niet

[Edit Karin] titel aangepast [/edit]

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Karin op 2001-07-03 14:12 ]</font>


samantha5

Berichten: 4309
Geregistreerd: 20-06-01
Woonplaats: Alphen a/d rijn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-07-01 13:11

ze liep nu 3 uur op een dag en zaterdags 4 uur en als ik het nu langzaam ga afbouwen zal ze wel sneller worden.
Toen ze een tijd op rust heeft gestaan was ze weer zo fit als ik weet niet wat dus daarom denk ik dat

Natascha

Berichten: 6847
Geregistreerd: 07-02-01
Woonplaats: Ankh Morpork

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-01 13:17

Ligt er helemaal aan waar je het paard voor wilt gebruiken. De mijne is in de bak ook ontzettend sloom, die moet ik echt aan het werk zetten. Behalve in de winter, dan heeft ie er in 1 x meer zin in. In het bos is het echter een echte race eend die graag aan het werk gaat. Ik kan er uren mee crossen zonder dat ie het beu wordt. Misschien is dat paardje ook wel sloom omdat ze niet graag in de bak is. Ik weet niet of je d'r ook kent als ze buiten is, maar als ze net als de mijne "selectief sloom" is dan is er niets aan de hand, maar moet je het gewoon leuk maken voor haar.

Niets zo charmant als een paard in her land.

samantha5

Berichten: 4309
Geregistreerd: 20-06-01
Woonplaats: Alphen a/d rijn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-07-01 13:20

ja als ze buiten is reed ze goed met de groep mee.


Mieke
Berichten: 6925
Geregistreerd: 09-02-01
Woonplaats: NH

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-01 13:49

Ik heb ook een sloom ex-manegepaard gekocht die niemand wilde hebben en hij gaat nu als de brandweer. Hij rijdt als een zonnetje en is helemaal niet meer sloom, dus...?

Het is een gok, maar dat is het altijd als je een paard koopt!

groetjes Mieke

Cody

Berichten: 20725
Geregistreerd: 20-04-01
Woonplaats: Grolloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-01 14:48

Als je denkt dat het beter wordt: DOEN! En als je denkt dat ze sloom blijft: NIET DOEN Haha! Er is niets zo vervelend als een sloom paard. Het rijden wordt voor jou ook leuker als je merkt dat je paard er plezier in heeft.

Shaienne

Berichten: 4933
Geregistreerd: 02-04-01
Woonplaats: Vaassen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-01 15:34

Misschien is het manege paard de lessen wel heeelemaaaaal zat en daarom zo sloom. Misschien bloeit ze wel weer op als ze 1 vaste eigenaarr heeft, maar dat heeft waarschijnlijk wel tijd nodig. Het is een gok..

Uniek

Berichten: 404
Geregistreerd: 03-06-01
Woonplaats: nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-01 16:50

gewoon doen, bijna alle paarden knappen op met 1 eigenaar, en worden meer actief

siouxsie

Berichten: 575
Geregistreerd: 18-05-01
Woonplaats: soest

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-01 16:57

k vind 15 een beetje oud maar als zij een braaf en leuk paard is zal ik t zekers doen.

orri

Berichten: 20941
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: "the world is my playground"

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-01 17:12

Ik zou haar wel gekeurd willen zien zodat niet blijkt dat ze sloom is omdat er iets mis zit in het lichaam.
Een 15 jarig manegepaard kan wel een paar maanden weidevakantie gebruiken om op te knappen. Persoonlijk heb ik niks tegen slome paarden, behandel ze alsof ze Bonfire zijn en vaak voelen ze zich daar al actiever door.
Ik ken ook een paard dat altijd lekker actief door crossed en in de bossen ook maar in de dressuur vooruit geschopt moet worden.
Die staakt volledig in de Z-proef als ze tussen de witte hekjes staat.

Als je haar koopt zorg dan iig dat ze gekeurd is, dat ze niet te veel vragen en dat je een goed plekje hebt waar ze niet wegkwijnt. Lachen

Victorian Elegance Webshop
Dependance van Ratcity's Shelter locatie Almere
DeviantArt voor mijn doodles!

samantha5

Berichten: 4309
Geregistreerd: 20-06-01
Woonplaats: Alphen a/d rijn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-07-01 18:57

bedankt op jullie snele reacties ik zal jullie laten horen of ik haar heb gekocht groetjes samantha

wendy1

Berichten: 1006
Geregistreerd: 20-06-01
Woonplaats: hoogvliet/rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-01 19:25

Ik heb ook een ex-manege pony gehad,en die liep kreupel toen ik hem kocht,toen stond hij een dag bij mij en liep hij goed Haha!
Het was gewoon dwarsheid ik denk dat die pony misschien wel beu is in de bak telopen Verward
Ik heb aan mn oude pony echt een hele leuke pony gehad die een hele andere ponmy werd toen hij niet steeds elke dag mee rin de bak moest lopen Haha!
Dus als jij het een leuke pony vind,en denkt dat ze opknapt gewoon doen Haha!

Essie

Berichten: 1785
Geregistreerd: 25-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-01 19:43

Je moet hem inderdaad wel laten onderzoeken door een dierenarts, ik heb ook een paard gekocht dat van een "manege" afkwam en ik kan je wel vertellen zijn karakter is helemaal veranderd.
En ik weet niet of dat in jou geval ook zo is, maar ik ken een manege paard die ook erg sloom was, maar dat kwam vooral doordat hij door beginners werd gereden en die rondjes zo zat was... bij een buitenrit of als er iemand opzat die wat beter kon rijden dan liep hij prima!!!
Veel succes XxxxXjes essie

The future is nothing more than another today. It's just that when you get there, you have more yesterday's behind you and a fewer tomorrows to look forward to.

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-01 08:12

je kunt klinisch laten keuren en daarnaast een bloedtestje laten doen. Maar manegewerk is heel erg afstompend voor paarden, dus ik denk dat hij altijd wel vlotter zal worden. En je zou hem daarnaast voor alle zekerheid een vitaminekuurtje kunnen geven.

Manon

Berichten: 5495
Geregistreerd: 25-06-01
Woonplaats: IJsselstein

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-01 12:17

Je moet er niet kopen, omdat je het paard zielig vindt, als je echt van dat paard houdt moet je de gok wagen als je het geld er voor over hebt. Laat haar inderdaad even keuren, je weet maar nooit.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: IASCrawler, joyce83, marga1, meniekske, nowylover, xSuuzerd en 38 bezoekers