Bonfire/Idool

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-01 10:43

Like expected, did Germany win the CDIO Nations' Cup in Aachen. The team gathered 5524 points, while Holland followed in the distance with 5156 points. With the injuries of Gestion Goliath, Gestion Partout and Olympic Ferro, and the retirement of Gestion Bonfire, the Dutch team has lost its grandeur and strength. Although Gonnelien Rotherberger-Gordijn aboard Jonggor's Weyden (Hanoverian by Western Star) has recently won the Dutch Dressage Championships, her second horse Leonardo da Vinci (Oldenburger by Landadel) is not yet the routinier to get secure scores for a team. Anky van Grunsven's Gestion Idool is a beautiful KWPN gelding showing great training, but he simply lacks the greatness of a Bonfire and it is highly unlikely that Idool will rise to stardom. Imke Bartels and her 17-year-old Olympic Barbria are aware that they have reached the limit of their capabilities as a pair and can not score higher than a decent 66%. Nevertheless, Holger Schmezer, German team trainer, doesn't feel that safe about Germany's number one position. "The Dutch have lost much strength due to the injuries of several horses, but I'm sure that they have a surprise in store for us," Schmezer said.

dit stukje tekst kwam ik tegen op http://www.eurodressage.com

zal het effe proberne te vertalen voor degen die geen engels kunnen .

zoals verwacht won duitsland CDIO Achen.ze verzamelden 5524 punten terwijl holland een eind verderop kwame met 5156 punten.Met de kwetsuren van ferro, goliath en partout en ook het pensioen van bonfire is het nederlandse team de beste paarden verloren en vooral zijn sterkte .amhoewel gonnelien rotherberger-gerdijn met jongor's Weyden de nederlandse kampioenschappen gewonnen heeft is haar 2de paard leonardo da vinci nog niet het geroutineerde scorende paard voor het nederlandse team. Anky's Gestion Idool is een mooie kwpnruin die schitterend toont in training maar die wimpelwerg de prachtigheid mist van Bonfire en het is hoogst onlogisch dat idool een ster gaat worden. Imke Bartels en barbria weten dat ze hun limiet bereikt hebben en noiit meer zullen scoren dan 66% .


dan zegt de trainer nog dat hij verwacht dat we nog een verassing hebben ...

Wat vionden jullie hiernou van ?Vinden jullie ook dat idool nooit zo goed zal worden als bonfire? ik vind idool heel chqiue om te zien en zie hem als echte plaatsvervanger voor bonfire! Wat vinden jullie?en weet er iemand waarom ze niet meer met Joker start ?

AfbeeldingAfbeelding

janna

Berichten: 4537
Geregistreerd: 08-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-01 11:14

c
Laatst bijgewerkt door janna op 25-02-22 20:56, in het totaal 1 keer bewerkt

Manon

Berichten: 5495
Geregistreerd: 25-06-01
Woonplaats: IJsselstein

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-01 11:34

Laat ze fijn praten in dat stukje. Ik vind dat iedereen die zijn paard met pensioen doet, tijd nodig heeft om met een ander paard op hetzelfde niveau te gaan presteren.

Nathalie

Berichten: 28286
Geregistreerd: 11-01-01
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-01 11:39

Ik vind eerlijk gezegd Idool zelfs mooier dan Bontfire. En ik ben het helemaal met Manon eens. Cool

Lielle

Berichten: 66255
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-01 11:42

Anky zegt zelf dat Joker de opvolger van Bonfire wordt maar dat die dit jaar nog de tijd krijgt en niet op alle grote wedstrijden hoeft te lopen. Ik denk dus dat ze het met de journalist eens is.

Manon

Berichten: 5495
Geregistreerd: 25-06-01
Woonplaats: IJsselstein

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-01 11:56

Oja, dit was ik nog vergeten te zeggen. Anky heeft als het goed is een keer gezegt dat Idool wel mooier is dan Bonfire, maar toen liepen ze nog niet allebei Grand Prix, dus kon ze er nog verder niet zoveel over zeggen. Ik heb geen idee waarom ze niet met Joker start, misschien heeft ie vakantie ofzo? Verward

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-01 12:02

Bonfire was ook geen mooi paard, maar dat was Gigolo ook niet, onder het zadel zie je er echter niets van terug en zijn het imponerende paarden.

Idool is een gaaf paard, lekker massaal.

Maar zoals ik al eerder bij het plaatjesforum heb neergezet: JOKER is mijn FAVORIET!!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-01 12:30

Mijn absolute favrotiet van dresuur is Rusty! Wat een kanjer en lopen dat ie doet Kwijl ik vind dan joker ook erg chique net als idool en krack c .Heb krack in mechelen zien lopen , mensen die loopt hoor , vind hem alleen raar bewegen ! Vooral die voorhand gaat dan zo hoog en het ps precies dan of die achterhand niet zo vlot mee is . ach ik doe het haar niet na haha

Imposante

Berichten: 1308
Geregistreerd: 29-06-01
Woonplaats: Almere!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-01 12:44

Ik ben bij Anky op stal geweest nu 2 keer en daar heb ik uiteraard ook Idool gezien en geaaid. Echt waar hij is in het echt nog mooier als op foto's enzo. En hij is heel lief op stal. Ik denk wel dat Idool het ver kan schoppen hoor! En geloof me hij is prachtig!!!! Kwijl

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-01 13:53

Nadat ik Idool aan het werk zag heb ik mijn mening over vossen maar weer eens bijgestelt. Haha!

Bonfire is een paard van absolute eenzame klasse. Het is onmogelijk om nu al van een jonger paard als Joker of Idool te zeggen: die wordt net zo goed. En als iemand daar al iets over kan zeggen is het Anky of Sjef zelf, en niet een of andere journalist.

Dorien

Berichten: 1440
Geregistreerd: 27-04-01
Woonplaats: België 

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-01 13:55

Ik ben het volledig met Zep eens. En Anky zal wel in Idool geloven, anders zou ze haar tijd er niet in steken, denk ik zo!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-01 14:22

Ik sluit me ook aan bij Zep. Een paard kan zijn exterieur helemaal mee hebben. Het laatste stukje zit 'm toch tussen de oortjes.

Jan_324
Berichten: 6933
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-01 14:31

Anky en Sjef werken alleen maar met paarden waarvan ze denken dat het hele goede kunnen worden. Dus ik denk dat het met idool ook zo is.

Mieke
Berichten: 6925
Geregistreerd: 09-02-01
Woonplaats: NH

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-01 14:46

Ik vind Idool prachtig, echt mijn type. Maar of hij net zo speciaal wordt als Bonfire weet ik niet, das afwachten.

Maar Idool is een superpaard en Joker ook, die is wat chiquer en meer bloederig. Dus meer Anky's type, denk ik.

Groetjes Mieke

Jan_324
Berichten: 6933
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-01 17:00

Joker is meer mijn type.

Idool word door sjef 'dom blondje' genoemd zag ik in de paardenkrant vandaag.

Fitzroy

Berichten: 25097
Geregistreerd: 11-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-01 17:12

Hoe is het eigenlijk met Partout want die komt in het hele verhaal niet voor.
Is hij definitief uitgeschakeld ?

Ik zelf vind Idool niet zoveel uitstraling hebben als Bonfire maar misschien dat dat met de jaren nog komt.
Heeft niemand een plaatje van Joker, want ik zou niet weten hoe hij eruit ziet ....
(lekker blond, maar ik kan al die paarden van Anky niet bijhouden)

Mijn favoriet is trouwens Chacomo van Alexandra Simons- de Ridder hoewel Farbenfroh van Nadine Capellman ook niet verkeerd is ....
Maar omdat ik alleen maar kan dromen van dat soort paarden, hou ik het toch maar gewoon bij de simpele Fitz met zijn trage achterbeen *LOL* *LOL* *LOL* !

Imposante

Berichten: 1308
Geregistreerd: 29-06-01
Woonplaats: Almere!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-01 17:22

Alle paarden van Anky zijn mooi! De één nog mooier dan de ander. Maar een paard die hier niet genoemd wordt is COCKTAIL! Ook een vos. En die was pas mooi. Wel jammer dat ie er niet meer is.... Huilen

Nimber

Berichten: 26551
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-01 17:55

Citaat:
Op 2001-07-03 17:12, schreef Fitzroy:
Mijn favoriet is trouwens Chacomo van Alexandra Simons- de Ridder hoewel


oooooooooooooohhhhhh wauw dat paard kan draven!!!!!!!!!!!!! zuchtzwijmel......

Dennis

Berichten: 31464
Geregistreerd: 23-05-01
Woonplaats: Slootdorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-01 18:44

Vorig jaar(dacht ik, kan ook langer terug zijn) heb ik haar 1x op een hele mooie schimmel zien rijden. Ik weet niet hoe hij heette of wat dan ook maar ik was meteen helemaal verlieft op dat beessie. Ik heb nog een stukje op video staan maar daar word z'n naam net niet op gezegt(iemand anders heeft het voor me opgenomen en is te laat begonnen). Ik zag dit paard als de opvolger van Bonfire maar heb hierna niets meer over hem gehoord dus dat word hem niet(jammergenoeg).
XXX
Ciska

Ineke2

Berichten: 33098
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-01 18:59

Das waarschijnlijk Junior, vind ik ook een pracht beestje, maar ja ze zijn allemaal prachtig en hebben allemaal wel 'iets'

Rhys
Berichten: 6352
Geregistreerd: 19-01-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-01 19:25

Zep, ben het weereens met je eens.
je kunt nu echt nog niet zeggen wat er van Idool geworden is over een jaar of wat.
Of Joker, of Partout....
mensen zeggen nu dat Anky zeg maar weg is omdat ze Bonfire niet meer heeft (artikel Volkskrant na het Ek geloof ik, oid), maar da's dus niet zo hè!

Ik denk btw dat je geen paard met bonfire kunt vergelijken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-01 19:49

Dat vind ik dus het knappe van Anky en haar (hun) manier van werken: ze is niet van 1 enkel paard afhankelijk. Nu komt er bij het hebben/verkrijgen van meerdere GP-paarden natuurlijk nog meer kijken dan uitsluitend een goede trainingsmethode, maar toch. Ik herinner me een tijd waarin bijv. Cocktail en Partout min of meer "gelijkwaardig" te noemen waren, en Bonfire daar nog niet zo gek ver bovenuit stak. Zo zal het straks ook wel weer gaan. Geldt hetzelfde voor Isabell denk ik.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-01 20:04

Die van isabelle werth , ik kan niet op de naam komen vind ook best mooi (buiten die bles) maar jeetje wat is dat een rotzak zeg, laat haar effe stikken in de passage en geeft een bok etc , moet nog ervaring opdoen zeker!chacomoco vind ik ook chique vind hem alleen grof gereden om de een of andere reden, ik zag heel graag gigolo een paar jaar geleden lopen en bonfire ook .

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-01 20:06

Citaat:
Op 2001-07-03 20:04, schreef pieterjan:
wat is dat een rotzak zeg, laat haar effe stikken in de passage en geeft een bok etc , moet nog ervaring opdoen zeker!


Is 15 jaar oud meen ik, had ie nu wel moeten hebben dan. Ik vind Chacomo om te kwijlen in de uitgestrekte draf, maar nu ik hem laatst weer eens zag, kweenie...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-01 20:17

had ik ook zep , vond het echt niet mooi gaan! maar dan als die van isabelel werth al zo oud is da,n s die dus echt wel een rotzakje haha