Alleen HOTMAIL altijd VIRUS??

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
cojo79
Berichten: 3577
Geregistreerd: 27-08-01
Woonplaats: ergens in nl

Alleen HOTMAIL altijd VIRUS??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-01-03 14:57

Hallo,

Mijn vader wil hotmail.com van de computer gooien of zoiets.

We hebben een virus gekregen en nu moeten we onze computer weer helemaal opnieuw op starten.

Nu zegt hij dat het komt door mailtjes wat ik open en daar kan een virus op zitten.

Hij zegt dat het bijna alleen maar voor komt op hotmail.com

Wat denken/weten jullie??

Groetjes: Corina


Zilly
Berichten: 3037
Geregistreerd: 25-11-02
Woonplaats: ZTM

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-03 15:08

Nou je hoort het wel vaak dat er mailtjes worden verstuurd met virussen erin. Maar ik denk niet dat het specifiek aan hotmail ligt hoor, ik heb ook hotmail en ik heb nog nooit een virus gehad. Het kan ook komen door het downloaden van bijvoorbeeld liedjes. Wat je zou kunnen doen is in je hotmail een 'veilige lijst' maken, dan krijg je alleen maar mailtjes in je inbox van mensen die je kent (wat je zelf heb ingevoerd). En de rest van de 'junkmail' gaat naar je map ongewenste post. Maar je moet sowiezo niet alle mail openen die je krijgt van onbekene mensen, als lijkt et net echt!!!
Zilly


rode_kool

Berichten: 4415
Geregistreerd: 06-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-03 15:13

Mcaffee of iets dergelijks helpt niet hoor.
Als je toch een hotmailacount wil, moet je gewoon oppassen met mailtjes openen, alleen mailtjes openen die je verwacht, en anders niet.
En alleen van bekende e-mail adressen mailtjes openen.
Dus ook niet als de titel wel leuk is.
Gewoon meteen weg pleuren.
Mijn pc heeft geen virusscanner meer, al zo'n klein half jaar niet meer, en het bevalt me prima, geen sloom geode, en geen virussen.

gewoon geen onderschrift :D

Kais

Berichten: 5139
Geregistreerd: 29-05-02
Woonplaats: Hell

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-03 16:31

Bij mij werkt McAfee gewoon, maar als er 'n bijlage bijzit die geen virus zou bevatten, maar waarvan ik 't niet vertrouw gooi ik 't mailtje gewoon weg. Je kunt 't volgens mij ook zien aan de grootte van 't mailtje ('n normaal mailtje is ongeveer 1k of 2k, tenzij je 'n blijft Replyen, dan wordt ie groter)

It never eats, it never sleeps, it never stops...

Sypheron

Berichten: 15209
Geregistreerd: 06-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-03 17:30

Ach, gewoon idd openen wat je kent en anderen met vage titels niet. Virusscanner helpt zeker en bovendien is het risico om webbased besmet te worden veel kleiner dan via pop3. Dus zorg beter dat je op je comp zelf een goede virusscan hebt om outlook te scannen.

DaphneL

Berichten: 3627
Geregistreerd: 16-06-02
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-03 18:10

Via hotmail worden laatste tijd ontzettend veel virussen verspreid.
Natuurlijk, op internet zijn gewoon virussen en op ieder e-mail adres krijg je dat, maar hotmail is gewoon extreem.
Ik open geen mailtjes met Engelse titels en van zo'n 42 kb, al is dat ongeveer het enige wat ik binnen krijg Lachen
Dus als je een hotmail adres neemt, gewoon opletten met wat je opent en niet alleen niet de bijlagen openen maar gewoon heel de mailtjes niet, selecteren en verwijderen is het makkelijkst Lachen

Ilse

Berichten: 11637
Geregistreerd: 21-03-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-03 18:32

Nu moet je vooral uitkijken voor 48lb en 47kb, en ook niet van bekende, ik heb er al een aantal ben bekende gehad.

No hour of life is wasted that is spent in the saddle
- Winston Churchill

stitch

Berichten: 3774
Geregistreerd: 14-08-02
Woonplaats: oviedo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-03 18:39

hotmail heeft een anti-virus programma op hun servers en dat email die de viruses eruit haalt

ynzo: En, de spannende liefdesverhalen à la As the world turns heb ik ook wel beleefd op m'n terugreis door onder andere Rusland, Polen en Frankrijk

leentje
Berichten: 3822
Geregistreerd: 02-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-03 19:33

de laatste tijd zijn er een hoop virussen die adressen uit iemands adresboek van hotmail, yahoo, outlook enz halen en met die adressen zichzelf doormailen. Het lijkt dan alsof je een "veilige" mail ontvangt omdat je de verzender kent, maar die persoon zijn adres is gewoon gebruikt.
Ik open niets met een Engelse titel (pas op, soms zijn die dingen zo leep dat zelfs je naam er in staat), niets zonder titel en ook niets van vreemden of mailtjes die ik niet verwacht. En enkele dagen geleden gebeurde nog het volgende: ik kreeg van een kennis zo'n virusmailtje in mijn inbox geleverd. Ik heb het gedelete zonder te openen. Even later stuurt die jongen een waarschuwingsmail dat hij een virus heeft en dat er dus van die mails gestuurd worden vanop zijn adres. Deze waarschuwing werd door hotmail als "verdacht" beschouwd en in mijn junkbox geleverd. Hotmail is dus geen schitterende webmail. Ik gebruik mijn hotmail adres alleen voor msn en als ik het ergens moet opgeven op een site ofzo.

Best friends are the ones that can see the hurt in your eyes, when everyone else is fooled by your smile.

tije

Berichten: 1546
Geregistreerd: 21-08-02
Woonplaats: randje utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-03 19:43

het is niet hotmail maar outlook die er gevoelig voor is

The day that we first met , the angels whispered: Perfect
-http://www.stalvandekooidijk.nl

Haagsemeid

Berichten: 6536
Geregistreerd: 12-05-02
Woonplaats: leidschendam

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-03 19:47

Het ligt echt niet alleen aan hotmail hoor, ook outlook heeft er last van vorig jaar had ik iets van 200 virussen, maar er heb er geen 1 ge opend.

Maar meestal is het wel bekend gemaakt op tv als er weer een virus is, zoals op dit moment!!

22 Januari verwachten we ons kleintje

Spikkel

Berichten: 4030
Geregistreerd: 29-12-01
Woonplaats: Antwerpen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-03 19:51

Hoi , ik weet niet wat het is maar :
ik krijg een mailtje van een vriend met bijlage , ik open hem en er staat op , geen virus aangetroffen.Dus ik downloaden en plots word diezelfde mail + 3 andere mails naar heel mijn adreslijst verstuurd.Andere mensen openen die bijlage ook weer en zo nlijft het dan rond gaan.Er stond geen virus aangetroffen... .Zou dit nu schadelijk zijn voor mijn computer door dat virus ?Ik heb geen virusscanner... aar als dat virus er op blijft wat doet ie dan ?

DaphneL

Berichten: 3627
Geregistreerd: 16-06-02
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-03 20:16

Wat virussen doen is verschillend, ik heb ook weleens gehad dat er allerlei mailtjes doorgestuurd werden (had alleen de mail geopend, niet de bijlage, was volgens mij nog met goldfish) en verder was er niets met mijn computer aan de hand.
De virusscan van hotmail is helemaal niets.
Toch voor een virusscanner kijken of even on-line je pc scannen?

Natas

Berichten: 158
Geregistreerd: 21-10-02
Woonplaats: Noord Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-03 20:29

Er is nu een nieuw virus, ik ben er net vanaf. Het wordt verstuurd als een mailtje vanaf de besmette pc naar alle emailadressen die zich in die pc bevinden. En inderdaad met die persoon als afzender waar de pc van is.

Het wordt verstuurd als een screensaver, dus die moet je niet openen. Het is ook een lastig virus want het maakt je antivirus software onklaar. En hij wordt door veel antivirus software nog niet herkend als virus, dus pas op!

Spikkel

Berichten: 4030
Geregistreerd: 29-12-01
Woonplaats: Antwerpen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-03 20:42

Ja natas , die heb ik dus geopent , wat gebeurt er nu met mijn pc.Ga toch even zoeken anar virusscanner.Als er iemand een link heeft is die altijd welkom...

Hermelijn

Berichten: 6664
Geregistreerd: 05-05-02
Woonplaats: Maastricht

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-03 21:32

mja dat virus heeft een vriendin van mij dus. Erg irritant, want ze hebben geen virusscanner en kan die er dus ook niet opzetten. Dus krijg ik elke dag minstens 2 virusmails van d'r.

SANEX

Berichten: 11251
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Buitenpost

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-03 15:42

ik heb laatst ook heel veel van die mailtjes gehad.

Wannabee a friend
Hello how are you
Make friends over the internet

Met (onbekend) ervoor.
ik had al op de radio gehoord dat het weer s zo was dus heb ze meteen weggegooit.
Zowiezo gooi ik alles weg waar onbekend voor staat,dat vertrouw ik niet,als iemand mij echt iets te vertellen heeft belt ie wel dus gooi ik dat soort mail voor de zekerheid weg.

McAffe werkt bij mij wel.
en het is niet alleen op hotmail die virussen.

Haagsemeid

Berichten: 6536
Geregistreerd: 12-05-02
Woonplaats: leidschendam

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-03 10:28

Ja dat soort titels heeft het en ze zijn allemaal 46k of 64k ik weet het ff niet meer

22 Januari verwachten we ons kleintje

Jet

Berichten: 11977
Geregistreerd: 31-01-01
Woonplaats: Anna Paulowna

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-03 10:50

Als je naar deze site gaat, heb je een verwijderprogrammaatje: www.bitdefender.com/html/free_tools.php , dan het juiste virus opzoeken en dat programma downloaden, runnen en als je geluk hebt, werkt het weer. Wel hebben wij daarna Norton handmatig geupdate en laten scannen en die heeft het pas echt verwijderd volgens mij... Nou ja, je kan het proberen.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Amazonbot, ComscoreBot, IASCrawler, nathe, pony33 en 169 bezoekers