Mexicaanse neusriem?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Navy

Berichten: 4501
Geregistreerd: 10-03-01
Woonplaats: Voorthuizen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-07-01 12:19

Telkens als ik Neef aan de teugel probeer te rijden, of wil halthouden, of wil stappen vanuit draf, of draven vanuit galop, trekt ze heel erg terug. Ze doet r mond dan zo ver mogelijk open, en brave ik, trek niet terug (heb ik altijd geleerd) maar erger me kapot! Afbeelding Het komt er dus vaak op neer dat ik boos word, voelt Navy zich beledigt en krijgen we hevige ruzietjes.. Afbeelding Nu weet ik dat een Mexicaanse neusriem goed kan helpen. Heeft iemand hier ervaring mee? En een beugelneusriem? Thnx alvast!

Endurance: je paard, jij, een prachtige omgeving en heel veel kilometers worden samen één.



carola

Berichten: 8685
Geregistreerd: 18-04-01
Woonplaats: Putten

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-01 13:05

Ik denk dat je je probleem beter rijtechnisch kan gaan oplossen als er allerlei atributen tegenaan gooien (zoals die mex. neusriem).

Het kan wel ff helpen, maar je lost het probleem niet bij de kern op. Dat kost meer tijd, maar op den duur heb je er ook meer aan als je het bij de kern oplost.

Eindig niet, maar begin! (quote Dorine)

UrbanL

Berichten: 14584
Geregistreerd: 22-02-01
Woonplaats: Somewhere only I know....

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-01 13:26

Yep mee eens Carola. Ik rij zelf met een mexicaanse maar niet om die reden. Maar om het feit dat hij altijd hard wil en meer terug moet komen (ook fout want ikmoet meer zitten). Ik ben hem gaan gebruiken met springen omdat hij te graag wil en ik hem niet wil straffen daarvoor.

Probeer eens het rijden op video te zetten zodat je kan zien wat je doet. Vaak zit het probleem toch in je handen en niet in het paard.

Weet niet waar je nu mee rijdt?? Hoge, lage neusriem Verward

Succes Party!!

Leef en Strijd vergeet het einddoel Maak de reis
tem je angst en hou je dromen niet gevangen
adem vrij alles gaat voorbij wat niet geniet dat gaat verloren voor altijd ♥

Leef en strijd - 3JS

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-01 14:47

ik rijd ook met een mexicaanse neusriem. maar dit doe ik alleen met het springen en buitenrijden.

met het buiten rijden trekt ie ook altijd heel erg maar met de mexicaanse neusriem niet. misschien is het wel een goed manier om jou paardje beter aan het lopen te krijgen.

nou veel succes!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-01 18:16

ik zou hem meer aan de zit maken.
dan heb je je teugel hulpen bijna niet nodig en kan ie daar ook niet op trekken.

Navy

Berichten: 4501
Geregistreerd: 10-03-01
Woonplaats: Voorthuizen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-07-01 21:00

Het is ook bedoeld voor buitenrijden, vind t gevaarlijk worden dat ze niet stil staat, voor stoplichten enzo. Ik rijd nu met een gecombineerde. Het ligt niet aan MIJN handen, maar aan de handen die haar voor mij hebben gereden. Ze is een dravertje, en heeft dus een moeilijk mondje, heeft zich op de baan overal door heen leren te lopen. Zoek gewoon wat meningen!

Endurance: je paard, jij, een prachtige omgeving en heel veel kilometers worden samen één.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-01 13:32

hoi
Ik wilde er ook niet mee zeggen dat het aan jou handen ligt hoor,het was niet onvriendelijk bedoeld of zo Lachen
Allen lijkt me gewoon als ie een moeilijke mond heeft het juist fijn om te proberen hem meer op de zit terug te rijden.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Amazonbot en 80 bezoekers