Razinda deed raar gisteren...

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Jura

Berichten: 10793
Geregistreerd: 16-01-01
Woonplaats: Veluwe en 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-07-01 09:05

Gisteren weer het hoofdstel in en mijn stalgenoot ging haar longeren. Ze was heel braaf en rustig, op zich was dat al vreemd. Toen maakte ze opeens een rare beweging met haar achterhand, alsof ze een tikje met de zweep kreeg, of geprikt werd door een steekbeest. We moesten er eerst om lachen, zo van die spoort niet! Maar even later deed ze het weer en toen bleef ze het ongeveer elk rondje doen. Dus wij kijken of we iets zagen, een horzel ofzo. Niets te zien, dus weer verder. Maar het bleef zo. Zelfs mijn stalgenoot, die normaal echt niet snel onder de indruk is, schrok er van. Het leek wel een beetje op kruisverlamming, volgens hem. Ze hield ook echt het kruis helemaal vast, heel stijf. Ik kan het niet eens goed uitleggen. Toen op de andere hand en daar was het minder te zien. Ze deed het echt rechtsom met haar rechterachterbeen / heup. Het werd niet erger ofzo, maar echt goed was het ook niet, want ze hield zich helemaal stijf, in het bekken zeg maar. Ik heb daarna gestapt, en een uur later (toen hij had gereden) zijn we weer gaan kijken. Eerst heb ik 10 minuten gestapt en toen zijn we weer gaan longeren (dit keer zonder hoofdstel). Toen was er niets meer te zien. Ik vond wel dat ze nog iets stijf was achter, maar die rare stuiptrekkingen deed ze niet meer. Echt heel vaag! Verward

Wat het nou was? Ik denk dat ik haar maar even een paar dagen met rust laat.

~*~ Pienie fan! ~*~
www.jura-artwork.nl


Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-01 09:11

Misschien had ze harstikke spierpijn van de vorige keer?

sanderijn
Berichten: 5643
Geregistreerd: 12-01-01
Woonplaats: daar waar het altijd lijkt te waaien....

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-01 09:12

ja ik denk ook direct aan spierpijn als ik dit lees

soms is het beter om te zwijgen

Lielle

Berichten: 66254
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-01 09:21

losse knie die blijft hangen misschien?

PUCK

Berichten: 2698
Geregistreerd: 15-01-01
Woonplaats: Betuwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-01 09:22

ja ik ook. Je hebt geen idee wat dat doet met ze jog, werken. Ik zou haar inderdaad een dagje rust geven of gewoon wel longeren maar dan kort, zodat ze wel weer even weet wat het is en dan gelijk ook weer klaar is voor de dag. Ze moet er toch dorheen en mijn fysio zei altijd tegen mij als je spierpijn hebt moet je juist verder trainen anders heb je de volgende keer weer spierpijn. Bij mij werkte het inderdaad zo. Succes.

Voorzitster AFM

Jura

Berichten: 10793
Geregistreerd: 16-01-01
Woonplaats: Veluwe en 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-07-01 09:42

Ja oke spierpijn... maar waarvan dan??? En waarom dan met 1 been trekken? Het kwam echt vanuit het bekken en bij zo'n stuip trok ze dat been omhoog, richting buik zeg maar.

Ik denk niet dat het haar knie is, want dan maken ze meestal een andere beweging.

Ik zal haar een paar dagen niet longeren. Ik longeer trouwens maar 2 of 3 keer per week hoor. Toevallig had ik nu de dag ervoor wel gelongeerd, maar heel kort maar omdat ze zo vervelend was.

~*~ Pienie fan! ~*~
www.jura-artwork.nl

PUCK

Berichten: 2698
Geregistreerd: 15-01-01
Woonplaats: Betuwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-01 09:43

Anders moet je misschien even toch je veearts vragen wat het zou kunnen zijn en wat eraan te doen?

Voorzitster AFM


Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-01 11:44

Heb je haar rug al eens goed nagekeken? Ik zit te denken aan een verschoven wervel of beknelde zenuw, misschien door gespring in de wei.
Sterkte er mee.

Nimber

Berichten: 26551
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-01 12:52

he bah! mischien toch ff de DA bellen vragen wat hij vind en of hij denkt dat het beter is om even te komen kijken?
laten we hopen op spierpijn!

http://www.kimtelgen.nl
Cranio sacraal therapeut en instructrice

PUCK

Berichten: 2698
Geregistreerd: 15-01-01
Woonplaats: Betuwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-01 13:10

Ja ik duim voor spierpijn, maar wel ff de DA bellen hoor!

Voorzitster AFM

Jan_324
Berichten: 6933
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-01 14:03

je weet zelf denk ik wel wat het beste is.
Maar bel ajb de DA.
Dit klinkt echt niet goed!

Mirte

Berichten: 2107
Geregistreerd: 18-05-01
Woonplaats: bollendorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-01 14:11

Mijn paard heeft ook eens zoiets gehad, ik weet niet of het hetzelfde is natuurlijk, maar die ging met z'n rechterachterbeen ook hele vage trekkingen maken. Z'n hele ribbenkast trok aan één kant in en z'n achterhand was heel erg stijf. Toen ben ik ook met hem gaan lopen en het ging moeizaam, maar opeens was het ook weer weg. Het was waarschijnlijk een verkramping geweest.

Inzicht zonder handeling brengt geen verandering
*zucht*waarom begin ik steeds te laat om tentamens te leren...

Jura

Berichten: 10793
Geregistreerd: 16-01-01
Woonplaats: Veluwe en 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-07-01 14:16

Mijn stalgenoot zei dat het niet nodig is om de DA te bellen, omdat er naderhand niets meer te zien is. Dan kan hij wel kijken maar vindt hij toch niets. Maar ik moet binnenkort naar de kliniek met Razinda en dan vraag ik wel of ze haar na willen kijken. Natuurlijk hou ik het goed in de gaten en als het niet goed is, bel ik accuut de dierenarts. Het zou toch niets te maken kunnen hebben met het hoofdstel?? Want toen we haar later op de avond longeerden zonder hoofdstel deed ze het niet meer. Ik dacht zelf ook aan een verschoven wervel in de eerste instantie. Ik wil ook Rodinde laten kijken binnenkort. Pfff ik wil zoveel!!

~*~ Pienie fan! ~*~
www.jura-artwork.nl


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 93 bezoekers