WAP-foon

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Laui!

Berichten: 16863
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: wherever I wanna be

WAP-foon

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-12-02 20:58

Voor ik hier met een rekening van ik weet niet hoe hoog zit... Is er een mogelijkheid dat je ziet dat je met je WAP-foon zit te inetten?
Ik heb nl zo'n heel donkerbruin vermoeden dat hij elke keer als ik iets wil (spelletje kijken, wat zijn de coole games van vandaag) het inet opgaat omdat er dan echt een eeuwigheid Even wachten oid in beeld staat... Verder is het een megastoere foon, maar Wappen hoeft nog even niet, vooral omdat ik dat belachelijk duur vind!
Iemand? Ik neem tenminste aan dat al dat gewap niet bepaald gratis is (jammur!)

kaj

Berichten: 3755
Geregistreerd: 08-10-01
Woonplaats: Huissen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-03 00:16

Geen idee of je dan wapt?
Maar meestal is wappen ook niet zo prijzig hoor.
Bij dutchtone is wappen hetzelfde tarief als bellen naar een vast nummer dus niet duur.
Heb je geen gespecificeerde rekening?
Anders kun je het beste even de klantenservice van je provider bellen om te vragen waar die hoge kosten vandaan komen.
Als het goed is kunnen ze dat zo voor je nakijken.

Jan_324
Berichten: 6933
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-03 00:38

Welke telefoon heb je? Mijne doet dat ook (Siemens C55) Maar als ik wil gaan internetten dan doet ie dat niet, dus ik gok dat ie niet op internet zit (ik hoop van niet, mijn rekening is al zo hoog)

Laui!

Berichten: 16863
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: wherever I wanna be

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-01-03 14:19

Ik heb ook een C55. Na wat geneus (ben Nokia gewend) denk ik niet dat ik kán wappen of i-netten omdat er geen profiel is ingevuld (inbelnrs etc). Ik héb nog geen hoge rekening, dat probeer ik juist te voorkomen. Als ik de handleiding goed heb begrepen komt er dan ook een icoontje in beeld ergens, net als met gprs. Wel jammer dat er dus nergens te vinden is wát dat nou doet en hoe het precies werkt, alleen hoe je het in of uit moet schakelen...

kaj

Berichten: 3755
Geregistreerd: 08-10-01
Woonplaats: Huissen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-03 16:18

Als je geen profiel of inbelnummers hebt ingesteld dan ben je zeker niet aan het wappen!

Gprs'en merk je denk ik ook wel als je dat doet.
Dan moet je echt verbinding maken en dat zie je wel.
Meestal moet je om te gprs'en dit ook eerst aanvragen.
Bij kpn heb je imode en daar moet je dan een speciaal imode toestel voor hebben dus dan weet je al zeker dat je niet kunt gprs'en met een ander toestel (imode=gprs).
Bij vodafone live weet ik niet hoe dat zit maar het lijkt me dat je dan inderdaad wel ziet wanneer je aan het gprs'en bent en bij dutchtone extended (=ook gprs) moet je zeker weten de functie van tevoren laten activeren.
Ben en O2 hebben voor zover ik het weet nog geen gprs.

Maar ja als je dus geen profiel hebt ingevuld voor wap dan kun je er zeker van zijn dat je niet aan het wappen bent!
Vaak is het al een crime als je wilt wappen dat je de instellingen niet goed krijgt!
Dus de rekeningen zullen wel meevallen!
Wap is overigens al een beetje achterhaald, het is een soort veredelde teletekst op je telefoon. Met gprs worden de mogelijkheden al iets leuker maar echt spectaculair is het nog steeds niet.
Het is ook maar net wat je leuk vindt natuurlijk.

Laui!

Berichten: 16863
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: wherever I wanna be

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-01-03 10:18

Ik heb mijn abbo ook nog niet geupgrade, dus dat leek mij ook al een zeer beperkende factor. Waarom hij dan telkens heel lang 'Even wachten' in beeld zet? En bij een ander spelletje kom ik wel op een soort van website (Welkom bij... games). Ik wacht even met upgraden tot ik zeker weet dat ik ga emigreren en waarheen (altijd handig), want om nu een NL abbo aan te houden voor die 2 mndjes NL of daarna... lijkt mij een beetje onnuttig.