Bijna 2 jaar geleden, maar nog lang niet vergeten.

Moderators: Dani, ynskek, Ladybird, Hanmar, xingridx, Mjetterd, Polly, Giolli

 
 
essiedepessie

Berichten: 2628
Geregistreerd: 04-03-02
Woonplaats: Castricum

Bijna 2 jaar geleden, maar nog lang niet vergeten.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 31-12-02 10:47

Vanavond zijn in Volendam de barren weer open, net als vroeger, voor de brand toen alles nog normaal was... Ook ik zal er vanavond weer zitten, al zie ik er als een dijk tegenop.. Dit keer niet meer in mijn stamkroeg het hemeltje, nee dit keer in het gat van nederland..
Ik mis zo als het vroeger was, de mensen die altijd in het hemeltje zaten de sfeer die er hing... toen er nog niemand was verbrand...
Het voelt als de dag van gisteren dat ik op nieuwjaarsnacht zwartgeblakerd voor de wir war stond, en iedereen me stond aan te gapen, en niemand wist wat ze er mee aan moesten.. Het schijnt dat het er erg druk was met geschreeuw, maar voor mijn gevoel liep ik daar alleen.
Dit jaar word een jaar van herrinnering....

Rust zacht, Lennard, Anja, Klaas, Nico, Edward, Liesbeth, Sharon, Dennis, Christin, Eric, Ruud, Nico V., Peter en Yvonne... Ik zal jullie nooit vergeten!

www.jongeren.volendam.nl

Anything less than I love you is lying, Morris 2007-2010

www.facebook.com/fotosessie


Samantha_

Berichten: 10780
Geregistreerd: 20-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-02 10:54

Echt vreselijk wat er toen gebeurd is. Ik wens jou en de rest van Volendam vanavond heel veel sterkte toe.

Groetjes Samantha

Imker

Berichten: 17539
Geregistreerd: 30-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-02 10:54

Jeetje…. Ik ben er stil van.

Sterkte vanavond en hopelijk kan je op den duur een plaatsje vinden voor deze verschrikkelijke gebeurtenis.

Toos paardloos

Gwen

Berichten: 15915
Geregistreerd: 20-11-01
Woonplaats: Nabij Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-02 11:01

Heel, heel veel sterkte vanavond voor jou en alle anderen. Ik ben nog steeds ontzettend onder de indruk van wat daar toen gebeurd is.

flashyjac
Berichten: 6671
Geregistreerd: 03-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-02 11:06

Ik heb even op de website gekeken en ben er helemaal stil van. Het is ongelofelijk dat er op een avond die zo feestelijk had moeten zijn, zich zo'n afschuwelijke gebeurtenis heeft voorgedaan. Ik vind het erg begrijpelijk dat je er nog niet overheen bent, ik wil me niet voorstellen wat je meemaakt als je er middenin zit. Volgens mij draag je het je hele leven met je mee. Veel sterkte vanavond, wanneer je er wel weer extra mee geconfronteerd zal worden. Ik denk aan iedereen in Volendam.. Dat zoiets maar nooit meer mag gebeuren!

essiedepessie

Berichten: 2628
Geregistreerd: 04-03-02
Woonplaats: Castricum

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 31-12-02 11:10

Bedankt voor jullie lieve reacties... Iedere keer als ik op die site kijk, staat mijn hart weer even stil.. Zoveel bekenden kwijt, in een avond..

Anything less than I love you is lying, Morris 2007-2010

www.facebook.com/fotosessie

Cody

Berichten: 20725
Geregistreerd: 20-04-01
Woonplaats: Grolloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-02 11:10

Jeetje...raar hoor als je op die website kijkt, al die vrolijke gezichten van mensen die er niet meer zijn...
Kan me voorstellen dat het enorm moeilijk voor je is, oud en nieuw 'vieren'. Want wat valt er te vieren als je er zulke rotherinneringen aan over hebt gehouden?? Jullie zullen elkaars steun vanavond hard nodig hebben en ik denk aan jullie.
Moest ook even hard slikken toen ik een zinnetje las in een gedenkboek van iemand. "CRIS een Raket is voor jou ik hop je kunt hem zien. Dat is al de tweede!" Dan besef je inderdaad hoe snel de tijd gaat, maar dat het toch als de dag van gister lijkt dat het allemaal gebeurde. Jakkes... Verdrietig

Karin

Berichten: 65335
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-02 11:32

Ik zag vanmorgen in de krant een foto van de begraafplaats in Volendam en realiseerde me toen dat het alweer twee jaar geleden is dat dit gebeurde. Nieuwjaar zal nooit meer hetzelfde zijn in Volendam, dit dragen jullie altijd met je mee.

Jaren geleden ben ik een aantal keren op de scholengemeenschap in Volendam geweest, die deed mee aan een onderzoek dat bij onze universiteit liep. Ik kwam daar toen in brugklassen, met leerlingen die twee jaar geleden op de leeftijd waren dat ze uitgingen. Het eerste wat dan ook door me heen schoot toen ik van de brand hoorde, was: zouden er leerlingen bij zitten die ik in de klas heb gehad? Dan raakt het je toch net iets persoonlijker...

Heel veel sterkte Esther, ik denk aan jullie vanavond!

.
If you want to go fast, go alone. If you want to go far, go together. <African proverb>

skipperfan

Berichten: 10877
Geregistreerd: 23-07-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-02 11:48

Het is echt verschrikkelijk wat er toen gebeurd is.
Heel veel sterkte vanavond, en ik zal aan jullie denken.

Tigger
Berichten: 3903
Geregistreerd: 27-06-02
Woonplaats: Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-02 12:02

Tjee, ik ben er ook stil van.
Ik schrok toen ik je berichtje las. Het is ook zo'n ver van je bed show.
Je denkt er weleens aan, maar eigenlijk niet aan hoe de mensen zich op zo'n avond voelen.
Gewoon domweg omdat je niemand ervan kent en er dus ook niets over hoort.
Begrijp je een beetje wat ik bedoel? Ik wil niet dat het ongeinterredeerd over komt. Maar het is moeilijk om het begrijpend op te schrijven.
Ik zal vanaond aan jullie denken.
Heel erg veel sterkte vanavond.

Yorghos

Berichten: 10942
Geregistreerd: 10-12-01
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-02 12:12

Ik kan me voorstellen dat de jaarwisseling voor jullie nooit meer hetzelfde zal zijn. Ik hoop dat je dit verdriet op den duur een plekje zal kunnen geven, maar vergeten zul je het nooit.
Sterkte vanavond en ik denk dat er veel mensen aan jullie zullen denken.

* To Belg, or not to Belg *

Maxx

Berichten: 632
Geregistreerd: 14-11-02
Woonplaats: Langerak

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-02 12:20

Toen ik je berichtje las had ik meteen zoiets van ... chips, helemaal niet over na gedacht. Heel het dorp/stad Volendam heeft hier natuurlijk mee te maken en elk jaar als de rest van Nederland feest viert komt voor jullie de herinnering nog eens extra pijnlijk boven. Sterkte.

Een gegeven paard moet je niet in de bek schijten.

Collinnnnn

Berichten: 1769
Geregistreerd: 08-12-01
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-02 12:25

Heel veel sterkte!!!!!!!
Is Lennard je broer?
Mooie jongen! *LOL*
Hij was vast een schat,zoveel mooie mensen die er niet meer zijn......
Sorry,ben er helemaal van onder de indruk...

Waarom noemen ze een bont paard een koe, maar een bruine koe geen paard???

Lindy

Berichten: 6038
Geregistreerd: 07-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-02 12:50

ben er ook stil van...
Dat je zoveel vrienden in 1 keer wkijt raakt,verschrikkelijk.
Heel veel sterkte!

Mer1980

Berichten: 18735
Geregistreerd: 08-02-01
Woonplaats: Lelystad

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-02 13:15

Een rilling loopt over mijn rug! heel veel sterkte.

Letterlijk in het huwelijksbootje stappen? http://www.trouwschip.nl
Bedrijfsuitje, vergaderen of teambuilding?: http://www.zeilschipbounty.nl
Sinds 23-02-2013 mama van Kira!
Sinds 14-12-2016 mama van Kian!

essiedepessie

Berichten: 2628
Geregistreerd: 04-03-02
Woonplaats: Castricum

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 31-12-02 13:20

Nee, lennard is niet mijn broer... Ik kende hem wel erg goed.. Maar ik kende ze allemaal erg goed.. Klaas was wel familie van me.. Zo'n ontzettende lieve jongen.. Ze waren allemaal lief, en daarom begrijp ik het ook nog steeds niet... Ik weet ook zeker dat het onderwerp vanavond in de bar vaak zal vallen.. nogmaals bedankt voor de lieve woorden... Ben blij dat ook jullie het nog niet zijn vergeten..

Anything less than I love you is lying, Morris 2007-2010

www.facebook.com/fotosessie

Kytha

Berichten: 14944
Geregistreerd: 23-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-02 13:35

Het is echt verschrikkelijk wat er toen is gebeurd,
heel veel sterkte, en ook ik zal aan jullie denken vanavond

Wie steeds achter de kudde aanloopt, sjouwt altijd door de stront

Angelique18

Berichten: 3599
Geregistreerd: 27-05-02
Woonplaats: Naast de efteling

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-02 14:07

Zonder enige reden of wat dan ook liep ik hier net door huis en dacht ineens aan Volendam, bij die gedachte krijg ik tranen in m'n ogen.
Ik denk dat er veel mensen zijn die er vandaag en morge aan terug zullen denken.
T mag dan wel voor "ons" 2 jaar geleden zijn.. voor Volendam is het levenslang..
Ik wens iedereen vanaf hier een rustig, gelukkig en gezond 2003...

Allerliefste Kasper en Mick, Ik zal jullie NOOIT vergeten

Sterre

Berichten: 15226
Geregistreerd: 23-08-01
Woonplaats: Mittelfranken - Bayern - Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-02 15:16

Jeetje meid, daar word je dan toch weer even stil van..... Scheve mond !!

Ik wens jou en natuurlijk ook je vrienden en vriendinnen, ouders en andere familie veel sterkte vanavond!!
(Heb net even op de site gekeken en las bij de onderste foto´s 4 x de naam Veerman; waren dat allemaal broers/zusje van elkaar Scheve mond ??)

Benz († 18.12.09) & Bella († 4.01.10), ik mis julie nog steeds ;( ....
Welkom lieve Mila <3 !
Vakantie vieren op een echt kasteel in Beieren :) ?? http://www.schloss-moehren.nl/

Syrianda
Berichten: 1830
Geregistreerd: 28-12-02
Woonplaats: een mooi stadje in het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-02 15:22

Het is een avond om nooit te vergeten dit alleen al om de herrinering aan de overledenen hoog te houden. Sterkte vanavond.

Misja

Berichten: 3317
Geregistreerd: 12-10-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-02 15:26

Jeetje...Ik word er ook wel ff stil van... Die foto's...allemaal jonge onbezorgde mensen... Krijg het er wel ff koud van...
Ik wens je en je vrienden en heel Volendam een rustige fijne jaarwisseling, al denk ik dat het heel erg moeilijk word, heel erg dubbel. Aan de ene kant kijk en denk je terug aan die koude vreselijke nacht, en aan de andere kant word 'verwacht' met nieuwjaar dat je het glas heft op een nieuw jaar, de toekomst.. Ik zal om 12.00 even stil staan bij jullie.. Heel veel sterkte!!! Lovers

Op het randje van de afgrond..is het uitzicht het mooist!.......

Lielle

Berichten: 66251
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-02 15:48

Ik heb er weer kippenvel van, sterkte vanavond!


essiedepessie

Berichten: 2628
Geregistreerd: 04-03-02
Woonplaats: Castricum

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 31-12-02 15:57

Nee hoor dat zijn geen broers en zusjes, ik heet ook Veerman... Moet je hier eens in het telefoonboek kijken.. zon 5 pagina's veerman.. ook schilder kwakman zwarthoed tol, en jonk zijn veel voorkomende namen hier... In de verte is iedereen hier wel familie... inteelt hier niet te kort...

Anything less than I love you is lying, Morris 2007-2010

www.facebook.com/fotosessie

Spikkel

Berichten: 4030
Geregistreerd: 29-12-01
Woonplaats: Antwerpen

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-02 15:59

Echt verschrikkelijk wat er toen gebeurt is , het was zelfs op het nieuws in België , ik heb er geen woorden voor.Veel sterkte in ieder geval deze avond , en probeer er toch nog iets leuks van te maken.

stitch

Berichten: 3774
Geregistreerd: 14-08-02
Woonplaats: oviedo

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-02 17:36

whao, had niet van gehoord maar nu krijg ik er wel kriebels van Boos! veel sterkte en hopen dat dit nieuw jaar beter is

ynzo: En, de spannende liefdesverhalen à la As the world turns heb ik ook wel beleefd op m'n terugreis door onder andere Rusland, Polen en Frankrijk