Konijnen buiten laten met oud & nieuw WIE O WIE?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Whoops1
Berichten: 6226
Geregistreerd: 31-08-02
Woonplaats: Hoeksche Waard

Konijnen buiten laten met oud & nieuw WIE O WIE?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-12-02 14:49

Laten jullie van die hier konijnen hebben buiten zitten met oud & nieuw?
Ik vraag dit me af ....

Halen jullie ze naar binnen voor een keer?
Of laten jullie ze zoals altijd gewoon buiten zitten?

Kais

Berichten: 5139
Geregistreerd: 29-05-02
Woonplaats: Hell

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-02 14:53

Ik laat ze buiten en doe 'n juten zak voor hun hok.

eveline_B

Berichten: 2829
Geregistreerd: 05-09-02
Woonplaats: Salland

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-02 15:05

Mijn konijnen blijven buiten. Wel met dekens voor de hokken. Ik heb zo-ie-zo iets teveel konijnen om binnen neer te zetten.

xXIreenXx

Berichten: 1067
Geregistreerd: 19-07-02
Woonplaats: Maastricht

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-02 15:37

Nee, mijn konijnen blijven echt niet buiten met oud & nieuw!!
Stel je voor dat er een vonkje of een vuurpijl of iets in het hok of erbij komt dat vat snel vlam, en al dat geknal daar worden die beesten ook helemaal onrustig van. Mijn konijnen zitten met oud & nieuw binnen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-02 15:40

Ineens een nacht binnenzetten lijkt me niet verstandig, veel te groot verschil. Of je moet ze bv in een schuur of garage zetten, dat kan wel. Maar anders gewoon opsluiten in het nachthok en het hok wat afdekken dat er niet per ongeluk vuurwerk in kan komen, bv met wat landbouwplastic of idd een juten zak.
Mijn konijnen waren er nooit van onder de indruk, die gaven geen krimp.

PatriciaB

Berichten: 467
Geregistreerd: 14-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-02 15:41

Wij laten hem buiten.
Een buitenkonijn een nacht binnenhalen schijnt niet goed te zijn ,het is te warm binnen,als ze dan weer naar buiten gaan kunnen ze kou vatten.
Er zit nu in de winter zowiezo een jutezak om het hok,als het erg koud is of zoals met oud en nieuw sluit ik de tralies daar snachts ook mee af.
Ik heb me toen het -10 was wel zorgen om hem gemaakt maar hij bleef er zelf erg vrolijk onder Verward

Kais

Berichten: 5139
Geregistreerd: 29-05-02
Woonplaats: Hell

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-02 16:04

Sonja schreef:
Ineens een nacht binnenzetten lijkt me niet verstandig, veel te groot verschil. Of je moet ze bv in een schuur of garage zetten, dat kan wel. Maar anders gewoon opsluiten in het nachthok en het hok wat afdekken dat er niet per ongeluk vuurwerk in kan komen, bv met wat landbouwplastic of idd een juten zak.
Mijn konijnen waren er nooit van onder de indruk, die gaven geen krimp.


Landbouwplastic lijkt me niet echt geslaagd, dan komt er toch geen lucht meer in 't hok?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-02 16:08

'k Zou 'm inderdaad niet luchtdicht inpakken nee, da's niet zo goed voor ze Haha! Maar een afdakje van plastic maken zodat er geen vuurpijlen in kunnen werkt prima *LOL*

Kais

Berichten: 5139
Geregistreerd: 29-05-02
Woonplaats: Hell

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-02 16:16

Sonja schreef:
'k Zou 'm inderdaad niet luchtdicht inpakken nee, da's niet zo goed voor ze Haha! Maar een afdakje van plastic maken zodat er geen vuurpijlen in kunnen werkt prima *LOL*


Ow zo Haha! Ik doe de juten zak altijd helemaal tegen het gaas aan, maar daar kan gewoon lucht door Lachen

Signe

Berichten: 5810
Geregistreerd: 15-08-02
Woonplaats: Kraaienest

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-02 16:53

Mijn stokoude voskonijn Viking ( hij is nu bijna 8) blijft gewoon buiten. Behalve bij min 10 dan gaat hij in de wc in het bijhokje, daar is het nog koud zat ( ik heb maar 1 gaskachel....brrr.)

Wel even iets voor het gaas inderdaad en ik stop er vaak een extra dot hooi of stro in dan kan hij zich verstoppen en voelt ie zich al een stuk veiliger.

Moonlover

Berichten: 1547
Geregistreerd: 25-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-02 17:04

Mijn konijn blijft met oud & nieuw ook gewoon buiten, waarom zou k hem naar binnen halen hij is winterhard en van een paar knalletjes gaat ie echt niet gelijk dood ofzo.. B) hij heeft een glazen plaat voor z'n tralies voor de kou en er kunnen dus ook geen vuurpijlen of wat dan ook in z'n hok terecht komen. K zit alleen nog te twijfelen of k m'n cavia binnen zal halen, hij is wel aardig winterhard alleen als het weer gaat vriezen gaat hij weer naar binnen.

Lon
Berichten: 886
Geregistreerd: 29-01-02
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-02 17:09

Die van mij blijft ook buiten. Krijgt wat extra hooi, dan istie te druk met vreten om op vuurwerk te letten.

brechje

Berichten: 1648
Geregistreerd: 09-10-02
Woonplaats: leiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-02 18:22

onze konijnen blijven gewoon buiten, want konijnen kunnen niet goed tegen extreme temperatuurwisselingen.....ze van buiten naar binnen halen, kan er dus voor zorgen dat het konijn verkouden word of erger!
wij zetten de tralie kant tegen de muur, kan kan er dus niks inkomen...er zit een soort afdakje boven, dus dat zorgt ervoor dat ze gewoon nog genoeg lucht hebben Haha!

Nimber

Berichten: 26552
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-02 18:41

Mijn spikkel woont tijdelijk in de schuur over een weekje ofzo gaat hij weer terug de tuin in dan zijn al die kids hier wel uitgeknald hoop ik

angelfire

Berichten: 4715
Geregistreerd: 26-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-02 18:42

onze konijnen staan normaal ook al binnen
maar m'n vriendin laat haar konijn ook gewoon buiten, want die hebben een grote tuin en er kan geen vuurwerk bijkomen dus.. Lachen

dell_1
Berichten: 1961
Geregistreerd: 17-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-02 18:46

Die van ons zitten ook buiten zonder afdekking maar die hebben ook een ren met een hol erin. Er is nog nooit wat gebeurd dus het zal zo wel goed zijn.

Miss X
Berichten: 604
Geregistreerd: 27-08-01
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-02 18:52

nou voor dat ene nachtje, kunnen ze toch wel binnen. Toch veiliger en fijner

Miran

Berichten: 4452
Geregistreerd: 10-08-01
Woonplaats: Woubrugge

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-02 20:38

Miss X schreef:
nou voor dat ene nachtje, kunnen ze toch wel binnen. Toch veiliger en fijner


En dan heb je daarna een doodziek konijn als je ze weer buiten zet. Het naar binnen halen is het probleem niet, de overgang weer naar buiten toe is veel te groot.
Idd afdekken en genoeg hooi, en misschien het buitenlicht aanlaten als je dat hebt, dan vallen de flitsen minder op.
Eventueel kun je ook nog met Bach Bloesems werken, schijnt ook goed te werken voor dit soort situaties, maar ik heb er zelf geen ervaring mee.