Wat is jullie favoriete vakantieland?

Moderators: Dani, ynskek, Ladybird, Hanmar, xingridx, Mjetterd, Polly, Giolli

 
 
Dorine
The one and only

Berichten: 4131
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Zevenaar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-07-01 09:09

Ik ben net terug uit Frankrijk, om precies te zijn: de Provence.
25 km verwijderd van onze camping lag het meer St.Croix, en daar campeerde ik 24 jaar (!) geleden, als klein meisje van 10 jr. oud.
Voor het eerst leerde ik toen Frankrijk kennen, en heb daarna dankzij mijn ouders nog vele jaren op verschillende campings in Frankrijk gecampeerd.
Zodoende mijn liefde voor dit land, en daarom ook de sentimentele gevoelens toen ik na 24 jaar deze streek weer zag. Hebben jullie ook wel eens zo'n gevoel gehad?
De laatste dag op de camping schreef ik dit:

Hoewel ik zelf wil gaan
vloeit toch nog weer die traan
traan van onzekerheid
tijden gaan zo vlug
kom ik hier ooit nog terug
traan van eenzaamheid
die pure nostalgie
als ik straks foto's zie
traan vol weemoed

vochtige ogen staren
het land van mijn kinderjaren
mijn hart bloedt.

Dorine.


sanderijn
Berichten: 5643
Geregistreerd: 12-01-01
Woonplaats: daar waar het altijd lijkt te waaien....

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-01 09:13

de achterhoek en als ik dan echt zonodig ver weg moet(wil niet)dan wil ik graag nog eens naar wales,schotland en ierland..........

soms is het beter om te zwijgen

Nathalie

Berichten: 28286
Geregistreerd: 11-01-01
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-01 09:19

het leukste vakantie land vind ik dus echt Oostenrijk!! staat m'n verzorghaffie.. Lovers en ik wil heel graag eens naar Ierland!! Party!!

Wilona

Berichten: 3115
Geregistreerd: 06-04-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-01 09:21

Ik hou echt niet van op vakantie gaan Misselijk Misselijk ...
Oke een keer eeen weekendje naar center parcs vind ik wel coolio, maar echt ver weg en lang...nehhhhhh niets voor mij.
Ik zou ooit nog wel eens naar egypte ofzo willen!

I love to love!

Maaike

Berichten: 11864
Geregistreerd: 12-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-01 09:28

frankrijk zeker weten!!!! ik ga vanaf mn 4e al naar frankrijk in de zomervakantie, echt geweldig gewoon!!!
dorine: hoe heette die camping bij Lac de st Croix??? want vorig jaar en t jaar daarvoor stonden wij ook op een camping dicht bij dat meer. misschien wel dezelfde??? Lachen mooi daar he....
yessss ik ga zondag weer op weg naar la douce france!!! *LOL* *LOL*

Je hoeft niet meteen een vlinder te zijn
Obsession SL (v. Orbaldo II) mijn grote trots :+:

vikki

Berichten: 14286
Geregistreerd: 21-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-01 09:35

Ik ga naar Kreta in september, lekker!!! Volgend jaar Texas...vind de Griekse eilanden en de VS allebei heel leuk...kan niet kiezen...voel me ook wel thuis in London...ik ben dol op vakanties! Wil ook nog wel naar Egypte, arabieren stoeterijen bekijken...enne...nou ja, ik kan zo nog wel even door gaan... Knipoog

kvika

Berichten: 3764
Geregistreerd: 09-04-01
Woonplaats: stompetoren

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-01 09:47

zo iets heb ik ok met oostenrjk daar ben ik ook jaar in jaar ( van 0 tot 14) uit met mijn ouders heen geweest naar salzburg.

nu zou ik heeel erg graag een keertje naar ijsland willen Pling

tja....

Sirius_

Berichten: 10937
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-01 10:02

duitsland! haha mn ouders houden er niet van, niemand van mn familie maar ik ben gek op duitsland! waar ik het van heb Verward

paardengek!!!

Berichten: 1601
Geregistreerd: 02-05-01
Woonplaats: Roermond

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-01 10:04

Spanje en ons Kouwe-Kikkerlandje! Haha! Haha! Haha! Dit jaar zit er voor mij geen vakantieland in want de verhuizing zit erin! Haha! Haha!

Mickey

Berichten: 34755
Geregistreerd: 25-02-01
Woonplaats: Daar waar mijn huis woont

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-01 10:10

Ik vertrek deze week naar Zuid-Afrika voor 3,5 weken. Ik ben heel benieuwd, we gaan namelijk vaak op safari en als het eventjes mogelijk is ga ik natuurlijk ook nog even rijden daar. Ik weet wel dat ik niet een favoriet vakantieland heb, er zijn er zoveel waar ik met plezier aan terug denk. Costa Rica, Thailand, Scandanavië, etc.

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: mickey op 2001-07-02 11:11 ]</font>

Nonnie
Berichten: 2066
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Delden

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-01 10:12

Tejchie en Hongarije vind ik heel tof. lekker goedkoop, en ook nog warm weer! Ideaal!

Lielle

Berichten: 66251
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-01 10:21

Dat heb ik niet echt. Het hangt er vanaf voor wat voor soort vakantie. Maar een paar tophits:

voor wonen/werken: Canada (Vancouver), Maleisie (Kuala Lumpur), Spanje (Barcelona)
natuur: USA (Washington state), Nepal
cultuur: India, Indonesie
kamperen: Frankrijk, Luxemburg
duiken: Egypte, Maleisie, Zeeland
nostalgie: Ghana, Tanzania
klimmen: Eifel
steden: Vancouver, Londen

nog op mijn bezoeklijstje:
Zimbabwe (natuur), Australie (land + duiken), UK (anders dan Londen), Malediven (duiken), Transsiberie express, nog een keer Grand Canyon, Zuid Amerika, Mali

Plannen voor dit jaar:
juli 3 weken Ghana (vrienden opzoeken en herinneringen ophalen)
augustus veel duiken in Zeeland
oktober Malta (duiken en gewoon lekker weekje weg)

Ik kan niet wachten tot volgende week, dan gaan we naar Ghana.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-01 10:23

Op nr. 1 : De Loonse en Drunense Duinen (vakantie met knolletjes....)
Op nr. 2 : Israel! Maar dan wel in het Zuiden, woestijnklimaat Lovers ! Heeeeeerlijk!
Op nr. 3 : Frankrijk, Bordeaux, gedeelde plaats met Zweden of andere Scandinavische landen.

Sonja

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-01 10:48

favo vakantieland Verward
Sinds ik een eigen paard heb, en dat is nu al weer 8 jaar, ben ik niet meer op vakantie geweest Haha! Ik mis er ook niets aan hoor, ik mis mijn beessies als ik lang weg ga Verdrietig
Stedentrips vind ik wel heel leuk. Barcelona was echt het einde. Een week-endje Londen in het laagseizoen staat nog op mijn verlanglijstje.


Karin

Berichten: 65335
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-01 10:48

1) Down Under (Australië & Nieuw-Zeeland)
Reden: lekker ver weg, verschillende landschappen, heel anders dan thuis, men spreekt er Engels, veilig om in je eentje te reizen, dunbevolkte landen, prachtige natuur (vooral NZ), gekke dieren (kangoeroes in Aus, mooie vogels in NZ). Pfff... krijg alweer heimwee! Lachen

2) Schotland
Reden: Edinburgh is een hele gezellige oude stad, het heuvel- en merenlandschap is fantastisch. En ook hier spreken ze Engels (hihi, hoewel ik me overal wel red hoor!).

3) Canada
Om een combi van dezelfde redenen als bij 1 en 2, en daarom staat het bovenaan mijn lijstje van toekomstige vakantiebestemmingen! Lachen

.
If you want to go fast, go alone. If you want to go far, go together. <African proverb>

UrbanL

Berichten: 14584
Geregistreerd: 22-02-01
Woonplaats: Somewhere only I know....

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-01 11:09

Lovers Griekenland Lovers en dan een van de eilanden heeeeerlijk. Rust, lekker eten, Mooi weer, veel water en vooral water en de mensen zijn super aardig.

Liever niet toeristisch maar eeb beetje rust.

Het is voor mij ook al weer 5 jaar geleden (vanwege paard) maar hopelijk volgend jaar weer.

Leef en Strijd vergeet het einddoel Maak de reis
tem je angst en hou je dromen niet gevangen
adem vrij alles gaat voorbij wat niet geniet dat gaat verloren voor altijd ♥

Leef en strijd - 3JS

Spirit

Berichten: 27617
Geregistreerd: 09-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-01 11:29

Vind niemand Italië leuk?
Dat vind ik juist een heel mooi land. Daar zijn we geloof ik rond de 5 jaar geleden elke zomervakantie heen geweest.
Echt een geweldig land!! Party!!
Mooi weer, mooi landschap..
Er woont ook familie van ons in Italië dus, en die hebben een lekker groot huis (lees: supermooie villa) dus daar kunnen we altijd wel blijven slapen Haha!

Nederland vind ik ook heel leuk.
Lekker makkelijk, je eigen taal. Hoef je tenminste niet met andere talen te kloten en voor banketstaaf te staan omdat je iets fout zegt Schijnheilig
Daar zijn we geloof ik vanaf vier jaar geleden dus elke zomervakantie heen gegaan met ons vieren en een 'kennis'.
Echt heel leuk altijd.

Verder zou ik nog wel eens ooit naar Australië/NZ willen.
Of op wintersport, dat heb ik gewoon nog nooit gedaan.
Erg he? *LOL*

You mustn't be afraid to dream a little bigger, darling.

Nimber

Berichten: 26547
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-01 12:04

Venuzuela meeen wat een land geweldig of je nou naar de eilanden gaat (oa. Isla margerita of naar het vaste land het is geweldig je bent letterlijk aan de andere kant van de wereld.
snorkelen ,zwemmen met dolfijnen.
parelwitte stranden noem het maar op.
en het is echt spotgoedkoop.De markt en alles echt geweldig iets minder zijn de sloppenwijken maar aan de andere kant heeft dat ookwel iets dat je daar gewoon doorheen kan lopen.
Mensen zijn zo onwijs vriendelijk LachenIk ga niet voor niets dit jaar voor de 3de keer:))

Brazilie zal ik nooit meer heen gaan dat viel erg tegen We hebben 10 dagen rond getrokken en de laatste 6 strand vakantie gehad.
Het is heel moeilijk om over straat te gaan je wordt heel snel beroofd enzo (wij gelukkig niet) het mooie was wel toen we 3 dagen echt midden in de jungel zaten zonder ook maar iets luxe we sliepen in oude slavenhutten.
Toen ik wou douchen moest ik eerst de boomkikkers uit de douch jagen en als je water uit de kraan moest hebben (niet drinken!!) moest je 'm een tijdje laten lopen niet zelden kwamen er dan eerst nog wat kikkers uit de kraan.
Hier heb ik ook een rit gemaakt over het strand en dwars door het landschap.
Omdat het zo warm was wilden wij nog zwemmen door 2 mensen van de keuken zijn we naar het strand gebracht (was een onbewoond eiland alleen een paar dagen per jaar woonde er mensen die voor het eten zorgde (bedden zelf opmaken etc.)als er toeristen kwamen)
Ze ouden ons ophalen en kwamen maar niet omdat het daar tegen half 6 donker werd zijn we maar gaan lopen met z'n 2-en het halve eiland over dat was een ervaring allemaal geluiden die je niet kent en niet weet of het van een dier afkomstig is of misschien watv anders.
Toen we bij het kamp waren hebben we echt op onze flikker gehad was levensgevaarlijk etc. die mannen die ons weg hadden gebracht hadden ook een geweer bij zich voor nood. bleken er krokodillen etc te zitten.
Tja dat was wel ff slikken achteraf vind ik het wel gaaf.
Gaaf om meegemaakt te hebben maar nooit weer.. toch is het een prachtigland.
mijn favo landen dus al wil ik echt nog een keertje down under zoals kiwika al zei Lachen

http://www.kimtelgen.nl
Cranio sacraal therapeut en instructrice

mdev

Berichten: 354
Geregistreerd: 19-03-01
Woonplaats: Zeven, DE

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-01 12:11

Mijn vakantie lijstje is alsvolgt:
1. USA (liefst Leland Michigan, echt een vakantieparadijs)
2. Italie
3. Engeland

Maar... in Leland hebben de grootouders van een vriend van me een vakantie huis aan een meer (dat aan het Michigan Lake) grenst. Echt prachtig daar, zuiver water, rustig water. En perfect dus om te gaan water-skieen, tuben Vingers aflikken of wakeboarden Vingers aflikken (mits je een boot hebt Knipoog )

These train conversations are passing me by
And I don't have nothing to say
-Adam Duritz

jacqueline

Berichten: 5549
Geregistreerd: 19-01-01
Woonplaats: apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-01 13:38

Met stip op 1 ITALIE.....schitterend en echt SUPER GEZELLIG Lovers
Griekse eilanden vind ik ook mooi!!!!

Maar Italie is gewoon mijn land, al gaan we maar een weekje dan vind ik het echt heerlijk om daar weer terug te zijn Lovers

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-01 14:10

1- Ierland, Joost mag weten waarom, maar ik vind het er helemaal goed. Soort thuiskomen??
2- Chili, nooit geweest maar het fluistert in mijn oor.
3- States, voor een ongecompliceerde consumentenvakantie.

Niet:
Azie, nee bedankt
Frankrijk: (zegt heel zachtjes dat ze daar nooit meer naar toe wil.)

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-01 14:46

Tenerife!!!!

Niet het tenerife dat je bij programma's als door het lint ziet, want daar heb ik dus niks te zoeken, maar de overweldigende natuur, de ene kant van het eiland dor en droog, de andere kant helemaal groen.
De wilde walvissen en dolfijnen die er rond zwemmen, en manta's en kleine visjes in alle kleuren van de regenboog.
Het loroparc, een dierentuin waar je U tegen zegt.
In 1 woord schitterend

janna

Berichten: 4536
Geregistreerd: 08-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-01 14:47

z
Laatst bijgewerkt door janna op 20-02-22 14:29, in het totaal 1 keer bewerkt

-

Imposante

Berichten: 1308
Geregistreerd: 29-06-01
Woonplaats: Almere!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-01 15:11

Spanje en Amerika zijn leuke vakantie landen. In Amerika woont familie van me en die hebben een stuk of 5 paarden in de TUIN staan!!! Met bak, weiland en een prachtig bos vlakbij, stal echt alles! Daar wil ik dus duidelijk heen op vakantie! Party!! Party!! Party!! Party!! Party!! Party!! Party!! Party!! Party!! Party!! Party!! Party!! Party!! Party!! Party!! Party!! Party!! Party!! Party!! Party!! Party!! Party!! Party!! Party!! Party!! Party!! Party!! Party!! Party!! Party!! Party!! Party!!

Play Like A Man, Win Like A Woman!

Soraya

Berichten: 6875
Geregistreerd: 14-04-01
Woonplaats: Hoogvliet

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-01 15:40

Mijn land is nog steeds Dominicaanse Republiek!!! Schitterend land, de mensen zijn heel erg aardig, de markt is heel erg leuk. Jah, ga alleen nooit in je eentje de straat op! Maar dat is alles. Zolang je gewoon doet wat je vertelt word door de reisleiders(en dat word door iemand gezegd die zich juist niet aan de regels houd *LOL* is alles prachtig. je gaat ergens de bergen in met een autootje, je kan daar watervallen beklimmen, heerlijk een hele dag paardrijden op zn amerikaans!(was echt zoooooooo stoer) en van alles en nog wat!
NUMMER 2: Engeland!!!! geweldige paardjes!!!!!!!!!
NUMMER 3: SPANJE!!!!!!!!!! HET uitgaansland vind ik!!!!!! Dussu....dan wel richting Salou!! hahaha

xxx soraya

Hardcore-Soldier
Hardcore-fan#18
Respect2all