over "niet westernrassen"

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-07-01 09:34

Ieder zijn eigen mening, alles goed,
Maar er heeft in BIT een keer iets gestaan van iemand met een haflinger die het NK of EK of weet ik veel won, Ik kan alleen niet meer op de naam komen.
Toch denk ik dat dit op zich wel genoeg zegt, of was dit een wedstrijd speciaal voor Niet Quarters enzo?


vikki

Berichten: 14286
Geregistreerd: 21-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-01 09:45

Er was een Italiaan die op Europees niveau menig quarter verslagen heeft met zijn haf...weet alleen even niet hoe hij heet, maar die bedoel je denk ik. Knipoog Schijnheilig
PS: Daar heb ik Henk van Amstel ook regelmatig over horen praten op clinics als hij het er over had of je alleen western kon rijden met een quarter..Hij (Henk) vond dus van niet (gaf die Italiaan als voorbeeld), maar zei er wel bij dat zijn persoonlijke voorkeur wel uit ging naar een quarter...goed gezegd vond ik...maar hij stond dus ook open voor andere rassen... Lachen

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: vikki op 2001-07-02 10:47 ]</font>


Jos
Berichten: 4059
Geregistreerd: 14-06-01
Woonplaats: beets

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-01 09:45

Er zijn wedstrijden waar je alleen met Quarters aan mee kan doen.(AQUA shows)
Er zijn wedstrijden waar met alle rassen aan mee kan doen. Lachen (WRAN wedstrijden)
Er zijn geen wedstrijden waar je niet met Quarters aan mee kan doen. Verward

Jan_324
Berichten: 6933
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-01 09:45

die italiaan heet markus schopfer.

westernworld

Berichten: 1285
Geregistreerd: 14-06-01
Woonplaats: amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-01 09:51

ok .ik kan het niet laten!

er bestaan geen niet westernrassen!elk ras kan western aangeleerd worden! westernrijden is een manier van rijden! er zijn enkel een aantal rassen die er geschikter zijn dan andere!
opmerking: een teckel is niet gefokt om een slede te trekken dat doet een poolhond!maar dat betekend niet dat de teckel het niet zou kunnen!hij is er minder voor geschikt!

Haha! Clown Haha! Clown Haha! }> Extreme duivel Extreme duivel Extreme duivel Knipoog

Natascha

Berichten: 6847
Geregistreerd: 07-02-01
Woonplaats: Ankh Morpork

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-01 09:56

wel typisch dat je dit soort discussies alleen op het westernforum tegenkomt. schijnbaar maken dressuurfreaks zich er geheel niet druk om met wat voor paardje je aan komt zetten of ergeren ze er zich niet openlijk over. we komen hier op dit forum toch allemaal voor onze lol en niet om afge** te worden omdat we toevallig geen QH hebben.
"a horse is a horse" en het zal allemaal best wel dat quarters misschien geschikter zijn voor western dan andere paarden maar dat hoeft niet quarter bezitters toch niet telkens ingewreven te worden???

Niets zo charmant als een paard in her land.

DubbelFun

Berichten: 88468
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-01 10:21

LOL een teckel voor een slee. Die gaat onder de sneeuw door Haha!
Overigens denk ik dat ook bij dressuur men wel degelijk kijkt naar het paard. Bonte paarden zijn jaren 'not-done' geweest, er lopen er nog niet veel rond in dressuurland. Ook worden kleine paarden vaak laag geplaatst.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-01 10:27

Ook in de dressuur is de bloedlijn vaak NET niet goed genoeg hoor, als je dat zo hoort. Maar ik had eerst altijd het idee dat het westernwereldje veel vriendelijker en toleranter was, maar dat blijkt dus absoluut niet zo te zijn (enkele prettige uitzonderingen daargelaten). Als je niet het juiste ras (met "uiteraard" de "goede" bloedlijnen) hebt, mag je zelfs recreatief blijkbaar niet meedoen. Maf he? En dan vooral lekker zeuren dat de sport kapot gaat. Tja, nogal logisch als je alleen maar loopt te zeiken en andere ruiters niet motiveert! Extreme duivel

Sonja

DubbelFun

Berichten: 88468
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-01 10:35

Tja, de westernsport kan nog een aardig stukje 'volwassener' worden. Heeft veel te maken met onderlinge mentaliteit.
Misschien komt het ooit nog eens zover.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-01 10:38

'k Vraag me alleen af waar toch dat idee (ook bij mezelf) vandaan is gekomen dat western veel leuker en gezelliger is.... Op een of andere manier heb ik dat idee altijd gehad; ook altijd geweten dat er net zo hard getraind moet worden als bij dressuur, maar toch gedacht dat de mensen relaxter zijn....

Sonja

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-01 10:49

Sonja, ik hoor dat ook steeds. Bij dressuur is het beeld dat van het verwende meisje met een heel duur paard en een dure instructeur en een pappie met een grote auto etc.
Die miepjes lopen ook in grote getale rond hoor, heus wel. Er zijn ook mensen die je het licht in de ogen niet gunnen en je het liefst zo veel mogelijk dwars zitten, plenty daarvan. Niet iedereen is zo. Zelf ben ik behoorlijk oke voor mijn concurrenten die meestal ook hobbygenoten zouden moeten zijn. Voor mijn stalgenoten ben ik meestal ook normaal. En toch loop ik in een ruitjes-bandplooibroek en rij ik wedstrijden.... rara hoe kan dat???
Bij western is het precies hetzelfde, dat komt ook omdat de paarden sport (alle disciplines) een individuele sport is waarbij je de prestaties van je concurrenten niet direct kunt beinvloeden. Het enige wat je kunt is onsportief dwarszitten, meer niet.

westernworld

Berichten: 1285
Geregistreerd: 14-06-01
Woonplaats: amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-01 10:52

sonja;

dat idee hebben we allemaal,zeker als je met zoveel plezier als jij hij zij wij er tegen aan gaan .
maar dit probleem bestond nog toen ik er mee ophield met lessen, gestopt in 1993,dus je zult dit nog vele keren horen zien en meemaken,geeft niet,als je ,en dit heb ik vandaag ook al tegen iemand anders gezegd,
onthou de goede dingen die je van iemandziet of hoort maar vergeet zijn/haar fouten niet.
LOST DREAMS ARE THERE TO REMEMBER Cool

Lielle

Berichten: 66251
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-01 16:24

Citaat:
Op 2001-07-02 10:56, schreef Natascha:
wel typisch dat je dit soort discussies alleen op het westernforum tegenkomt. schijnbaar maken dressuurfreaks zich er geheel niet druk om met wat voor paardje je aan komt zetten of ergeren ze er zich niet openlijk over.


Ik kan me heel wat discussie hier herinneren over Florden, ponies, Haflingers e.d. in dressuur. Ik krijg zelfs soms het gevoel dat je met een KWPNer niet meetelt bij sommigen. Het lijk me dus een algemeen ruiterprobleem, waar ik me iig niet druk over ga maken, er zijn belangrijker zaken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-01 16:31

Het geldt voor alle disciplines. Nit iedere jury is blij met een apart type in de baan. EEn goeie jury kijkt er doorheen, de mindere of bevooroordeelde types niet helaas.
Met een Fris, Arabier, Andalusier, Haf of pony delf je in sommige dressuurringen ook het onderspit. Dat is het nadeel van een jurysport.
Tegenwoordig zie je wel steeds meer waardering voor de minder dressuurtypische paarden, gelukkig maar.
Zelf heb ik een vrij gewone WPNér niet zo'n flap-benen geval.

Cowgirl

Berichten: 23721
Geregistreerd: 04-03-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-01 16:32

Kijk het begint inderdaad al bij wat voor ras je hebt. In principe is niks goed Misselijk .
Een fjord in de dressuur kan niet en een kwpn in de western kan ook niet.
Dan noem ik maar wat hoor.
Wat kan dan wel??? Als de afstamming goed is dan deugt er wel iets niet aan je tuig of de houding van het paard. Zo is er altijd wat.
Er is gewoon geen nivo te creeren hier in nederland want we zijn met van alles bezig behalve met paardrijden.
Elk paard kan wat leren of dat nou steigeren, knielen, western of springen is elk paard kan het leren.
Dus laten we nu eens stoppen met dat ..... en serieus aan het rijden gaan.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-01 18:02

Maak je toch niet druk joh ! Die commentaar is best lachen ! Schrijft er een jury op mijn blad Quidambloed is niet aangewezen in de dresuurring haha of al eens als enige vos in een ring vol met donkerbruine en zwarte gereden ! Hier word je op wedstrijd nog redelijk scheef bekeken met een bwp haha ze zien liever duiste bloedlijnen in de dressuur! en ach ieder diertje zijn plezier! laat mij dan wel wat knoeien met een springer he en dan kunnen zij mooi winnen met hun zwarte duitse toppaard!
ik maak me der ni druk om en ach als er eens een haf in de ring komt dan lacener veel mensen hoor, is gewoon een vooroordeel denk ik ! ze zouden anky eens moeten zien aankomen op een haf ! binenn een jaar eeft iedereen een haf dan hoor Knipoog

orri

Berichten: 20941
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: "the world is my playground"

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-01 19:51

Er heeft op het plaatjesforum een plaatje van Anky op een Haflinger gestaan!!!
Tineke Bartels heeft een fries tot ver doorgereden!! Haha!

Victorian Elegance Webshop
Dependance van Ratcity's Shelter locatie Almere
DeviantArt voor mijn doodles!

Marcella1

Berichten: 327
Geregistreerd: 27-06-01
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-01 20:18

Ik vind dat de mensen zich niet zo druk moeten maken over het soort ras. Ieder paardje kan western leren ongeacht het ras. En het ene ras zal heus wel zijn bouw enzo mee hebben, maar wat maakt het nou allemaal uit. Als je maar lol hebt. Al dat gezeur van al die mensen altijd, er zijn wel ergere dingen op deze aardbol om je druk over te maken! En ik ben het met Sonja eens, ik dacht ook dat westernmensen wat relaxter waren... Valt dat even tegen. Niet allemaal hoor, maar je hebt er tussen......... Huilen

sanderijn
Berichten: 5643
Geregistreerd: 12-01-01
Woonplaats: daar waar het altijd lijkt te waaien....

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-01 22:37

heej jongens,weet wat waar nou echt een gezellige sfeer hangt en het dus echt niet uitmaakt met wat voor paard je aankomt zetten?bij het mennen!!aanspannen kan ieder paard en bij onze menwedstrijden rijd er vanalles mee en ieder is begaan met elkaar,of je er nou wat van brouwt of niet!

soms is het beter om te zwijgen

Maclee

Berichten: 850
Geregistreerd: 29-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-01 22:46

mee eens Sanderijn. Ik was zondag in Vaassen op een samengestelde menwedstrijd en ik vond het echt heel erg leuk. Genoten van alle Haflingers die ik daar heb gezien. Zo prachtig hoe die beestjes hun best deden. Maar ook prachtige friezen in een 4-span.

Misschien is mennen wel iets dat voor meer paardenrassen geschikt is dan sommige heel specifieke western onderdelen. Maar het ligt er natuurlijk ook aan op welk niveau je wilt rijden. Het viel mij op dat bij die menwedstrijd mensen/paarden van alle niveau's door elkaar heen reden. Dat maakte het heel afwisselend. Ik heb in elk geval genoten!

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Marianne op 2001-07-02 23:48 ]</font>

sanderijn
Berichten: 5643
Geregistreerd: 12-01-01
Woonplaats: daar waar het altijd lijkt te waaien....

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-01 23:03

een stalgenootje van mij reed western met haar quarter en die is tevens deze zomer beleerd voor een sulky,leuk he?echt alle rassen kunnen,een 4 span arabieren is ook zo mooi.tja ik vind de mooiste uitstraling een vierspan vos welshen(team herfst)maar ook idd friezen zijn heel mooi in een span.eigenlijk is echt ieder paardje leuk voor een wagentje!

soms is het beter om te zwijgen


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 4 bezoekers