reus op stal

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

 
 

MirandaB

Berichten: 3344
Geregistreerd: 01-09-02
Woonplaats: Schellinkhout

reus op stal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-12-02 21:37

Ik sta met Sandor op een pension dresuur/handelsstal..En er kwam een nieuw paard op stal..een reus.... hij was zeker 1.80 cm schofthoogte..
Wij zijn die kanjers helemaal niet gewend op stal en Sandor was met zijn 1.66 toch wel 1 van de grootste..We hebben met ze allen echt een half uur voor zijn box staan kijken hoe groot hij wel niet was Scheve mond
Het heeft wel wat.. Hij had een vreselijk lief hoofd.. maar GROOT... Kan er nog niet over uit Haha!
Zijn er hier nog meer bokkers met van die enorme paarden ??

Waar een wil is, is een weg.. Als de wil weg is houdt het op...


Shannie
Berichten: 5848
Geregistreerd: 07-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-02 21:48

ik zels heb geen reus van een paard. Maar toen ik nog op de manege reed. Was daar ook een heel erg groot paard. En ik zat op voltige en dan moesten we op dat paard springen terwijl hij galopeert. Dat was heel erg moeilijk doordat ie zo groot was. Vaak had ik ook hulp nodig! want ik was toen 10 jaar!

If you can't amaze people with your intelligence.. confuse them with your bullshit Slim

Vendell

Berichten: 430
Geregistreerd: 06-01-02
Woonplaats: Hellevoetsluis

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-02 21:52

Mijn paardje is 1.74 m en haar 'lover' Jaro meet 1.81 m (zie ook forum ITP - 'Lavendel en Jaro 'The love story'). Ik wilde in eerste instantie ook niet zo'n groot paard maar ik moet zeggen dat het snel went.

Heb je lekker veel om te knuffelen, zeg ik altijd. Maar bij ons op stal is 1.65-1.70 toch wel een gebruikelijke maat. Daaronder noemen we het bijna 'pony' (* grijns *)

"Het verschil tussen weten en doen is vaak miscommunicatie tussen linker en rechter hersenhelft, en doe daar maar eens wat aan!"

MirandaB

Berichten: 3344
Geregistreerd: 01-09-02
Woonplaats: Schellinkhout

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-12-02 21:58

Ja dat bedoel ik nou... je foto's zijn gaaf..echt een leuk verhaal.
Het vrouwtje bij wie hij vandaan kwam had speciaal een deken laten maken.. 2.15 cm is de max maar dat schijnt te klein te zijn.. Heb jij hier ervaring mee vendell ??

Waar een wil is, is een weg.. Als de wil weg is houdt het op...

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-02 22:04

Ik moet zelf erg wennen aan een paard van 1.60m. Ik sta met mijn paarden op een Westernstal met allemaal Quarters en de grootste is toch echt niet meer dan 1.50m.

We hebben tot voor kort een 1,5 jarige Shire ruin in de opfok gehad, die al 1,75m was.... in onze ogen al een reus. Zijn we dus duidelijk niet gewend.

Maar ik ben zo'n anderhalf jaar geleden op een pensionstal geweest waar ze geloof ik een wedstrijd hielden wie het grootste paard had. Ik denk allemaal reuzen van minsten 1,70, als niet meer. In een gewone box van 3mx3m, maar aan de bovenkant van de box nog twee extra planken, anders kon hij over een normale boxwand heen bij de buurman lopen te koekeloeren...

Spreekt eigenlijk voor zich dat ik de maat box niet helemaal gepast vond voor de maat van het paard.

En dat ik van mijn levensdagen niet meer op zo'n groot paard zou kruipen. Ik ben van mezelf al niet zo groot, en ik zit liever met mijn benen OM het paard heen dan EROP. Dan heb je in het geval van een bok wat meer te vertellen en wordt je niet alleen maar gelanceerd.

Je suis Charlie.

Yvette90

Berichten: 3764
Geregistreerd: 21-10-02
Woonplaats: Zwartewaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-02 22:08

Wat voor een ras is het?? Shires hebben meestal zo'n lengte!!

Vendell

Berichten: 430
Geregistreerd: 06-01-02
Woonplaats: Hellevoetsluis

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-02 22:24

MirandaB schreef:
Ja dat bedoel ik nou... je foto's zijn gaaf..echt een leuk verhaal.
Het vrouwtje bij wie hij vandaan kwam had speciaal een deken laten maken.. 2.15 cm is de max maar dat schijnt te klein te zijn.. Heb jij hier ervaring mee vendell ??


Nee, mijn paardje past nog in dekens met de maten 205 of 215, net als Jaro. Lavendel is vrij smal in de schouders waardoor dekens aan de achterkant weer iets over hebben. Bij Jaro is het bijna net zo, al heeft mijn vriendin wel iets meer moeite om een passende deken te vinden.

Wanneer ik meerdere dekens over elkaar doe (omdat het bijvoorbeeld vriest) dan sluit ik ze liever op de borst iets meer dan dat ze volledig over de kont heen zitten. Niet zo mooi, maar de onderste deken heeft een staartflap die gewoon past...

Wel heb ik het met het uitzoeken van een trailer op gelet dat er veel hoofdruimte is. Zo is mijn (joepie) Wescootje 228 cm hoog. Ik hoop dat Jaro daar ook in wil... die is ook nog eens een mietje, zo af en toe.

Verder moet ik zeggen dat zowel Jaro als Lavendel redelijk tot goed in proportie zijn. Daardoor valt het minder op dat ze zo groot zijn. Veel mensen denken namelijk dat Lavendel helemaal zo groot niet is als ze haar zien lopen... totdat ze er naast staan... dan moet ik altijd wel een beetje lachen... Haha!

Jaro is helemaal grappig. Je zou zeggen dat er tussen 1.74 en 1.81 maar 7 cm zit, maar als ik op hem moet stappen heb ik veeeeel meer het gevoel mijn benen in mijn nek te moeten leggen dan bij Lavendel. Als Jaro draaft dan heb je super lange zweefmomenten en als je een bocht wil sturen moet je echt optijd beginnen. *LOL* Wanneer Jaro aan bokken denkt dan voel je dat en dan zit er nog flink wat tijd tussen voordat zijn poten ook daadwerkelijk doen wat zijn hersens zeggen. Haha! Haha! Haha!

Lavendel is met bokken veel sneller dus dat zal wel meer aan het soort paard liggen in plaats van de grootte... denk ik.

"Het verschil tussen weten en doen is vaak miscommunicatie tussen linker en rechter hersenhelft, en doe daar maar eens wat aan!"

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-02 22:26

Ik had er 1 van 1.80,
maar het moet toch wel een heel aparte zijn als ik ooit weer eens eentje van 1.80 aanschaf.
Het is een heel end paard om als meid bij elkaar te rijden!

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-02 22:36

Sjuimpje, ik denk dat dat een beetje aan het paard ligt.
En aan jouw lengte natuurlijk....

Je suis Charlie.

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-02 22:46

Ik ben ook zowat 1.80 Haha!
Maar dan nog, een paard van 1.70 is vaak wat makkelijker te slutien als zo'n grote slungel, duurt ook 2 keer zolang eer je die net zo sterk hebt als een wat kleiner paard.
Gaat niet altijd op natuurlijk, uitzonderingen bevestigen de regel.

signor

Berichten: 90
Geregistreerd: 18-12-02
Woonplaats: anna paulowna

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-02 23:02

ja onze reus is dan wel mega groot maar wel een leuk koppie .
en ik denk dat hij wel zeker 1.80 is zeker niet kleiner denk ik .

signor heb het super op stal en geniet heerlijk

Vendell

Berichten: 430
Geregistreerd: 06-01-02
Woonplaats: Hellevoetsluis

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-02 23:04

Klopt hoor Sjuimpje, sluiten is moeilijker naarmate ze groter worden. Al is Jaro met zijn 1.81 een kei in galoperen. Die oliebol kan net zo hard galoperen als een langzame draf.

Lavendel helaas niet. Die vindt sluiten erg moeilijk. Die is weer beter in lengtebuiging zoals schouderbinnenwaards en travers (schouders of kontje naar binnen) Wel hebben grote paarden eerder bijgeluiden dan kleinere paarden. Zo heeft Jaro neiging tot cornage. Lavendel weer niet... B)

"Het verschil tussen weten en doen is vaak miscommunicatie tussen linker en rechter hersenhelft, en doe daar maar eens wat aan!"

Lon
Berichten: 885
Geregistreerd: 29-01-02
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-02 23:31

Toen ik nog op de manege reed heeft er een tijd een paard gestaan van ruim 1.92 hoog. Groot, heel erg groot (zelfs de shire die ernaast stond leek er klein bij), maar je went eraan. Alleen bij het hoofdstel omdoen deed ie zn kop omhoog, en dan voel je je wel een heel klein mensje.....

MirandaB

Berichten: 3344
Geregistreerd: 01-09-02
Woonplaats: Schellinkhout

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-12-02 10:58

Ik ga hem vandaag onder het zadel zien.. ben benieuwd.
nog even over die dekens... Er ligt nu een 2.25 op en die is net aan.
Hij is fors in zijn hele bouw. Hij is 5 dus al redelijk in proporties. Het verslag volgt vanmiddag.

Waar een wil is, is een weg.. Als de wil weg is houdt het op...

signor

Berichten: 90
Geregistreerd: 18-12-02
Woonplaats: anna paulowna

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-02 11:00

ik ga hem ook onder het zadel zien vandaag ik hoop wel dat hij echt braaf is zo als ze zeggen zie je straks miranda groetjes sandra

signor heb het super op stal en geniet heerlijk

Manda

Berichten: 6545
Geregistreerd: 20-06-01
Woonplaats: Flevoland

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-02 11:15

Bij ons op stal staat een paard van 1,78. Het is een 4 jarige ruin dus volgens mij groeit hij nog wel een beetje.
Als hij zijn hoofd omhoog doet moet je een stoel pakken om het hoofdstel aan te doen Haha! gelukkig is hij zo lief om dat niet te doen.
Hij stijgerde wel een keer toen ik hem naar de paddock bracht, dan ben je wel even bang hoor, is ie ineens zo'n 3 meter hoog en sta jij daar met je 1,70 Bloos Bloos

batje

Berichten: 10553
Geregistreerd: 18-10-01
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-02 11:20

Wij hebben ook een 1.78 metende ruin op stal staan, wordt augustus pas 4, dus dat wordt ook echt een enorme reus Lachen

Belle comme une Fleur! En dan komt er een tijd van afscheid nemen..

Tanja

Berichten: 21539
Geregistreerd: 14-04-01
Woonplaats: Mantinge

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-02 11:35

Toen ik Kevin kreeg was hij 1.75m maar hij groeide nog, ik heb eigenlijk geen idee hoe hoog hij nu is maar ik ben er wel snel aan gewend geraakt. Nu wil ik als rijpaard alleen nog maar een reus! (ben zelf ook behoorlijk groot en aan de maat)
Het enige waneer ik denk van: sjesus beest wat ben jij groot! Is als ik net eerst met mijn shetje en welsh A tjes ben bezig geweest, dan lijkt hij ineens zoooo groot!!!

Muggen zouden vet moeten zuigen ipv bloed.......

Daihyo

Berichten: 87994
Geregistreerd: 01-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-02 15:34

Iemand bij ons op de manege heeft ook een paard van over de 1.80. Zo groot. Heb er een keer op gereden. Het is wel een heel gaaf paard, maar zoals hierboven al staat, moeilijk bij elkaar te rijden en vooral daar te houden.
Maar wel een hele aparte ervaring, als je bedenkt dat ik maar 1.65 ben.
Ik rijd nu ook een paard van 1.74 en die vind ik dan qua hoogte wel weer meevallen. (alleen het opstijgen...) Het ligt ook aan de bouw van het paard.

∞ ♥ Jim & Noura & Ximo ♥ ∞
https://www.equinoji.nl - onafhankelijk voedingsadvies voor paarden - snacknetjes te koop

Met korting naar Equiday? Ga naar www.equiday.nl, gebruik de code EN24 bij het afrekenen en krijg 10% korting!!

Evy

Berichten: 7652
Geregistreerd: 04-11-01
Woonplaats: Warmenhuizen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-02 15:40

De broer van Miepie (tuiger) is ook iets van 1,80 terwijl Miepie 1,64 is. Raar want ze hebben precies dezelfde vader en moeder!

Annelien (Moneymaker x Renovo) ZZ-Zwaar startgerechtigd *\o/*

rode_kool

Berichten: 4415
Geregistreerd: 06-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-02 16:19

Gispy is 1.72 dat is ook al behoorlijk groot voor een gewoon volbloedje

gewoon geen onderschrift :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-02 17:14

Händell en Ilindra zitten beide rond de 1.70 en omdat ze beide nogal breed en gespierd zijn is het een erg indrukwekkend span.
Toen Lisa kwam (1,65 en een stukje smaller) vond ik dat in het begin net een pony Haha!
Ustinov is goed aan het groeien en gaat wel boven de 1.70 uitkomen.

MirandaB

Berichten: 3344
Geregistreerd: 01-09-02
Woonplaats: Schellinkhout

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-12-02 18:21

Helaas niet onder het zadel gezien maar wel los... Wat indrukwekkend was dat zeg. Hij is echt enorm maar wel heel lief..

Waar een wil is, is een weg.. Als de wil weg is houdt het op...

rhijnauwen

Berichten: 5043
Geregistreerd: 31-05-01
Woonplaats: Bunnik

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-02 19:41

bij ons staat Big Mack! Haha! zijn naam zegt het al! hij meet 1.87m!! en is donkerbruin (Holsteiner v. Levantos) hij was eerst van mijn man ( 2m) en is nu van de bokker "Caro" Bloos ...en..oja, hij is net zo lief als hij groot is, he Caro Lovers

facebook: https://www.facebook.com/StalRhijnauwen
pensionstal sinds 1981 met veel buiten (hele jaar-hele dag)voor de paarden en overdekte bak nabij de Uithof/Science Park

KiWiKo

Berichten: 51672
Geregistreerd: 19-10-02
Woonplaats: Killstraight

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-02 19:58

heeft er iemand een bankie Lips are sealed Haha! *LOL*


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: joyce83, knockout1, laura22, petraaken, Pommier en 42 bezoekers