* Zomereczeem

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Amanda_T
Berichten: 5950
Geregistreerd: 01-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-07-01 15:54

Wat kan ik hier aan doen mijn pony schuurt heel zijn manen eraf .
Hioj heeft bijna niks meer over Verdrietig Verdrietig Verdrietig Verdrietig Verdrietig Verdrietig Verdrietig Verdrietig Verdrietig Verdrietig Verdrietig Verdrietig Verdrietig


vos
Berichten: 8
Geregistreerd: 18-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-01 16:25

je heb er speciale spullentjes voor die je op de manenkam kan smeren, vraag gewoon ernaar in de paardenwinkel in de buurt, die weten vast wel z'n spulltje.
je kan ook zorgen dat die geen plek meer heeft om te schuren, dus het hek met schrikdraad afzettten., eentje boven en een halverwegen, dat die daar ook niet kan schuren.
succres


kvika

Berichten: 3764
Geregistreerd: 09-04-01
Woonplaats: stompetoren

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-01 16:35

kijk ff stukkie naar ondere daar staat het ook allemaal en op http://www.welshcob.nl staat er ook heel erg veel info.
groetjes Haha!

tja....

sanderijn
Berichten: 5643
Geregistreerd: 12-01-01
Woonplaats: daar waar het altijd lijkt te waaien....

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-01 22:25

lees maar ff

http://www.bokt.nl/forums/viewtopic.php ... &forum=3&4


opstallen tussen 16.00 uur smiddags en 10.00 uur sochtends is overigens het beste remedie


_________________
zorgen zijn voor later,genieten is voor nu

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: sanderijn op 2001-07-01 23:44 ]</font>

marijke*

Berichten: 886
Geregistreerd: 03-07-01
Woonplaats: Lubbeek, Belgiƫ

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-01 19:24

Wat soms helpt om het schuren te verminderen is de staart of manen vettig houden met babyolie (van zwitsal bijvoorbeeld). je moet eerst wel de manen of staart aan de inplant goed uitborstelen, zodat er geen losse haren meer in zitten. Daarna masseer je een hele scheut babyolie goed op het vel en in de manen. Als je dit enkele keren herhaald wordt de huid daar minder droog en kwetsbaar en schuren de meeste pony's al een stuk minder.Ik ken vele pony's waarbij dit toch al goed geholpen heeft. Pling

Gail

Berichten: 2349
Geregistreerd: 03-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-01 15:31

Opstallen is inderdaad het beste: vooral rond zonsop- en -ondergang zijn de mugjes actief: houd je pony dan binnen! Felle zon - zoals vandaag - trekken de mugjes slecht, bij vochtig en klam weer hebben ze juist eer reuze lol! Verder helpt Switch pour-on goed. Er zijn speciale dekens te koop (Boett-deken) die zijn ontworpen voor Ijslanders en dat soort rassen die er vaker last van hebben. het ziet er niet uit (soort pyama) maar werkt wel. En eventueel kan je in het voorjaar (maart) een corticosteroiden injectie geven, maar dat heeft ook weer nadelen! Het is een allergische reactie op het speeksel van de mug, dus voorkomen werkt het allerbeste! Opstallen dus, en eventueel die deken!

Amanda_T
Berichten: 5950
Geregistreerd: 01-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-07-01 15:20

ja ik heb al op de welshcoob site gekeken

ik heb de paardendrogist catalogus besteld

cornelie

Berichten: 9349
Geregistreerd: 11-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-01 15:56

Na allerlei middeltjes geprobeerd te hebben krijgt hij nu sinds een aantal weken gedroogde paardenbloem van de paardendrogist. Het werk perfect en als extra 'zorg' was ik alles nog regelmatig met betadine shampoo. En nu maar hopen dat die staart weer wat aangroeit.

Roel
Berichten: 653
Geregistreerd: 28-02-01
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-01 22:27

Iemand bij ons op stal die haar paardje heeft er ook zo'n last van. Zowel staart als manen gaan er helemaal aan. Diverse middeltjes al geprobeerd, tot nog toe hielp eigenlijk niets. Hij schuurt ook op stal. Dat meisje van dat paardje heeft het advies nu van iemand gekregen om met doodgewone zonnebrandcreme te proberen dat het bij diegene altijd hielp. Ze probeert het nu pas een paard dagen dus kan nog niet weten of het daadwerkelijk helpt. Maar wie weet...

Hoe meer je MENSEN leert kennen, des te meer ga je van je PAARDEN houden.
voor foto's: http://www.yourmomentfotografie.nl

Roel
Berichten: 653
Geregistreerd: 28-02-01
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-01 22:18

hallo, ik heb het vanavond nog een keer gevraagd aan dat meisje of het inderdaad helpt zonnebrand creme.... Het schijnt te werken... Hij schuurt veel minder en zijn staart laat hij ook met rust.
Wel is de voorwaarde dat je factor 20 Verward gebruikt... Succes... Laat maar horen..


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Astrid_Brann, Change3x, Folani, XladyX en 84 bezoekers