Verslag(je) van een rare wedstrijddag..

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Lautje

Berichten: 989
Geregistreerd: 05-04-01
Woonplaats: Nijverdal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-07-01 10:50

Gisterenochtend 8 uur. De wekker ging.
Ik werdlangzaam wakker en hoorde het donderen buiten.
NEE HE!, dacht ik. AUB GEEN ONWEER!!!
Maar het onweerde dus wel. En ik had dus concours! Boos!
Ben de hele ochtend bij Ameretto geweest.
Buiten gezet en geborsteld, manen getrokken en ingevlochten. Tussendoor elke keer naar binnen en weer naar buiten omdat het steeds maar weer begon te regenen.. en te onweren. Boos!

Toen ik hem dus weer op stal had gezet omdat het voor de zoveelste keer weer begon met regenen was er ineens een hele grote knal! Ergens was de bliksem ingeslagen en Ameretto was doodsbang. Hij liep helemaal nerveus rondjes te draaien in z'n stal en stond te trillen op z'n benen.

Ik zou om 2 uur moeten dressuren en dus zouden we om 12 uur weg moeten van huis.
Maar omdat daar de dressuur op een zandbodem werd gereden was ik niet van plan om te starten. Ten eerste omdat het een grote modderzooi is waarin je geen poot kunt verzetten en ten tweede wil ie toch niet ontspannen als het onweert.
Ik dus gebeld naar het secretariaat dat ik me af wilde melden voor dressuur. Was gelukkig geen probleem.

's middags moest ik om kwart over 2 parcours verkennen voor het springen. Inmiddels was het vanaf half 1 alweer droog (dus ik had in principe wel kunnen starten met dressuur, want toen we daar aankwamen zag ik dat de dressuur ineens op gras was.. Boos! Frusty , maar ja)

Het springveld lag er nog redelijk goed bij. Voor het M parcours hadden ze de hindernissen iets verplaatst zodat we geen last hadden van die modderige afzetplekken voor de hindernissen.
Het parcours viel heel erg mee vond ik. Ze hadden niet abnormaal zwaar gebouwd, omdat het zulk slecht weer was.

Het losspringen mochten we binnen doen, omdat er niet meer te rijden viel in die modderbak buiten. Binnen was het echt superbroeierig en niet bevorderlijk voor de paarden..maar ja, er zat niks anders op Scheve mond\ .
Met losspringen was Ameretto lekker aan het been,maar nog een tikkie aan de hete kant.

Toen moest ik de ring in. Het was gelukkig droog! Op weg naar hindernis 1 toe probeerde ie onder me weg te komen,maar ikkon hem goed bij me houden. De rest van het parcours ging heel netjes, we zijn niet uitgegleden!
De driesprong nam ie ook heel erg goed. Kwam precies elke keer goed uit voor de volgende sprong, heel lekker!

Resultaat: een balkje op hindernis 5, maar ik was supertevreden. WEer een winstpuntje er bij. (De Z komt zo steeds dichterbij) Haha!

Erzou ook nog een progressief parcours zijn,maar dat ging niet door omdat er te weinig voor in hadden geschreven.
Vond het ook niet erg, want het begon ineens weer heeeeeel erg te regenen.

Beetje rare dag maar toch heel tevreden!!!!

TARA (Amulet X Julio Mariner xx)--> Springen B + 31, Dressuur L2 + 9, SGW L + 10


Dorine
The one and only

Berichten: 4131
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Zevenaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-01 10:58

Gefeliciteerd met je winstpunt!
Tja, raar he als er onweer is, paard toch wat onrustig, alles is dan anders dan anders en dat voelen paarden ook weer. Dus het lijkt me dat dit heel raar voelt.
Ik vind dat jullie het nog goed gedaan hebben! Trouwens, M-springen is geen makkie dusseh...... pluimpje van mij hoor.
Volgende keer wordt het vast barrage en eerste grijnz.
Doei! Dorine.


Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-01 11:03

op dat vlak heb ik best een raar paard, [***] loopt heel goed als het regent Verward echt wel haha dan gaat ie veel chiquer , ach vande zomer me een gietertje boven zijn hoofd rijden haha dan gaat ie vast goe d Schijnheilig

Joleen

Berichten: 4240
Geregistreerd: 27-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-01 19:10

Gefeliciteerd hoor! Toch wel fijn dat je nog wel kon starten! Party!!

Er staat een man op de bus te wachten, valt hij eraf..

orri

Berichten: 20941
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: "the world is my playground"

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-01 19:26

Ik las in de krant dat er tijdens een concours de bliksem in sloeg en daardoor gewonden vielen omdat enkelen (met paard?) tegen de grond klapten.

Ook was er een bolbliksem in een koeienstal gegaan met 97 koeien, na de inslag bleken er 17 dood.

Ik vind onweer errug vervelend en voel me nooit op mijn gemak om dan te gaan rijden!! Scheve mond\

Victorian Elegance Webshop
Dependance van Ratcity's Shelter locatie Almere
DeviantArt voor mijn doodles!

Lautje

Berichten: 989
Geregistreerd: 05-04-01
Woonplaats: Nijverdal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-07-01 20:40

Ik hoorde het ook toen ik aankwam op dat concours in wierden.
Waar het gebeurd was was in Den Ham.

Er was een paard geraakt door de bliksem, maar niet dood. En ook iemand met een paraplu! Wie gaat er dan ook met een paraplu lopen!! Koe Frusty

Ben blij dat ik het risico niet genomen heb om dressuur te gaan rijden.
Toen ik binnen aan het losspringen was begon het weer te donderen en toen kreeg ik toch wel ff een klomp in m'n maag..... Scheve mond\

TARA (Amulet X Julio Mariner xx)--> Springen B + 31, Dressuur L2 + 9, SGW L + 10

Rhys
Berichten: 6351
Geregistreerd: 19-01-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-01 22:22

Ik kreeg ook een sms-je van een kennis die 'door de bliksem getroffen werd' tijdens z'n Z-proef en er toen maar mee gekapt is.
Pff het zal je maar gebeuren!

Es könnte alles so einfach sein
Ist es aber nicht

~Die fantastischen Vier~

Jasmijn

Berichten: 3744
Geregistreerd: 24-02-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-01 22:27

Ik snap dat niet, bij ons wordt altijd meteen het hele terrein ontruimd als onweer een beetje in de buurt komt. Iedereen moet dan de binnenbak in. Maar ja, als je daar ggen binnenbak op het terrein hebt Verward

Navragen is beter dan afvragen.

Lautje

Berichten: 989
Geregistreerd: 05-04-01
Woonplaats: Nijverdal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-07-01 22:30

Er was wel een binnenbak en daar hebben we ook losgesprongen.

De dressuur en het springen ging gewoon door, dat vond ik zelf ook wel een beetje vreemd. Verward

Als ik moest starten en het onweerde, zou ik NIET starten! Ik ga dat risico echt niet lopen!!!

TARA (Amulet X Julio Mariner xx)--> Springen B + 31, Dressuur L2 + 9, SGW L + 10

Karin

Berichten: 65335
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-01 04:29

Dat vertelde Manon (Nonnie) uit Almelo hier al in een ander topic, zij was met een vriendin op concours in Den Ham en daar sloeg de bliksem in. Eng hoor, het zal je maar gebeuren...

.
If you want to go fast, go alone. If you want to go far, go together. <African proverb>


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: CynThier, Mark0919, Pellelilly, sterregoud, YvonneV en 45 bezoekers