WESTERNRIDEN....dat viel me echt wel tegen!!!!!

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

 
 
Jurga

Berichten: 18554
Geregistreerd: 06-05-01
Woonplaats: Ede/Lunteren

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-06-01 08:13

Ik heb gister met een groepje mensen van school een westernles gehad. Was heel leuk hoor, maar wat viel het me tegen, niet normaal! Ik had echt het gevoel dat ik echt alles fout deed. Nou ben ik ook niet zo'n held, maar goed. Deze slag kon ik echt niet te pakken krijgen! Aangezien mijn eigen paard Jurga een slome donder is en ik bij elke stap zowat mijn been in haar moet zetten, kon ik echt niet met mijn been van het paardje afblijven. Je moet met westernriden echt helemaal niks doen met je been, alleen af en toe een keer aandrijven (en dat is echt heel af en toe...). Ik zat maar steeds in mijn hoofd met binnenbeen en buitenbeen en opzij duwen, maar dat mocht dus absoluut niet. En met je teugels helemaal los en je hand een stuk naar voren...waar is het contact met de mond??? Help! Ging ik ook nog eens een keer telkens de verkeerde kant op sturen... Aangezien ik weleens men met Jurga en je dan je hand naar rechts doet om links te gaan... zat ik nu dus steeds precies verkeerd om te sturen. Had echt het idee of dat paardje maar wat deed, dat ik echt niet reed. Verward Werd er gewoon wanhopig van, het was dacht en nacht verschil met het rijden van Jurga. De anderen hadden het heel snel door, maar mij liet ze maar wat aanmodderen, want ik kreeg de slag echt niet te pakken. Snik, ik vind westernriden zo mooi om te zien en zou het zo graag willen kunnen, maar dan zal ik toch heeeeeel hard moeten gaan oefenen ben ik bang. Het zal mijn roeping wel niet zijn om te gaan westernriden... Laat ik het maar houden op dressuren met mijn lieve paardje. Jammer, maar ik heb het geprobeerd. Snik, wanhopig Huilen word je daarvan als het echt niet lukt. Ach, misschien dat het er ooit nog eens van komt...we wachten af... Greetzzz Ilona. Haha!


Yentl

Berichten: 12478
Geregistreerd: 14-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-01 08:17

poeh ja als ik soms ook keek hoe western moet, dan ben ik opeens helemaal niet meer zo geintressereerd. jammer dat het tegen veel ilona!! veel oefenen maar daar zal je wel geen zin in heben met die rare gewoontes van de western Haha!

Quote Apollo: Als ik nooit alcohol had gedronken he, zat ik nu waarschijnlijk op de universiteit *LOL*

I'm not your f*cking barbie bitch

vikki

Berichten: 14286
Geregistreerd: 21-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-01 08:24

Pfoeh...wat nou rare gewoontes!!! Haha! Gewoon je benen lekker stil laten hangen, dan word je ook niet zo moe...enne, als je naar links wil, teugels naar lins...logisch toch... SchijnheiligHihihi. sorry even pesten...ik kan me goed voorstellen dat het lastig was hoor, het is veel moeilijker als je eerst iets af moet leren...maar je mag gerust een keer op Escala komen oefenen hoor... Knipoog

Natascha

Berichten: 6847
Geregistreerd: 07-02-01
Woonplaats: Ankh Morpork

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-01 09:05

Bij mij waren de eerste keren ook afzien, want ook ik heb een slome knol (Garfield type, hij slaapt en eet het liefste de hele dag). De eerste lessen zijn we allebei bezig geweest met "omprogrammeren" van dressuur naar western en dat betekent inderdaad benen eraf. Was in het begin heel moeilijk maar nu weet meneer wel dat 1 keer drijven harder is totdat ik hem vertel dat hij langzemer moet en niet wanneer HIJ er zin in heeft. Hij gaat nu vaak al harder als ik m'n handen alleen al naar voren doe. En zeker in het bos rijdt hij super door z'n westerntraining. En nooit gedacht dat die droogkloot voor z'n lol slidings ging doen Haha! Haha!

Niets zo charmant als een paard in her land.

coco

Berichten: 2140
Geregistreerd: 25-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-01 10:47

Ik heb het een keer op vakantie gedaan en ik vond het kei leuk!!Het is wel even wennen, maar ik vond het echt super. Haha!

opala

Berichten: 6374
Geregistreerd: 14-06-01
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-01 12:34

heb ook aantal westernlessen gevolgd, lijkt inderdaad geheel niet op engels, lijkt vaak of je tegenovergestelde hulpen moet geven, best verwarrend, maar ik vind het wel paardvriendelijker dan de engelse rijstijl, zover ik dat kan beoordelen

Jan_324
Berichten: 6933
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-01 13:57

western rijden is niet vriendelijk. anders.

kim_oud1

Berichten: 818
Geregistreerd: 03-04-01
Woonplaats: Tussen de middeleeuwse stadmuren van Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-01 14:41

corretie steef westernrijden is niet vriendelijkER maar anders.
kim

Vrijwilligers gezocht voor onderzoek!
info:http://www.bokt.nl/forums/viewtopic.php?t=210362

Jurga

Berichten: 18554
Geregistreerd: 06-05-01
Woonplaats: Ede/Lunteren

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 30-06-01 09:23

Ben ik helemaal met je eens, het is inderdaad anders. EN IK KON DE KNOP NIET OMSCHAKELEN... Mijn knop bleef hangen bij Engels rijden en mennen, helaas...Ilona Cool

So tell me where you are / Tell me how you feel / Tell me what you need / Just tell me how you feel / And let it all just rain on me. ~ Kane

Suzan

Berichten: 1583
Geregistreerd: 23-04-01
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-01 18:39

Raar is dat he, om je ineens weer een beginner te voelen. Ik had een jaar of wat geleden ook eens een aantal western lessen genomen. Gewoon om eens te kijken hoe dat is. Je moet echt bijna al je gewoontes van het Engels rijden over boord zetten, en dat valt na zoveel jaren rijden niet mee. Was wel een aparte ervaring. Maar ik geloof dat ik het toch maar bij Engels hou.

Mer1980

Berichten: 18810
Geregistreerd: 08-02-01
Woonplaats: Lelystad

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-01 19:23

Haha had je mij moeten zien. Ik heb nogal een grote bek. Ik was dus in een kroeg met 12 andere meiden van paardenkamp. Ik maakte dus een praatje met een vent die bleek een westernstal in Putten te hebben. Ik een afspraak gemaakt met die man om te gaan westernrijden met de hele groep (nooit gedaan maar ach leek niet zo moeilijk) Wij aangekomen zei ie dat ik op zijn Quarter hengst mocht rijden waar ie meerdere malen kampioen mee was geweest. (Vraag me asjeblieft niet welke categorie maar ja) Ik op dat beest (best klein vergeleken met een KWPN-er iets van 1.50 m ofzo) Ik deed maar wat, maar dat paard okk. Ik geef dus ook been en wilden een bocht maken gaat dat beest enorm hard rondjes draaien (spinnen ofzo) pleur ik der bijna af. Gaat ie rennen. Ik zitten en per ongeluk een beetje scheef van dat spinnen draait ie opeens loeihard om. AAAAAAAAAHHHHHHHHH Ok toen ben ik er maar vanaf gegaan. Ik vroeg maar om een beginners beestje. dat ging beter (niet harder dan slome draf Jog ofzo)

Greetz Merilyn

Letterlijk in het huwelijksbootje stappen? http://www.trouwschip.nl
Bedrijfsuitje, vergaderen of teambuilding?: http://www.zeilschipbounty.nl
Sinds 23-02-2013 mama van Kira!
Sinds 14-12-2016 mama van Kian!

vikki

Berichten: 14286
Geregistreerd: 21-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-01 11:23

*LOL* *LOL* *LOL* Sorry Merilyn, maar ik moest even lachen... Schijnheilig Niet dat ik denk dat ik het wel zou kunnen hoor, maar ik kreeg zo'n levendig beeld voor me... *LOL* Maar goed, je hebt er tenminste wel een leuk verhaal aan over gehouden! Knipoog


Jan_324
Berichten: 6933
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-01 11:53

Citaat:
Op 2001-06-29 14:41, schreef kim:
corretie steef westernrijden is niet vriendelijkER maar anders.
kim



ok kim stom foutje.
Groetjes!
PS merilyn ahhahahahaha

Marcella1

Berichten: 327
Geregistreerd: 27-06-01
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-01 12:18

Ik vond het westernrijden in het begin ook erg lastig. Als je maar iets gaat verzitten dan ging het paard al de andere kant op, maar zo leer je het wel het snelst. Je weet meteen dat je het fout doet. Ach alle begin is moeilijk. Je bent gewoon weer een beginner... en alles wat je tot nu toe geleerd hebt, moet je eigenlijk vergeten!

carina

Berichten: 2783
Geregistreerd: 27-05-01
Woonplaats: Zetten

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-01 16:10

lololol

zal het graag ook een keertje gaan proberen...

greetzz debbie

Sometimes angel, sometimes devil, but always me...

Westernfreak

Berichten: 5495
Geregistreerd: 06-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-01 14:07

Ik moest ook erg omschakelen en had het gevoel dat ik alles verkeerd deed Party!!
Ach, het gaat steeds beter, als je een goede instructeur hebt *LOL*

"The world is best viewed through the ears of a trotter"

Jurga

Berichten: 18554
Geregistreerd: 06-05-01
Woonplaats: Ede/Lunteren

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-07-01 08:54

Ja, daar ben ik het ook helemaal mee eens, je moet een erg goede instructeur hebben. Ik wel één met hééééél veel geduld haha Haha! . Maar ja, ik zou het best goed willen leren!Ilona.

So tell me where you are / Tell me how you feel / Tell me what you need / Just tell me how you feel / And let it all just rain on me. ~ Kane

lucky luke

Berichten: 13
Geregistreerd: 05-09-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-01 12:41

Citaat:
Op 2001-06-29 08:13, schreef Jurga:
Ik heb gister met een groepje mensen van school een westernles gehad. Was heel leuk hoor, maar wat viel het me tegen, niet normaal! Ik had echt het gevoel dat ik echt alles fout deed. Nou ben ik ook niet zo'n held, maar goed. Deze slag kon ik echt niet te pakken krijgen! Aangezien mijn eigen paard Jurga een slome donder is en ik bij elke stap zowat mijn been in haar moet zetten, kon ik echt niet met mijn been van het paardje afblijven. Je moet met westernriden echt helemaal niks doen met je been, alleen af en toe een keer aandrijven (en dat is echt heel af en toe...). Ik zat maar steeds in mijn hoofd met binnenbeen en buitenbeen en opzij duwen, maar dat mocht dus absoluut niet. En met je teugels helemaal los en je hand een stuk naar voren...waar is het contact met de mond??? Help! Ging ik ook nog eens een keer telkens de verkeerde kant op sturen... Aangezien ik weleens men met Jurga en je dan je hand naar rechts doet om links te gaan... zat ik nu dus steeds precies verkeerd om te sturen. Had echt het idee of dat paardje maar wat deed, dat ik echt niet reed. Verward Werd er gewoon wanhopig van, het was dacht en nacht verschil met het rijden van Jurga. De anderen hadden het heel snel door, maar mij liet ze maar wat aanmodderen, want ik kreeg de slag echt niet te pakken. Snik, ik vind westernriden zo mooi om te zien en zou het zo graag willen kunnen, maar dan zal ik toch heeeeeel hard moeten gaan oefenen ben ik bang. Het zal mijn roeping wel niet zijn om te gaan westernriden... Laat ik het maar houden op dressuren met mijn lieve paardje. Jammer, maar ik heb het geprobeerd. Snik, wanhopig Huilen word je daarvan als het echt niet lukt. Ach, misschien dat het er ooit nog eens van komt...we wachten af... Greetzzz Ilona. Haha!


Hee ilona ga je dan zelf niet ff denken als je dit leest als ik het lees ben jij dus gewend om jouw paardje steeds maar weer te treiteren door kontakt te hebben met bit en benen ??
De kunst van western rijden is hetzelfde te bereiken maar zonder de pesterijen dus met losse teugels en alleen hulpen te geven wanneer het nodig is en dat is dus alleen als je van richting wilt veranderen of iets wil gaan doen met je paard en niet het bit maar in de mond trekken want dan krult ie zo mooi ja dank je de koekoek dat zou je zelf ook doen en het mooie is hoe hoger je komt hoe meer ijzer je er in moet hangen om hetzelfde te bereiken komt er ook nog bij de kouwe kak van de ruiters zelf en als iets er heel netjes uitziet mag je pas iets zeggen als alles afgelopen is een begrafenis is nog vrolijker nee dan de western sport waar je na een goede stop ff lekker uit je dak kan gaan omdat je meeleeft

Nimber

Berichten: 26551
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-01 12:55

aaah lucky luke duidelijk weer iemand die helemaal geen idee heeft waar ie over praat... geeft niet hoor maar je staat een beetje voor l*l met zo'n opmerking.

http://www.kimtelgen.nl
Cranio sacraal therapeut en instructrice

Mirte

Berichten: 2107
Geregistreerd: 18-05-01
Woonplaats: bollendorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-01 13:20

Nou lucky beetje vreemde en flauwe opmerking. Laat iedereen even gewoon in z'n waarde wil je.
Trouwens, het gebruik van interpuncties is best makkelijk!

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Mirte op 2001-09-06 13:21 ]</font>

Jolande

Berichten: 1835
Geregistreerd: 05-04-01
Woonplaats: Dichtbij Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-01 13:20

Ha Jurga!
Leuk dat je westernriding toch een kans gegeven hebt. Nee het zal niet meegevallen zijn, dat geloof ik best. Ik heb zelf maar drie maanden dressuur gereden en ben toen vrij vlot over gestapt op western en zelfs toen greep ik in het begin nog terug naar dressuurhulpen als er iets mis ging. Dus hoe langer je rijdt hoe moeilijker het denk ik zal zijn de dressuurhulpen 'kwijt' te raken en westernhulpen te gebruiken.

Groetjes,

Jolande

Stop N BullionBrandy, al weer vijf jaar oud!

Jan_324
Berichten: 6933
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-01 14:27

ik rijd zo nu en dan western en ik vind het knopje helemaal niet moeilijk omzetten.

Nimber

Berichten: 26551
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-01 17:18

Ik heb het ook gedaan 10 lessen trouwens heb nog even zitten dubben of ik de overstap zou maken maar vond engels net een tikkie leuker Scheve mond\

Maar wat zit die jog lekker he ik kon wel uren doorgaan en die galop zo lekkervlak zat echt als een schommelstoel!

http://www.kimtelgen.nl
Cranio sacraal therapeut en instructrice

Jolande

Berichten: 1835
Geregistreerd: 05-04-01
Woonplaats: Dichtbij Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-01 18:19

Tja Steef, de uitzonderingen bevestigen de regel Haha!

Jolande

Stop N BullionBrandy, al weer vijf jaar oud!

Maclee

Berichten: 850
Geregistreerd: 29-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-01 20:14

Citaat:
Op 2001-09-06 12:41, schreef lucky luke:
......en niet het bit maar in de mond trekken want dan krult ie zo mooi ja dank je de koekoek dat zou je zelf ook doen en het mooie is hoe hoger je komt hoe meer ijzer je er in moet hangen om hetzelfde te bereiken komt er ook nog bij de kouwe kak van de ruiters zelf en als iets er heel netjes uitziet mag je pas iets zeggen als alles afgelopen is een begrafenis is nog vrolijker nee dan de western sport waar je na een goede stop ff lekker uit je dak kan gaan omdat je meeleeft



Hahahaha, LuckyLuke wat een dom gezwets,
Heb jij recent nog wel eens naar een beginners reining wedstrijd gekeken, waar ze gewoon met high port correctional bitten aan de start verschijnen!!!. Kom op nou, alsof er in western niet veel ijzer in die bekkies hangt. O.K. niet alle ruiters rijden zo maar laten we hier nu geen hypocriete verhalen ophangen Lips are sealed


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: 3heathcliff5, _chou, AhrefsBot, Celebi, ComscoreBot, Emmaa_92, Petra_O, Ubermetrics, Zick_Zack en 106 bezoekers