Kopen & verkopen op Vinted #2

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

C_arola
Moderator Over Paarden & Markt

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-25 19:27

Blue_flower schreef:
Vinted heeft nu 100% korting op verzendkosten bij boeken. Kan er verder geen informatie over vinden.

Niet op alle boeken zag ik net, maar op een paar.

Amber_anne

Re: Kopen & verkopen op Vinted #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-25 19:36

Toevallig vandaag een boek verkocht, zal daar wel mee te maken hebben

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-25 19:38

Blue_flower schreef:
Vinted heeft nu 100% korting op verzendkosten bij boeken. Kan er verder geen informatie over vinden.

Oh dank! Ik heb meteen Hof van doorns en rozen gekocht!

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-25 19:47

C_arola schreef:
Blue_flower schreef:

Niet op alle boeken zag ik net, maar op een paar.

Nou ik heb drie mensen gehad vanmiddag die een ander artikel dan een boek toch in die categorie hadden gezet voor mij, wat mij dus drie keer gratis verzenden opleverde :)

C_arola

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-25 19:57

Hier bij verschillende advertenties gekeken en bij 1 had ik gratis verzenden als ik het ging kopen, bij de anderen niet. Misschien nog verschil met taal, ik heb alleen op Engels gezocht en ook buitenlandse advertenties bekeken.

Amber_anne

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-25 20:20

Mijn vriend is nu snel kerstcadeaus voor me aan het kopen nu het gratis verzenden is

Verschilt inderdaad heel erg welke wel en niet gratis is, kon er niet uit op maken hoe ze het hebben bepaald

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-25 20:34

Oh wat goed dit! Ook gelijk 2 boeken die nog op mn lijstje stonden gekocht :o

foxy80

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-25 09:14

Is dit alleen in NL? Ik heb een reservatie staan voor een Duitser, die zou ik zo wel blij kunnen maken

CastaMickey

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-25 09:31

Mijn transactie is geannuleerd *\o/* hopelijk wordt de verkoper geblokkeerd.
Ik heb geen gratis verzending overigens, dus zal wel alleen in NL zijn.

Blue_flower

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-25 11:54

foxy80 schreef:
Is dit alleen in NL? Ik heb een reservatie staan voor een Duitser, die zou ik zo wel blij kunnen maken

Ik heb geen idee.

Texnex

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-25 15:14

Mijn pakketjes worden steeds bij andere afleverpunten bezorgd, is dat normaal? Zo irritant. Ik kies A maar hij word dan bv bij B bezorgd.

Konstantine

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-25 16:12

Dat lijkt me niet normaal, is dit steeds met dezelfde pakketdienst?

Ik heb vandaag voor het eerst een totaal ander artikel ontvangen. Het label is wel voor mij, maar ik heb een paar pumps ontvangen in plaats van een rokje. Hopelijk reageert de verkoopster snel en hoef ik niet te betalen voor haar fout.

Edit; ze laat mij dus betalen. -O-

Texnex

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-25 16:32

Wanneer ik Vinted Go kies. DHL doet het prima.

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-25 16:50

Rete irritant: iemand doet een bod wat ik accepteer en daarna hoor ik niets meer. Dat is me nu al twee keer ovekomen. Ik haal die bodywarmer van Vinted af. Kunnen ze er ook niet meer over zeiken.

L_iek

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-25 17:17

rien10 schreef:
Rete irritant: iemand doet een bod wat ik accepteer en daarna hoor ik niets meer. Dat is me nu al twee keer ovekomen. Ik haal die bodywarmer van Vinted af. Kunnen ze er ook niet meer over zeiken.

Heb ik ook vaak. Geduld is het code woord :')

cobiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-25 17:49

Konstantine schreef:

Ik heb vandaag voor het eerst een totaal ander artikel ontvangen. Het label is wel voor mij, maar ik heb een paar pumps ontvangen in plaats van een rokje. Hopelijk reageert de verkoopster snel en hoef ik niet te betalen voor haar fout.

Laat ze je het terugsturen op jouw kosten? Dat vind ik een naaistreek.

_Lorette_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-25 17:59

Konstantine schreef:

Dat vind ik echt niet kunnen. Heb ook wel eens via MP gehad dat iemand het oude label niet had verwijderd en dat het pakket dus weer bij haar werd bezorgd ipv bij mij. Toen liet ze me ook doodleuk weer verzendkosten betalen, anders ging ze het niet opsturen.
Als het gewoon duidelijk een fout is van de verkoper en je niet eens je gekochte item hebt, vind ik dat de verkoper dat netjes moet oplossen. Zou niet eens in mij opkomen om dat niet te doen als het mij zou gebeuren als verkoper.

Mama3

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-25 18:09

Ik heb vanmiddag een pakketje ontvangen wat ik onlangs naar Frankrijk heb gestuurd. Volgens de loper lag het niet op het pakketpunt waar het zou liggen en nu is het dus retour gekomen.

Sportlegging van 2,50, helemaal naar Frankrijk en weer terug. Ik heb dit al eerder gehad dit jaar. Zo zonde van de CO2 en de moeite.

Volgens Vinted is het pakket bij de koper bezorgd .. Dat is dus niet zo..

Mama3

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-25 18:10

rien10 schreef:

Dat gebeurd heel vaak. Sommige mensen zoeken een bepaald artikel en doen bij verschillende kopers een bod en kopen het bij de eerste die akkoord gaat.

Mama3

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-25 18:12

Konstantine schreef:

Wat asociaal. Belachelijk ook dat dit kan. Dat zou echt anders moeten..

Konstantine

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-25 18:28

Waarvoor betaal je dan kopersbescherming hè.

Goed, ik ga het toch maar doen, want ze stelt als alternatief een andere constructie voor die ik te ingewikkeld en risicovol vind.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-25 19:53

Konstantine schreef:

Maar de pumps waren wel van de verkoper? Zij heeft het dus verkeerd ingepakt/verstuurd?
Ik heb het een keer gehad dat de pakketten/labels in het pakketpunt waren omgewisseld. Ik kreeg dus ook iets heel anders en de verkoper bood dit niet aan, dat was aantoonbaar. Toen hebben we beiden ons geld terug gekregen.

CastaMickey

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-25 20:16

Echt flauw is dat, ik vind dat het standaard moet zijn dat de verkoper de retourkosten betaalt als het diens schuld is. Ik heb gelukkig gelijk gekregen en hoef het nepproduct niet terug te sturen. Heb mn geld gekregen en mag ze houden. Zijn ondingen maar ik hoef in elk geval geen retourkosten te betalen :')

Konstantine

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-25 21:40

Ja, ze had deze schoenen aan iemand anders verkocht, ze waren wel van haar.
Geen fout van het pakketpunt in dit geval.

Goed, ik plak ze terug dicht en wandel morgen nog maar eens langs het pakketpunt.

C_arola

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-25 22:23

Zou ze niet het willen laten doorsturen naar de ander en die jouw pakket naar jou laten sturen?
Zo is dat hier een keer opgelost toen de verkoper de verkeerde pakket naar mij stuurde. We gingen het onderling naar elkaar sturen op haar kosten en zo kreeg ieder het juiste pakket en zij het bedrag.

Het is bizar dat zij een fout maakt en je op jouw kosten het terug moet gaan sturen.