autolak op de hoeven

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
parouscha

Berichten: 16951
Geregistreerd: 21-04-02
Woonplaats: Friesland

autolak op de hoeven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-12-02 22:31

Hai

Op de hengstenhouderij heb ik geleert dat je hengsten voor de friesenhk keuring, de hoeven niet moet invetten maar juist met zwarte autolak moet invetten.
Een dag van te voren.
Dan zijn ze super mooi zwart!


Het is verder niet giftig voor de hoeven,maar mag dit op de mini keuring.
Ik wil het zelf n.l wel doen, maar of het mag Verward

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-02 23:14

Dat is hardstikke slecht,
je sluit de hoeven helenmaal af.

Je kan beter bij de paardendrogist speciale hoeflak kopen, die is met water afwasbaar en kan dus geen kwaad.

parouscha

Berichten: 16951
Geregistreerd: 21-04-02
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-12-02 10:33

En daar blijft ook geen zand aan plakken?
En je kan het een dag van te voren inspuiten.

Wat raar ze zeggen dat het helemaal geen kwaad kan apart, kzal der nog wel eens vragen!
Maar bedankt, ik ga dat zobyzo kopen, heeft het ook een speciale naam behalve hoeflak Verward

Karin

Berichten: 65336
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-02 10:40

Natuurlijk zeggen ze dat het geen kwaad kan, het is tenslotte 'mooi'? Er is wel meer wat mooi is, maar niet echt bevorderlijk is voor de gezondheid.

Wat Sjuimpje zegt, daar ga ik in mee. Autolak sluit de hoeven helemaal af, en dat lijkt me niet gezond. Er moet lucht bij een hoef kunnen komen, anders sterft de boel af. En als je het nou nog kon verwijderen na gebruik, zoals nagellak... Maar autolak lijkt me vrij hardnekkig.

sunshine

Berichten: 12057
Geregistreerd: 08-11-01
Woonplaats: Reusel

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-02 11:20

Karin schreef:
Natuurlijk zeggen ze dat het geen kwaad kan, het is tenslotte 'mooi'? Er is wel meer wat mooi is, maar niet echt bevorderlijk is voor de gezondheid.

Wat Sjuimpje zegt, daar ga ik in mee. Autolak sluit de hoeven helemaal af, en dat lijkt me niet gezond. Er moet lucht bij een hoef kunnen komen, anders sterft de boel af. En als je het nou nog kon verwijderen na gebruik, zoals nagellak... Maar autolak lijkt me vrij hardnekkig.


Daar ben ik het helemaal mee eens.