kreupel paard

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
June_oud
Berichten: 26
Geregistreerd: 26-01-02
Woonplaats: Assen

kreupel paard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-12-02 21:13

Hallo allemaal,

Een paar maanden geleden heb ik een 4-jarige merrie gekocht. Ze was alleen klinisch gekeurd en dit was helemaal goed. Vanaf het begin afaan viel het wel wat op dat ze vaak in ruststand stond en daarbij haar linker achterbeen ontlastte. Ze liep echter totaal niet kreupel, dus ik heb daar niets achter gezocht. Ik ging er gewoon vanuit dat het een rustig paard was. Echter, nu is er iets gebeurd waardoor ik toch begin te twijfelen.

Door omstandigheden heb ik de laatste twee maanden niet kunnen rijden. Een paar weken geleden was mijn paard opeens kreupel aan het linker achterbeen. Na een paar dagen liep ze weer goed, dus ik heb daar niks achter gezocht. Ze had zich immers best kunnen verstappen in de wei? Echter, vandaag had ik haar even los in de bak om voorzichtig haar conditie weer op te bouwen. Het eerste kwartier was er niets aan de hand, maar opeens begon ze zwaar te kreupelen aan het linker achterbeen. Nu begin ik me dus een beetje zorgen te maken. Misschien is er toch wat met dat been aan de hand. Mijn vragen aan jullie zijn:

1. Is het een goed idee om mijn paard nu toch maar rontgenologisch te laten keuren?
2. Wat zijn de kosten van een rontgenologische keuring?
3. Wat is een goede kliniek (liefst in het noorden)?
4. Stel dat mijn paard wordt afgekeurd, wordt dat dan doorgegeven aan de verzekering of de KNHS?

Ik wacht vol spanning op jullie antwoorden!

Alvast bedankt!

rowan17

Berichten: 1475
Geregistreerd: 08-04-02
Woonplaats: Medemblik

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-02 21:54

kosten ongeveer 350 euro! meer weet ik niet! hoop voor je dat het niets ergs is. owjah knoop in wieringerwerf geloof ik doet zoiets weet ik niet zeker en anders kun je naar emmeloord gaan! rowan

June_oud
Berichten: 26
Geregistreerd: 26-01-02
Woonplaats: Assen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-12-02 21:59

Bedankt voor je reactie. Morgen komt de DA. Ik ben heel benieuwd wat hij er van zegt en wat zijn advies is..........