gedraineerde bak in wei, toestemming voor nodig?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Ethelate

Berichten: 21119
Geregistreerd: 02-10-01

gedraineerde bak in wei, toestemming voor nodig?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-12-02 19:26

Ik had het er net over met me vader
Achter ons huis is een mooie wei, die we al lang proberen te huren/pachten/kopen.
Zit nu weinig vaart in, m,aar volgens de gemeente gaan ze in het nieuwe jaar er achteraan (wordt tijd)

Maar nou hadden we het er over, als de wei van ons wordt, of we dan een bak aankunnen laten leggen.
Moet je daar toestemming voor hebben van de gemeente?
De wei ligt in een natuurreservaat, mag niet gebouwd worden ofzo...
Maar telt een bak aan laten leggen daar ook onder?

Unity
Berichten: 2116
Geregistreerd: 14-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-02 19:59

Wij wonen midden in een natuurgebied en hebben een gedraineerde bak liggen. Geen toestemming voor gevraagd en nog nooit iets van gehoord. De bak ligt er inmiddels 7 jaar ongeveer. Wel moet je ff uitkijken met huren en pachten. Dan is er waarschijnlijk wel toestemming voor nodig!! Anders moet je je bak weer afbreken, kost klauwen vol met geld.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-02 20:25

Wij hebben de paarden ook in een natuurgebied staan en hebben GEEN toestemming voor een bak gekregen.
Je moet zowel bij de grondeigenaar (in ons gevaal staatsbosbeheer) als bij de gemeente (bouwvergunning) toestemming vragen.
Een vriendin van mij heeft haar bak ook moeten afbreken omdat het stuk weiland de bestemming "groenvoorziening" had en een bak daar niet onder valt.
Ze heeft zelfs een boete gehad voor het overtreden van art59 WRO (wet ruimtelijke ordening), handelen in strijd met het bestemmingspaln.
Informeer dus goed voor je begint, je kan alles weer moeten afbreken en nog een behoorlijke boete op de koop toekrijgen.

Ethelate

Berichten: 21119
Geregistreerd: 02-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-12-02 23:20

we leggen die bak uiteraard (als hij er ooit komt) aan als we de wei kunnen kopen.

Binar

Berichten: 1687
Geregistreerd: 23-12-01
Woonplaats: Schipluiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-02 23:23

Bij de ene gemeente heb je wel een vergunning nodig en bij een andere niet, dus ik zou het als ik jou was zeker navragen bij de gemeente!

Percy

Berichten: 12069
Geregistreerd: 04-09-01
Woonplaats: Belgiƫ

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-02 01:06

En anders benoem je de bak als paddock voor de merries met veulens, dat is namelijk wel agrarisch en mag dan waarschijnlijk wel.

Ethelate

Berichten: 21119
Geregistreerd: 02-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-12-02 15:12

Percy schreef:
En anders benoem je de bak als paddock voor de merries met veulens, dat is namelijk wel agrarisch en mag dan waarschijnlijk wel.

Ook als je geen merrie/veulens hebt?

Percy

Berichten: 12069
Geregistreerd: 04-09-01
Woonplaats: Belgiƫ

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-02 15:55

Ze gaan er echt niet onder hangen om te checken en dat je dat jaar toevallig een keer geen veulen hebt, ach, dat kan gebeuren nietwaar Haha!

Lieke

Berichten: 11351
Geregistreerd: 18-02-01
Woonplaats: Haarlem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-02 01:52

Dan doe je tos wat mascara op en een roze deken, en beweer je dat het een merie is Haha!, maar ik zou overigens gewoon vragen of het is toegestaan.