naar de kerk met kerst..:Z

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
rebati

Berichten: 4249
Geregistreerd: 18-08-02

naar de kerk met kerst..:Z

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-12-02 18:28

Ik moet dus van mijn ouders naar de kerk met kerst.. Slapen
Ik zie er niet echt het nu er van in om met kerst naar de kerk te gaan.
Dat is de enige keer dat we gaan. Dan heeft het toch geen nut, als het al een nut zou hebben..
Moeten jullie ook naar de kerk?
En wat vinden jullie ervan?
Denk dat ik morgen maar op bed blijf liggen.. Gaaaap

Kytha

Berichten: 14944
Geregistreerd: 23-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-02 18:35

wij gaan elk jaar naar de kerk met kerst, mede omdat 1e kerstdag de geboortedag was van m'n opa..
Ik vind het zelf niet zo erg om naar de kerk te gaan hoor!

XoNo

Berichten: 21435
Geregistreerd: 28-12-01
Woonplaats: Assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-02 18:35

Wij gaan nooit naar de kerk, zijn ook niet gelovig...sja...ik weet het fijne niet van het naar de kerk gaan...en het nut ervan....

scooby

Berichten: 5736
Geregistreerd: 14-01-01
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-02 18:36

ik ben nog nooit naar de kerk geweest!
Dat zou ik ook net kunnen denk ik...

Barb

Berichten: 12081
Geregistreerd: 24-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-02 18:37

Wij zijn wel gelovig, we gaan nooit naar de kerk dus ook niet
met Kerst. Vind het een beetje raar om opeens met Kerst
wel te gaan dat slaat nergens op natuurlijk

Percy

Berichten: 12070
Geregistreerd: 04-09-01
Woonplaats: Belgiƫ

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-02 18:42

Ik denk er hetzelde over als Barb. Ik zou best naar de kerk willen met kerst maar verder kom ik er zelden en dan vind ik het toch een beetje hypocriet om op kerstavond wel te gaan.

Wij gaan wel altijd een van de twee kerstdagen naar de kerk in de stad maar dan niet voor de mis maar voor de grootste kerststal van Europa.

Vivian
Berichten: 2827
Geregistreerd: 19-03-02
Woonplaats: Ijsselmonde

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-02 18:46

Ik ben nog nooit naar de kerk geweest.
Dus met kerst ook niet Lachen *duh* Tong uitsteken

Manon

Berichten: 5495
Geregistreerd: 25-06-01
Woonplaats: IJsselstein

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-02 18:47

Wij gaan eens in de 6 weken ofzo naar de kerk. Ik vind het op zich niet zo erg, alleen als ze in dat Latijn (?) gaan zingen, dat versta ik niet.

Ik kan me er wel aan ergeren dat er met Kerst allemaal mensen in de kerk komen die er normaal nooit komen( niet banketstaaf bedoeld), maar wij moeten dan staan en dat vind ik niet leuk.

angelke

Berichten: 5137
Geregistreerd: 28-04-02
Woonplaats: Brasschaat (Belgiƫ)

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-02 18:51

Ik vind dat ook zo hypocriet, maar mijn ouders blijkbaar niet, we zitten gewoon al een tijd te zagen, en nu moeten we dus niet Haha!.

Faas

Berichten: 12718
Geregistreerd: 21-07-02
Woonplaats: Steenwijksmoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-02 19:12

Ga wel naar de kerk. Met mijn moeder mee omdat ze dat fijn vindt. Niet omdat het moet. Ik bied het dan ook zelf aan. Ik ben heel strikt in geloof. Ik geloof namelijk in God maar niet in religie. Wij gaan dan ook niet naar zo'n strenge kerk of zoiets. Het is even herdenken en meer ook niet. Verder leuke toneelstukjes en zo. Mijn moeder vindt leuk, ik vind het ook niet vervelend.

Yorghos

Berichten: 10942
Geregistreerd: 10-12-01
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-02 20:09

Ik ga met kerst echt NIET naar de kerk. Daarover heb ik vorig jaar nog woorden gehad met mijn schoonouders...
Maar ik zie het zo: als je het hele jaar door NOOIT in de kerk komt, dan heb je er met kerst ook niks te zoeken. Mensen die je er normaal nooit ziet zitten met kerst bij wijze van spreken vooraan. En dat vind ik echt achterlijk. Sorry.
Ik wil hiermee niemand persoonlijk aanvallen, maar zo zie ik het.

Avanti

Berichten: 13903
Geregistreerd: 14-02-02
Woonplaats: ridderkerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-02 20:23

Ja ik moet ook mee normaal ook nooit, maar opzich vind ik heb niett erg hoor met de kerst juist wel leuk met zo'n musical Lachen

Klijn

Berichten: 5566
Geregistreerd: 23-08-01
Woonplaats: Schaijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-02 20:27

Ik vind dat zo achterlijk dat mensen ALLEEN met kerstmis naar de kerk gaan en de rest van het jaar NIET!!! Ik snap dat niet, ga dan ook gewoon niet! Maar jah dat moeten zelf maar weten.
Ik ga heel afentoe naar de kerk, als er iets te doen is zoals een bruiloft, bergrafenis of doop ofzo.

Een keer vond ik de kerk wel leuk! Dat was afgelopen 11 november! Toen was er een carnavalsmis hier in de kerk dat was echt super locht! alle mensen in hun clubpakken en allemaal carnavalsmuziek en dat dan op de vroege morgen toen iedereen een kater had van de vorige dag Haha! dat was wel leuk.
Maar verder vind ik de kerk maar saai en veelste lang duren (maar dat komt mischien door onze pastoor omdat die zooooooooo langzaam praat)

SAKKIA

Berichten: 16666
Geregistreerd: 04-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-02 21:29

Nou ik ga ook nooit maar met kerst wel. Reken maar dat ik morgen vroeg om 6uur!!! voor de kerk sta om met de muziek mee te gaan dan in de kerk te ontbijten en dat met eht muziekkorps meespeel in de dienst.
Dit is voor mij kerst.
En het heeft vlgens mij niks met hypocriet zijn te maken

Dniesy

Berichten: 2140
Geregistreerd: 02-12-01
Woonplaats: Hoorn (NH)

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-02 21:34

Ik ben 1 keer met kerst naar de kerk geweest, dat was 2 jaar geleden in Canada mijn familie ging dus ik ging maar mee. Dat is ook 1 van de weinige keren dat ik in een kerk ben geweest (jah alleen met begravenissen enz.)
Ik vond het wel heel mooi maar niet echt iets van "daar ga ik nog een keer heen"

rebati

Berichten: 4249
Geregistreerd: 18-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-12-02 22:28

Barb schreef:
Wij zijn wel gelovig, we gaan nooit naar de kerk dus ook niet
met Kerst. Vind het een beetje raar om opeens met Kerst
wel te gaan dat slaat nergens op natuurlijk


Ja juist zo denk ik er dus ook over.
Ik ga ook wel als er een begrafenis of bruiloft is, dat vind ik wel normaal.
Maar die missen zitten anders in elkaar.

stitch

Berichten: 3774
Geregistreerd: 14-08-02
Woonplaats: oviedo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-02 22:29

ik moet ook maar vorig jaar ben ik in de kerk in slaap gevallen Schijnheilig

Avanti

Berichten: 13903
Geregistreerd: 14-02-02
Woonplaats: ridderkerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-02 00:14

stitch schreef:
ik moet ook maar vorig jaar ben ik in de kerk in slaap gevallen Schijnheilig


hahhaha *LOL* echt wat voor jou hoor! Als ik nog lang achter internet zit ga ik morgen ook dan een Slapen doen! *LOL*

Mar2lin
Berichten: 1833
Geregistreerd: 26-09-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-02 00:32

ik ben gelovig, en ga ook met kerst naar de kerk, weer sinds jaren! Als klein kind ging ik wel ieder jaar 's zondags, maar nu ben ik al een jkaar of 5 denk ik niet meer geweest, en om de een of andere reden heb ik er morgen gewoon zin in... heel vreemd!

Jurga

Berichten: 18554
Geregistreerd: 06-05-01
Woonplaats: Ede/Lunteren

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-02 13:38

Ik ben ook gelovig en ga net als elke week, ook met kerst naar de kerk. De mooiste dienst van het jaar, echt waar. (en Roy mag dit jaar ook mee Tong uitsteken)

Maart

Berichten: 83
Geregistreerd: 01-11-02
Woonplaats: Parijs

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-02 14:40

Ik ben nog nooit geweest met kerst, maar gister wel en ik vond het echt mooi! Alleen een heleboel mensen die niet weten hoe ze zich moeten gedragen in de kerk (dringen voor de communie enzo) das wel vervelend. Maar ik vind eigenlijk alleen het muziekgedeelte leuk.

Avanti

Berichten: 13903
Geregistreerd: 14-02-02
Woonplaats: ridderkerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-02 14:45

Het was eigenlijk heel erg leuk vandaag Haha! zo kinder misical kei liev al die peuter/kleuter en allemaal van die blunders echt harstikke leuk Lachen echt een kerstsfeer ben ik gelijk!

stitch

Berichten: 3774
Geregistreerd: 14-08-02
Woonplaats: oviedo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-02 15:33

avantilover"]
[quote="stitch schreef:
ik moet ook maar vorig jaar ben ik in de kerk in slaap gevallen Schijnheilig


hahhaha *LOL* echt wat voor jou hoor! Als ik nog lang achter internet zit ga ik morgen ook dan een Slapen doen! *LOL*
[/quote]

hehehe het was eigenlijk echt leuk, ik zat daar met me handen me hoofd naar boven houden (ellebogen op de knieen) en zo sliep ik dan. IK had lekker geslapen ook nog Tong uitsteken

SAKKIA

Berichten: 16666
Geregistreerd: 04-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-02 15:44

het is heel erg maar ik heb zo verschrikkelijk gelachen!!
Er was een jongetje net 4 jaar denk ik en die ging onder het bidden kleihard op zijn hand blazen, dus dat hoorde je heel hard door de hele kerk en ik zat voor hem. Ja zo'n jongetje kan zich ook niet gedragen in de kerk want dat kunnen ze niet. Maar hij heeft dus de hele kerkdienst grappig lopen zijn, en af en toe kwam ik echt niet meer bij. Gelukkig wsa het best wel rumoerig inde kerk.

Ethelate

Berichten: 21119
Geregistreerd: 02-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-02 15:45

Ik kom nooit in de kerk, ben totaal niet gelovig, ook niet eens gedoopt...
de enige kerk die ik soms bezoek is de Sint Jan in Den Bosch, om de kerststal te bekijken! Haha! *Percy bedoel je die?*