Trailerprobleem!

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Manon

Berichten: 5495
Geregistreerd: 25-06-01
Woonplaats: IJsselstein

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-06-01 20:41

Mijn pony wil sinds kort niet meer de trailer in! We hebben absoluut niet onvoorzichtig of te hard gereden, dus ik denk dat hij zich aanstelt. Ik rijd dus bij de manege (dat is 3min met de auto+trailer) maar het is te gevaarlijk om te lopen (rond de spits, pony is niet helemaal verkeersmak) Ik weet echt niet meer wat ik moet doen. Ik heb al met hem geoefend, maar verder dat met 3 voetjes op de klep komt hij niet. Hij laat zich ook niet omkopen met bix of andere lekkernijen. Oja, als je erachter gaat staan wordt ie helemaal panisch en gaat ie als een gek achteruit de klep aflopen. Heeft iemand tips om dit probleem op te lossen? Bedankt!! Lachen Lachen Lachen Lachen Lachen Lachen Lachen


Jasmijn

Berichten: 3757
Geregistreerd: 24-02-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-01 23:56

Ga eerst zelf eens in de trailer staan en een stukje rijden. Wij hebben gehad dat mijn paard er ineens niet meer in wilde. Toevallig hadden we gezien dat hij de vorige keer erg met zijn hoofd aan het slaan was. Wij er zelf in, kwam er lucht doot het voordeurtje en dat floot, een naar hoog toontje. Daarom wilde hij er niet meer in. Probeer eerst de reden te vinden waarom hij niet meer wil.

Navragen is beter dan afvragen.

Manon

Berichten: 5495
Geregistreerd: 25-06-01
Woonplaats: IJsselstein

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-06-01 12:40

Bedankt voor de reacties! Iemand nog meer tips? Verward

mariska

Berichten: 613
Geregistreerd: 10-06-01
Woonplaats: Maasland

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-01 14:41

Ik heb dat probleem ook gehad. Wij hebben het paard toen met een touw rond het borsthout vast gezet. (dubbele slag eromheen, en zo iedere keer dat hij dichter bij komt aantrekken) hierdoor kan het paard niet achteruit, waardoor hij zich over moet geven. Als je dit gaat proberen: zorg dat je met hele rustige mensen bent en dat het paard goede beschermers aan heeft, en dat je hem ieder moment los kan maken. Het kan namelijk wel fout gaan. (als ze heel hard gaan trekken). Het is misschien niet de diervriendelijkste manier, maar wel effectief. (na 2 x ging hij er zo weer in, verder geen problemen mee gehad). Een andere tip is het tussenschot (als het een tweepaardstrailer is) eruit halen. Een ander paard van ons ging altijd direct liggen/ viel ondanks dat we niet harder dan 25 km/uur reden (net thuis het erf af). Het bleek dat het paard niet voldoende breed kon staan, en nu heeft ie de ruimte voor 2, en blijft hij keurig staan.

Veel succes ermee! (en vergeet niet als hij erin zit brokjes, appeltjes of andere dingen te geven!!

kim_oud1

Berichten: 818
Geregistreerd: 03-04-01
Woonplaats: Tussen de middeleeuwse stadmuren van Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-01 14:49

longeerlijn achter de billenlangs en druk geven. Hij zal dan dus achteruit lopen zoals je al zei. Geeft niks. Net zolang druk geven todat hij een stap naar voren zet. Al is die hele trailen al niet meer in zicht.
Dan gelijk de druk eraf, en stoppen voor die dag. Hij moet snappen dat hij bij druk op zijn kont naar voren moet. Kost je een paar weken of korter dus geduld is nodig!!!
Als dat goed gaat zal hij vanzelf in de trailer stappen. Stop hem daar helemaal vol met lekkere dingen en laat hem weer uitstappen. Genoeg voor die dag.
Een week alleen maar in en uit. Daarna ga je er rustig achter staan als hij in de trailer staat. Schiet hij achteruit,prima loop met hem mee en houw contacht met zijn kont. Zet hem weer op de trailer enz. Net zolang totdat je de stang erachter dicht kan doen. Kan je het nog volgen? Goed, dan ga je hem elke dag met gesloten trailer daar voeren.
Wat een inspanning he!
Maar goed, gaat dat allemaal goed rij dan een stukje en zorg dat er voldoende lekkers tijdens de rit aanwezig is.
Hoop dat het werkt.
p.s: mocht het aanstelleritis zijn dan staat hij naar de eerste paar lessen zo op de trailer.
Kim

Vrijwilligers gezocht voor onderzoek!
info:http://www.bokt.nl/forums/viewtopic.php?t=210362

Mayo

Berichten: 16796
Geregistreerd: 17-01-01
Woonplaats: De Meern

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-01 00:13

Kijk uit met het erin lopen via een dubbele slag om de voorste balk (weet zo gauw even niet hoe je dat noemt) Wij hebben dat ook gedaan en op een hele rustige manier. Paard in paniek en m'n vaders handen zodanig open dat ie naar de plastisch chirurg moest (loopt nu nog steeds onder controle)

En over het erin krijgen met longeerlijn achter de billen, je kan het proberen, maar bij mij ging ie dus daarbij ook door 't lint.

Wij hebben met hulp van de pensioneigenaar het paard de trailer in gekregen d.m.v. blinddoeken (niet mijn favoriete optie, maar 't werkte wel) En dan vervolgens iedere keer op de kroonrand van de voeten gaan staan, waardoor je de voeten op kunt tillen. De voeten naar voren zetten stuk voor stuk. Blijf hierbij erg rustig!!! Vooral op een lieve manier tegen je beessie blijven praten! Wanneer je beessie erop staat gelijk de klep dicht, dan kan ie er ook niet meer uitlopen.

Heel veel succes!!!!!

Knuf Mayo

Taart naar eigen ontwerp? www.yourcake.nl / Ik ben niet labiel, ik ben emotioneel flexibel :D
A fool-proof method for sculpting an elephant: first, get a huge block of cake; then you cut away everything that doesn't look like an elephant...

Roel
Berichten: 653
Geregistreerd: 28-02-01
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-01 00:30

Ik ben bij het verhaal van Mayo aanwezig geweest. Het was een drama. Veel mensen bij mij op stal hebben geholpen. Ik voel mij toch ook een beetje schuldig hierover. Nog. Het is een week geleden gebeurt. Ik heb mijn paard uitgeleend om iemand een plezier te doen en het is zo geeindigd. Dat was de andere kant van het verhaal. Had het eigenlijk al veel eerder willen vertellen hier.
Hij wilde op de terugweg ook niet meer laden we hebben toen de trailer geparkeerd tussen stallen binnen en toen liep ze met hulp er wel op.
Jammer dat het zo gegaan is, meen ik echt.
Had ook heel veel medelijden met Mayo die was spierwit, en stond eigenlijk op het punt om flauw te vallen. Godzijdank niet gebeurd.
Was ook bijna op het punt om te zeggen dat het niet doorging, want ik vondt het moest voor iedereen leuk blijven (wat het al niet meer was), maar ook voor het paard.
Toch nog ff doorgezet en alles ging goed.
Nogmaals mijn excuses voor het gedrag van mijn toekomstig paardje.

Hoe meer je MENSEN leert kennen, des te meer ga je van je PAARDEN houden.
voor foto's: http://www.yourmomentfotografie.nl

Jurga

Berichten: 18554
Geregistreerd: 06-05-01
Woonplaats: Ede/Lunteren

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-01 09:37

AAAAAHHHHHHH wat schattig Roel... Ja, trailers... mijn paardje stormt er soms nogal hard af, da's ook niet leuk meer. Gelukkig hoeven we niet zo vaak met de trailer weg.Ilona
ps. Succes met je paardje!

So tell me where you are / Tell me how you feel / Tell me what you need / Just tell me how you feel / And let it all just rain on me. ~ Kane

UrbanL

Berichten: 14584
Geregistreerd: 22-02-01
Woonplaats: Somewhere only I know....

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-01 09:44

Tja Roel Mayo helaas gebeuren deze dingen Frusty .
Omdat ik op een redelijk groet stal sta vaak wekelijks.

Achteraf hadden we daar iemand neer moeten zetten die er ervaring mee heeft die had helaas al losgelaten Huilen .

Maar ja gebeurt is gebeurt en Mao succes met je vader. En Roel je hoeft je niet schuldig te voelen deze dingen gebeuren in het leven. Ik had het ook kunnen zijn hoor Party!!

Leef en Strijd vergeet het einddoel Maak de reis
tem je angst en hou je dromen niet gevangen
adem vrij alles gaat voorbij wat niet geniet dat gaat verloren voor altijd ♥

Leef en strijd - 3JS

vikki

Berichten: 14286
Geregistreerd: 21-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-01 11:13

Tsja...ik had een trailerprobleem met Escala en dat is heel goed opgelost met behulp van een vrouw die clinincs had gevolgd bij Kelly Marks (leerling geweest van Monty Roberts), dus zij heeft Escala op de Monty Roberts manier zeg maar weer vertrouwen in de trailer gegeven. Niks touwen erachter langs en blinddoeken, principe is gewoon dat je het paard het gevoel moet geven dat de trailer een plek is waar hij/zij zich vertrouwd kan voelen, en buiten de trailer zet je hem dus als het ware aan het werk als hij niet een stapje toe wil geven...maar ik ben wel van mening dat je met deze methode niet zelf moet gaan "knoeien", want als jouw lichaamstaal niet goed is, dan werkt het natuurlijk niet! Als je interesse mocht hebben kan ik je het telefoonnummer van Linda geven in een PB. In ieder geval succes!
Groetjes, jasja


Manon

Berichten: 5495
Geregistreerd: 25-06-01
Woonplaats: IJsselstein

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 30-06-01 12:12

Iedereen heel erg bedankt voor alle tips en ideen!! Ik ga het volgende week weer proberen met behulp van lieve woordjes, eten, montyroberts manier, longeerlijn, bezem en een touw rond de borststang. Helaas is mijn paard nogal doortastend, dus hij weet precies wat je gaat doen en hij heeft daar altijd weer een oplossing voor. Ik ga du al die manieren maar eens proberen en ik hoop er maar het beste van... Verdrietig

visje

Berichten: 4546
Geregistreerd: 11-04-01
Woonplaats: België (Vlaams-Brabant)

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-01 15:13

Zoek ook nog 'ns het andere bericht over trailerproblemen dat een maand of 2 geleden is verschenen.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: -Namiro- en 115 bezoekers