werken in een woon-zorg centrum

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Essie

Berichten: 1785
Geregistreerd: 25-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-06-01 21:11

Ik werk sinds 1,5 week in een woon-zorg centrum (voor bejaarden mensen die constante hulp nodig hebben) het is echt vreselijk zwaar werk, vandeweek bijvoorbeeld kwam ik bij een vrouwtje op de kamer, ik moest het bed opmaken, afwassen en een menulijst invullen. Ze had de radio aan staan met een een of ander nummer met de tekst "iedereen gaat naar de hemel" opeens begint ze vreselijk te huilen en zegt steeds ik wil dood ik wil dood, ik had z'n medelijden met haar. Gisteren was ik weer bij haar en toen ging het weer wat beter dus ik dacht dat het aan het liedje had gelegen, maar vandaag was ze weer zo aan het huilen.

Ik vind die mensen daar zo zielig. (sommige zijn ook vreselijk vervelend hoor)
Vandaag vertele een vrouwtje van 86 mij over haar vriendin die zel 72 jaar!!!!!! kent, die was die dag opgenomen in het ziekenhuis en er is gewoon niks dat je voor die mensen kan doen, zelfs luisteren kan niet, want daar is geen tijd voor... als ik niet door ga naar de volgende kamer, krijg ik mijn werk niet af

Ik vind het allemaal zo erg, als ik zo oud moet worden hoeft het voor mij niet...

Dit wou ik even kwijt over mijn werk het klinkt misschien allemaal heel raar, je moet het meemaken ik vind het triest, maar er is geen andere oplossing er moet gewoon meer personeel komen, maar wara haal je dat vandaan???

XxxxXjes essie


kim_oud1

Berichten: 818
Geregistreerd: 03-04-01
Woonplaats: Tussen de middeleeuwse stadmuren van Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-01 21:27

Hoi Essie,
Heb het ook meegemaakt. Heb 10 weken stage gelopen op een groep voor zwaar verstandelijk gehandicapten. De werkdruk is enorm hoog waardoor de zorg kwalitief behoorlijk achteruit gaat. We hebben bijvoorbeeld een bewoner die niet zo graag drinkt, en voor dat je er een beker in hebt ben je al gauw een kwartier verder. Dat kan niet want er zijn nog 9 andere bewoners die ook aandacht nodig hebben. Dus je moet dat glas er zo snel mogelijk in krijgen met alle stress-gevolgen van dien.
En ik kies voor dit beroep, ben gewoon een beetje gek denk.
Kim

Vrijwilligers gezocht voor onderzoek!
info:http://www.bokt.nl/forums/viewtopic.php?t=210362


Essie

Berichten: 1785
Geregistreerd: 25-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-06-01 21:32

ik heb heb net me opleiding SPW afgerond en op veel dingen kunnen ze je voorbereiden, maar niet op personeels te kort... je leert he je het beste met mensen om kan gaan, maar als er geent ijd voor is... alleen al bij z'n persoon gaan zitten en praten doet iemand al zo goed!!!

Shaienne

Berichten: 4933
Geregistreerd: 02-04-01
Woonplaats: Vaassen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-01 07:42

Ja ik heb ook met bejaarden gewerkt. (schoonmaakwerk). Ik moest de bedden opmaken en handoeken op de kamers leggen.
Er waren ook mensen die zwaar dement waren. Soms kon ik wel lachen om die mensen, maar later dacht ik dat het eigenlijk heeeeel erg zielig is! Ze leven helemaal in hun eigen wereld. Er was een vrouw, die had het de hele tijd over haar moeder (die vrouw was zelf al 90) en haar moeder zou haar zo komen ophalen, en dan gingen ze daar heen en daar heen...Hele verhalen vertelde ze waar niks van klopte.

Ja ik vind die mensjes ook vaak zielig...


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: _Iris, Amazonbot, Berdien, bonnielau, BranwenGC, Brittneyx, ComscoreBot, Dominique_96, Fly_high, Ginny135, GoogleAdsense, IASCrawler, Kanto, Lestrange01, ManonGrr, Molly1230, Paardennamen, Pieke_Gwen, rien10, Roosch, Ruai, sharonalover, Slagroomsoes, vikawiek, Xanthippe, xReetch en 205 bezoekers