Zoals de titel al zegt ben ik op zoek naar informatie over Sapristi. Mijn favoriete manegepony toen ik nog een jong meisje was.
Hij is zeer waarschijnlijk al een tijdje geleden overleden, maar ik denk nog regelmatig aan hem en de fantastische tijd die ik met hem heb gehad en vraag me nog altijd af waar hij toen terecht is gekomen en hoe het hem vergaan is.
Sapristi stond op de manege in Almere Haven en is op 21 oktober 1986 verkocht aan handelaar Henk Slinger in Badhoevedorp. Vanaf daar loop het spoor dood. Mijn vermoeden is dat hij daar vandaan verkocht is aan iemand/ een manege in of in de buurt van Amsterdam. Maar dat is niet zeker.
Sapristi was een welsh B pony van 1.21 hoog. Ik denk dat hij toen (in 1986) tussen de 10 en 15 jaar oud was.
Zijn voorhoeven waren donker en zijn achterhoeven licht. Op zijn rechter achterbeen had hij een grijze vlek van ongeveer 10 cm.
Hij kon op commando steigeren, zowel onder het zadel als aan de hand.
Sapristi was een ontzettend lieve en brave pony en kon ook heel fijn lopen. Springen deed hij ook heel graag. Ik heb heel veel van hem geleerd.
Ik realiseer me dat het zoeken is naar een speld in een hooiberg, vooral omdat het ook al zo lang geleden is, maar ja, wie weet hè
Hieronder wat foto's van hem.