Op zoek naar informatie over Sapristi.

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Sapristi86

Op zoek naar informatie over Sapristi.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-01-25 15:09

Hallo allemaal,

Zoals de titel al zegt ben ik op zoek naar informatie over Sapristi. Mijn favoriete manegepony toen ik nog een jong meisje was.
Hij is zeer waarschijnlijk al een tijdje geleden overleden, maar ik denk nog regelmatig aan hem en de fantastische tijd die ik met hem heb gehad en vraag me nog altijd af waar hij toen terecht is gekomen en hoe het hem vergaan is.

Sapristi stond op de manege in Almere Haven en is op 21 oktober 1986 verkocht aan handelaar Henk Slinger in Badhoevedorp. Vanaf daar loop het spoor dood. Mijn vermoeden is dat hij daar vandaan verkocht is aan iemand/ een manege in of in de buurt van Amsterdam. Maar dat is niet zeker.

Sapristi was een welsh B pony van 1.21 hoog. Ik denk dat hij toen (in 1986) tussen de 10 en 15 jaar oud was.
Zijn voorhoeven waren donker en zijn achterhoeven licht. Op zijn rechter achterbeen had hij een grijze vlek van ongeveer 10 cm.
Hij kon op commando steigeren, zowel onder het zadel als aan de hand.
Sapristi was een ontzettend lieve en brave pony en kon ook heel fijn lopen. Springen deed hij ook heel graag. Ik heb heel veel van hem geleerd.

Ik realiseer me dat het zoeken is naar een speld in een hooiberg, vooral omdat het ook al zo lang geleden is, maar ja, wie weet hè :)

Hieronder wat foto's van hem.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Laatst bijgewerkt door Sapristi86 op 16-01-25 15:14, in het totaal 1 keer bewerkt

Sapristi86

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-01-25 17:41

Up.

Elisa2

Re: Op zoek naar informatie over Sapristi.

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-25 09:35

Dit wordt lastig hoor..in de jaren 80/90 liepen er heel veel van dit soort witte pony's in maneges. Zonder afstamming wordt het nog lastiger.

''De echte discipel van de rijkunst heeft niet de erkenning door andere mensen nodig maar veel meer het gevoel om met zijn paard een te zijn. Ontbreekt deze harmonie, dan ontstaat in het beste geval volmaakte techniek, maar er ontstaat nooit volmaakte (rij)kunst.''

-Kurt Albrecht-

Sapristi86

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-01-25 09:44

Ja dat besef ik hoor. Ik verwacht er ook niet te veel van. Maar proberen kan altijd toch.

janderegelaa
vanaf nu met een R erachter

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-25 09:47

Manege’s verkopen lieve,brave en goedlopende ponies niet. Dat zijn hun goudmijntjes. Als deze naar een handelaar is loopt het spoor inderdaad dood…

NicoleKelos

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-25 09:57

Hoi, wat leuk, ik wist meteen om welke pony het ging. Ik heb zelf maar 1x op hem gereden, ik was wat te groot. Maar ik herinner me hem nog goed, hij stond samen met Joepie in de loods. Leuk om die oude foto's te zien. Ik kan je verder niet helpen, ik heb geen idee waar hij heen is gegaan. Veel succes met je zoektocht.

Sapristi86

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-01-25 10:02

NicoleKelos schreef:
Hoi, wat leuk, ik wist meteen om welke pony het ging. Ik heb zelf maar 1x op hem gereden, ik was wat te groot. Maar ik herinner me hem nog goed, hij stond samen met Joepie in de loods. Leuk om die oude foto's te zien. Ik kan je verder niet helpen, ik heb geen idee waar hij heen is gegaan. Veel succes met je zoektocht.

Ah wat leuk! Ik heb nog heel veel foto's van vroeger, iets teveel om hier allemaal te plaatsen :D
Heb je lang in Haven gereden?

NicoleKelos

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-25 10:08

Sapristi86 schreef:
NicoleKelos schreef:

Ah wat leuk! Ik heb nog heel veel foto's van vroeger, iets teveel om hier allemaal te plaatsen :D
Heb je lang in Haven gereden?

Ik denk toen 2 jaar, later ook nog wel korte periodes. Ik heb nog maar 1 foto, dat ik op Rocket reed. Grappig misschien hebben we elaar vroeger wel eens gezien :)

Sapristi86

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-01-25 10:16

Is Nicole jouw echte naam? Dat zegt me zo Is even niks. Ik heb heel lang in Haven gereden en kom er nog steeds.
Rocket is op een gegeven moment gekocht door een vriendin van me en zij heeft er nog heel lang plezier mee gehad.

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie