Inrijden wedstrijden

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Appie
Berichten: 1124
Geregistreerd: 23-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-06-01 08:26

Worden jullie ook weleens gek van die mensen die niet uitkijken waar ze rijden tijdens het inrijden voor een wedstrijd? Van de week weer, bijna alle ruiters keken totaal niet waar ze heen gingen, keken alleen maar naar de grond of naar het paard. Frusty Wil je even lekker een rondje galopperen, stapt de één uit op de buitenste hoefslag, de ander gaat plotseling net voor je langs. Echt doorrijden lukte dus niet. Volgens mijn instructeur moet ik veel meer mijn eigen weg banen, maar dat vind ik nog best lastig.
Hoe doen jullie dit?


Rhys
Berichten: 6352
Geregistreerd: 19-01-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-01 09:26

Gewooon een arrogante bek trekken en mits je echt voorrang hebt volgens de regels en gewoon doorrijden.
Of gewoon even vragen 'kan ik buitenlangs?' oid.

Es könnte alles so einfach sein
Ist es aber nicht

~Die fantastischen Vier~

Nathalie

Berichten: 28286
Geregistreerd: 11-01-01
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-01 09:51

Ik moet zeggen.. bij mij gaat dat altijd wel goed.. maar dan moet je gewoon heel verwaand op je paard zitten dan durven ze niet tegen je aan te knallen! Alleen de mensen die aan het uitstappen zijn langs elkaar en een beetje aan het kletsen.. die zijn irritant! die letten hélemaal niet op.. Scheve mond\ ik heb wel afgelopen zondag gehad dat er iemand aan het longeren was. en de ene keer een klein rondje de andere keer super groot.. dus toen raakte ik bijna in de longeerlijn. toen was ik wel ff pissed Extreme duivel

Yentl

Berichten: 12478
Geregistreerd: 14-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-01 10:05

gewoon heel verwaand ja doen tis maar voor inrijden of zeggen als je zo zit van; ja hallo kijk een beetje uit of zeg mag ik erlangs
k word er ook niet goed van hoor

Quote Apollo: Als ik nooit alcohol had gedronken he, zat ik nu waarschijnlijk op de universiteit *LOL*

I'm not your f*cking barbie bitch

Nimber

Berichten: 26551
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-01 10:10

mhhh hier valt het wel mee maarja je hebt echt een megalosrijterein buiten.
Binnen dender ik gewoon door maarja ik heb een tank dus daar gaan de meesten wel voor aan de kant (als ik voorrang heb he!)
Als iemand de hoefslag bezet brul ik vaak hoefslag vrij als ik achterop kom of ik draai even een volte:)

als ik 1 keerv afgesneden wordt tja kan eens gebeuren 2 keer door dezelfde ruiter zeg ik wel eens van hallo! en als ze dan kijken ja ik reed hier met een smile meestal is het dan sorry zo nee zet ik die van mij er een keer aso voor (ooh dat hoord toch jij doet het ook steeds!)

http://www.kimtelgen.nl
Cranio sacraal therapeut en instructrice

Appie
Berichten: 1124
Geregistreerd: 23-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-06-01 11:06

Tja, dan moet ik toch maar proberen wat verwaander te kijken. Best lastig hoor, want zo voel ik me helemaal niet, ik wil denk ik altijd dan te aardig zijn.
Mijn instructeur zegt dat het inrijterrein daar niet voor is, en dat snap ik natuurlijk wel, maar ja, als je zo gewoon in elkaar zit.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-01 11:16

Dat heb ik zelfs thuis ook wel eens.
Thuis rij ik gewoon door tegenwoordig, ze gaan maar aan de kant.
Op wedstrijd weet je niet hoe andere paarden zijn dus soms rij ik wel door, en soms stop ik.
Kan niet ontkennen dat ik ook vaak al concurrenten tegen kwam die expres in de weg gingen rijden om je losrijden te verknallen, die hebben het zuur tegenwoordig want die krijgen koekie van eigen deeg.

Jasmijn

Berichten: 3757
Geregistreerd: 24-02-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-01 11:25

Mijn paard is onder het zadel bang voor paarden met spanning. De ontspannen paarden loopt hij zo langs, maar de 'truukjespaarden' wil hij niet langs. Het gebeurt mij ook regelmatig dat ze expres te dicht langsrijden, zodat ik weer achterste voren sta of juist er vandoor schiet, ligt eraan van welke kant ze komen. Eerst werd ik daar heel boos van, nu denk ik vereerd, goh ze zien mij als concurentie, ze zij bang dat ik ze eruit rijd. Als mijn paard in de baan komt, is hij blij van de anderen verlost te zijn en ontspant hij en kan ik lekker rijden. Ik merk alleen wel dat dat in de B een stuk makkelijker ging dan nu in de Z omdat je toch een stuk losrijden mist, maar ja, thats life.
Weet je wat leuk is, tijdens losrijden degene die (jouw) baan in gaat succes wensen, dan vallen ze bijna van hun paard van verbazing en weten niet waar ze kijken moeten. *LOL*

Navragen is beter dan afvragen.

mystique
Berichten: 236
Geregistreerd: 21-06-01
Woonplaats: Doorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-01 11:42

In het begin lette ik op iedereen en ging ik voor iedereen aan de kant. Die tijd hebben we gehad. Iedereen rot maar op ik ben aan het rijden. Dit is niet banketstaaf bedoelt maar anders sta ik constant stil. Nu ik dit tegenwoordig doe gaat het wel een stuk beter. Ik zorg er altijd wel voor dat zo min mogelijk last hebben van mij en ik van hen.
Ik groet ook vaak mensen en wens ze succes. Als ik iemand zie met beenbescherming meld ik altijd even dat ze die niet moeten vergeten.
Als jij aardig bent worden ze vanzelf ook vriendelijker tegen jou.
Aangezien ik gemiddeld 2 a 3 paarden per wedstrijd rij kennen je ze op den duur wel en wordt het een stuk gemakkelijker. Schijnheilig Schijnheilig Schijnheilig

Lautje

Berichten: 989
Geregistreerd: 05-04-01
Woonplaats: Nijverdal

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-01 11:48

Ik heb er met dressuur nooit zo'n last van, maar met springen wel!
Dan rijden daar van die verwaande luitjes zo langs je pony heen zo van: Ga eens aan de kant! Terwijl je allang aan de kant gaat!En dan kijken ze je toch verwaand aan!!!! Misselijk

Ook vind ik het superirri als mensen gewoon met z'n drieen naast elkaar aan het uitstappen zijn en niet op de rest letten! Boos!

Mijn pony heeft een goede aanloop nodig voor de sprong om hem lekker ontspannen te krijgen, maar die ruimte wordt je niet gegund...*zucht* Boos! Maar als zij aan het losspringen zijn wordt ineens alles wat los en vast zit uitgescholden als het ook maar eventjes heeel ietsje in de weg rijdt.
RAAAARE mensen... Gaaaap

TARA (Amulet X Julio Mariner xx)--> Springen B + 31, Dressuur L2 + 9, SGW L + 10

Nimber

Berichten: 26551
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-01 17:28

Citaat:
Weet je wat leuk is, tijdens losrijden degene die (jouw) baan in gaat succes wensen, dan vallen ze bijna van hun paard van verbazing en weten niet waar ze kijken moeten. *LOL*

haha dat doe ik ook altijd of als ze terug komen hoe ging het? dat succes van te voren zijn ze echt verbaasd zo van huh?
en als het niet zo goed ging krijg je na afloop vaak een opmerking van tssss ach ja *LOL*

http://www.kimtelgen.nl
Cranio sacraal therapeut en instructrice

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-01 18:22

Citaat:
Op 2001-06-29 09:51, schreef Nathalie:
Ik moet zeggen.. bij mij gaat dat altijd wel goed.. maar dan moet je gewoon heel verwaand op je paard zitten dan durven ze niet tegen je aan te knallen!


Heel grappig is dat, sinds ik er een gewoonte van maak mijn paarden vierkant wit te bandageren bij het losrijden gaat iedereen ineens voor me aan de kant. Levert soms wel eens problemen op als ik hoor uit te wijken en dat dus ook doe, en dat mijn tegenligger dan dezelfde kant op gaat Verward *LOL*

Als je duidelijk je eigen route rijdt, geen rare wendingen enzo, zodat de ander kan inschatten wat je ongeveer gaat doen, en je de gebruikelijke voorrangsregels in acht neemt gaat het meestal wel goed.


moekoekoe
Berichten: 3433
Geregistreerd: 02-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-01 19:06

Ach ja joh. Ik heb een paard dat gewoon doorwalst, dus als ik voorrang heb neem ik het ook.
Mijn ervaring is eigenlijk dat het meestal we netjes gaat.
Ja, op Almelo kreeg ik ruzie met een springruiter. Ik draafde linksom op de hoefslag (in een simpele bak dus) en hij stapte rechtsom op de hoefslag uit! Ik zag hem dus echt niet, want ik lette net even op een spier bij de kaak van mijn paard. Meteen een grote bek:" Ja, zit weer vlechtjes te tellen Extreme duivel he?!?!?!" Ik meteen weer:" Je moet gewoon niet stappen op de hoefslag, heb je er ook geen last van!" Extreme duivel
Gewoon assertief zijn hoor, anders kun je nooit lekker losrijden.

Fitzroy

Berichten: 25097
Geregistreerd: 11-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-01 19:20

Over het algemeen kan ik toch altijd wel lekker losrijden dus misschien heb ik ook een verwaande kop *LOL* *LOL* *LOL* ??

In Almelo heb ik al helemaal geen problemen gehad maar met indoorwedstrijden start ik ook vaak in Nieuwe Wetering waar ze een piepklein inrijdbakje hebben. Dan kan ik ook niet zo fijn losrijden hoewel het steeds beter gaat. Misschien omdat de mensen steeds beter kunnen sturen naarmate je hoger komt?

Trouwens, op wedstrijden waar ik start is het heel normaal om je voorganger suc6 te wensen dus ik kijk daar absoluut niet van op en doe er zelf ook aan mee, net zo goed als vragen hoe het gegaan is als er iemand de bak uit komt.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Dewii, hoogendroog, Joanne_, Juniores, karinmanon, Team_Sublime, thequeensmum en 120 bezoekers