hoe lang ben je dagelijks met je paard bezig

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
Anoniem

hoe lang ben je dagelijks met je paard bezig

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-02 14:36

Ik las net het topic [VMR] Vraagje voor alle bokkers met eigen paard Nu vroeg ik me af hoe veel tijd jullie per dag bij je paard zijn. Volgens mij heb ik best veel tijd nodig maar er zijn ook mensen die per dag in 1,5 uur klaar zijn.
Ik zal eventjes een schemaatje geven van wat ik allemaal doe:
zadelen en poetsen : 30 min.
rijden : 60 min.
afzadelen en naverzorgen [wassen of poetsen]: 20 min.
tuig/laarzen schoonmaken en bandages rollen : 15 min
stal rechttrekken, kuil en muesli voeren : 10 min.
Afgezien van mijn reistijd ben ik toch al wel dik 2 uur bezig met 1 paard. Voor de reistijd zit ik al snel op een 40 min. per dag.

Hebben jullie er ook zo veel tijd voor nodig?


annemieke21

Berichten: 1139
Geregistreerd: 22-02-02
Woonplaats: groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-02 14:38

ik ben er ongeveer 3 uur per dag mee bezig....incl.20 min reistijd.

IM BACK!!!!

_Charlotte

Berichten: 8708
Geregistreerd: 13-03-02
Woonplaats: Haarlem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-02 14:38

Bij mij is het verschillend Carolien staat aan de overkant dus ik ga soms vaker ff heen...
en ik rij niet iedere dag omdat we hier geen bak hebben

XoNo

Berichten: 21435
Geregistreerd: 28-12-01
Woonplaats: Assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-02 14:39

Misschien een uur of 1,5 inderdaad. Ik hoef niet te mesten en te voeren e.d. Dus dat scheelt alweer. En ik rijd niet lang, half uurtje ofzo.

From the looks of this place, my ass has got a lot of catching up to do.
http://www.crperformancehorses.nl

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-02 14:46

Mesten en voeren hoef ik ook niet te doen. Maar ik vind het wel een fijn idee dat mijn paard voor de nacht nog flink wat te knabbelen heeft.


Mieke
Berichten: 6925
Geregistreerd: 09-02-01
Woonplaats: NH

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-02 14:49

Ja, het komt aardig bij jouw schatting in de buurt Jippie! Sinds ik Kaminka terug heb, moet ik wel zeggen, dat ik niet alle dagen beide paarden even goed poets en ook niet meer zo regelmatig toiletteer en mijn tuig schoonmaak. Ben met dit soort dingen wat "flexibeler geworden".

Toen ik nog maar 1 paard had besteedde ik aandacht aan deze dingen als het dier een dagje vrij had, maar als nu een van de paarden een dag vrij heeft, besteed ik dus mijn tijd aan het wat intensiever werken met het andere paard.

Beetje schipperen dus, maar wel op een manier dat de paarden er niet onder lijden.

Ik moet trouwens wel zelf uitmesten, dus dat komt er ook nog bij voor 2 stallen...

Sjimmy

Berichten: 17797
Geregistreerd: 09-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-02 14:54

2 a 3 uur per dag, ligt eraan wat ik allemaal 'op de planning heb staan', maar nu al een poos niet omdat ik ziek ben Boos!

:evaw:

rebati

Berichten: 4249
Geregistreerd: 18-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-02 14:55

bij mij licht het eraan of ik ga rijden ofniet.
zonder rijden ben ik ongeveer een uurtje bij mijn pony.
In dat uur mest ik de stal uit, poets ik babs en kroelen, opstal zetten+voeren.
Meestal longeer ik haar elke dag als ik haar niet kan rijden.
Ik rijd op het gras omdat we nog niet echt een bak hebben, dus als dat nat is of het heeft gevroren rijd ik niet, longeeren doe ik dan ook niet.
dus als ik niet ga rijden ongeveer een uurtje, als ik wel ga rijden ongeveer 2 uur. als ik les heb ongeveer 2,5 uur.
ze staat bij ons thuis dus dat is wel handig.

Brabantse Fries ;)

MirandaB

Berichten: 3344
Geregistreerd: 01-09-02
Woonplaats: Schellinkhout

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-02 15:02

meestal ben ik ook wel een uurtje of 2,5 a 3 van huis.. In het weekend langer, lekker koetelen. Moet wel zelf mesten.

Waar een wil is, is een weg.. Als de wil weg is houdt het op...

Angelique18

Berichten: 3599
Geregistreerd: 27-05-02
Woonplaats: Naast de efteling

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-02 15:13

Ik Voel me heel slecht eigenlijk,
Ik heb er gewoon dagen bij zitten dan zie k m'n paarden gewoon helemaal niet.

Allerliefste Kasper en Mick, Ik zal jullie NOOIT vergeten

Banjer
Lid Nieuwsredactie

Berichten: 48352
Geregistreerd: 09-06-02
Woonplaats: Daar waar het land eindigt en het water begint

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-02 15:19

als ik snel ben, ben ik ongeveer 2 uur bezig...

denz

Berichten: 3103
Geregistreerd: 29-05-02
Woonplaats: brielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-02 15:36

Bij mij is het heel erg verschillend...
Als ik savonds ga,dan ben ik in anderhalf uur klaar,en als ik niet ga rijden een uurtje.
In de bak rijden vind ik nl niks aan,dus dan ben ik zo klaar.. dan wordt het longeren of rijden..

Maar in het weekend of als ik doordeweeks overdags ga,dan maak ik meestal een buitenrit van een uur en dan ben ik minimaal 2 uur daar,en verder ligt het aan de omstandigheden of ik er langer ben,als ik nog wat ga drinken en of er veel mensen zijn waarmee ik blijf banketstaaf..

Ik ben niet zo'n tuigenschoonmaakster dus,dat doe ik niet vaak! haha

Uitmesten doe ik wel zelf,maar dat is in 10 minuten/kwartiertje gedaan.

En ik heb óók dagen ertussen dat ik een keertje niet ga... als het bijvoorbeeld regent of vriest en het is donker,dan wil ik nog weleens een keertje overslaan hoor,bij miichelle d'r stal moet ik dan nl veel op gevoel doen savonds,omdat er geen elektriciteit is,ik heb wel lampen,maar echt fijn is het niet.

Lielle

Berichten: 66254
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-02 15:44

een paard rijden:
30 minuten poetsen, tutten, opzadelen
45 minuten rijden
20 minuten afzadelen, tutten
10 minuten opruimen
voor een tweede paard komt daar een uur bij, reistijd is nog eens een uur. Dus 1 paard totaal 2 3/4 uur, 2 paarden 3 3/4 uur.
Op een zaterdag met veel tijd kun je daar rustig een uur bijzetten, omdat ik dan ook Trammelant nog uitgebreid aantut, en mijn spullen invet.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-02 15:47

Poetsen/vlechten (staart)/zadelen: half uurtje
Rijden: ergens tussen 20 min en een uur
Afverzorgen: 15 minuten (afzadelen, borstelen, deken op, slobber voeren)

Dus in principe ( Haha! ) zou ik het in anderhalf uur moeten kunnen redden. Maar daarna nog effe tutten, eens m'n kast opruimen, kuil plukken (met z'n allen rond zo'n grote baal, gezellie *LOL* )
Al met al kom ik 's avonds om 19.45 op stal en verdwijn ik meestal rond 22.45 weer.....

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-02 15:47

Ik ben per dag iets van drie uur kwijt, soms wel meer. Maar dat is ook omdat ik blijf plakken en het zo gezellig is. Reistijd is ongeveer 15 Minuten heen en 15 Minuten terug als ik van huis kom. Kom ik van mijn werk, tel daar nog maar een uur bij...

Ik werk nu halve dagen dus loop die files mis. Maar normaal: 8 uur 's avonds op stal, half twaalf 's nachts thuis...

Je suis Charlie.

prompter

Berichten: 11041
Geregistreerd: 28-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-02 15:48

Ongeveer 3 uur per dag, in het weekend soms wat meer. 's Winters ook langer dan 's zomers wanneer ze in het land lopen.

Extremely rare and Beyond Compare

paardje

Berichten: 4405
Geregistreerd: 01-11-01
Woonplaats: Soesterberg

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-02 15:49

ongeveer 2 uur per dag denk ik Knipoog

Dimple

Berichten: 7439
Geregistreerd: 23-10-01
Woonplaats: @home in de polder

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-02 15:53

Hmmm reistijd vanaf Arnhem zo'n dik 1.5 uur Haha! Maar daar hebben we het nu even niet over.

Vanaf mijn 'weekendverblijf' is het max 10 minuten naar stal (als het rustig is zo'n 5 minuten)
Dan eerst Nic uit de wei vissen (5 minuten) en poetsen en zadelen zo'n 15 min. Hij is net geschoren en dus hoeven we niet echt te schrobben Knipoog Soms effe de blub van zijn benen afspuiten.

Dan zo'n 45 min tot 1 uur rijden. Is erg afhankelijk van hoe hij zijn best doet en wat we die dag trainen.

Daarna uitstappen, afzadelen, afspuiten, hapje maken, dekens opdoen en zooi opruimen zo'n 30 min.

Ben dus best een poosje bezig. 'Hangen' in de kantine/koffiehok is er niet bij. Sinds ik weer zo ontzettend heftig reageer op rook, vermijd ik die dus Verdrietig

Op zoek naar de zon!!!

Esther

Berichten: 4144
Geregistreerd: 04-04-01
Woonplaats: Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-02 16:52

Als ik naar Omega ga ben ik er ongeveer 2 uur, dat is dan poetsen, opzadelen, rijden, rotzooi opruimen, nog even de zweetplekken poetsen en staldeken op. Ook als ik hem losgooi heb ik die tijd nodig. En als ik ga koffiedrinken binnen kost dat soms uren, nee hoor ik klets niet zoveel en de stalhoudster ook niet Schijnheilig Lips are sealed . Houd mijn hart vast voor als er meer pensionklanten komen. Extreme duivel
Ik hoef gelukkig maar tussen de 5 en 10 minuten te reizen naar stal toe.

Er zijn ook dagen dat ik niet ga, maar gelukkig komt hij iig iedere dag in de wei en kan hij op stal veel contact met zijn buurvrouw hebben, en de stalhoudster geeft hem ook nog wat aandacht.

Sprakeloos

Karin

Berichten: 65336
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-02 17:00

Ik zit op 2 tot 5 uur per keer, afhankelijk van de tijd die besteed aan rijden, poetsen of alleen maar even losgooien. Maar meestal heb ik ook alle tijd omdat ik alleen in het weekend (vr-zo) en in de vakanties op stal ben. Ik hoef nooit na werktijd, daar staat Ret net iets te ver weg voor. Knipoog

.
If you want to go fast, go alone. If you want to go far, go together. <African proverb>

Ineke2

Berichten: 33095
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-02 17:02

Mesten: 30 minuten (ook afhankelijk of ik snel een kruiwagen heb of niet)
Poetsen: 20 - 30 minuten
Wandelen/losgooien etc...minimaal 1,5 uur
Dan nog een keer poetsen/knuffelen: 20 minuten

Iedere dag ben ik dus zo'n 2,5 á 3 uur bezig, zonder reistijd van toch zeker een half uur erbij gerekend.

Wel erg lang als ik het zo eens bekijk... Haha!

Happiness can be found in the darkest of times, if one only remembers to turn on the light.
[VN] Ineke2 aan het woord: gekeurd en ingedeeld in Grade II (paradressuur)

Mickey

Berichten: 34755
Geregistreerd: 25-02-01
Woonplaats: Daar waar mijn huis woont

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-02 17:11

Afhankelijk van hoeveel tijd ik zelf heb, ben ik tussen de 2 à 3 uur bij mijn paard. Ik ben met de auto binnen 7 minuten bij mijn paard.
Alleen als ik de hele dag vrij ben, wil het wel eens voorkomen dat ik er veel langer ben. En natuurlijk als ik een buitenrit ga maken, dan ben ik ook wel langer weg.

astridh

Berichten: 2635
Geregistreerd: 22-04-01
Woonplaats: nh

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-02 18:29

Ongeveer 1.5 uur, dan doe ik 1 paard en hoef niet te voeren en mesten. Ik rij ca 45 min, de rest is voor poetsen, zadelen, afzadelen etc. Spullen schoonmaken en invetten doen ik eigenlijk heel weinig (alleen voor de wedstrijd Bloos ). Dus vergeleken met de anderen doe ik het allemaal best snel. OP sommige dagen gaat max een half uurtje in de stapmolen, dan ben ik eigenlijk met 3 kwartier klaar en een enkele keer wordt hij door iemand anders gedaan (als ik erg laat thuis ben), dan ga ik er niet meer heen.

Het leven is als een restaurant.... je krijgt wat je besteld hebt
Het leven is als een pijpkaneel...ieder zuigt eraan en krijgt zijn deel

Ethelate

Berichten: 21119
Geregistreerd: 02-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-02 18:51

heel verschillend
zo zit ik op maandag van half 9 tot 4 op school,
ben dan om kwart voor 5 thuis en race dan meteen door naar Tos, dan heb ik hem met dit weer net voor het donker uit de wei.
Op stal ff de deken af, uitgebreid poetsen, weer deken op, stal opstrooien en hooi bak vullen en zorgen voor genoeg water.
ben ik als het moet weer binnen een half uur mee klaar, maar als ik uitegbreid ga poetsen en knuffelen,... anderhalf uur

Op dagen dat ik rij... reken ik 2,5 uur bij voor een uur rijden.*kwartier naarde club toe...uur rijden, half uur droogstappen...en dan nog opzadelen en afzadelen...*

In het weekend kan ik echt heel de dag op stal zijn, ...
reken dan 6 uur ... een uur voor de stal helemaal uit te mesten en op te strooien, hooi en stro voorraad op stal aan te vullen... en de andere 5 uren om Tos te vervelen. Knipoog
Met dit weer willen me ouders dat ik voor 6e thuis ben, maar zomers rij ik altijd 's avonds....

Mijn mini’s & Equi Habitat in ontwikkeling volgen? @ethelate op Instagram

Gelukkig is mijn honger om te leren groter dan mijn ego - Mo Gawdet

Tin
Berichten: 3715
Geregistreerd: 29-04-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-02 19:06

Ik ben meestal vanaf 4 uur tot half 7 bezig.
Voor uitmesten en stro halen een half uurtje
voor rijden een uur voor opzadelen een half uur en dan als jordy in de wei stond hem halen 5 minuutjes
en voeren 5 minutjes dan ben ik klaar.


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Anne_vD, idion, MiniTrex113 en 140 bezoekers