stalgeld verhoging, wat vinden jullie

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
Ethelate

Berichten: 21119
Geregistreerd: 02-10-01

stalgeld verhoging, wat vinden jullie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-12-02 18:09

ik stal Tos vlakbij bij een boerderij.
In een oude schuur, een ouderwetse paardenbox, ruime box van 3x3, verder ruimte zat om me zooi te dumpen, altijd hooi en stro in voorraad.
Ik mest zelf, en het enige wat de stalhouder hoeft te doen, is Tos sochtend buiten zetten.

Ben de enige die daar gestald sta, *nouja, Tos... Knipoog *
Geen rijbak ofzo...
heb zelf een longeerbak afgezet op het maisveld (wat toch pas in Maart weer bewerkt wordt)maar dat is nu een blubzooi.
Zomers kan ik in de wei rijden, maar ben nu genoodzaakt naar de club te rijden (10 minuten draven van stal)

Wat zouden jullie zeggen wat een redelijk bedrag per maand is?
Want me stalhouder begon vadaag dat hij het wou verhogen met 10 euro per maand, en ik vind het eigenlijk een beetje absurd.

Dus voor een stal van 3x3, inc hooi en stro & weidegang...

Me ouders betalen nu het stalgeld, maar grote kans dat ik nu dus zelf mee moet gaan betalen... ik betaal dan liever net ietsje meer mee per maand, en ga dan op een stalling staan waar ik meer rij mogelijkheden heb...

Mijn mini’s & Equi Habitat in ontwikkeling volgen? @ethelate op Instagram

Gelukkig is mijn honger om te leren groter dan mijn ego - Mo Gawdet


Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-02 18:30

Dus exclusief brok en bak?
125 euro max.

Vivian
Berichten: 2827
Geregistreerd: 19-03-02
Woonplaats: Ijsselmonde

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-02 18:32

Als ik dit zo lees,vind ik € 90 of € 100 genoeg.

Profiel update!!
Nu met horoscoop,loesje,songteksen en nog véél meer! Party!!

Ethelate

Berichten: 21119
Geregistreerd: 02-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-12-02 18:32

Sonja schreef:
Dus exclusief brok en bak?
125 euro max.

ja

Mijn mini’s & Equi Habitat in ontwikkeling volgen? @ethelate op Instagram

Gelukkig is mijn honger om te leren groter dan mijn ego - Mo Gawdet

Boogiegirl

Berichten: 7815
Geregistreerd: 26-06-01
Woonplaats: Venlo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-02 18:40

Bij ons is het 100 euro incl. 3 bakken, brokken, hooi en stro, weidegang(niet veel) en korting op de lessen.

maar hier in Limburg is het volgens mij wel goedkoper.

ik vind ong. 80 euro redelijk voor wat jij hebt.

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-02 18:43

Wat is het alternatief? Is het je waard om ergens anders heen te gaan alleen omdat je 10 Euro teveel vindt? Is er ergens in de buurt een alternatief waar je heen zou kunnen en heen zou willen? Inflatie meid, daar hebben we allemaal mee te maken. En hij zal waarschijnlijk daar ook mee te maken hebben...ik weet niet of hij zijn stro zelf maakt of kopen moet, of hij zijn hooi zelf maakt of kopen moet....er zijn zoveel factoren die meespelen.

Kans is groot dat je, als je nu accepteerd, volgend jaar weer met een prijsverhoging te maken hebt. Dus denk erover na: heb je een alternatief kun je je hard opstellen. Heb je dat niet dan denk ik dat je er niet omheen kunt.

Je suis Charlie.

Pugi

Berichten: 1205
Geregistreerd: 10-06-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-02 18:44

Ik weet niet zo goed hoe de prijzen in jouw regio liggen maar ik vind 80 euro echt het maximale.

Ethelate

Berichten: 21119
Geregistreerd: 02-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-12-02 18:54

Er zijn hier meerdere alternatieve..
ik betaal nu 91 euro per maand,
stro en hooi komt allemaal van zijn eigen land.

Ik zit te twijfelen...
Ga vandeweek denk ik eens rondbellen naar stallen hier in de buurt,
een stalling vlakbij de club, hebben geen eigen bak, maar die zitten langs de club, dus dat is een super voordeel.
en ik sta dan ook met meerdere mensen... nu mis ik toch meestal wel het gezeldschap voor een buitenrit Haha!

en wat Cassidy al meld, als ik he nu accepteer, dan "kan" (zal) hij dat blijven doen.

Tijdje terug melde iemand dat ik 2 hectaren grasland kon pachten. Ben er toen niet op ingegaan... misschien die aar eens bellen.

Mijn mini’s & Equi Habitat in ontwikkeling volgen? @ethelate op Instagram

Gelukkig is mijn honger om te leren groter dan mijn ego - Mo Gawdet

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-02 19:04

E 91,- is natuurlijk niet veel geld maar je krijgt er ook maar heel weinig voor terug. Stro en hooi zal je paard niet veel verbuiken omdat die altijd in het land staat.
Zelf een landje pachten klinkt toch wel heel interessant Lachen. Vraag wel na of er een schuilstal geplaatst mag worden, anders heb je er denk ik net zo veel aan.

corinep

Berichten: 2579
Geregistreerd: 16-06-01
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-02 19:26

ik betaal 100 euro voor hooi, stro, bix, wortels, appels een bak en weide en een goede stal

Machie

Berichten: 15993
Geregistreerd: 11-09-02
Woonplaats: bij de berg

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-02 19:54

mmm, moelijk!!! Ik denk 80 a 90 Euro per maand! Ik heb baloe op wei, met schuilstal en water voor 70 Euro per maand...

Bojangles

Berichten: 13704
Geregistreerd: 23-06-02
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-02 23:50

Ik betaal €60 in de maand per paard (heb er nu 2) en dat is de winterprijs. (€45 in de zomer) Ik heb daarvoor dag en nacht weidegang en een ruime box waar ze zo naar binnen kunnen lopen. Ze krijgen in een stenen ton een lading hooi bijgevoerd en de staleigenaar geeft ze (met dit vriezende weer) water met emmers, 2-3 keer per dag.
Verder mag ik gewoon biks pakken, hooi/stro/kuil etc.
Ik heb alleen geen goede rijbak, een kleintje maar nu niet in te rijden, maar wel een ruime longeerbak.
Dus ik betaal heel weinig vind ik!
De prijzen verschillen echt bij iedereen maar dat ligt aan de omstandigheden.

Joyce de Vos - Horse Charms Webshop - Horse Agility NL - Painting Pony
Let op wegens tijdgebrek en andere bezigheden, ben ik nauwelijks meer actief op Bokt. Graag niet PB-en, maar mailen voor snel bereik :) Bedankt!

Buitenzorg

Berichten: 10818
Geregistreerd: 02-10-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-02 01:52

Ik huur nu land en boxen voor 170 euro in de maand. Zonder hooi, stro, bix etc. Er is geen voorziening in de buurt. Ik rij nu een beetje in het weiland, maar het weer laat dat niet altijd toe. Meestal is een buitenrit gauw verplicht.

Ik betaal in totaal (alles erbij) ongeveer 260 euro in de maand voor Mander, Ies en Fleur.

Op de nieuwe stal ga ik voor Mander 90 euro betalen en voor de meiden elk 50 euro. Samen 190. Dit is incl. hooi en stro, excl. bix. Er is 1 ha weiland, een rijbak(je) en op 1,5 km is er een manege met binnenbak.

Ik vind de prijzen peanuts omdat ik aan de Rotterdamse prijzen gewend ben. Daar betaalde ik voor 1 paard volledig pension (2 buitenbakken, geen weidegang) bijna 500 gulden in de maand en dat was een van de goedkoopste!

Een stalling zoeken met meerdere faciliteiten zal vast duurder zijn. Want waar staat bv nu je wagen? Staat ie gratis? Daar zal je ook aan moeten denken.

Ook al haalt die man hooi en stro van zijn eigen land, hij heeft om dat van het land te halen toch middelen (zoals een trekker, hulp) bij nodig en dat wordt duurder.

Bovendien is het trendmatig dat alles per 1 januari duurder wordt, of er nou wel of geen algehele prijsstijging of verbetering is!

Je moet voor jezelf afwegen wat je wil. Meer betalen en misschien meer faciliteiten en gezelschap? Of een relatief laag bedrag en minder mogelijkheden.....

Succes!

Dag lieve Nick. Dankjewel voor jou. Dankjewel voor alles.
Vergeten zal ik je nooit, dag maatje... 15.05.2004 - 07.06.2010

maverick

Berichten: 1895
Geregistreerd: 05-10-02
Woonplaats: rosmalen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-02 10:46

je hebt genoeg andere plaatsen waar je kunt gaan staan bij jou in de buurt.ik zou dan toch verhuizen naar een andere stal,waar je meer accomodatie hebt.ben je al ergens wezen kijken???

Bella drachtig voor 2013 van Vagrant Z (vagebond de la pomme x carthago)

Yorghos

Berichten: 10942
Geregistreerd: 10-12-01
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-02 11:19

Wat betaal je nu dan? Omdat je zegt dat je moet gaan meebetalen nu er 10 euro bij gaat komen. Ik vind dat een relatief klein bedrag, eigenlijk.
Afgezien daarvan zou ik voor jouw accomodatie niet meer dan 75 of 80 euro willen betalen.

* To Belg, or not to Belg *

Buitenzorg

Berichten: 10818
Geregistreerd: 02-10-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-02 11:25

Linda250 schreef:
Wat betaal je nu dan?

Ze betaalt nu 91 euro.....

Dag lieve Nick. Dankjewel voor jou. Dankjewel voor alles.
Vergeten zal ik je nooit, dag maatje... 15.05.2004 - 07.06.2010


Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-02 11:54

Ik betaalde hetzelfde voor de zelfde faciliteiten. Hooi en stro zelf kopen en kon maar heel weinig opslaan, moest dus ook nog opslagkosten elders betalen en steeds een vracht ophalen.

Een kleine paddock en de boer hoefde nietst te doen, ook onderhoud deed hij niet. Geen plek voor longeren, geen wei om op te rijden.

Ik vond dat dus te veel.

Ik jouw geval vind ik als je het hooi en stro van hem krijgt, dus incl. de stalprijs niet echt veel. Je bent al gauw f 100 per maand kwijt als je stro en hooi moet kopen, heb je ook nog een redelijk stuk wei voor je paard en hij zet hem s'morgens voor je buiten.

Mijn paard stond alleen en om die reden heb ik hem verplaatst. Ik begrijp dat je paard alleen staat. Als je op een plek komt te staan waar je ongeveer hetzelfde kwijt bent, zou ik verkassen.

Kijk wel eerst of de sfeer tussen de mensen oke is, want je loopt elkaar elke dag tegen het lijf.

Voordeel, je kunt elkaar een keertje helpen als je een dagje weinig tijd hebt, je paard heeft vriendjes, je zit dicht bij de club. Als dit 10 euro meer gaat kosten dan je huidige plek, zou ik het ook nog de moeite waard vinden.

Weet je al waarom hij de prijs wil verhogen?

Manon

Berichten: 5495
Geregistreerd: 25-06-01
Woonplaats: IJsselstein

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-02 14:01

Waarom wil ie het verhogen?

Als ie er nou een goede reden voor heeft, lijkt het me dat er nog wel over te praten valt.

Ethelate

Berichten: 21119
Geregistreerd: 02-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-12-02 15:46

Ik ga morgen echt een rondbellen en rondfietsen en vragen...
de laatste maand geeft de stalhouder mij geen idee... tja kweetnie... net of ie me weg wil hebben ofzo.
Ook vraag ik hem maar 2 dingen: - Toscar sochtends buiten te zetten, zonder halster, en niet als het regent.
wat tref ik vandaag aan (en dat is zeker niet de eerste keer deze maand) een zeiknatte Tos, MET nylon halster om (schuurt zijn neus)

Kan ik me zo pissig over maken...
Beest wordt nog een keer ziek (met een niet wwaterdichte deken op, die zeiknat is Boos! )

Ik ben bij deze boerderij met toeval terecht gekomen...
Ik liep daar de hond uit te laten en me hodn rende bij hun de wei in (ze hebben een shet) en ik kwam te praten met die stalhouder... en gewoon gevraagt of ik er niet een pony zou kunenn stallen...
In het begin was hij razend enthousiast, stond altijd water netjes klaar, hooi en stro lag er altijd bergen klaar...
Nu moet ik alles zelf doen... het zijn allemaal kleine dingen, maar toch...

Mijn mini’s & Equi Habitat in ontwikkeling volgen? @ethelate op Instagram

Gelukkig is mijn honger om te leren groter dan mijn ego - Mo Gawdet

Mikey
Berichten: 1090
Geregistreerd: 10-03-02
Woonplaats: Goor/Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-02 20:17

Tja. Als je een huis huurt of een kamer heb je ook elk jaar zo'n 2 a 3 % huurverhoging. Dus dan zou dit wel te hoog zijn, maar een huurverhoging voor een woonplaats van een paard vind ik dus niet zo gek eigenlijk. (voor jou is het jammer, maar niet vreemd)

Doe maar normaal, dan doe je al gek genoeg !!!

wodan

Berichten: 2343
Geregistreerd: 24-10-01
Woonplaats: Alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-02 11:12

ik vind niet dat hij hoger mag gaan zitten.Je hebt er zelf eigenlijk niets bij.
zelf betaal ik 90 euro voor een stal van 2.5 bij 3 waar ik elke dag twee gieters water in doe. hij wodan 'smorgens gevoerd met het bix wat ik 'savonds klaar heb gezet daarna wordt hij buiten gezet op het land met nog 4 andere veulens.daar krijgen ze nog een pluk kuilgras gevoerd. er zit een rijbak bij met verlichting en de bak is bijna het hele jaar goed droog. kuilgras is er voldoende en hooi en stro ook. en de sfeer onderling is ook goed. Verder zijn de buiten rij mogelijkheden perfect. met 15 min rijden zit je in het bos en met een half uur in de duinen.Zomers staat wodan dag en nacht buiten voor 50 euro. overdag weidegang en 'savonds staat hij in een paddock zodat ze zich niet helemaal tonnetje rond kunnen eten.
Als ik jouw was zou ik een andere stal gaan zoeken en die moet vast wel te vinden zijn.

Wodan en ik onderweg in de M2

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-02 11:22

Ik verhuis dadelijk mijn paarden naar een stal waar uitgemest wordt, gevoerd en weidegang geboden wordt. er is alleen een buitenbak bij aanwezig (niet gedraineerd) en dat voor 125 euro per maand.

De hond is de betere mens

Margee

Berichten: 5711
Geregistreerd: 19-08-01
Woonplaats: Kortenhoef

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-02 14:54

Ik denk dat als je wilt verhuizen het alleen moet zijn dat je paard en jij het beter krijgen en gezelliger. Een paard alleen laten staan is niet leuk voor ze, dat beest heeft soorgenoten om zich heen gewoon nodig.
Om de prijsverhoging alleen weggaan heeft weinig nut. Dat gebeurt je op een andere stal ook.

shasta

Berichten: 1270
Geregistreerd: 18-11-02
Woonplaats: Ede

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-02 16:15

Tja ik betaal voor de stalling € 270,= maar dan heb ik wel een ruime box een binnen en buitenbak goed voer (musli of brok wat je zelf wil) veel hooi (vaak krijgen paarden te weinig hooi op pensionstallen) ze gaan dagelijks minimaal twee uur de wei in, afhankelijk van het weer bij mooi weer langer. En goede uitrij mogelijkheden.
UIitmesten moet je wel zelf doen, maar dat vind ik geen probleem.
Maar zoals jij nu staat vind ik € 100,= een redelijke prijs.

NIEUWE PAARDJE OP DE FOTO viewtopic.php?f=53&t=456647&hilit=

maverick

Berichten: 1895
Geregistreerd: 05-10-02
Woonplaats: rosmalen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-02 23:20

[quote="Ethelate"]Ik ga morgen echt een rondbellen en rondfietsen en vragen...
waar wil je gaan kijken?????

Bella drachtig voor 2013 van Vagrant Z (vagebond de la pomme x carthago)


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: SentiBot, xAlice en 91 bezoekers