en toen gallopeerde mijn paard weg...........

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Suzan

Berichten: 1583
Geregistreerd: 23-04-01
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-06-01 23:26

Zijn er toevallig bokkers die in Blaricum wonen en vandaag een gezadeld paard zonder ruiter door Blaricum zagen rennen? Die hoort dus bij mij.......
Ik ben me vandaag echt rot geschrokken.

Ik ging dus een lekker ritje maken. Na een kwartiertje rijden lag er een groot stuk plastic zijl langs het ruiterpad. En ja, plastic bijt natuurlijk. Dus Coffee als een gek in z'n achteruit, een greppeltje in en daar lagen we samen op de grond. Helaas was Coffee sneller met opstaan en glipte het laatste stukje teugel uit mijn vingers.

En ja daar zag ik Coffee weg galoperen, met klapperende teugels en beugels. Wat voel je je dan machteloos op dat moment. En natuurlijk vandaag net geen mobiel mee. Dus ik de hele weg naar stal gerend. Steeds maar denkend of Coffee wel heel aan zou komen.
Gellukig stopte er een vrouw in een auto en zij bracht me terug naar stal. Tja ik zag er waarschijnlijk wel hulpbehoevend uit.


<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Suzan op 2001-06-28 23:40 ]</font>


Suzan

Berichten: 1583
Geregistreerd: 23-04-01
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-06-01 23:28

Oeps iets te vroeg op enter gedrukt.

Gelukkig stond Coffee bij stal te wachten en was hij ongedeerd. Maar ik heb steeds visioenen voor me van auto's die op het laatste moment met piepende banden voor een paard moeten remmen die ineens de weg over gallopeert.......

Natascha

Berichten: 6847
Geregistreerd: 07-02-01
Woonplaats: Ankh Morpork

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-01 07:56

Ik ken dat ja. Vorig jaar is Lois aangevallen door 3 honden terwijl mijn bijrijdter erop zat. Ze is eraf gevalllen en meneer is keihard naar z'n stal gesjeesd. Wij erachter aan rennen en al helemaal bezorgd. Komen we aan op stal, staat meneer prinsheerlijk te vreten in andermans stal. En wij maar stressen Knipoog

Niets zo charmant als een paard in her land.

Mieke
Berichten: 6925
Geregistreerd: 09-02-01
Woonplaats: NH

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-01 09:57

Gelukkig is het met Coffee goed afgelopen. Zelf mankeerde je ook niets?

Ga je hem nu plasticzeiltjesmak maken? Is misschien wel handig! Haha!

Groetjes Mieke

Nimber

Berichten: 26551
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-01 09:59

Ja 1 keer met moonlight! ik stapte af om het hek van het wildrooster open te maken kwam er een hond de bosjes uitzetten Moon schrok zich dood (ik trouwens ook!)
steigerde Ik had de teugels niet over d'r hals gedaan (stom!!!!) dus liet los om niet geraakt te worden door d'r voorbeen dag moonlight!
gelukkig was het niet zo'n eind naar stal maar toch! halverweg kwam ze me tegemoet draven met janneke erop die had d'r op de weg gevangen vlak bij stal toen ze net naar huis wou gaan.
.
pffff ik moet er niet aan denken zeg! had ze nog wat van die valk overgehouden? en jij zeker blauw?

http://www.kimtelgen.nl
Cranio sacraal therapeut en instructrice

coco

Berichten: 2140
Geregistreerd: 25-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-01 10:43

Dat is schrikken.Gelukkig heb ik het nooit meegemaakt.Lijkt me echt doodeng.


Lisette

Berichten: 2676
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Veldhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-01 14:22

Dat is dus sowieso mijn reden om nooooit alleen te gaan rijden. Gelukkig dat het goed is afgelopen.

DubbelFun

Berichten: 88600
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-01 16:17

Ja dat is zeker schrikken. Dat is ook een voordeel van western rijden, die doen de gekste dingen met hun paarden. O.a. over plastic en zeil etc. heen rijden. Scheelt een stuk in het verkeer.
PS. Ik rijd altijd alleen buiten (moet wel), zeker een engeltje op mijn schouder Schijnheilig

Cowgirl

Berichten: 23736
Geregistreerd: 04-03-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-01 16:39

jij hebt geluk zeg, van de week is bij ons in hhw ook een paard aan de kletter gegaan, ruiter eraf enz enz.
Maar dat paard is dus mooi verongelukt doordat hij werd aangereden door een auto.

Lautje

Berichten: 989
Geregistreerd: 05-04-01
Woonplaats: Nijverdal

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-01 17:05

Jeetje dat is idd schrikken!!

Zelf heb ik dat vorig jaar op tweede paasdag meegemaakt.
Ik was een buitenrit aan het maken met het zujsje van mijn vriendje erbij op de fiets. Zij heeft ook een tijdje op paardrijden gezeten en ik had haar belooft als Ameretto rustig zou zijn, dat zij er ook op mocht.

Nou, na een half uurtje er zelf op te hebben gezeten gingen we wisselen. Ging allemaal heel goed en Ameretto gedroeg zich voorbeeldig.. Schijnheilig
Toen kwamen we op een lang en smal zandpad dat richting de drukke weg ging. Ze was aan het draven, alles ging goed, totdat Ameretto ineens begon te galopperen en te trekken. Daar was ze niet op voorbereid en na een paar meter viel ze eraf!
Ik zat op de fiets en kwam half niet vooruit in het mulle zand.
En Ameretto zag ik dus keihard wegggalopperen richting drukke weg..... Frusty Frusty Frusty

Ik als een gek naar Jannine toegefietst, gelukkig kwamen er mensen aan die haar konden helpen, zodat ik achter AMeretto aan kon gaan.
Langs die weg staat een restaurant en het was daar heel druk. Ook reden er op die weg heel veel motoren!
Ik als een gek achter Ameretto aan dus, en toen ik langs dat restaurant kwam begon iedereen te wijzen van : Hij is die kant op!

Ikke maar fietsen en fietsen en had de hele tijd van die visioenen van Ameretto op een motorkap.. Misselijk Zooo eng!
Toen ik de bocht om kwam zag ik Ameretto staan. GELUKKIG!!!!!Hij stond te grazen!! Lachen
Een jongetje van een jaar of 10 had hem vast.
Ik vroeg hoe ie hem te pakken had gekregen en hij vertelde dat ie ineens stil was gaan staan. (het was dicht bij mijn huis, dus waarschijnlijk herkende hij de buurt)

Ik dat jongetje bedankt en ben toen op AMeretto teruggereden naar Jannine om te kijken hoe het met haar was.
En toen ik daar dus reed langs de kant van de weg, stopte er een politie-auto naast me.
Agent draaide z'n raampje open en zei: 'WE hebben net een melding van een loslopend paard gekregen, dat was zeker die van jou?' Haha!
Hadden die lui van dat restaurant gedaan.

Agent wenste me verder veel plezier. *LOL*

Jannine had uiteindelijk een paar blauwe plekken en verder niets gelukkig!

Maar wat was ik geschrokken zeg!!!!! Scheve mond\ Scheve mond\

TARA (Amulet X Julio Mariner xx)--> Springen B + 31, Dressuur L2 + 9, SGW L + 10

Donja

Berichten: 5595
Geregistreerd: 14-06-01
Woonplaats: Garijp

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-01 18:47

ik heb het een keer gehad met mijn eerste paard, alles was onderweg goed gegaan, hadden een ritje van een kleine 15 km heen gehad en had hem bij kennissen (waar we pauze hadden) even in de wei. na een half uurtje wilde ik mijn paard weer uit de wei halen, paard weg Verward Verward Verward
Dus ik maar op zoek, kwam de politie al aan, paard stond bij mensen in de voortuin bloemetjes te eten Frusty Frusty Frusty
Hij lol Haha! ik boos Boos! , maar ja hij mankeerde in ieder geval niets.

Donja, mijn maatje, 23 mei 1983 - 7 november 2008
Ons dierenpension http://www.dierenpensionloge.nl

Suzan

Berichten: 1583
Geregistreerd: 23-04-01
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 30-06-01 10:37

Tja als ik er nu aan terug denk is het zeker mazzel dat er niets ernstigers was gebeurt. Ten eerste had ik al geluk dat hij niet op me was gevallen en ik vind het nog steeds een wonder dat Coffee niet boven op een auto was gesprongen of iets dergelijks.
ik heb alleen spierpijn. Moet zo weer rijden, maar er kan niemand mee rijden. Dus ik denk dat ik vandaag maar even in de bak blijf. Ik vind het wel zo prettig om eerst weer even met iemand anders mee te rijden. Want dat plasticmak maken Mieke, daar gaat nog wel even wat tijd inzitten......

Zip

Berichten: 1697
Geregistreerd: 07-03-01
Woonplaats: Elburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-01 12:20

Je gelooft het misschien wel niet, maar zoiets heb ik dus ook meegemaakt!!!
Ik liep dus met een Shet aan de hand, en mijn zusje en vriendin hadden ook een Shet.
En toen lag daar een zeil in de wei. Heel fijn, want daar wouden ze dus echt niet langs. De pony die m'n zusje vast had werd dus helemaal gek, wurmt zich zo tussen mij en die andere pony door, dus halstertouwen compleet in de knup en twee dolle pony's. Toen liet m'n zusje die pony maar los, en die was dus weg. Hun erachteraan, en daar sta je dan met een compleet gestresde pony.
Gelukkig ben ik veilig teruggekomen, en stond die andere pony al weer bij z'n thuis, maar het had heeeeeeel veeeeeel slechter af kunnen lopen. Scheve mond\

Soraya

Berichten: 6875
Geregistreerd: 14-04-01
Woonplaats: Hoogvliet

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-01 17:39

pff wat een verhalen allemaal! Wat ben ik blij dat ik nog nooit zoiets heb meegemaakt! Ach, ik zou denk gewoon gaan huilen van angst dat mijn paardje iets zou overkomen. Misschien een beetje overdreven (of toch niet? Verward ) maar als ik buiten ga rijden heb een ongelooflijk verantwoordelijksheid gevoel zeg! Niet normaal meer. En als ie dan gelukkig weer terug op stal staat dan gaat er ech een zucht van opluchting door mijn hele lichaam!

xxx soraya

Hardcore-Soldier
Hardcore-fan#18
Respect2all

jantina

Berichten: 12359
Geregistreerd: 13-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-01 18:53

Heel herkenbaar, die alleen thuis komende paarden....
Was met Berber op het strand, ze was te fris en het waaide te hard. Ik dacht ik laat haar wel even in het mulle zand sjouwen, dan is het springerige er zo af. Het springerige niet, Jantina wel!
Moest het hele end naar huis lopen, tot 100 m. daar stond mijn pa met Berber. Heb ik toch nog maar een rondje gemaakt.
En 1x met Isolda. Zij was weer eens lekker aan het staken, we waren nog niet ver van huis. Isolda kan heel goed achteruit lopen en tegelijkertijd niet opletten. We belandden dus in het schrikdraad met weet ik hoeveel stroom er op!
Werd gelanceerd, met mijn hoofd naar beneden. Mijn geluk dat het allemaal blubber/stront was, anders hak mijn nek gebroken! En weer stond mijn vader met een grijns bij de stal met een paardje aan de hand! Na 2x douchen kwam er nog steeds blubber uit mijn oren!


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: AhrefsBot, Ann, ardanwan, idion, Jive03, KDonna, Miiej, Nadiine__x, Pantykous, Posh, Symke, VosjeN, xRaisin en 82 bezoekers