Maak het niet te WILD. Dierenbescherming reclame

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

 
 
Pink_Horizon

Berichten: 19828
Geregistreerd: 11-03-01

Maak het niet te WILD. Dierenbescherming reclame

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-12-02 17:18

Afbeelding

Wat vinden jullie ervan? Ik vind hem eigenlijk best wel mooi, en waar..
Of het helpt is vraag 2. Toch vind ik de campagne goed...

Trotse mama van dochters Svenna & Loys
Voorlopig paardloos!


XoNo

Berichten: 21435
Geregistreerd: 28-12-01
Woonplaats: Assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-02 17:28

Helpt niet, weet zeker.

From the looks of this place, my ass has got a lot of catching up to do.
http://www.crperformancehorses.nl

Romkabouter

Berichten: 21721
Geregistreerd: 25-06-02
Woonplaats: Donkerbroek

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-02 17:29

In ieder geval komen ze in het nieuws. Niet op de manier die ze willen waarschijnlijk.

Mijn woorden zijn mijn woorden en mijn mening. Deze graag alleen mij aanrekenen en niet mijn geliefden/vrienden/kennissen of een combi daarvan!

Fries
Berichten: 456
Geregistreerd: 26-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-02 17:31

Ik had hem ook over de mail gehad, persoonlijk vind ik hem wel goed, er zit nl. ook nog een achterkant bij.

Bescherm de dieren tegen de beesten!

Sypheron

Berichten: 15209
Geregistreerd: 06-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-02 17:33

Ik vind hem TE, dat je reclames maakt die wat hard aankomen ok, maar hou daar zaken buiten die tot een godsdienst behoren.

Laui!

Berichten: 16863
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: wherever I wanna be

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-02 17:39

Zaterdag Kopspijkers gezien? Ik vond m daarvoor al goed, maar nadat er een mevrouw was die het alleen maar over Maria had en helemaal niet naar de boodschap van de Dierenbeschermingmeneer luisterde vind ik dit een keigoede campagne. Mevrouw reageerde zo onwijs triest dat ik er echt een nare smaak van in mijn mond kreeg. Je mag geloven wat je wilt, maar wat een ongelofelijke *piep* was dat zeg... Brr, doe mij dan maar de DB!

"Restaureer je kerk / Stuur je kinderen ten oorlog / Lees handen tot je blind bent / Maar red mij niet " - Maarten van Roozendaal

I'm livin' the dream | Interessante dingetjes

Fries
Berichten: 456
Geregistreerd: 26-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-02 17:41

Nou Sypheron, dat vind ik eigenlijk niet. Oorspronkelijk is kerst natuurlijk een Christelijk feest, dat mensen daar tegenwoordig een vreetpartij van hebben gemaakt, beeld dit prentje duidelijk uit.

Zelf ben ik christelijk en ik heb er eerlijk gezegd op godsdienstig gebied geen moeite mee. Ik heb er wel moeite mee, dat de godsdienstige gedachte achter kerst, namelijk de geboorte van Jezus, steeds meer op de achtergrond raakt. In plaats daarvan vind ik bij velen kerst draaien om eten en kado's. Veel van dat eten is dus weer eens over de rug van duizenden dieren gegaan en dat vind ik geen mooie kerstgedachte. Het gaat nu eigenlijk meer om hebzucht, het moet elk jaar meer en beter (over het algemeen dan). En dat vind ik jammer, je zou ook kerst het feest van naastenliefde kunnen maken, dus door tijdens kerst eens stil te staan bij het lot van minderbedeelden en daar een mooi gebaar naar te maken.

Ik zie uberhaupt geen heil in het feit, dat er tijdens kerst altijd "apart" moet worden gegeten, dus konijn, fazant, kalkoen, zwijn ed.

Bescherm de dieren tegen de beesten!

Mickey

Berichten: 34755
Geregistreerd: 25-02-01
Woonplaats: Daar waar mijn huis woont

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-02 17:42

Laui! schreef:
Zaterdag Kopspijkers gezien? Ik vond m daarvoor al goed, maar nadat er een mevrouw was die het alleen maar over Maria had en helemaal niet naar de boodschap van de Dierenbeschermingmeneer luisterde vind ik dit een keigoede campagne. Mevrouw reageerde zo onwijs triest dat ik er echt een nare smaak van in mijn mond kreeg. Je mag geloven wat je wilt, maar wat een ongelofelijke *piep* was dat zeg... Brr, doe mij dan maar de DB!


Ja en vooral toen ze zei dat een konijn gewoon in de pan hoorde met de Kerst. Beetje vreemde vrouw was het wel.

Prima

Berichten: 6024
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bussum & Harskamp :D

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-02 17:46

ga eens lekker een stukje wild inslaan denk ik!!

~het komt uit de lengte of uit de breedte~

Laui!

Berichten: 16863
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: wherever I wanna be

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-02 17:47

En dat deed ze dan ook zo vaak dat ik bijna door de tv de studio in was gekropen en háár nek om had gedraaid. Maar dan was ik natuurlijk weer zo'n anti-christelijk figuur geweest die mensen hun Maria niet gunt, maar Maria is voor alle mensen en dieren, en niet van een paar rare mevrouwen.

"Restaureer je kerk / Stuur je kinderen ten oorlog / Lees handen tot je blind bent / Maar red mij niet " - Maarten van Roozendaal

I'm livin' the dream | Interessante dingetjes


Sypheron

Berichten: 15209
Geregistreerd: 06-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-02 17:48

Tja wat mensen eten met kerst moeten ze zelf weten. Een varken is imo ogen niets anders dan een konijn als dat gegeten wordt. Zodra we over bedreigde diersoorten gaan praten verandert mijn mening wel. Maargoed ik heb een keer konijn gegeten en daarna nooit meer omdat ik er dus allergisch voor ben en ik de avond erna alleen maar overal jeuk had...

Laui!

Berichten: 16863
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: wherever I wanna be

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-02 17:55

Als je weet dat die konijnen onder ongeveer dezelfde slechte omstandigheden gekweekt worden... nah, doe mij dan maar een oerranzige tofu-burger!
Konijnen worden expres gefokt & vetgemest (net als reetjes en ander wild) voor Kerst. Triest vind ik dat, da's geen nette kerstgedachte idd. (TPG heeft trouwens een heel erg goede nieuwe actie, honger helpen bestrijden in Afrika, over kerstgedachtes gesproken). Ik hou sowieso al niet erg van vlees, maar wetende dat het een beestachtig leven is geweest kan ik zo'n stukkie niet meer wegkrijgen. Vlees eten vind ik niet erg, maar het ligt er wel aan wát voor vlees. Bio-industrie is gewoon helemaal fout. En dat doen ze dus ook met nijntjes, reetjes en al dat andere wild wat op tafel komt met kerst.
Mijn geweten is vaak toch minder sterk dan mijn maag, maar dat neemt niet weg dat ik het niet vind kunnen dat we kennelijk nog steeds met z'n allen oostindisch doof zijn voor het feit dat er nog steeds nieuwe bio-industrie achtige methodes worden gebruikt om maar in onze 'behoeften' te voorzien. Krijg ik een nare nasmaak van! Dan maar een droge boterham of een kwartje meer voor 'beter' vlees.

"Restaureer je kerk / Stuur je kinderen ten oorlog / Lees handen tot je blind bent / Maar red mij niet " - Maarten van Roozendaal

I'm livin' the dream | Interessante dingetjes

Sypheron

Berichten: 15209
Geregistreerd: 06-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-02 17:57

Laui! schreef:
Als je weet dat die konijnen onder ongeveer dezelfde slechte omstandigheden gekweekt worden... nah, doe mij dan maar een oerranzige tofu-burger!
Konijnen worden expres gefokt & vetgemest (net als reetjes en ander wild) voor Kerst.


Net als varkens en koeien voor 'normaal doordeweeks vlees'. Die worden net zo hard vetgemest dus dat is een beetje onzin. Als je vegetarier bent kan ik het begrijpen maar ik snap niet wat mensen die 'normaal' ook vlees eten hier tegen hebben, zolang de soort niet bedreigt is Verward

Laui!

Berichten: 16863
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: wherever I wanna be

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-02 18:05

Ik eet alleen biologisch vlees, net wat ik zeg, het zijn heus niet alleen de konijnen. Ik vind het onzin om hierom vegetariër te worden, maar ik vind het ook érg kortzichtig om er zo laconiek over te doen. Je eigen hond (paard, konijn, cavia etc) behandel je ook zo goed als je kunt. Ok, die heb je niet om op te eten, maar waarom zouden dieren met een consumptieve functie zoveel anders (en vaak slechter) behandeld moeten/mogen worden. Eerder beter, want volgens mij smaakt het dan ook een stuk beter!

"Restaureer je kerk / Stuur je kinderen ten oorlog / Lees handen tot je blind bent / Maar red mij niet " - Maarten van Roozendaal

I'm livin' the dream | Interessante dingetjes

Barb

Berichten: 12080
Geregistreerd: 24-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-02 18:09

Fries schreef:
Nou Sypheron, dat vind ik eigenlijk niet. Oorspronkelijk is kerst natuurlijk een Christelijk feest, dat mensen daar tegenwoordig een vreetpartij van hebben gemaakt, beeld dit prentje duidelijk uit.

Zelf ben ik christelijk en ik heb er eerlijk gezegd op godsdienstig gebied geen moeite mee. Ik heb er wel moeite mee, dat de godsdienstige gedachte achter kerst, namelijk de geboorte van Jezus, steeds meer op de achtergrond raakt. In plaats daarvan vind ik bij velen kerst draaien om eten en kado's. Veel van dat eten is dus weer eens over de rug van duizenden dieren gegaan en dat vind ik geen mooie kerstgedachte. Het gaat nu eigenlijk meer om hebzucht, het moet elk jaar meer en beter (over het algemeen dan). En dat vind ik jammer, je zou ook kerst het feest van naastenliefde kunnen maken, dus door tijdens kerst eens stil te staan bij het lot van minderbedeelden en daar een mooi gebaar naar te maken.

Ik zie uberhaupt geen heil in het feit, dat er tijdens kerst altijd "apart" moet worden gegeten, dus konijn, fazant, kalkoen, zwijn ed.


ik ben het helemaal met Fries eens, Kerst draait helemaal niet om eten en kado's
Wij doen dus ook geen kado's met kerst en er komt geen vlees op tafel, er komt 20 man bij ons en die zullen dus ook een vegetarische kerst hebben.
Daarbij komt er ook een jongen uit Rusland die wees is, hij zal dolgelukkig zijn dat hij zijn kerst samen met ons mag vieren

ik denk dat deze reclame wel heel sprekend is

Jouke 't Hoff / Yedinja Beninja fan B.B. / Jieldou L1+4

Kijk eens op http://www.equinelymfedrainage.nl

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-02 18:44

Tja,
in Kopspijkers had mevrouw nou niet echt goede argumenten terwijl ze het toch echt wel goed had kunnen voorbereiden.
Laat mevrouw maar haar kamervraagjes stellen...

Ik vind het overigens een goede reclame. Een beetje à la Benneton, je moet even doordenken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-02 19:30

Ik vind het best een goed gemaakte reclame maar laat m´n vlees er echt niet voor staan.
We hebben van een kennis die jaagt een paar hazen gehad en die heb ik met plezier een paar dagen laten hangen en daarna schoongemaakt.
Ook verwacht ik één dezer dagen een mooi stuk hert van het "Kersthert" dat van de week geschoten gaat worden door de jachtopzichter van onze boswachterij.
Scharrelvlees in optima forma Vork

Barb

Berichten: 12080
Geregistreerd: 24-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-02 19:36

Ik wil er wel even bij zeggen dat wij al een tijd vegetarisch zijn en dus nooit vlees eten.
Niet dat jullie denken dat wij allen met Kerst geen vlees eten Haha!

Jouke 't Hoff / Yedinja Beninja fan B.B. / Jieldou L1+4

Kijk eens op http://www.equinelymfedrainage.nl

KiWiKo

Berichten: 51672
Geregistreerd: 19-10-02
Woonplaats: Killstraight

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-02 19:40

Heb zelf ook wel eens gejaagd ( ben een goede schutter) en een konijn geschoten, die is voor me klaargemaakt en ik heb een heerlijk stoofpotje gemaakt van een konijn die een vreslijk fijn leven heeft gehad en een snelle dood, daarna met zorg is klaargemaakt en met smaak is opgegeten.... is dat verkeerd? Als je bedenkt dat varkens nooit daglicht zien, of over kistkalveren gaat nadenken noem zo maar een voorbeeld

stitch

Berichten: 3774
Geregistreerd: 14-08-02
Woonplaats: oviedo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-02 20:05

ik vind het ook een beetje te, als je iets anders zou kunnen bedenken dan Maria, dan vind ik hem wel mooi

ynzo: En, de spannende liefdesverhalen à la As the world turns heb ik ook wel beleefd op m'n terugreis door onder andere Rusland, Polen en Frankrijk

lies

Berichten: 9624
Geregistreerd: 09-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-02 20:08

Het gaat er nu juist om dat het meeste wild wat op tafel komt, helemaal geen wild is, maar gewoon vetgemeste konijnen/fazanten et cetera zijn, die onder slechte omstandigheden gehouden worden.
Echt wild eten vind ik een veel beter alternatief. Als je zeker weet dat het wild is!

btw, diervriendelijke en dieronvriendelijke partijen;
http://www.wakkerdier.nl/nieuws/actueleinfo.php

זכור

Kayla

Berichten: 11273
Geregistreerd: 20-10-01
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-02 20:08

Ja idd die katholieke muts bij kopspijkers, wat een trut zeg! "Een konijn hoort in de pan hahaha"
gelukkig heeft ze zich zelf eeuwig belachelijk gemaakt...
en dat zit in de politiek Frusty

Caballo

Berichten: 1160
Geregistreerd: 17-04-01
Woonplaats: Texas, USA

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-02 20:44

Ik weet zeker dat Maria straks het konijntje zelf klaar gaat maken en oppeuzelen Vingers aflikken
Vergeet niet dat men in de bijbel ook aan offeringen deden. Dat vind ik helemaal zonde. Dan eet ik het nog liever op...

Jurga

Berichten: 18554
Geregistreerd: 06-05-01
Woonplaats: Ede/Lunteren

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-02 21:42

Wel een duidelijke reclame, maar hij komt wat grof op me over! Echter wel een goede voor de DB.

So tell me where you are / Tell me how you feel / Tell me what you need / Just tell me how you feel / And let it all just rain on me. ~ Kane

Avanti

Berichten: 13903
Geregistreerd: 14-02-02
Woonplaats: ridderkerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-02 21:55

Ik denk dat ze beter een foto hadden kunnen maken van hoe die dieren leven in die kooitje's ofzo, ik denk dat dit voor katolieke mensen niet echt leuk is!


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: AhrefsBot, Gea99, YandexBot en 169 bezoekers