hoe is de relatie met jullie (verzorg) paard?

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

 
 
MissJeanny

Berichten: 1643
Geregistreerd: 18-11-02
Woonplaats: fochteloo

hoe is de relatie met jullie (verzorg) paard?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-12-02 18:03

ja, ff een vraagje. dat vroeg ik me af, mijn relatie met f. is niet geweldig maar wel goed, ze komt naar me toe enz. Haha! Lachen Lovers

dus hierbij, vertel es ff hoe jullie relatie is!!!!!

Stal De Flint - Fochteloo- Friesland- Paard met trauma of stress? Wij bieden ESDR-therapie http://www.esdrtherapy.com


XoNo

Berichten: 21435
Geregistreerd: 28-12-01
Woonplaats: Assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-02 18:29

Goed denk ik...geweldig wil ik nog niet meteen zeggen, alhoewel het daar wel naar neigt Lachen Soms heeft Bud van die onhebbelijkheden, maar ik denk dat er geen paard bestaat wat er aan mijn eisen voldoet *LOL* Bud is een perfect paard voor mij...we hebben het ontzettend naar ons zin, en een beetje ontdeugend en eigenwijs geeft het paard wel weer karakter Lovers
Maar soms kan ik wel ontzettend boos op hem worden Haha!

From the looks of this place, my ass has got a lot of catching up to do.
http://www.crperformancehorses.nl

loontje

Berichten: 2885
Geregistreerd: 03-01-02
Woonplaats: Hoogvliet r'dam

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-02 19:01

Mijn paard en ik hebben volgens mij wel een goede relatie.Ze komt naar me toe,weet dat ik de baas ben(soms kijkt ze wle hoever ze kan gaan),Vraagt ook heel veel aandacht van mij in plaats van andere en ze vind het fijn om met me om te gaan.Dus ik denk wel dat het een goede relatie is.

http://glitz4kids.webklik.nl/page/homepage Voor wat unieks op uw kinderfeestje.

steeffie

Berichten: 2347
Geregistreerd: 23-05-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-02 20:39

Ik heb best wel een goede relatie met Sher, ze hinnikt als ze me aan ziet komen en we kunnen het best goed vinden met elkaar.
De laatste tijd is ze me alleen heel erg aan het uitproberen, opzich vind ik het wel leuk alleen af en toe word ik het wel zat. Dan word ik onwijs kwaad op haar en dan kijkt ze echt zo schijnheilig naar je Lovers meestal ben ik het dan alweer vergeten.

Macario

Berichten: 5779
Geregistreerd: 18-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-02 21:33

Ik heb wel een redelijke relatie met ies. Soms wat meer soms wat minder. Ik kan eeuwen bij d'r blijven staan knuffelen enz maar ik kan ook érg boos op haar worden. In de wei komt ze soms niet naar me toe en daar kan ik enorm van balen, terwijl het de laatste tijd wel veel beter gaat (eerst kreeg ik haar nooit uit de wei). Ik heb wel het gevoel dat de band tussen ies en mij steeds sterker word (ik verzorg haar nu al een paar maanden)

Zeg liever: "Ga maar" "Dat is leuk" en "Moet je doen."
Want kijk me lachen, man.

Destinietje

Berichten: 4197
Geregistreerd: 14-02-02
Woonplaats: Bij Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-02 21:40

De band met misty, mijn eigen pony, is super. Hij is ook een enorm aanhankelijke slijmbal! Met de fries die ik bijrijd heb ik totaal geen band. Het klinkt misschien hard, maar ik geef helemaal niets om dat paard. Ze is zeker geen knuffel, en als je even niet oplet trapt ze je de stal uit.

Concorde

Berichten: 6692
Geregistreerd: 14-08-01
Woonplaats: Klein dorpje in Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-02 22:11

Hmm, met Max heb ik een redelijke band. Moet ik er wel ff bijzeggen dat hij niet helemaal mijn droompaard is. Max is niet echt knuffelig aangelegd en best wel op zichzelf, met alles eigenlijk. Met de Concorde had ik wel een enorm goeie band. Ik heb bij haar echt zo'n *zij is de zon en de maan voor mij* gevoel Haha! Ze hinnikte ook heel hard als ik 'Concooordemeeeiiisss!!' riep. Ze is ook heeeeel knuffie. Maar aan de andere kant was Concorde voor mij moeilijker te rijden (okee, die was al verknalt door iemand anders, en rijdt het er dan maar weer uit)
Met Natascha dr paard loop ik ook zo weg, als een van de weinigen. Eigenlijk ben ik naast Natas de enige die goed met hem overweg kan. Tis een ruin van Ixion, de moeder is ook nog eens vreselijk heet. Tis dus een onwijs druk paard, kan vreselijk bokken. Maar hij heeft wat.. Lovers

Some people look for a beautiful place, others make a place beautiful

Nina

Berichten: 1683
Geregistreerd: 02-01-02
Woonplaats: Vlissingen, Zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-02 22:22

Heb best een goede band met Kel.. Hij is ontzettend eenkennig, en luisterd dus alleen naar mij. Anderen, daar moet hij niets van hebben.
Hij heeft vertrouwen in me, maar consequent moet je áltijd blijven uiteraard.

Banjer
Lid Nieuwsredactie

Berichten: 48327
Geregistreerd: 09-06-02
Woonplaats: Daar waar het land eindigt en het water begint

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-02 23:06

de band tussen mij en Banjer is goed... en hij wordt alleen nog maar beter......

mjet

Berichten: 1383
Geregistreerd: 28-09-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-02 00:03

ik heb vindt ik een goede band met mijn fjordootje. las ik aankom met mijn racefietse kijken alle paarden wel op maar alleen onisje hinnikt en komt meteen naar het hek.
tegen mij is ze ook liever dan tegen de nadere mensen die haar soms voeren. Ik moet wel zeggen dat we in de bijna 6 jaar dat ik haar ken(sinds 1 1/2 jaar is ze pas echt van mij) dat we al een boel hebben meegemaakt. op vakantie geweest en zo en gebroken griffelbeen opgelopen en hop naar de klin iek en stalrust. dat laatste heeft ook een enorme band geschept die dus de laatste 1 1/2 jaar echt super gaaf is.
kortom ja ik ben erg blij met mijn poepie.

Lielle

Berichten: 66254
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-02 00:06

goed, we gaan binnenkort samenwonen *LOL*

prompter

Berichten: 11033
Geregistreerd: 28-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-02 00:13

Mijn beide paardjes hinniken enthousiast als we komen (mijn man en ik doen ze samen). Mijn merrie is erg eenkennig en heeft alleen vertrouwen in mij, mijn hengst vindt ons allebei even leuk geloof ik Haha!. Boos wordt ik eigenlijk nooit op ze, is geen reden voor dus waarom zou ik. Mijn hengst komt zelfs als hij in het land loopt aan galopperen als ik hem fluit, dus ik denk dat het wel goed zit tussen ons....!

Extremely rare and Beyond Compare

germie

Berichten: 25914
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-02 08:32

Met de e-pony's goed, die hinniken als ik kom, ze komen naar me toe.
De paarden die ik eerst reed goed, die v olgenden mij als een hondje. En nu ben ik met een paar paardne weer een nieuwe band aan het opbouwen. Het is niet slecht, maar het kan beter. Daar werken we aan.

De band met de cavia is zeer goed, beestje piept als ik ga eten om zelf ook eten te krijgen, gaat op de achterpoten bij het hok omhoog staan om geaaid te worden Haha!

Mellow

Berichten: 6467
Geregistreerd: 22-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-02 14:58

nou ja ik kan het zo niet zeggen.
hihi ik weet wel dat de meeste paardjes het niet leuk vinden als ik weer kom want dan moeten ze weer werken *LOL* (handelsstal,ik beleer de paarden enz.)
maar de band met voorgaande pony's was super.
allemaal hadden ze wel iets.
nebraska kwam hinnikend aan galloperen.
tonger hinnikte ook.
gijsje gaf lebbers *LOL*
hey maike ik ga binnenkort weer eens kijken bij gijsje ga je dan mee?
-x- marije

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-02 15:00

Lielle schreef:
goed, we gaan binnenkort samenwonen *LOL*

Ik mag alleen uit huis trouwen.

Sjimmy

Berichten: 17797
Geregistreerd: 09-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-02 15:11

Ik heb een LAT relatie.

:evaw:

Cody

Berichten: 20725
Geregistreerd: 20-04-01
Woonplaats: Grolloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-02 15:15

Ja ik ook een LAT-relatie
Bevalt ons allebei prima. Zo heb je ook nog wat tijd voor jezelf maar we zijn wel gek met elkaar hoor en altijd blij als we elkaar weer zien Pling

Daihyo

Berichten: 88034
Geregistreerd: 01-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-02 16:44

Ikheb nog geen band met Kasmeria. Maar ik doe haar dan ook nog maar een week. Maar het is een heel vriendelijk paard en volgens mij mag ze me wel.

∞ ♥ Jim & Noura & Ximo ♥ ∞
https://www.equinoji.nl - onafhankelijk voedingsadvies voor paarden - snacknetjes te koop

Met korting naar Equiday? Ga naar www.equiday.nl, gebruik de code EN24 bij het afrekenen en krijg 10% korting!!

Finnea

Berichten: 10071
Geregistreerd: 06-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-02 17:20

met mijn verzorgpaard waar ik op rijd heb ik een goede band. ze heeft wel eens kuren dat ze wegloopt als ik haar uit de wei wil halen, maar dat komt niet zo vaak voor. toen we een keer op wedstrijd waren en ze in een vreemde box stond, hinnikte ze toen ik haar riep. Lovers we kunnen altijd geweldig knuffelen! en ze slijmt me ook altijd verschrikkelijk onder. Kwijl met de 2jarige heb ik ook wel een goede band, ze komt zowat op me af rennen als ik het weiland in kom, en loopt me ook altijd achterna, en houd echt van knuffelen. met die van 17 heeft het ff geduurd voordat we een goede band kregen, ze was nogal eenkennig, vooral als ze een veulen had! maar nu zijn we inmiddels zulke goede vrienden dat ze het niet meer in dr kop krijgt om mij te gaan bijten! en afgelopen zaterdag kon ik ook gewoon bij dr gaan zitten toen ze lag te suffen, dat had ze een paar jaar geleden echt niet gedaan!!

Volg mijn Fjordenpaarden Finnea & Sølfin op Instagram


phoenix4ever

Berichten: 4350
Geregistreerd: 18-03-02
Woonplaats: Vilafranca del Penedes (Barcelona)

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-02 17:29

met mij en symmie super. als ik in de bak sta en er staat een speel paardje voor haar bij komt ze altijd bij mij staan. ze zoekt ook altijd bescherming bij me. ik kan ook super veel en leuk met haar spelen.

exel is minder, maar dat is haar karakter en haar verleden. ze komt altijd doet heelveel voor me, maar ik krijg geen 100% vertrouwe van haar.

PHOENIX

"We do not inherit the Earth from our Ancestors, we borrow it from our Children."

Little_Sun

Berichten: 1166
Geregistreerd: 01-09-01
Woonplaats: Deventer

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-02 18:13

Ik vind dat ik wel een goede relatie met Lex, hij is mijn huurpony. Ik ken hem nu zo'n 2 jaar en in die tijd is hij zo veranderd. Hij was ontzettend bang toen hij hier kwam, maar nu vertrouwt hij mensen. Hij kent mij , en dat merk ik ook. Maar hij is niet het type dat keihard hinnikt als je komt, dat doet hij alleen bij voer Lachen Maar toch laat hij wel merken dat hij je kent. Hij is ook geen knuffeldier en gaat meer z'n eigen gang. Hij is meer op zichzelf, ook tussen de paarden is hij zo. Maar ik zou hem echt niet kwijt willen Lovers

plagom

Berichten: 1485
Geregistreerd: 18-12-02
Woonplaats: Nijmegen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-02 20:22

ik heb sinds kort een verzorgpaard, en het was ff wennen maar nu weet ik zeker dat hij me herkent, hij vindt het heerlijk om vertroeteld te worden en wordt altijd superjaloers als ik een keer een ander paard moet rijden (das noodzakelijk anders staan de andere paarden daar te lang stil). oeioei dan is ie sjagie!
maar ik ben echt superblij met me paardje en hij ook met mij!

KiWiKo

Berichten: 51672
Geregistreerd: 19-10-02
Woonplaats: Killstraight

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-02 20:30

Marca wil nog wel eens trappen, Sisi en Salsa willen graag door me heen, Liane kijkt me altijd wel boos aan, Macha is altijd blij en vrolijk, De twee hengsten veulens hebben geen intresse in mij, Het merrie veulentje is hetzelfde. De driejarige hengst vind mij wel lief, Line is allang blij met elke aandacht, Florrie denk daar komt ze weer, Gerline en Marit denken oh komt mijn berijdster niet, en morel denkt slopen die kim

Ninaka

Berichten: 1417
Geregistreerd: 03-06-02
Woonplaats: In de buurt van Leiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-02 20:31

De band met Nina is ook wel goed te noemen, denk ik. Ben 2 maanden niet geweest vanwege m'n knie, maar toen ik voor het eerst weer op stal kwam, was er wel herkenning....ook van haar kant Haha!
In het land komt ze ook wel naar me toe, nou ja halverwege dan, allebei een stukje...
En ze is altijd wel aanhankelijk of is dat gewoon zoeken naar een snoepje in mijn jaszak *LOL*

Het valt allemaal wel mee met de zwaartekracht.

Dennis

Berichten: 31462
Geregistreerd: 23-05-01
Woonplaats: Slootdorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-02 21:35

Goed, en word al beter. Kan hem, ook met merries, al meer vertrouwen. En dat doet hij mij ook met 'enge' dingen.

Super fijn voer bestel je hier: https://equilin.eu/?partner=217
*Als je haar voor je ogen waait, als je jas om je lichaam draait, als de wind langs wangen aait, weet dat ik je mis* - Acda en de Munnik


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: AmyJamess, Cjuan, Donnatella, GoogleAdsense, jitskenienke, Karla, kimmetje26, Letje01, paljaslaura, Plus_en_Min, Sababber, Selina, Syzygy, turtlelito, Vagabondo en 118 bezoekers