Veearts bij Bolivia

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Manon 2

Berichten: 2783
Geregistreerd: 09-01-01

Veearts bij Bolivia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-12-02 20:33

Vandaag weer de veearts bij Bolivia laten komen want er zit niet veel verbetering in de korsten op haar huid. Ze is wel goed aangekomen en is al weer een stuk ronder.

Onder de korsten zit nu wel pus. Ik heb de deken er nu afgelaten. Het is waarschijnlijk rainrot en op haar benen rasp. Ze heeft een spuit tegen de rasp gehad en ze krijgt nu 7 dagen antibiotica. Ik hoef haar niet te wassen gelukkig omdat ik dat al zo vaak heb gedaan.

Hij verwacht dat ze binnen 7 dagen al een stuk beter moet zijn. Ik ben heel benieuwd. Het is volgens hem niet besmettelijk en dat dacht ik zelf eigenlijk ook al aangezien Maddox helemaal nergens last van had en ik af en toe toch per ongeluk een foutje heb gemaakt. Frusty

Ze kan dus niet uit haar quarantaine stal en ik kan weer wat makkelijker met haar omgaan. Jippie!!!!

En goed nieuws! Spirit gaat meer dagen in de week voor Bolivia zorgen (bijna elke dag). Echt heel fijn en Bolivia zal het heerlijk vinden.

Al met al best een fijne dag (nu de veeartsrekening nog, want ik heb de duurste antibiotica uitgezocht geloof ik: Excenel).

"Horses are not just a mass of muscles to be shaped in order to satisfy our desires or to produce a performance, they are sensitive beings. Expressions such as: 'The horse must do this... The horse must give that' are all too common jargon. The horse owes us nothing, it is we who have a duty to make ourselves understood." — Phillipe Karl


Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-02 20:46

Zo, dat klinkt toch wel goed. In ieder geval al een stuk beter. Hartstikke fijn dat Spirit zoveel tijd in Bolivia wil stoppen, daar ben je echt gezegd mee. Het gaat vast allemaal goedkomen Knipoog.

littleroosie

Berichten: 6061
Geregistreerd: 16-05-01
Woonplaats: Oldemarkt

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-02 22:16

Ik wens je alvast sterkte met de rainrot. Laica heeft dit nu ongeveer 2 maanden en ze is nu pas aan de betere kant.
Ik ben blij voor je dat Spirit vaker voor Bolivia kan zorgen zodat je zelf meer tijd hebt voor Maddox!

Insta: stal.de.bonte.dijk
Insta: pretty.by.roos - pmu in Wolvega
Vino van de Bonte Dijk B+5

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-02 11:17

He super, dat is dus weer een zorg minder. Geef haar maar een dikke zoen van me (zowel Spirit als Bolivia) en als je toch bezig bent dan doe die lekkere bink Maddox er ook maar eentje *LOL*

Imker

Berichten: 17539
Geregistreerd: 30-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-02 11:28

Fijn dat je nu weet wat het is. Rainrot ken ik, maar wat houdt RASP precies in?

Geef Bollie maar een dikke knuffel van mij Lovers

Toos paardloos

orri

Berichten: 20941
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: "the world is my playground"

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-02 11:30

Veel beterschap voor arme Bolivia!
En fijn dat ze uit de quarantaine mag!!

Victorian Elegance Webshop
Dependance van Ratcity's Shelter locatie Almere
DeviantArt voor mijn doodles!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-02 13:29

Dat is goed nieuws! En super dat je nu een paar extra handjes hebt om je te helpen. Beterschap er mee.

Nimber

Berichten: 26551
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-02 13:29

wat onwijs lief van Lisanne je boft wel met haar!
nu hopen dat Blovia snel opknapt!

http://www.kimtelgen.nl
Cranio sacraal therapeut en instructrice

Jacksel

Berichten: 5129
Geregistreerd: 03-07-02
Woonplaats: Leusden

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-02 14:27

Nimber schreef:
Nu hopen dat Blovia snel opknapt!


Wie? Tong uitsteken

Maarre ben het wel met Nimber eens...

On and on the rain will fall, like tears from the stars...
When you're lost, hurt, tired and lonely something beautiful will come your way

Mieke
Berichten: 6925
Geregistreerd: 09-02-01
Woonplaats: NH

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-02 16:18

Hee, dat is beter nieuws! Toch jammer dat de diagnose rainrot niet eerder is gesteld, maar ja, daar heb je nu niks aan natuurlijk. Sterkte met haar!

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-02 00:02

Om te helpen bij de huidinfecties kun je misschien knoflook voeren. Dat helpt misschien van binnenuit de rainrot sneller de nek om te draaien...

Je suis Charlie.


Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-02 14:56

En mogelijk zeewier om de weerstand meteen mee te verhogen?

Manon 2

Berichten: 2783
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-12-02 15:03

Ik herinner me dat ik Bolivia eerder zeewier heb gegeven en het maakt niet uit waar ik het doorheen doe, ze weigert het op te eten Knipoog

Ze krijgt een heel compleet voedingssupplement voorgeschreven door de veearts dus ik ga niet nog meer supplementen toevoegen want ik wil de verhouding niet verstoren.

"Horses are not just a mass of muscles to be shaped in order to satisfy our desires or to produce a performance, they are sensitive beings. Expressions such as: 'The horse must do this... The horse must give that' are all too common jargon. The horse owes us nothing, it is we who have a duty to make ourselves understood." — Phillipe Karl

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-02 18:36

Gelijk heeft ze, ik verbaas me er elke dag over dat die twee vreetkezen van ons het zo graag opeten. Dat spul stinkt....

Als ze al een compleet supplement krijgt, zou ik me over de voeding maar niet al te druk maken, dat zit dan wel goed. Het komt gelukkig allemaal weer goed met je meissie!


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: GrapeshotBot, Maaike_Ma, onpaard en 101 bezoekers