Hengstigheid

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Dorien

Berichten: 1440
Geregistreerd: 27-04-01
Woonplaats: België 

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-06-01 18:00

Mijn merrie is 17 jaar en wanneer ze hengstig is, is er op haar niet te rijden. Niet dat ze mij er probeert af te gooien, maar ze is dan zo snel afgeleid. En het is dan nog zo dat er in de weiden rondom haar nogal wat jonge hengsten en ruinen staan. Ik heb van iemand gehoord dat de veearts haar een spuit kan geven waardoor ze gedurende 1 jaar niet meer hengstig wordt. Zo'n spuit kost wel 2 500 BEF. (gedeeld door 20 = 125 gulden) Maar bij die persoon heeft die spuit maar 2 weken geholpen.
Zijn er mensen die met zo'n injectie wel positieve ervaringen hebben?

Een paard zonder ruiter, blijft een paard.
Een ruiter zonder paard, is alleen maar... een mens


vikki

Berichten: 14286
Geregistreerd: 21-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-01 21:17

Ik heb hier geen ervaring mee (gelukkig!, maar eh...heb je al eens producten van de paardendrogist geprobeerd??? Die hebben iets dat "Moody mare" heet en dat is geloof ik speiaal voor merries die lastig zijn tijdens hun hengstigheid. Dat is geloof ik een product op kruidenbasis dus ik zou denk ik eerst eens zoiets proberen. Maar misschien heb je dat al gedaan... Verward
Groetjes, Jasja

kim_oud1

Berichten: 818
Geregistreerd: 03-04-01
Woonplaats: Tussen de middeleeuwse stadmuren van Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-01 21:22

Ja inderdaad dat spul van de paardendrogist of prbeer eens iets van bach, dat werk over het algemeen erg goed.
kim

Vrijwilligers gezocht voor onderzoek!
info:http://www.bokt.nl/forums/viewtopic.php?t=210362

gillian

Berichten: 4397
Geregistreerd: 16-01-01
Woonplaats: Haarsteeg

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-01 21:24

das dus een van de redenen dat ik geen merrie heb.
klinkt heel banketstaaf maar ik houd gewoon niet van merries.
dat gedoe met die hengstigheid Misselijk
maar het is inderdaad iets heel vervelends.
misschien kun je aan je veearts iets homeopatisch vragen ofzo.
veel succes ermee
gillian

Superblij met m'n nieuwe Remedio zadel!!
Kijk hier voor een foto!!

Pink_Horizon

Berichten: 19828
Geregistreerd: 11-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-01 21:47

Tja dat ken ik! gelukkig is Marjon niet vaak hengstig want ze is steeds zwanger *LOL*
Optie? hahaha Haha!

Groetjes Kim

Trotse mama van dochters Svenna & Loys
Voorlopig paardloos!

orri

Berichten: 20941
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: "the world is my playground"

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-01 21:54


Victorian Elegance Webshop
Dependance van Ratcity's Shelter locatie Almere
DeviantArt voor mijn doodles!

Caballo

Berichten: 1160
Geregistreerd: 17-04-01
Woonplaats: Texas, USA

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-01 07:09

Ik heb ook een merrie en die heeft natuurlijk ook last van hengstig zijn *LOL* Bij die van mij moet ik er vaak in het begin effe "doorheen prikken". Daarna gedraagd ze zich wel weer. Ze heeft dan zoiets van; kan niks bij het baasje flikken vandaag *LOL* ik zal me maar gedragen... Ik denk ook dat het per merrie verschilt, net als bij mensen. Ik ben ook altijd zo'n vervelend persoon als ik last heb van die maandelijkse ongemakken *LOL* Daarintegen heeft mijn zus nooit nergens last van en is altijd even vrolijk Verward En zo zal dat bij paarden waarschijnlijk ook zo gaan.
groetjes, Caballo

Life is all about ass; you're either covering it, laughing it off, kicking it, kissing it, busting it, trying to get a piece of it or behaving like one.

Dorien

Berichten: 1440
Geregistreerd: 27-04-01
Woonplaats: België 

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-06-01 19:02

Bedankt voor jullie reacties! Haha!
Aan die homeopathie had ik echt nog niet gedacht. Waar bokt al niet goed voor is!
Nu wou ik wel nog even weten of je de producten van Jordens Hippo ook in België kan krijgen en of er homeopathie bv. in de Hippo's te verkrijgen is.
En inderdaad Gillian, dit is de laatste merrie die ik gekocht heb, om op te rijden toch. Maar ja, toen ik haar voor de eerste keer zag, was ik op slag verliefd op haar (ze is nl. donkerbruin en in de winter zwart, mijn droomkleur!), dus ik dacht er niet meer aan dat ze een merrie was!
Tja Kim, haar laten dekken is inderdaad een optie. Maar zij staat bij mijn grootvader en dat wil ik hem toch niet aandoen dat hij voor mijn veulen moet gaan zorgen.
In ieder geval bedankt voor de reacties!

Een paard zonder ruiter, blijft een paard.
Een ruiter zonder paard, is alleen maar... een mens


Dorien

Berichten: 1440
Geregistreerd: 27-04-01
Woonplaats: België 

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-06-01 19:06

Gisteren is de veearts geweest om haar tanden te vijlen (zie ook forum Medisch) en heb ik ineens raad gevraagd. Heb een middel gekregen om zwangerschapshormonen op te wekken die de hengstigheidshormonen moeten onderdrukken en die laatste zorgen voor haar hevige reacties! (Is iedereen nog mee?) Het is eigenlijk een geneesmiddel voor varkens?!?! Verward
Ik hoop dat dit middeltje werkt! Het kosten 2680 BEF en zou goed zijn voor een heel jaar. Laat ons hopen!

Een paard zonder ruiter, blijft een paard.
Een ruiter zonder paard, is alleen maar... een mens


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 47 bezoekers