Trainingsstal of iemand laten rijden op stal???

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Bergje75
Berichten: 392
Geregistreerd: 16-07-01
Woonplaats: noord holland

Trainingsstal of iemand laten rijden op stal???

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-12-02 19:11

Ik ben nu 5 maanden zwanger en ik rij nog steeds. Maar het wordt nu allemaal behoorlijk zwaar om mijn paard iedere dag te doen (krijg last van mijn bekken). Nu heeft mijn paard nogal een zware medische achtergrond en daarom wil ik er ook niet zomaar iemand opzetten (ik begin dus niet aan bijrijders ook al rijden ze M). Het is nu heel belangrijk (volgens de fysio ook) om haar rustig te trainen zodat ze niet overbelast raakt.
Mijn idee is: of ody naar een trainingsstal brengen of haar laten rijden door mijn instructrice. Qua kosten maakt het niet zo veel uit. Wat zouden jullie doen? Hebben jullie ervaring?

groetjes

loontje

Berichten: 2885
Geregistreerd: 03-01-02
Woonplaats: Hoogvliet r'dam

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-02 19:18

Ik heb er geen ervaring mee maar persoonlijk zou ik zeggen"laten rijden door de instructrice"Omdat je zelf al aangeef dat je geen bijrijdsters wilt vanwege haar achetr grond en zij/hij kent je paardje al een beetje en jij kan hem/haar ook al.En bij een trainingsstal kan je 9 van de 10 keer de mensen die dan op je paardje gaan rijden niet.Succes met je besluit.

joyce B

Berichten: 16377
Geregistreerd: 06-08-01
Woonplaats: Net buiten een gehuchtje bij het bos ;)

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-02 19:26

Ik denk dat je op de meeste trainingsstalling minder "veiligheid" hebt wat betreft het rijden van je paard, dan dat je een bekende vraagt. Ideeen over training kunnen verschillen en als je er niet bij bent, heb je kans dat hun aanpak toch de jouwe niet is. Ik zou de voorkeur geven aan iemand die haar in overleg met jou rijd bij jou op stal. Dan kun je ook een oogje in het zeil houden...
Succes met de zwangerschap.

xxpinoxx
Berichten: 302
Geregistreerd: 11-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-02 19:43

Ik zou hem laten rijden door de instructrice, aangezien zij je het advies: 'doe het rustig aan' heeft gegeven zal zij wel het beste weten wat
het beste is voor je paard. Op een trainingsstal kennen ze je paard
verder helemaal niet. Dat is denk ik nadelig.

rhijnauwen

Berichten: 5044
Geregistreerd: 31-05-01
Woonplaats: Bunnik

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-02 23:17

joyce B schreef:
Ik denk dat je op de meeste trainingsstalling minder "veiligheid" hebt wat betreft het rijden van je paard, dan dat je een bekende vraagt. Ideeen over training kunnen verschillen en als je er niet bij bent, heb je kans dat hun aanpak toch de jouwe niet is. Ik zou de voorkeur geven aan iemand die haar in overleg met jou rijd bij jou op stal. Dan kun je ook een oogje in het zeil houden...
Succes met de zwangerschap.

helemaal mee eens! ik heb zelf gelukkig kunnen rijden tot een dag voor de bevalling, maar als jouw paard lekker kan blijven staan waar hij nu staat heb je zelf toch een stukje rust en kun je af en toe zelf nog lekker met hem 'tutten'...hebben jullie lekker samen een beetje vakantie succes met de bevalling!