'Weer iemand overleden...' |( :n

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Myke
Berichten: 839
Geregistreerd: 19-10-01

'Weer iemand overleden...' |( :n

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-12-02 13:06

Huilen

Ik zat te twijfelen, zal ik het wel/niet neerzetten op bokt. Maar waarom eigenlijk niet,
misschien hebben jullie wel advies/tips/suggesties.

Het lijkt wel of het de tijd van het jaar is . Ik las eerder al het bericht van
'willekes' en 'obelix'. Volgens mijn zijn er nog meer mensen, het topic dat 'eyes' heeft
opgestart, etc.

Het laat je wel beseffen rond deze speciale Kerst tijd, dat familie, vrienden en je
omgeving erg belangrijk zijn. Dat je van je leven moet genieten. *LOL* Met beide benen
op de grond staan. Beseffen wat je wel allemaal hebt, ipv hetgeen dat je allemaal zou
willen hebben.

Vreemd, het verhaal van Willekes lijkt sterk op het verhaal van de vriendin van de
familie die op vrijdag 13 december haar ogen heeft gesloten. Zij ging 6 weken
geleden ongeveer naar het ziekenhuis omdat ze zich niet zo goed voelde. Na
onderzoek, na onderzoek, mocht ze thuis het bericht gaan vertellen (bij wijze van
spreken) dat ze afscheid kon gaan nemen. Ook kanker.... De artsen gaven weinig
hoop, het kon een paar maanden of een paar weken, zelfs een paar dagen zijn. Ze
heeft nog 4 weken mogen doorbrengen met haar familie, omgeving, vrienden, etc.
Een hele moeilijke tijd voor de familie en vrienden.
Het is goed zo, de pijn werd ondragelijk, het was tijd om te gaan.... Rust zacht, het
is goed zo. Het enige dat wij konden doen was jullie hond opvangen in die tijd. Ze
laat een man en 2 kinderen achter.

Heeft iemand tips, hoe steun je zo iemand, hoe komt iemand zo'n moeilijke tijd door.
Het is niet een kwestie van een paar maanden en dan ben je het vergeten... je
moeder is er niet meer en komt ook niet terug.
Meer dan een luisterend oor bieden, advies geven, voor afleiding zorgen, erover
praten en steunen. Ik weet het niet... maar ik zal het niet snel vergeten. Lips are sealed

Bedankt voor de mooie tijd die wij hebben met je mogen meemaken al die
jaren.

B)

Het versje van Toon uit mijn onderschrift maakt het allemaal weer duidelijk. Enjoy
life!


Buitenzorg

Berichten: 10818
Geregistreerd: 02-10-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-02 14:15

Gecondoleerd.

En hoe steun je ze?
Door NIET weg te lopen van het verdriet. Deel je verdriet. Praat er met ze over tot je er gek van wordt. Laat hun aangeven wat ze willen, wel of niet praten.

Sta voor ze klaar als ze je nodig hebben.

Sterkte.

Dag lieve Nick. Dankjewel voor jou. Dankjewel voor alles.
Vergeten zal ik je nooit, dag maatje... 15.05.2004 - 07.06.2010


Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-02 15:09

Iemand steunen doe je door te luisteren en te praten.
Mensen denken soms dat je het onderwerp maar beter kunt vermijden omdat het pijnlijk zou zijn, maar het is voor de nabestaanden juist vaak heel erg fijn als er wel gepraat wordt over de dierbare die er niet meer is. Het is vaak best goed om herinneringen op te halen en verhalen te vertellen. En ja, dat kan soms leiden tot een ontlading van verdriet en ontreddering, maar dat mag best (zolang het niet extreem wordt) en het is soms niet te voorkomen. Je zult zelf nu ook in een rouwproces zitten, je hebt net zo goed iemand verloren, dus voor jou geldt het misschien ook zo.
Als er gedaan wordt alsof iemand nooit bestaan heeft, dat is erg.

stitch

Berichten: 3774
Geregistreerd: 14-08-02
Woonplaats: oviedo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-02 15:24

Nog een sterkte

en als je verdriet heb, moet je er gewoon over praten, als je niemand kent, zet het hier maar op bokt of PB iemand, we zullen wel met je praten Lachen

ynzo: En, de spannende liefdesverhalen à la As the world turns heb ik ook wel beleefd op m'n terugreis door onder andere Rusland, Polen en Frankrijk

Dennis v m
Berichten: 5215
Geregistreerd: 07-11-01
Woonplaats: Venlo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-02 17:30

veel sterkte, en ik denk inderdaad dat iedereen open staat voor een praatje.

Dennis v m (l) bowena_84 4-ever

wouter

Berichten: 63
Geregistreerd: 18-01-02
Woonplaats: hoofddorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-02 23:54

Ik wil hier wel even op reageren wat mijn mening en evt advies is ik ben de vriend ban sandra de bokker die vorig jaar is overleden en ik wil het volgende zeggen vraag in het begin niet iedere keer hoe het met iemand gaat want voor die persoon is dat op dat moment erg moeilijk maar na een maand of drie vier vijf vind die persoon het waarschijnlijk wel fijn omdat te horen en vraag na een jaar nog steeds hoe het gaat en vraag dan ook echt door geen opervlakkige vraag maar een vraag met diepgang want hij of zij kan dan haar verhaal doen en voor die persoon is dat erg fijn dat er iemand naar hen of haar wil luisteren. Ik merk het nu ook dat eigenlijk iedereen inclusief de mensen om je heen een heleboel dingen wel weten maar ze willen er niet over beginnen soms wordt je ook uitgesloten in discussie's omdat ze het niet durfen te vragen bij mij gaat dat nu vooral over wat ik ga doen met de kerst en oudennieuw aan iedereen is het gevraagd behalve aan mij. Ga die persoon niet uit de weg vraag hoe het gaat of je nog iets kan doen, maar vraag het niet iedere dag, voel goed aan hoe iemand die dag is en ga dan met hem of haar praten. ik hoop dat dit een antwoord is wat je zocht als nog meer wilt weten mijn naam op bokt is wouter
sterkte


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Century, IASCrawler, Lestria, M_D_H, November108, ontherun, Polarize, Prairy, Renee1991, SentiBot, xLauLaUx, xPabloBokt en 151 bezoekers