Stem van de wilde dieren Haarlemmermeer leidt tot resultaten

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
janouk
Blogger

Berichten: 17852
Geregistreerd: 18-04-06

Stem van de wilde dieren Haarlemmermeer leidt tot resultaten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-05-23 07:58

Dubbel gevoel.

Ik heb liever al die logistieke bedrijven niet in mijn achtertuin, niet in mijn uitzicht, maar als het er dan toch moet komen, dan wel het meest duurzame en groene bedrijventerrein ter wereld.

Ik heb de laatste jaren hard geknokt, gelobbyed, tegen schenen geschopt, geparticipeerd, ingesproken, gepresenteerd, gepusht, gezeurd, rondwandelingen georganiseerd, dieren gefotografeerd en mee vergaderd om de bewoners van dit gebied, mens en dier, een stem en een gezicht te geven.

Door foto's te maken van de wilde dieren die hier leven en deze te plaatsen op social media,, heb ik deze dieren een gezicht en daarmee een stem gegeven in de bouwontwikkelingen.

https://instagram.com/faunahaarlemmermeer?igshid=MmJiY2I4NDBkZg==


Afbeelding



Met als resultaat een hoogwaardige ecologische visie voor natuur positieve ontwikkeling van dit bedrijventerrein en daarmee kunnen bijdragen aan de toekenning aan Schiphol Trade Park van de Outstanding BREEAM-NL certificering, en daarmee wereldwijd het eerste logistieke business park met zo’n hoge score.

https://www.sadc.nl/schiphol-trade-park-meest-duurzame-logistieke-business-park-ter-wereld/


Afbeelding

Meneer Anton M dressuur ZZ vaardigheid mennen
Aladdin L dressuur M vaardigheid mennen L2 dressuur
Madness, draver, 7 overwinningen, kilometer record 1.14.7
Janouk ZZ dressuur ZZ vaardigheid mennen


mysa

Berichten: 10456
Geregistreerd: 14-07-07
Woonplaats: Veluwe

Re: Stem van de wilde dieren Haarlemmermeer leidt tot resultaten

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-23 08:17

Goed werk, Janouk! Ik zal er eens wat mensen op attenderen. We hebben in deze regio wat kleinschaliger bedrijventerreinen, die zouden zich er toch ook voor moeten lenen.

pol013

Berichten: 8990
Geregistreerd: 18-05-04
Woonplaats: Omg breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-23 08:23

Wat stoer, vasthoudend en positief van jou zeg! Petje af.

janouk
Blogger

Berichten: 17852
Geregistreerd: 18-04-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-05-23 12:15

mysa schreef:
Goed werk, Janouk! Ik zal er eens wat mensen op attenderen. We hebben in deze regio wat kleinschaliger bedrijventerreinen, die zouden zich er toch ook voor moeten lenen.



Het zou mooi zijn als het meer bedrijventerreinen inspireert tot verbeteringen voor een groene leefomgeving voor mens en dier.

Meneer Anton M dressuur ZZ vaardigheid mennen
Aladdin L dressuur M vaardigheid mennen L2 dressuur
Madness, draver, 7 overwinningen, kilometer record 1.14.7
Janouk ZZ dressuur ZZ vaardigheid mennen

Dropneus95

Berichten: 785
Geregistreerd: 17-03-12

Re: Stem van de wilde dieren Haarlemmermeer leidt tot resultaten

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-23 13:21

Daar mag je oprecht trots op zijn!

~ Enjoy the little things, Carpe diem ~

Suzanne F.

Berichten: 49173
Geregistreerd: 03-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-23 20:42

Dinsdag moet ik weer naar het sportcomplex toe, dan kom ik langs jouw rotonde volgens mij. Ik zal kijken hoe hij eruit ziet/erbij ligt!
Is het meteen de eerste vanaf de 3 meren weg?

"Through dangers untold and hardships unnumbered, I have fought my way here to the castle beyond the Goblin City to take back the child that you have stolen. For my will is as strong as yours, and my kingdom is as great - You have no power over me"

janouk
Blogger

Berichten: 17852
Geregistreerd: 18-04-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-05-23 21:02

Suzanne F. schreef:
Dinsdag moet ik weer naar het sportcomplex toe, dan kom ik langs jouw rotonde volgens mij. Ik zal kijken hoe hij eruit ziet/erbij ligt!
Is het meteen de eerste vanaf de 3 meren weg?

Ja zeker. Er Chalet Parket biodiversiteit rotonde op de bordjes

Meneer Anton M dressuur ZZ vaardigheid mennen
Aladdin L dressuur M vaardigheid mennen L2 dressuur
Madness, draver, 7 overwinningen, kilometer record 1.14.7
Janouk ZZ dressuur ZZ vaardigheid mennen

BloemBloem

Berichten: 16578
Geregistreerd: 21-05-03

Re: Stem van de wilde dieren Haarlemmermeer leidt tot resultaten

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-23 09:45

Tof he, ik ben heel nauw betrokken geweest bij alle "bouwprojecten", het is geweldig om te zien
en te ervaren dat het dus wel kan!

Suzanne F.

Berichten: 49173
Geregistreerd: 03-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-23 18:09

janouk schreef:
Suzanne F. schreef:
Dinsdag moet ik weer naar het sportcomplex toe, dan kom ik langs jouw rotonde volgens mij. Ik zal kijken hoe hij eruit ziet/erbij ligt!
Is het meteen de eerste vanaf de 3 meren weg?

Ja zeker. Er Chalet Parket biodiversiteit rotonde op de bordjes


Net langs gereden! Hij ligt er mooi bij! Veel witte bloemen zag, ook wat rode (klaprozen?) en een klein blauw bloempje. En zag ook wat gele pluimen.

"Through dangers untold and hardships unnumbered, I have fought my way here to the castle beyond the Goblin City to take back the child that you have stolen. For my will is as strong as yours, and my kingdom is as great - You have no power over me"

janouk
Blogger

Berichten: 17852
Geregistreerd: 18-04-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 30-05-23 18:13

@suzannef
Rood zijn klaprozen en blauw zijn korenbloemen. Er zijn 40 soorten lokale bloemen gemengd ingezaaid. Als je op de rotonde loopt (mag niet ) dan zie heel veel soorten bloemen

Meneer Anton M dressuur ZZ vaardigheid mennen
Aladdin L dressuur M vaardigheid mennen L2 dressuur
Madness, draver, 7 overwinningen, kilometer record 1.14.7
Janouk ZZ dressuur ZZ vaardigheid mennen


Suzanne F.

Berichten: 49173
Geregistreerd: 03-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-23 10:36

janouk schreef:
@suzannef
Rood zijn klaprozen en blauw zijn korenbloemen. Er zijn 40 soorten lokale bloemen gemengd ingezaaid. Als je op de rotonde loopt (mag niet ) dan zie heel veel soorten bloemen


Het staat inderdaad goed vol en hoog! Wordt het ook weleens gemaaid of nooit?
Het is een groot oppervlak zag ik, dat viel me nu pas op. Ik wist niet dat die rotonde zo groot was.

"Through dangers untold and hardships unnumbered, I have fought my way here to the castle beyond the Goblin City to take back the child that you have stolen. For my will is as strong as yours, and my kingdom is as great - You have no power over me"

janouk
Blogger

Berichten: 17852
Geregistreerd: 18-04-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 31-05-23 13:17

De rotonde is 1.200 m2. We maaien de zijkanten om het er netjes uit te laten zien. De rotonde mag lekker hoog en lang worden: beter voor de insecten, ook in de winter om te schuilen. De rotonde zelf wordt alleen vroeg in het jaar gemaaid, dan laten we het 2 weken liggen, zodat het zaad er uit valt. Daarna wordt het overblijfsel afgevoerd: anders wordt de bodem te rijk en groeien een aantal soorten bloemen niet. We hebben in het voorjaar doorgezaaid.
Het middenstuk wordt doorgefreesd: omdat er veel riet groeit.

Meneer Anton M dressuur ZZ vaardigheid mennen
Aladdin L dressuur M vaardigheid mennen L2 dressuur
Madness, draver, 7 overwinningen, kilometer record 1.14.7
Janouk ZZ dressuur ZZ vaardigheid mennen


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Aard, bibstertje, DeEenhoorn, Pauline2cv en 22 bezoekers