Gisteren irritante dingen tijdens het rijden

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Lisette

Berichten: 2676
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Veldhoven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-06-01 09:25

Bij ons op de manege mag er ten hoogste 1 persoon tegelijkertijd les geven in de bak. De grote bak is 80 x 20 meter dus dan heb je nog genoeg plaats om zelf te rijden. Nou gisteren was het dus anders, 2 mensen hadden les. Een kindje die niet voor mij kon uitwijken en een man die westernles had. Ik wist op een gegeven moment niet meer waar ik moest rijden. En er kwam nog bij dat de vrouw die het kleine meisje les gaf een hond bij had die los liep dwars door de bak. Frusty Hier kan ik zo van balen ik moest elke keer op de rem en dan ben je zelf en Barbiano toch uit het ritme. Vorige week had die vrouw ook al die hond bij. Nu ben ik niet zo iemand die meteen gaat klagen, ja wel tegen mijn moeder maar niet tegen de mensen van het kantoor die alles regelen. Als ze volgende week weer die hond los laat lopen zal ik vriendelijk vragen of ze hem wil bijhouden. Ik stap nl liever op de persoon zelf af dan achter hun rug te gaan klagen. Toen de lessen afgelopen waren heb ik toch nog even doorgereden met Barbje en lekker gegallopeerd, terwijl ik in mijn ooghoeken die hond in de gaten hield, want die liep nog steeds los. Pfff vanavond een lesje, dan zal het wel beter gaan.



Yentl

Berichten: 12478
Geregistreerd: 14-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-01 11:23

goh das dus ook niet relaxed, niet dat die hond mee neemt als ze weg gaat. want ze moet toch wel rekening met jouw houden of hoe zit dat? haha oke beetje Clown rijden was het gisteren zo te lezen.

Quote Apollo: Als ik nooit alcohol had gedronken he, zat ik nu waarschijnlijk op de universiteit *LOL*

I'm not your f*cking barbie bitch

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-01 16:03

Bij ons geven ze ook gewoon met 2 tegelijk les en dat geeft eigenlijk geen problemen. De bak is iets van 35*65 dus ruimte zat. Bovendien rijden er ook nog mensen doorheen die vrij rijden en er zijn altijd mensen aan het los- of uitstappen van de les. Regel is wel dat de mensen die les hebben voorrang hebben op de andere ruiters dwz dat je ruim baan maakt wanneer ze met de oefeningen bezig zijn.
Als iedereen een beetje kan sturen is dat geen enkel probleem. Maar een hond in de rijbaan is belachelijk en gevaarlijk.

Sandra_H

Berichten: 2713
Geregistreerd: 14-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-01 16:09

Bij ons mag alleen in de ene bak worden lesgegeven door 1 iemand tegelijk. Als niemand er bezwaar tegen heeft kun je er gewoon zelf bij rijden, maar ikzelf doe dat liever niet omdat ik altijd bang ben dat ik in de weg loop Haha!
Gelukkig hebben we een tweede bak, waar dus geen les in gegeven wordt. Die heeft geen letters en ook geen echte bakmaat ofzo, maar dat maakt mij niet uit.

flopsy

Berichten: 738
Geregistreerd: 02-02-01
Woonplaats: voorburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-01 16:14

bij ons is dat ook de regel, een iemand die les krijgt. maar ik vind dat al irritant, zowiezo de verdeling van uitwijken voor andere mensen. ik probeer me toch voor het grootste deel gewoon aan de regels te houden, maar dan word je weer ineens van de hoefslag afgereden door een heel streng kijkende dresuur mevrouw. ik heb zelfs toen ik net reed nog even gedacht dat mensen die beter konden rijden voorang hadden!! tegewoordig blijf ik dat meestal gewoon rijden, maar uitwijken als het eigelijk niet hoeft doe ik nooit meer!!

I'm a nobody, nobody is perfect, therefore I'm perfect!

Nimber

Berichten: 26551
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-01 22:08

jep bij ons mag er maar 1 lesgeven en dat hebben wij zelf als klanten beslist *LOL* hangt nu een kalender waar iedereen zijn/haar les op schrijft.
als er iemand les heeft overleggen we meestal of we gewoon in de bak erbij mogen de ongeschrevn regel is eigenlijk dat diegene die les heeft ten alletijden voorgaat ook als jij net een zijgang rijd ofzo.

wel lastig zo'n hondje idd maar vragen of hij misschien vast kan niet allen lastig voor jou maar ook sneu als er eens iemand niet oplet en dat beest omver rijd

http://www.kimtelgen.nl
Cranio sacraal therapeut en instructrice


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Angs1989, fleur_yen, GoogleAdsense, Mariett, nick_en_ik, Poekkie, Renkle, schumiegirl, sterregoud, Vagabondo en 85 bezoekers