De container is er!! (+ foto's)

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

 
 
Yentl

Berichten: 12478
Geregistreerd: 14-06-01

De container is er!! (+ foto's)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-12-02 21:29

Vandaag kwam ik aan en toen zag ik de container op de aanhanger staan(waarop hij vervoert is,die aanhanger is van m'n kennis)
Ik mijn moeder opgebeld van hij staat er blah blah.
Zoals ik al had geschreven had mn vader gezegd dat er geen deuren in zaten maar aan de achterkant is het wel dicht en aan de voorkant zit een hek erin. Achterin de container zit ook een voerbak en hooiruif maar ik maak vorin de stal en achterin de zithoek,spullen + hooi & stro en voer.
Ik had toevallig de digi ook mee dus heb ik meteen maar wat foto's gemaakt. Hij is 9 meter lang
Schrik niet van de foto's want hij is wel oud enzo. Moet dus worden opgeknapt.

Vanaf de zijkant, hij pastte er NET niet helemaal op

Afbeelding
Vanaf de voorkant
Afbeelding
En binnen in (hier zie je de hooiruif en voerbak)
Afbeelding

Deze week ga ik zand op de bodem leggen,en gaat mn vader hem betegelen, er komt een hek/muur in de container zodat de container opgesplitst is in stal en opslagruimte etc. en in de zomer wordt hij geverfd en aan de achterkant komt ook nog een deur.

Ik ben wel blij hoor Lachen

Quote Apollo: Als ik nooit alcohol had gedronken he, zat ik nu waarschijnlijk op de universiteit *LOL*

I'm not your f*cking barbie bitch


Destinietje

Berichten: 4197
Geregistreerd: 14-02-02
Woonplaats: Bij Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-02 22:01

hey leuk yentl!
Veel plezier ermee!:)

Lievemeid
Berichten: 9097
Geregistreerd: 09-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-02 22:12

Wat een megading zeg!! Ziet er iid als een opknappertje uit maar met een likje verf enzo word ie denk ik heel leuk! Heeft er al eerder een paar ingestaan dat dat hooiruif enz erin zit? Hoe hoog is die eigenlijk? Haha!

En als je hulp nodig hebt met de inrichting vraag het maar aan mij he? Party!! Haha!

Exie zal wel blij zijn met zn stalletje de komende paar maanden.

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-02 22:15

Ik hoop dat je de scherpe randen er ook nog even afhaalt. Ziet er bloedlink uit zo.

En in de winter krijg je erg veel last van condens. Dan zal het binnen net zo hard gaan regenen dan buiten. En in de zomer is het binnen bloedheet. Maak je er ook nog een isolerend dak op?

Je suis Charlie.

Yentl

Berichten: 12478
Geregistreerd: 14-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-12-02 22:16

Ja dr liepen eerst ook paarden in Haha! Hulp met inrichting? Altijd he Knipoog Je komt maar wanneer je wilt Haha!

Quote Apollo: Als ik nooit alcohol had gedronken he, zat ik nu waarschijnlijk op de universiteit *LOL*

I'm not your f*cking barbie bitch

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-02 22:19

Haal je de scherpe randen bij de ingang er ook nog even af?

Je suis Charlie.

Yentl

Berichten: 12478
Geregistreerd: 14-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-12-02 22:21

Nou ik weet niet hoe t met m'n ouders zit maar ik ga die er niet afhalen hoor,hoe wil ik dat voor mekaar krijgen en hij staat er in dus daar heeft ie toch geen last van....

Quote Apollo: Als ik nooit alcohol had gedronken he, zat ik nu waarschijnlijk op de universiteit *LOL*

I'm not your f*cking barbie bitch

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-02 22:42

HIj loopt er toch langs met het in en uitlopen of heb ik het nu zo mis? Ieder scherp randje in de buurt van paarden is een potentieel gevaar voor snijwonden. En vooral op beenhoogte kan dat heel vervelend uitpakken.

Zeg niet dat ik je niet heb gewaarschuwd en begin niet te piepen als er wel iets is. Een u-profiel rond die scherpe randen en het gevaar is geweken.

Je suis Charlie.

Yentl

Berichten: 12478
Geregistreerd: 14-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-12-02 22:52

Kom jij ze dan eraf halen of heb je enig idee hoe jij dat zou doen dan Knipoog ?Wat bedoel je met die laatste zin?

Quote Apollo: Als ik nooit alcohol had gedronken he, zat ik nu waarschijnlijk op de universiteit *LOL*

I'm not your f*cking barbie bitch

HHD_Foto

Berichten: 4437
Geregistreerd: 14-04-02
Woonplaats: N.W. Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-02 22:58

Een u-profiel kun je gewoon bij de doe het zelf winkel halen. In aluminium is het best, roest niet, lekker licht en niet zo duur.

Zo'n scherpe rand is ook erg verleidelijk om even lekker aan te gaan schuren, is dus echt wel gevaarlijk hoor !

Digitale tekeningen van je huisdier of paard: www.HHD-Foto.eu

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-02 23:03

Yentl schreef:
Kom jij ze dan eraf halen of heb je enig idee hoe jij dat zou doen dan Knipoog ?Wat bedoel je met die laatste zin?


Ik bedoelde met die laatste zin dat je een U profieletje rondom die scherpe rand kunt plaatsen om snijwonden te voorkomen.Een soort lijst die beide zijkanten en de voorkant afsluite en de rand breder maakt. Zoals je een schilderijlijst hebt (en nou bedoel ik niet die wissellijsten) Ik zou me verder geen zorgen maken om het feit dat de container verroest is of dat er wat aan de inrichting gedaan moet worden. Een paard zal het worst wezen of er roest op zit. Maar die scheur aan de rechterkant van de ingang ziet er uit of er een hele scherpe hoek aanzit. Bescherm je paard voor verwondingen. Kijk niet naar roest of inrichting. Leer te kijken naar uitstekende voorwerpen, zie de gevaren in de stal en de wei. Denk nooit :"dat loopt niet zo'n vaart" of "dat zal hij toch niet doen" want ze zetten je altijd voor leugenaar.

Je suis Charlie.

Yentl

Berichten: 12478
Geregistreerd: 14-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-12-02 23:14

Inrichting is ook belangrijk vind ik Haha! je paard zal maar in een stal van 2.5 X 2 staan als ik t slordig doe... maar hoe duur is zo'n "U profiel"?

Quote Apollo: Als ik nooit alcohol had gedronken he, zat ik nu waarschijnlijk op de universiteit *LOL*

I'm not your f*cking barbie bitch

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-02 23:15

Niet duurder dan een pot verf.

Ik zou even kijken bij de Gamma of de Praxis.

Je suis Charlie.

Barb

Berichten: 12080
Geregistreerd: 24-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-02 23:16

lekkere grote ruimte voor je paardje

maar ik zou inderdaad ook een u-profiel
aanbrengen bij de scherpe randen,
een u-profiel zal altijd goedkoper zijn
dan dat je de DA nodig hebt voor wonden
aan de benen van je pony

Jouke 't Hoff / Yedinja Beninja fan B.B. / Jieldou L1+4

Kijk eens op http://www.equinelymfedrainage.nl


Yentl

Berichten: 12478
Geregistreerd: 14-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-12-02 23:18

Ok ik ga van de week kijken. bedankt voor de tip. maar hebben ze dat ook zo groot? Haha! ben blond hoor Knipoog

Quote Apollo: Als ik nooit alcohol had gedronken he, zat ik nu waarschijnlijk op de universiteit *LOL*

I'm not your f*cking barbie bitch

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-02 23:20

U profielen hebben ze in alle maten en in alle lengtes. En in aluminium, hout en plastic.

Je suis Charlie.

Yentl

Berichten: 12478
Geregistreerd: 14-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-12-02 23:21

Oh oke!! Lekker onzinnig berichtje dus ik breidt er nog ff een stuk aan. Is dat ook in een U vorm?

Quote Apollo: Als ik nooit alcohol had gedronken he, zat ik nu waarschijnlijk op de universiteit *LOL*

I'm not your f*cking barbie bitch

HHD_Foto

Berichten: 4437
Geregistreerd: 14-04-02
Woonplaats: N.W. Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-02 23:30


Digitale tekeningen van je huisdier of paard: www.HHD-Foto.eu

Ganna

Berichten: 854
Geregistreerd: 23-01-02
Woonplaats: Bijna in Utrecht. De dames in HR

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-02 01:05

Handig he? Wij hebben sinds vrijdag ook een zee container voor de paarden, maar dan nog met die grote deuren erin (dus geen last van scherpe randen) Bij ons komt er ook nog een schot in zodat er hooi en zadels in kunnen worden opgeslagen. Komt alleen gisteren de buurvouw of hij "even" een paar meter verplaatst kan worden...... ehm?

The longer, the pony!
Remember it is the speed that kills the horse, not the distance!

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-02 11:18

Ik zou er trouwens geen duurdere artikelen in leggen,
door de ziltige condens van de paarden is het leer binnen no time aan gort, dekens en dergelijke gaan verschimmelen door het vocht.
Zet er dus ook alleen van die plastic kuip stoeltjes in, riet of hout gaat rotten en de kussens ook.
Verder kan je boven in de wanden het beste een paar gaten van rond 10 cm maken, waardoor het nog een beetje ventileert, anders drijven de paarden weg.
Die randen zijn inderdaad bloed link,
voor je het weet is het been tot op het bot toe open.

vinniefun

Berichten: 224
Geregistreerd: 03-11-02
Woonplaats: leiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-02 11:33

Mooie container hoor!! GAAF
Wat die randen betreft (het wordt echt een top topic) kan je ook gewoon tuinslang opensnijden en er op plakken (als 't niet vriest) met kit, lekker goedkoop en gaan (s)lang mee Lachen

Gister? Dat komt morgen wel!

Boogiegirl

Berichten: 7815
Geregistreerd: 26-06-01
Woonplaats: Venlo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-02 12:40

echt leuk dat hij er eindelijk is!
kan Ex lekker droog staan Lovers als je die gaatjes in het dak dicht maakt dan.
weten jullie misschien dat als je een container in 2 stukken verdeeld, dus een goede wand erin er ook geen zadel enzo in kan?
die randen zijn idd gevaarlijk, ik vind het nogal overkomen dat het je niks intresseert als Passion of Expensive straks de benen open hebben liggen Verward
iig veel plezier ermee(expensive Haha!) hoop dat die van Passion er ook snel is!

Yentl

Berichten: 12478
Geregistreerd: 14-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-12-02 12:53

Tuurlijk interesseer ik me daarwel over Lips are sealed

Quote Apollo: Als ik nooit alcohol had gedronken he, zat ik nu waarschijnlijk op de universiteit *LOL*

I'm not your f*cking barbie bitch

vinniefun

Berichten: 224
Geregistreerd: 03-11-02
Woonplaats: leiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-02 12:56

Ik ben gewoon jaloers en daarom zeur ik over randjes Vork Vork

Gister? Dat komt morgen wel!

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-02 13:05

De temperatuur in een container schommelt enorm,
van ijskoud tot bloedheet.
Dit is niet goed voor leerwerk.
Verder moet hij echt kurkdroog zijn voordat je er een wand in gaat maken en dan zou je de tussenverbinding echt helemaal dicht moeten kitten.
Maar condens laat zich maar moeilijk tegenhouden,
1 vochtige dag of een nog niet helemaal opgedroogd shabrack en het zeikt weer van de wanden af.


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Donnatella, DreamGuide, Groetje, Miriam91, sterregoud, Talindos, tienus63 en 81 bezoekers