Weggeefkasten: wat geven jullie?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

 
 
Gaby
Berichten: 3390
Geregistreerd: 30-06-01

Weggeefkasten: wat geven jullie?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-03-23 16:17

Iets verderop is een weggeefkast/doorgeefkast voor voedingsmiddelen, schoonmaakmiddelen, en boeken net naast een kerk.
Zelf bekijk ik minimaal 1 keer per jaar mijn voorraad voedingsmiddelen. Ik schrijf altijd op de verpakking van een voedingsmiddel wanneer ik het gekocht heb en als het al een jaar in mijn kast ligt, ik ga het niet binnenkort gebruiken, en het is nog minimaal een paar maanden houdbaar, dan breng ik het naar de weggeefkast. Dit doe ik ook met schoonmaakmiddelen.

Bij mij heeft het onderwerp menstruatie-armoede altijd wel geleefd en door prive-omstandigheden is dit weer opgelaaid. Als je elk dubbeltje om moet draaien, stop je helaas niet zonder meer met menstrueren en maandverband/tampons kosten geld. Er bestaan speciale weggeefkasten voor menstruatieproducten, maar daar zijn er niet zoveel van.

Voor ik maandelijks via automatische overschrijving geld doneerde aan de voedselbank, bracht ik ze altijd maandverband bij een inzamelingsactie.
Maar soms verdien je net te veel voor de voedselbank, maar wel zo weinig geld dat maandverband best een uitgave is -O- .

Voor de bokkers die menstrueren (of dat deden voordat ze bv de pil namen) de vraag: wat heb jij liever? Maandverband of tampons? Ivm kosten zal dit Etos huismerk, AH huismerk en Kruidvat huismerk zijn :) . En vind jij het een leuk idee als ik er een paar verpakte HEMA paaseitjes (melkchocolade) bij zou doen? :)

In 'mijn' weggeefkast zie ik bijna altijd boterhamzakjes met O.B. tampons liggen - meestal de mini-variant. Zelf neig ik dus naar maandverband - zelf gebruik ik het liefst de nachtvariant en de 'heavy flow'variant. Sowieso wordt het maandverband met vleugels, opdat het maandverband niet verschuift in je ondergoed.

Ik wil er geen menstruatiecups inleggen. Goed voor het milieu; maar ik vrees dat mensen (dwz handelaren) deze menstruatiecups door zullen verkopen. Zelf kan ik trouwens geen menstruatiecups en grotere tampons gebruiken door te strakke bekkenbodemspieren - ik ben wellicht niet de enige.
Ik overweeg wel bij de volgende inzameling van de voedselbank menstruatiecups te doneren.

Is er bij jullie in de buurt een weggeefkast? Stoppen jullie daar weleens iets in, en zo ja, wat dan?
Heb jij het idee dat alleen de mensen die de producten nodig hebben ze ook pakken?
Of geloof je in het karma-principe en ga je ervan uit dat mensen die de spullen pakken zonder ze echt nodig te hebben of om de spullen te verkopen zichzelf nog wel tegenkomen of over deze gewoonte rekenschap/verantwoording mogen afleggen? :)

Ik probeer te vinden of iemand een website bijhoudt met locaties van weggeefkasten, zodat Bokkers kunnen zien of een weggeefkast bij hun in de buurt is. Tot nu heb ik niets gevonden -O- .
Laatst bijgewerkt door Gaby op 21-03-23 16:36, in het totaal 3 keer bewerkt


Winged

Berichten: 33001
Geregistreerd: 28-12-05

Re: Weggeefkasten: wat geven jullie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-23 16:22

Hier 'helaas' alleen een 'bieb' in de buurt. Daar breng ik wel regelmatig boeken heen. Ik heb heel veel boeken en sommigen staan er echt alleen voor de opvulling. In het kader 'beetje opruimen en anderen blij maken' kan dan veel. Ik heb mijn boeken er ingezet en eigenlijk was vrijwel alles daarna ook al weg :)) (ook een hele lading tijdschriften van Runnersworld, duur magazine, maar blijkbaar is iemand er blij mee :)) )

Ik heb op reis wel vaak menstruatieproducten achtergelaten. Zeker in landen waar ze al weinig te besteden hebben wordt het gewaardeerd. Ook jonge, vrouwelijke, daklozen kunnen extreem blij zijn met deze producten.

Ik ga uit van het goede van de mens, maar je weet het nooit. En nja, dan is het een geval 'karma komt vanzelf'.

noviceh

Berichten: 4779
Geregistreerd: 15-05-06
Woonplaats: Alkmaar

Re: Weggeefkasten: wat geven jullie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-23 16:28

Bij ons tegenover staat zo’n ‘menstruatiekast’. Daar doneer ik ook wel eens wat. Denk ook aan een arm gezin met jonge dochters, daar gaat de voorkeur toch wel snel uit naar maandverband. Maandverband voor de nacht is vaak ook wat kostbaarder. Voor tampons zou ik zeker geen mini doneren, dit absorbeert maar weinig.

♥12-5-1999 Ryvonne Promise †2-4-2013 "If the world would end today..."

Sintara

Berichten: 7376
Geregistreerd: 07-03-18
Woonplaats: Het midden

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-23 16:31

Ik ben zelf geen goed voorbeeld. Maar bijvoorbeeld cups zijn wel duurzamer, als je iemand aan een passende kunt helpen dan zijn ze niet voor maar 1 periode geholpen maar voor de komende jaren...

Als je toch mijn persoonlijke ervaring wilt weten: ik heb weinig bloedverlies (wordt van nature wel gecompenseerd met heftige andere symptomen helaas) en dus het allermeest behoefte aan ibuprofen voor de eerste dag. Verder gebruik ik mini tampons voor de eerste dagen en inlegkruisjes voor de rest. Geen vleugels want dat snijd en irriteert in mijn vel :+
Laatst bijgewerkt door Sintara op 21-03-23 16:33, in het totaal 1 keer bewerkt

[PP] Mel en ik in Denemarken
<3 Mel, mijn stoere OTTB

Sheran

Berichten: 17234
Geregistreerd: 20-10-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-23 16:31

Ik zou, als je het echt speciaal gaat kopen, een cup doneren.

Hate is always foolish, and love is always wise. ~Doctor Who
Volg mijn aquarellen op Instagram!

Gaby
Berichten: 3390
Geregistreerd: 30-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-03-23 16:33

Maar kasten schijnen ook weleens leeggeroofd te worden door handelaren. En zelf heb ik een medisch issue (te strakke bekkenbodemspieren) waardoor ik geen menstruatiecup en grotere tampons kan gebruiken.
Ik wil dus zelf liever maandverband leggen in de weggeefkast, en menstruatiecups doneren aan de voedselbank.

Lijsken
Berichten: 1022
Geregistreerd: 10-02-22

Re: Weggeefkasten: wat geven jullie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-23 16:38

Ik denk dat het vooral fijn is als er iets te kiezen valt, dus ik leg zelf meestal een mix van verschillende merken en types menstruatieproducten in de kast.

Hier kan je een overzicht vinden van alle uitgiftepunten van menstruatieproducten: https://www.google.com/maps/d/viewer?mi ... 999986&z=7

Een overzicht van alle weggeefkasten is er volgens mij niet.

Lugea

Berichten: 1665
Geregistreerd: 25-10-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-23 16:44

Ik denk dat de voorkeur voor maandverband of tampons erg persoonlijk is, dus zou er zelf voor kiezen om dan van beide wat neer te leggen (als het financieel haalbaar is). Toen er massaal inzamelingsacties voor Oekraïne waren heb ik ook zowel maandverband als tampons gedoneerd en dan ook verschillende soorten/groottes. Ik denk dat mensen die het nodig hebben het sowieso al erg waarderen dat je iets doneert, dus zou me er dan niet te druk om maken of je wel het juiste doneert. Het is al heel erg lief van je dat je er überhaupt over nadenkt.

kwita

Berichten: 6543
Geregistreerd: 14-04-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-23 16:48

Nou mijn schoonzusje heeft een oud strandhuisje omgebouwd tot weggeef hok. eten boeken en menstruatie producten. mijn ervaring is dat het zelden gaat naar de echte doelgroep voor dit doel. vaak heel vaak naar luie mensen en mensen die groter leven als nodig. Ik weet je mag niet oordelen maar het is best gek met de nieuwste tesla om je zakje gratis aardappelen te komen!. mijn advies schenk iets aan de doelgroep in je eigen kennissen kring!dan komt het echt goed vanpas!

Tijd heeft vleugels maar geen teugels, carpe diem!

Gaby
Berichten: 3390
Geregistreerd: 30-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-03-23 16:49

Lijsken schreef:
Ik denk dat het vooral fijn is als er iets te kiezen valt, dus ik leg zelf meestal een mix van verschillende merken en types menstruatieproducten in de kast.

Hier kan je een overzicht vinden van alle uitgiftepunten van menstruatieproducten: https://www.google.com/maps/d/viewer?mi ... 999986&z=7

Een overzicht van alle weggeefkasten is er volgens mij niet.

Okee, misschien zal ik ook A-merken in de kast leggen als die in de aanbieding zijn.

Ik denk erover om een boterhamzakje met 7 tot 10 maanverbandjes van de volgende types on de weggeefkast te leggen:
- AH normal met vleugels (3/5 druppels)
-AH ultra long met vleugels (4/5 druppels)
- AH night (5/5 druppels)

Een soortgelijke verdeling wil ik doen met Kruidvat en Etos maandverband. En dan van 1 of 2 A-merken (Always, Libresse e.d.) ook maandverband.

Bij 'succes' zal ik wellicht ook maandverband zonder vleugels gaan neerleggen.

Ik wil geen hele pakken in de kasten leggen ivm doorverkoop, en door zakjes met minder maandverband per zakje zijn meer mensen geholpen.

De link met menstruatie-kasten is fantastisch, dank je!!

Kwita: mijn kennissen zouden zich erg bezwaard voelen als ik dit rechtstreeks aan zou bieden. Anoniem zouden ze het pakken. Maar rechtstreeks van mij? Dan voelen ze zich bij mij in de schuld staan.
Ik heb een soortgelijke situatie namelijk net meegemaakt (het ging toen niet om maandverband, maar om het weggeven van iets anders). Ook diegene waarvan ik dacht dat ze het zo aan zouden pakken, omdat ze een uitkering hebben wegens permanent afgekeurd zijn, voelden ze zich zeer bewaard.
Laatst bijgewerkt door Gaby op 21-03-23 16:59, in het totaal 4 keer bewerkt

Brainless

Berichten: 29702
Geregistreerd: 19-07-03
Woonplaats: Munnekeburen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-23 16:52

kwita schreef:
Ik weet je mag niet oordelen maar het is best gek met de nieuwste tesla om je zakje gratis aardappelen te komen!

a: kan geleend zijn
b: particulier geleased en er aan vast zitten (ondertussen door omstandigheden de andere rekeningen moeilijk kunnen betalen).
c: auto van de zaak waardoor mensen denken dat ze rijk zijn.

Sommige mensen worden totaal niet gehinderd door enige vorm van intelligentie.
;)

germie

Berichten: 25914
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Re: Weggeefkasten: wat geven jullie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-23 18:17

Bij ons zit zo'n uitgiftepunt in een weggeefwinkel. Dan krijg je geen handelarenprobleem.

Maar wat ik dan niet snap is waarom een groot deel van de mensen niet gewoon aan de pil gaat en deze doorslikt. De goedkoopste pil is goedkoper dan maandverband. Zelfs een Microgynon 30 kost minder dan maandverband. Los je zo ook niet een deel van het probleem op?

En een Tesla is geen goedkope auto. Dus die van de zaak, betekent dat je bijtelling hebt en dus zeker een goede baan. Natuurlijk kan er dan wat gebeurd zijn, maar dan zal zo'n persoon eerder zeggen de auto gaat volledig alleen gebruikt worden voor de zaak en bij noodzaak van een auto koop je een boodschappenkarretje voor jezelf. Dus een klein vooroordeel hebben snap ik zeker.
Geleend, tja, ik weet het niet, maar mijn auto leen ik ook niet uit. En ik ken eigenlijk niemand die dat zomaar doet.

Sinds 2014 gediplomeerd instructeur en sinds januari 2021 mag ik zelfs instructeurs opleiden. Ik mag lesgeven in alle disciplines en alle niveaus. Lijkt instructeur worden je ook geweldig? Of wil je gewoon meer weten? Stuur maar een pb.
Alles met respect voor mens, dier en natuur.

nevica

Berichten: 999
Geregistreerd: 21-11-22

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-23 18:24

Wat lief TS! En ook zeer nodig momenteel voor veel mensen. Je hebt zoveel vragen en twijfels, maar geloof me maar; het maakt echt niets uit of je huismerk of a merk koopt, of grote of kleine. Deze mensen zijn echt met alles blij. Alle soorten helpen tenslotte. Misschien alleen onderscheid maken tussen overdag en 's nachts maar verder is het echt al helemaal top dat je uberhaupt iets doneert! <3

MyWishMax

Berichten: 25239
Geregistreerd: 14-11-05
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-23 18:27

Germie, omdat de pil ook een hoop nadelen heeft. Ik zit er gedeeltelijk aan vanwege het geld, maar ook vanwege medische zaken. Maar ik voelde me 3 weken van de maand vele malen beter zonder pil en er zitten ook wel grotere risico's aan voor mij. Maar goedkoper en iig niet 1 week doodziek op bed.

Het zal er enorm aan liggen wie er wat komt halen, ts. Maar ik zou niet eens 3 eigen merken halen, gewoon 1 van die 3 kiezen en dan verschillende soorten. Heel eerlijk, zo veel verschil zit er niet in dat er van elk huismerk iets aangeboden moet worden. Dat sommige een voorkeur hebben voor een a merk kan, maar meestal is het gewoon fijn dat er iets is. Maandverband gebruik ik bijvoorbeeld al nooit en in mijn omgeving ook maar heel weinig mensen.

B + 19 PR 217 / L1 + 24 PR 218 / L2 + 23 PR 212 / M1 + 28 PR 212,5 / M2 + 16 PR 227,5
[RIJ-ITP] Flow tijdens training

tiwi1969

Berichten: 7619
Geregistreerd: 04-04-10
Woonplaats: in een huis met een tuintje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-23 18:32

De keuze van menstruatie producten is heel persoonlijk dus het mooiste is dat er keuze is in zo’n kastje. Als er nu tampons liggen dan is maandverband een mooie aanvulling of bij veel mini tampons bijv super tampons.

Het meest handig is om voor je speciaal dingen gaat kopen eerst te kijken wat er al in ligt.

Wat betreft of mensen iets pakken wat ze eigenlijk ook zelf kunnen betalen is lastig en kan je voor een ander niet over oordelen. Ook niet als iemand met een dure auto spullen haalt, die kan van iemand anders zijn, van het werk of met een leasecontract wat ze niet kunnen opzeggen waardoor geld nu krap is.

En zodra je iets weggeeft is het niet meer van jou, laat dat dus los.

Zelf geef ik regelmatig eten weg via Facebook en als iemand zelf vindt dat ie dat nodig heeft dan zal dat zo zijn.
Dat gaat nu ook veel sneller dan een paar maanden geleden. Je merkt echt dat er meer behoefte is.

Ik ga mijn eigen weg en heb mijn eigen doelen. Pak daar gerust van mee, maar ga je eigen weg.

Danielleeee_
Berichten: 3173
Geregistreerd: 26-05-12
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-23 19:35

Hier in de stad zitten verschillende weggeefkastjes. Wat betreft menstruatieproducten gebruik ikzelf altijd een menstruatiecup, maar heel soms koop ik een doosje tampons (als ik één tampon wil hebben). De rest van het doosje gebruik ik vervolgens niet en leg ik dan in een van de weggeefkastjes. Ik had een paar maanden terug een korte film gezien over menstruatiearmoede en dat vond ik zo heftig om te zien, dus ik ben blij dat ik op deze manier een beetje kan bijdragen.

Ook zeep/shampoo/haarspul wat ik voor mijn verjaardag krijg bijvoorbeeld, en waarvan ik weet dat ik het niet ga gebruiken, leg ik daarin.

Of potjes eten die niet over datum zijn maar die ik niet ga eten, leg ik daarin. Ook direct tegen voedselverspilling :)

*pum*

maralyn

Berichten: 10419
Geregistreerd: 23-02-09
Woonplaats: --

Re: Weggeefkasten: wat geven jullie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-23 19:47

Dat brengt mij op een idee.
Heb nog een rode kool over, en heb de diepvries nog vol.
Ik bestel altijd pakketten en is het eten wat de pot schaft. Meestal zit daar een grote rode kool bij. Maar met zn tweeën eet je soms wel vier a vijf x van die enorme rode kool.
Dus heb nog drie porties in de vriezer.

Dat is nog niet eens zo gek, om dat in de weggeefkast te zetten.

"Hoolands is niet mijn goeiste vak." --"Dyslexie?"--
Nee, rekenen ligt me beter.

Sansevieria
Berichten: 4189
Geregistreerd: 06-10-04
Woonplaats: Overal en nergens

Re: Weggeefkasten: wat geven jullie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-23 20:18

Bij ons in de buurt is er helaas geen weggeefkast (en nee, ik heb daar de tijd niet voor)
Maar mensen van de gratis weggeefgroep op FB bij ons in de buurt weten wel dat als er een noodoproep voor iets komt, dat ik wel kan inspringen.

Wat geef je dan? Eten, maar ook verzorgingsproducten en wasmiddel bijvoorbeeld.
Sommige mensen zitten al zo erg lang onder de armoedegrens, dat gewoon aan alles te kort is.
Ik vraag dan eigenlijk alleen maar of er iets is wat ze echt niet lusten, en voor de rest kijk ik gewoon wat ik op voorraad heb.

Een dag niet gelachen, is een dag niet geleefd!

Andreeaa

Berichten: 811
Geregistreerd: 04-03-10
Woonplaats: Hongarije

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-23 20:32

In het dorp hier verderop zit er schijnbaar ook zo een kast bij de kerk.
Ik heb van het plus pakket wat dingen over en klaar staan om er heen te brengen. Ook wil ik de kelder nog even uitpluizen.

Leuk idee om er wat paaseitjes bij te stoppen! Ik zit ook wel eens te denken om iets lekkers te kopen en in de kast erbij te doen.
Wij hebben de luxe gewoon iets lekkers of een taart te kunnen kopen als we er zin in hebben. Zou zelf echt geen aardbeien willen missen bijvoorbeeld.

Misschien dat ik eens ergens een grote zak paaseitjes ga halen en die kan verdelen in kleinere zakjes zodat er meer mensen wat lekkers kunnen pakken als ze zin hebben.

1 september 2014❤1 mei 2017❤22 april 2022❤
www.happymamalife.nl


Brainless

Berichten: 29702
Geregistreerd: 19-07-03
Woonplaats: Munnekeburen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-23 21:15

germie schreef:
Geleend, tja, ik weet het niet, maar mijn auto leen ik ook niet uit. En ik ken eigenlijk niemand die dat zomaar doet.

Wat een vooroordelen.. ja ik leen mijn auto dus wél regelmatig uit en ik ben blij met de mensen in mijn omgeving die dat ook doen.
Als het nodig is kan ik nu direct een auto meenemen van iemand verderop, mits ik even een appje stuur dat ik hem meeneem. Andersom krijg ik ook regelmatig een berichtje/vraag of ze mijn combinatie en/of auto/trailer kunnen lenen; als de boel thuis staat, doen ze het maar.

Daarnaast kost een redelijke Tesla ca 275/300 netto aan bijtelling.. daarvoor kan je zelf amper een rammelbakje aanschaffen (en rijden).

En ja, ik ken iemand die duurt huurt en partner is verdwenen.. die heeft geen mogelijkheid om wat goedkopers te krijgen (iedereen wilt goedkoop huren) en moet dus echt nu elke cent letterlijk omdraaien en mag gebruik maken van de voedselbank, ondanks een redelijk goed inkomen, maar degene houdt weinig over om van te leven na alle vaste lasten.

Sommige mensen worden totaal niet gehinderd door enige vorm van intelligentie.
;)

Nielojram

Berichten: 7795
Geregistreerd: 14-02-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-23 21:39

Brainless schreef:
Daarnaast kost een redelijke Tesla ca 275/300 netto aan bijtelling.. daarvoor kan je zelf amper een rammelbakje aanschaffen (en rijden).

:j
Oh zeker wel, mijn bijna 19 jaar oude polo heeft de afgelopen 3 jaar, beurten/apk/belasting en verzekering gemiddeld 115 euro per maand gekost. Scheelt nogal tov een bovengenoemde auto.
Maarja, status is ook belangrijk voor mensen.

Es war schön.

Alja

Berichten: 25573
Geregistreerd: 05-10-02
Woonplaats: Emmercompas-cuum

Re: Weggeefkasten: wat geven jullie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-23 21:52

Bij ons in het dorp is sinds twee weken een weggeef kast.
Ik heb vorige week alle baby voeding uitgezocht wat m’n zoontje niet meer eet of niet lekker vind.
Toen ik het bracht heb ik aangebeld om te vragen waar veel behoefte naar is, dat lijstje heeft ze mij gemaild en nu doe ik bij de wekelijkse boodschappen 2/3 boodschappen die op het lijstje staan en breng dat dan 1 x in de maand heen

ONDERSCHRIFTLOOS

_San87_
BKB 2023 winnaar 2D

Berichten: 41537
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Re: Weggeefkasten: wat geven jullie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-23 21:58

Bij ons staat een menstruatieproducte -weggeefkast. Ik begreep van de vrouw die hem 'beheert' dat maandverband het hardst gaat :). Maar goed, dat is hier, geen idee hoe het elders is natuurlijk.

FrNo
Berichten: 3656
Geregistreerd: 14-08-13
Woonplaats: Noord Oost Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-23 22:08

Ik weet niet hoe overal de regels zijn, wat betreft de doelgroep, maar bij ons hoef je niet aan te zijn om er iets uit te mogen halen;

Afbeelding

Dat vind ik ook een goede instelling.

Je moet doen wat je niet laten kan en laten wat je niet doen kunt.

Brainless

Berichten: 29702
Geregistreerd: 19-07-03
Woonplaats: Munnekeburen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-23 23:13

Nielojram schreef:
Brainless schreef:
Daarnaast kost een redelijke Tesla ca 275/300 netto aan bijtelling.. daarvoor kan je zelf amper een rammelbakje aanschaffen (en rijden).

:j
Oh zeker wel, mijn bijna 19 jaar oude polo heeft de afgelopen 3 jaar, beurten/apk/belasting en verzekering gemiddeld 115 euro per maand gekost. Scheelt nogal tov een bovengenoemde auto.
Maarja, status is ook belangrijk voor mensen.

Maar zonder brandstof... bij een lease auto zit de brandstof/Electra bij in.
Wij betalen voor onze 208, ca 115 per maand.. en kunnen lekker rondrijden. incl all risk verzekering en geen no-claim verlies bij schade, alle beurten en winterbanden enz.

Dat heeft allemaal niks met status te maken. Bij veel bedrijven heb je geen of heel weinig keus uit de type auto die ze meegeven.
Wij hebben een oude 206, die kost aan verzekering (WA+) en belasting nog geen 50E per maand.
Was voor 25E door de keuring en hebben voor weinig een paar velgen met bijna nieuwe banden gekocht voor 100E (5 stuks).
Voor de rest nog geen kosten gehad.... maar ja, het ligt er aan hoeveel km's ermee gereden worden wat de werkelijke kosten per maand zijn.

Maar om die vooroordelen haal ik gratis/goedkope spullen dus op met de oude 206 ipv de nieuwe 208 of mijn Sorento... want mensen denken dat wij wel veel geld zullen hebben met die auto's.

Sommige mensen worden totaal niet gehinderd door enige vorm van intelligentie.
;)