Bonte Jaopie en Bonte Khavanna zoeken nieuw thuis!

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
terpentijn

Berichten: 7358
Geregistreerd: 09-12-07
Woonplaats: Zuidlaarderveen Drenthe

Bonte Jaopie en Bonte Khavanna zoeken nieuw thuis!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-02-23 15:29

Hai, het is lang geleden in middels, dat ik als terpentijn op Bokt zat, maar ik zoek voor eind april een nieuw onderkomen (weiland plus schuilstal en hooi) voor circa 150-200 in de maand voor mijn paard van bijna 19 jaar Bonte Jaopie. Een Tinker x Fries kruising. Binnenstalling is niet nodig, ik wil ook met alle plezier alles zelf doen, zoals mest uit het land halen, wat er ook maar nodig is, ook voor evtl andere paarden, 1-2 keer per dag voeren mits binnen fietsbereik (geen elektrische fiets) van Zuidlaarderveen. Na 17 jaar op dezelfde plek in mijn dorp moeten mijn paarden Japie en Khavanna daar nu per 30 april opkrassen. HELP! Ik heb maar een zeer beperkt financieel budget (wie niet tegenwoordig) en ook geen auto of ander vervoer, dus het moet in de buurt zijn, ik vraag het voor slechts één van mijn paarden. Sommigen van jullie kennen hem nog wel.... bel me als je iets weet alsjeblieft . anders moet ik ook Japie wegdoen.... 06-28067444 HELP!
Afbeelding


terpentijn

Berichten: 7358
Geregistreerd: 09-12-07
Woonplaats: Zuidlaarderveen Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-03-23 13:46

Meursing heb ik een maand geleden al gebeld... nemen "zulke paarden" niet op, zijn meer overgestapt op jonge aanwas met dressuur/spring capaciteiten.

Berdien

Berichten: 64515
Geregistreerd: 19-09-04
Woonplaats: Groningen

Re: Bonte Jaopie en Bonte Khavanna zoeken nieuw thuis!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-23 13:51

Heb je de andere te koop staan/verkocht? Wat zonde!

Volgens mij heeft Tinkerplein in Noordlaren nog wel plek. Is niet geheel alles zelf doen, maar wie weet kun je tot een akkoord komen. Ik kan je de contact gegevens van de eigenaar wel per PB sturen.

terpentijn

Berichten: 7358
Geregistreerd: 09-12-07
Woonplaats: Zuidlaarderveen Drenthe

Re: Bonte Jaopie en Bonte Khavanna zoeken nieuw thuis!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-03-23 15:42

Er is niets te koop of verkocht. Ik heb Khavanna ook nog steeds hoor, maar als ik geen betaalbare andere weidegangvind zal ik ze beiden moeten wegdoen, met die hysterisch gestegen (energie) prijzen krijg ik het niet meer voor mekaar, en zeker niet nu ik ook nog weg moet waar ik 17 jaar met ze heb gestaan.

Jessix

Berichten: 16434
Geregistreerd: 22-08-06
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug

Re: Bonte Jaopie en Bonte Khavanna zoeken nieuw thuis!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-23 16:12

Je openingspost maakte het een beetje verwarrend. Je noemt daarin wel dat Jaopie en Khavanna van de wei af moeten waar ze nu staan maar je zoekt enkel een plek voor Jaopie, althans zo lees ik je openingspost. Ik vroeg me dus ook af of je Khavanna dan niet mee wilde nemen naar een nieuwe plek?

Ik ben niet bekend in je regio dus kan je nu verder helpen. Hoop uiteraard dat je wat vindt.

mika11

Berichten: 11107
Geregistreerd: 12-12-10
Woonplaats: Noord Veluwe

Re: Bonte Jaopie en Bonte Khavanna zoeken nieuw thuis!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-23 16:20

Als je in zo'n beperkte omgeving een stal zoekt.
Kun je ook briefjes ophangen in de supermarkt.
Langs boerderijen gaan in de omgeving die je zoekt.
Misschien kom je dan iets te weten?

Hevonen

Berichten: 5615
Geregistreerd: 21-01-04
Woonplaats: up north

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-23 16:34

Waarschijnlijk heb je er niets aan, maar je hebt PB.

oji

Berichten: 4248
Geregistreerd: 29-07-09

Re: Bonte Jaopie en Bonte Khavanna zoeken nieuw thuis!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-23 19:00

Ik heb geen idee in die regio, maar als dat een recente foto van Jaopie is, dan ziet ie er goed uit Tijn! Laatste wat ik gelezen had was dat je best aan het tobben was met zijn gezondheid een paar jaar geleden, dus fijn dat het zo goed gaat!

Punz

Berichten: 8563
Geregistreerd: 04-03-10

Re: Bonte Jaopie en Bonte Khavanna zoeken nieuw thuis!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-23 21:43

Is het een optie om de boeren in de buurt langs te gaan?
Gewoon domweg aanbellen en vragen?

Gelbrich
Berichten: 281
Geregistreerd: 09-03-07

Re: Bonte Jaopie en Bonte Khavanna zoeken nieuw thuis!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-23 12:36

Bij Vlaar in Noordlaren (het pad bij De Blankehoeve inrijden en ik geloof de eerste boerderij aan de linkerkant). Heb je daar al geïnformeerd of is dat te ver?

terpentijn

Berichten: 7358
Geregistreerd: 09-12-07
Woonplaats: Zuidlaarderveen Drenthe

Re: Bonte Jaopie en Bonte Khavanna zoeken nieuw thuis!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-03-23 14:39

Zoals het er nu uitziet heeft-ie kans om naar Tinkerplein in Noordlaren te gaan, had net vent aan foon, ik moet even thuis /vervoer overleggen, I have some hope.

Berdien

Berichten: 64515
Geregistreerd: 19-09-04
Woonplaats: Groningen

Re: Bonte Jaopie en Bonte Khavanna zoeken nieuw thuis!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-23 14:40

Dat zou fijn zijn. Ik heb er jaren gestaan, denk dat het prima kan werken voor jullie.

Punz

Berichten: 8563
Geregistreerd: 04-03-10

Re: Bonte Jaopie en Bonte Khavanna zoeken nieuw thuis!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-23 15:17

Ik duim voor je!!
( en welkom weer hier op bokt, heb je avonturen gemist!)

terpentijn

Berichten: 7358
Geregistreerd: 09-12-07
Woonplaats: Zuidlaarderveen Drenthe

Re: Bonte Jaopie en Bonte Khavanna zoeken nieuw thuis!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-03-23 15:30

En er zijn heel wat turbulente avonturen geweest...ook heel wat moeilijkheden de paarden (en 2 Dobermanns) heb ik nog steeds weten te houden TOT mijn vriend overleed en de energiecrisis, honderden meer in de maand moest ik betalen, van 340 naar 852, per maand, tsja oud boerderijtje he, tegelijk moest ik weg van die stalling, waar ik al 17 jaar stond voor een vriendenprijs... tsja dan kun je financieel nog maar 1 paard "redden". dat is natuurlijk Japie, die heb ik al 17 jaar vanaf veulen.

senna21

Berichten: 11850
Geregistreerd: 17-03-09

Re: Bonte Jaopie en Bonte Khavanna zoeken nieuw thuis!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-23 15:41

Fijn om te horen dat je beide paarden nog hebt. Destijds was het leuk om mee te lezen met jullie avonturen.
Wel een vervelende reden om weer een bericht te 'moeten' plaatsen.
Hopelijk vind je een goede oplossing.
Sterkte!

terpentijn

Berichten: 7358
Geregistreerd: 09-12-07
Woonplaats: Zuidlaarderveen Drenthe

Re: Bonte Jaopie en Bonte Khavanna zoeken nieuw thuis!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-03-23 12:35

JOECHEI!!!! STOP MAAR MET ZOEKEN! BONTE JAOPIE gaat definitief naar Tinkerplein, eind deze maand. Heb net alles geregeld, vervoer, oh men wat ben ik OPGELUCHT, merrie Khavanna gaat naar een goede vriendin van mij uit Den Haag, ik heb simpelweg momenteel niet de financiele middelen om ook haar nog te houden. Het is keihard, maar het is niet anders. Zij is ook jonger van Japie, en lang niet zo eenkennig, dus hier scheiden hun wegen dan maar. maar die van mij een Japie dus nog niet. ik ben godsgelukkig, ik stond er mee op en ging er mee naar bed, met die ellende. Hij mag er vandaag al heen, maar ik wil niet dat zij daar achterblijft zonder hem. Idealerwijze tegelijk vertrekken.

Poosje81
Berichten: 21194
Geregistreerd: 13-08-02
Woonplaats: La Douce France

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-23 12:38

terpentijn schreef:
JOECHEI!!!! STOP MAAR MET ZOEKEN! BONTE JAOPIE gaat definitief naar Tinkerplein, eind deze maand. Heb net alles geregeld, vervoer, oh men wat ben ik OPGELUCHT, merrie Khavanna gaat naar een goede vriendin van mij uit Den Haag, ik heb simpelweg momenteel niet de financiele middelen om ook haar nog te houden. Het is keihard, maar het is niet anders. Zij is ook jonger van Japie, en lang niet zo eenkennig, dus hier scheiden hun wegen dan maar. maar die van mij een Japie dus nog niet. ik ben godsgelukkig, ik stond er mee op en ging er mee naar bed, met die ellende. Hij mag er vandaag al heen, maar ik wil niet dat zij daar achterblijft zonder hem. Idealerwijze tegelijk vertrekken.



Goed nieuws!!!


Ze waren toch niet toevallig gisteren ontsnapt?

terpentijn

Berichten: 7358
Geregistreerd: 09-12-07
Woonplaats: Zuidlaarderveen Drenthe

Re: Bonte Jaopie en Bonte Khavanna zoeken nieuw thuis!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-03-23 12:53

Wel nee! Die ontsnappen nooit, vooral grote J. is héél bang voor het kleinste stroomdraadje (is-ie als veulen van 6 maanden eens in verstrikt geraakt, sedertdien ....).

Ik was er vanmorgen nog 9ik ben een paar keer per dag bij ze, J. heeft bijvoer nodig, ze staan nu nog schuin aan de overkant in het dorp, maar moeten daar per 30 april weg zijn.

Hevonen

Berichten: 5615
Geregistreerd: 21-01-04
Woonplaats: up north

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-23 12:54

terpentijn schreef:
JOECHEI!!!! STOP MAAR MET ZOEKEN! BONTE JAOPIE gaat definitief naar Tinkerplein, eind deze maand. Heb net alles geregeld, vervoer, oh men wat ben ik OPGELUCHT, merrie Khavanna gaat naar een goede vriendin van mij uit Den Haag, ik heb simpelweg momenteel niet de financiele middelen om ook haar nog te houden. Het is keihard, maar het is niet anders. Zij is ook jonger van Japie, en lang niet zo eenkennig, dus hier scheiden hun wegen dan maar. maar die van mij een Japie dus nog niet. ik ben godsgelukkig, ik stond er mee op en ging er mee naar bed, met die ellende. Hij mag er vandaag al heen, maar ik wil niet dat zij daar achterblijft zonder hem. Idealerwijze tegelijk vertrekken.


Wat ontzettend fijn! Gefeliciteerd!

Houd ons een beetje op de hoogte aub. En hoe fijn deze oplossing ook is, toch ook veel sterkte!

Avalanche

Berichten: 15981
Geregistreerd: 28-04-16
Woonplaats: Zuid, Zuider Zuidst

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-23 12:55

Ah fijn dat het gelukt is :)

Achterom
Berichten: 23029
Geregistreerd: 28-09-04

Re: Bonte Jaopie en Bonte Khavanna zoeken nieuw thuis!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-23 12:56

Super dat je een mooie oplossing hebt gevonden voor ze!

Jessix

Berichten: 16434
Geregistreerd: 22-08-06
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug

Re: Bonte Jaopie en Bonte Khavanna zoeken nieuw thuis!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-23 13:10

Wat fijn!

Morrie

Berichten: 22311
Geregistreerd: 08-07-03
Woonplaats: 't Gooi

Re: Bonte Jaopie en Bonte Khavanna zoeken nieuw thuis!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-23 13:12

fijn dat je een oplossing gevonden hebt en sterkte met het afscheid van Khavanna

senna21

Berichten: 11850
Geregistreerd: 17-03-09

Re: Bonte Jaopie en Bonte Khavanna zoeken nieuw thuis!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-23 13:16

Wat fijn dat je de best mogelijke oplossing hebt gevonden, zowel voor Jaopie als Khavanna.
Sterkte met het afscheid en de veranderingen.