Wedstrijd doelen mennen 2023

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Dennis

Berichten: 31466
Geregistreerd: 23-05-01
Woonplaats: Slootdorp

Re: Wedstrijd doelen mennen 2023

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-02-23 11:34

Gefeliciteerd Maaike! Power poownie!

Hier is het altijd 2 proeven.
Ik verbaas me er bij jullie weer over dat er ook tandem en hobby gereden kan worden op een kampioenschap. En de hoeveelheid prijzen, hier alleen een glazen plaatjes en een lint voor de prijs winnaars.

SophievdV
Berichten: 14752
Geregistreerd: 22-07-04
Woonplaats: met een prachtig uitzicht!

Re: Wedstrijd doelen mennen 2023

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-23 16:00

Gefeliciteerd Dennis en Maaik!

Voor ons komt het kampioenschap echt nog te vroeg dus zijn we naar een locatie in de buurt gegaan om lekker te rijden. Dee ging voor de tweede keer mee en ze deed het super! Gingen naar huis met 190,5 en 184. Nu even kijken wanneer we weer starten.

Jolliej

Berichten: 3371
Geregistreerd: 24-09-09
Woonplaats: Firdgum

Re: Wedstrijd doelen mennen 2023

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-23 23:05

Gefeliciteerd iedereen en mooie punten ook super.

Ben je een beetje opgeknapt sophie? Of aan het opknappen? Lukt het weer wat?

Hier ook een super district kampioenschap, ik mag echt niet klagen. Djingo heb ik zelf niet heel lekker gereden, maar het voordeel aan hem is dat het er voor het beeld prima uitziet.
Indy liep echt voortreffelijk, gewoon zo fijn en super. Heb echt genoten van zijn proefje!
En ook dubbelspan ging lekker, nog steeds veel te leren en te puzzelen maar ze waren super samen.

Dit was allemaal goed voor 3maal een 2e plaats. Dus 2x reserve kampioen in enkelspan klasse l en dubbelspan. Helaas Indy geen reserve, want er waren maar 4 deelnemers helaas. Terwijl hij het eigenlijk echt verdiende!!

Ik vind het ook wel vreemd dat er geen twee proeven gereden werden tijdens de kampioenschappen, misschien ook de reden waarom er maar weinig deelnemers waren. Dit jaar deden er echt niet zoveel mee.

Maaik
Berichten: 5668
Geregistreerd: 05-01-05

Re: Wedstrijd doelen mennen 2023

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-23 15:12

Dennis: die klassses mochten meerijden, maar niet voor het kampioenschap hoor. Dus puur deelname. En over de sponser prijzen mochten we niet klagen inderdaad :D

Netjes Sophie!

Gefeliciteerd Jolanda. Lange dag achter de rug dus! Vorig jaar indoor was er ook maar 1 proef, outdoor afgelopen jaar wel twee.. De geluiden die hoorde wilde mensen niet opgeven in verband met de lange reistijd vanwege de gekozen locatie in een uithoek in combinatie met inderdaad 1 proef starten. Daardoor twijfelde ik ook heel erg.

Dennis

Berichten: 31466
Geregistreerd: 23-05-01
Woonplaats: Slootdorp

Re: Wedstrijd doelen mennen 2023

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-02-23 15:29

Ik snap dat dat niet voor kampioenschappen is, maar er word wel ruimte voor gehouden in het programma.
Ik rij liever 2 proeven dan de mogelijkheden voor niet-kampioenschaps rubrieken op een kampioenschap en dan 1 proef kunnen rijden.

Maaik
Berichten: 5668
Geregistreerd: 05-01-05

Re: Wedstrijd doelen mennen 2023

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-23 15:39

Eens. :D Maar organisatie gaf hier de voorkeur aan wat ik begreep.

owens-mama

Berichten: 1049
Geregistreerd: 13-01-09

Re: Wedstrijd doelen mennen 2023

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-23 19:16

Gefeliciteerd allemaal en wat een mooie punten en commentaar.

Wij mogen als het goed is ook door. Alleen is de kampioenschappen hier pas 11 maart. Ik mag alleen vaardigheid. Dressuur twee proeven gestart en was net geen winstpunt
Dus moest ik nog 4 proeven rijden. Dat ging ik nooit meer halen. Aangezien we qat aanleuningsproblemen hebben. Gister les gehad
Wat denk je geen onrustige pony. Grrrrr. Vandaag weer gereden, zware bak sterke pony en vooral een onrustig hoofd.. je zou ze toch. Van het weekend ga ik weer op toernee.. d&v nou mijn gevoel zegt dressuur weer drama.. maat we gaan het zien

Unleash

Berichten: 1051
Geregistreerd: 23-07-09

Re: Wedstrijd doelen mennen 2023

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-23 12:38

Oh wauw, ik mag zelfs meedoen aan DK indoor dressuur regio Oost, haha!
De lat ligt niet zo hoog, je hoeft alleen maar gemiddeld over 4 proeven 180 punten te halen.
Ik vind ons alleen nog niet klaar voor zo'n evenement. Er is nog flink werk nodig om de verruimingen te verbeteren, halsstrekken en nette stelling en buiging. Met losrijden krijg ik hem redelijk recht en met fijne stelling enzo, maar in de proef ga ik toch plotseling minder goed rijden.
Als we hogere punten gaan rijden wil ik wel een keer meedoen met zo'n evenement, lijkt me leuk!

Jolliej

Berichten: 3371
Geregistreerd: 24-09-09
Woonplaats: Firdgum

Re: Wedstrijd doelen mennen 2023

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-23 16:45

Hebben jullie een soort van selectie dan voordat je deel mag nemen? Dat hebben we in het noorden niet, is vrij om op te geven.

assie

Berichten: 9485
Geregistreerd: 31-07-01
Woonplaats: Grun

Re: Wedstrijd doelen mennen 2023

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-23 17:05

Oost heeft ook íets meer menners dan Noord :+
Daarom is er in Noord geen selectie en in Oost dus wel.

owens-mama

Berichten: 1049
Geregistreerd: 13-01-09

Re: Wedstrijd doelen mennen 2023

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-23 18:09

Ik mag ook naar het dk.. vaardigheid..
Unleash gewoon gaan, leuke ervaring op doen!!!

Unleash

Berichten: 1051
Geregistreerd: 23-07-09

Re: Wedstrijd doelen mennen 2023

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-23 14:34

Ik heb al voor mezelf besloten om niet te gaan, ik wil eerst even wat beter de basis voor elkaar hebben. Wellicht dat we mee kunnen doen aan het eerstvolgende DK, wie weet.
Ik wil ook gaan oefenen met de vaardigheid, maar dat vind ik nog wel wat spannend allemaal. Plus dat ik geen idee heb hoe dat allemaal werkt op wedstrijd. Heb alleen nog maar dressuur gedaan om wat vertrouwen op te bouwen.
Eerder wel minimarthon en vaardigheid gedaan met vierwieler, voelde toch wat veiliger dan met de sulky.

Dennis

Berichten: 31466
Geregistreerd: 23-05-01
Woonplaats: Slootdorp

Re: Wedstrijd doelen mennen 2023

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-03-23 23:10

Afgelopen weekend een mooie minimarathon gereden. Finale van de competitie, zelfde parcours als vorig jaar. Co Pater bouwde toen zijn laatste wedstrijd, ik heb toen geholpen opbouwen en als parcours hulp. Hij is recent overleden en ze mochten als eerbetoon nog eenmaal zijn laatste parcours gebruiken.
Mooi dat ik toch zijn parcours nog kon rijden, 1,5 jaar vroeg Co daar al om, maar vorig seizoen had ik geen span.
Pony's pakte super aan, we konden overal binnendoor, echt genieten hoe ze het deden. En mijn man achter op! Na al die jaren heeft hij dit seizoen voor het eerst achter op gestaan, 2 wedstrijden zelfs.

Zondag dressuur gereden in Barsingerhorn, met de broer van mijn Roosje. Dayton is in het dagelijks leven mini-draver, loopt langs de weg als training en koersen op Alkmaar, Duindigt en Wolvega. Een dressuurbaan kent hij helemaal niet, helemaal alleen in 30x60 was hij wel een beetje verdwaald, geen randjes om langs te kunnen lopen zoals langs de berm of in de koers. Ik had al een jaar niet met hem gereden, maar hoppa, 2 proefjes L gestart. 179,5 en 183 punten, dus kom hem met een winstpunt weer thuis afleveren!
Een vriendin heeft Ebje gestart, 2e prijs en 2 winstpuntjes.

Op naar komend weekeind, district kampioenschap vaardigheid in Zwartewaal. Opgegeven omdat ik een groom zou hebben, maar die heeft afgezegd. Dus ben tot nu toe alleen om heen te gaan.

lovelucydan

Berichten: 2066
Geregistreerd: 10-10-06
Woonplaats: amsterdam

Re: Wedstrijd doelen mennen 2023

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-23 10:20

Nou ik heb mijn eerste wedstrijd gereden afgelopen zaterdag!
Een mini marathon in benningbroek. En het was super leuk om te doen.
Geen één bal eraf en geen foute route gereden. En kleine stukjes galop dus ik ben dik tevreden en trots op mijn pony.
Dus binnenkort weer een wedstrijd plannen

Dennis

Berichten: 31466
Geregistreerd: 23-05-01
Woonplaats: Slootdorp

Re: Wedstrijd doelen mennen 2023

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-03-23 16:00

Hemelvaartdag heeft Buc in Barsingerhorn een oefenmarathon, met een sulky rubriek.

lovelucydan

Berichten: 2066
Geregistreerd: 10-10-06
Woonplaats: amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-23 03:10

Dennis schreef:
Hemelvaartdag heeft Buc in Barsingerhorn een oefenmarathon, met een sulky rubriek.



Ow wat leuk!

Jolliej

Berichten: 3371
Geregistreerd: 24-09-09
Woonplaats: Firdgum

Re: Wedstrijd doelen mennen 2023

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-23 09:05

Owh das leuk!

Dennis

Berichten: 31466
Geregistreerd: 23-05-01
Woonplaats: Slootdorp

Re: Wedstrijd doelen mennen 2023

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-03-23 15:13

Ik rij nu gewoon met het 2span mee.
Maar heb eerder ook sulky gereden. Ze hadden echt wel een leuk groepje bij elkaar om tegen te strijden :) .

Fangio

Berichten: 2558
Geregistreerd: 28-11-04
Woonplaats: Home is where the heart is

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-23 17:12

@ Dennis, nog gefeliciteerd met je districtskampioenschap!
@ Sophie, mooie punten al met je jonkie
@ Jollie, gefeliciteerd met je reservekampioenschap!
@ Lovelucydan, wat leuk je eerste wedstrijd! Smaakt naar meer? ;)

Hier ondertussen al ons 2e doel kunnen afvinken, afgelopen weekend 2 winstpunten gehaald in de B-dressuur! Helaas geen vaardigheid kunnen meedoen omdat ik met het vervoer van mn wagen in de knoop kwam anders, maar dat komt hopelijk deze zomer weer eens :j

Inmiddels ook al een jasje en een tuigonderlegger in de kleur van mn wagen geregeld 8-)

lovelucydan

Berichten: 2066
Geregistreerd: 10-10-06
Woonplaats: amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-23 09:43

Fangio schreef:
@ Dennis, nog gefeliciteerd met je districtskampioenschap!
@ Sophie, mooie punten al met je jonkie
@ Jollie, gefeliciteerd met je reservekampioenschap!
@ Lovelucydan, wat leuk je eerste wedstrijd! Smaakt naar meer? ;)

Hier ondertussen al ons 2e doel kunnen afvinken, afgelopen weekend 2 winstpunten gehaald in de B-dressuur! Helaas geen vaardigheid kunnen meedoen omdat ik met het vervoer van mn wagen in de knoop kwam anders, maar dat komt hopelijk deze zomer weer eens :j
[ Video ]
Inmiddels ook al een jasje en een tuigonderlegger in de kleur van mn wagen geregeld 8-)




Nou zeker, ik zat me filmpjes terug te kijken en zag al dat ik een stuk pittiger mag rijden. Het lijkt als je er op zit dat het hard gaat maar als ik het terug kijk zie ik dat er een hoop tijdswinst te behalen valt

Dennis

Berichten: 31466
Geregistreerd: 23-05-01
Woonplaats: Slootdorp

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-03-23 22:32

Vandaag district kampioenschap vaardigheid gereden.
Pony's zijn toppers!

Ebje kampioen sulky! *\o/*
2span pony kampioen! *\o/*
Deedee 1e van onder _O-
Deedee was erg spooky op een glinsterend bordje naast een poort waar soms net wat licht op kwam en ging midden op een poort.
Ebje en het 2span beide steady en fijn rond in een leuk parcours.

marga1Jarig
Berichten: 897
Geregistreerd: 11-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-23 10:18

Gefeliciteerd Dennis dubbel kampioen *\%/* *\o/* *\%/*

Jolliej

Berichten: 3371
Geregistreerd: 24-09-09
Woonplaats: Firdgum

Re: Wedstrijd doelen mennen 2023

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-23 10:44

Gefeliciteerd iedereen weer met de behaalde resultaten en kampioenschappen

Spaikey

Berichten: 1307
Geregistreerd: 19-01-04

Re: Wedstrijd doelen mennen 2023

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-23 19:39

Gefeliciteerd allemaal!!

Jolliej

Berichten: 3371
Geregistreerd: 24-09-09
Woonplaats: Firdgum

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-23 19:21

Ik kan een doel aftekenen!!!

Vandaag mendurance goed uitgereden met Beertje, echt zo super trots!!! Wauw!! Heb een verslagje op insta gezet, zal die hier even planten;

⭐️Mendurance Leenderbos⭐️

Daar gingen we dan 5 uur in het pikkedonker onderweg om vervolgens 3 uur in de auto te zitten. En stiekem was ik wel een beetje zenuwachtig.
Op het terein gezellig geklets met leuke mensen en even gewandeld met Beertje want ja, hij had best lang op de trailer gestaan. Er kwamen mensen terug van de voorkeuring, afgekeurd... oeps, bah, daar gingen de zenuwen weer...
Hupsakee naar de keuring, Beertje had iets hogere hartslag dan normaal, maar erg logisch natuurlijk op ander terein en hij was ook erg happy de peppy. Alles was top en we mochten starten. Dus optuigen maar! En dat was in stijl, roze hahaha. I ❤️ roze sorry, not sorry.
10.25 mochten we starten, de eerste 8 km was zwaar, heel zwaar. Pittige en mulle zandpaden waarbij Beertje echt ploeterde en dat zag je terug in de hartslag. Ook nog twee keer stil moeten staan toen er honden waren die niet maar hun baas luisterden ‍♀️dat komt de tijd/snelheid niet ten goede...
De paden werden beter en de hartslag herstelde zich keurig, eenmalig ingehaald door een vierspan en bik de waterpunten werd er vollop gedronken door Beertje. Hij was happy de peppy en genoot echt van de rit, wat fijn. Wat heerlijk om hem zo te zien. Laatste km uitstappen, en relaxen en dan richting de vetgate... spanning, hartslagmeter in de gaten houden... enge stoelen langs het pad, pop hartslag omhoog, ow nee....
En daar sta je, tik tik tik, stilte voor de meting. Keurig wordt er gezegd, met vervolgens het verlossende woord, hartslag van 56!!! wauw!!!!! Prachtig! Schitterend!! Over een half uur terug voor de nakeuring.

Bij de trailer aftuigen, koelen, lekker bakje slobber. Welverdiend voor die topper. En dan op naar de nadering, waar hij met allemaal A's gewoon super fit was! Goedgekeurd!!

En dan de prijsuitreiking, ik verwachtte niks. 4 deelnemers. Het vierspan dat me inhaalde afgekeurd wegens hartslag. Tweede span gediskwalificeerd wegens een lekke band van de koets. Tweede plaats met 7,9 km per uur en hartslag 64. En toen kwam Beertje.... Met een snelheid van 8,5 km per uur en een hartslag van 56 op de eerste plaats geëindigd op zijn eerste enkelspan memdurance.... wauw...



Afbeelding