Hoeveel tijd hebben jullie voor jezelf?

Moderators: Dani, ynskek, Ladybird, Hanmar, xingridx, Mjetterd, Polly, Giolli

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Manda

Berichten: 6545
Geregistreerd: 20-06-01
Woonplaats: Flevoland

Hoeveel tijd hebben jullie voor jezelf?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-12-02 12:20

Ik zit af en toe vreselijk te mopperen omdat ik het altijd zo druk heb. Ik heb geen enkele dag helemaal vrij en werk me te pletter.

Maandag heb ik school van sochtends tot smiddags.
Dinsdag t/m vrijdag loop ik stage in Amstelveen (ziekenhuis daar), dan ben ik ook pas zo rond 18:00 thuis en omdat ik zo achterlijk vroeg moet opstaan 5:00 moet ik ook altijd vroeg naar bed. (Leuk dat school aan de reistijd heeft gedacht, nottt )
Zondag heb ik een bijbaan in het verpleeghuis, werk ik ook de hele dag. Dit heb ik nodig want stagelopen betaald haast niets. Zaterdag kan ik al mijn huishouden en huiswerk inhalen waar ik van de week niet aan toe gekomen ben.

In de avonduren ga ik af en toe nog even naar de paarden toe, soms maar een uurtje. Dit is dan wel tijd voor mezelf maar ik kan het niet echt ontspanning noemen Gaaaap Ja vrijdagavond ga ik soms uit met vriendinnen, dat is dan ook echt een van de avonden die ik lekker voor mezelf heb, zaterdag kan ik uitslapen.

Pff leuk hoor, student zijn... Nog 1,5 jaar en dan neem ik lekker een part-time baan of een rijke man Knipoog

Hebben jullie ook zo weinig tijd voor jezelf tijdens het studeren (of werken)?


Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-02 12:34

Nou, ik bekijk het iets anders. De tijd die ik met mijn paard doorbreng is mijn eigen tijd, voor mezelf dus. Al het andere ligt een beetje anders, het is een kwestie van keuzes maken en als je het goed bekijkt, dan blijft er nog heel veel tijd over. Het valt me wel op dat ik sinds ongeveer anderhalf jaar niet meer niks kan doen. Voorheen kon ik wel een uurtje op een dag helemaal niks doen, nu kan ik dat niet meer, ik ben dus altijd ergens mee bezig, liefst meerdere dingen tegelijk.

Sypheron

Berichten: 15209
Geregistreerd: 06-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-02 12:41

Ik heb het ook redelijk druk, heb eigenlijk altijd wel wat, behalve 's avonds op de maandag t/m woensdag. En in het weekend ben ik bij Iloon, maar dat telt ook wel voor tijd voor mezelf Lachen

Banjer
Lid Nieuwsredactie

Berichten: 48201
Geregistreerd: 09-06-02
Woonplaats: Daar waar het land eindigt en het water begint

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-02 12:42

de tijd die ik voor mezelf heb... tja... die heb ik eigenlijk niet....

Door de weeks werk ik tot 17.00, dan ben ik om 17.30 - 17.45 op stal, om 20.30 klaar... 21.00 - 21.15 thuis (afhankelijk van of ik de scooter van mijn moeder mee krijg.,.. die gaat harder dan mijn eigen brommer)...

ALs ik thuis kom ff snel wat eten naar binnen werken, mijn mailbox nakijken, spelletjes op i-net doen (www.pogo.com), Nikita uitlaten en dan naar bed....

In het weekend heb ik gelukkig wel wat meer tijd....

Het klinkt misschien dramatisch... maar ik heb het er met alle liefde voor over... de onvoorwaardelijke liefde en vriendschap die ik er van Banjer voor terugkrijg is onbetaalbaar.....

Dees

Berichten: 18874
Geregistreerd: 09-08-01
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-02 12:47

Alleen als ik in bad lig, is de tijd werkelijk van mijzelf...
De rest van de dag moet ik doorlopen volgens agenda.

Tuurlijk, dat is wel MIJN agenda...maar soms...soms is het net alsof je op een lopende band staat en als je niet hard genoeg mee holt val je eraf.....

Wat als.... de wetenschap wel gelijk heeft?

Bodien

Berichten: 2023
Geregistreerd: 17-07-02
Woonplaats: friesland, dokkum

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-02 13:10

mooi gezegd dees

maar wat doet iedereen nu dan, is bokken niet ook tijd voor jezelf?
als je jezelf constant maar vertelt dat je het zo druk hebt, ja dan ga je daar ook wel in geloven ja

AnneOmie

Berichten: 6893
Geregistreerd: 15-08-02
Woonplaats: Krommenie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-02 13:49

Ik heb een full-time baan en werk van ma-vrij van 08.30 - 17.00 uur. Na mijn werk sjees ik naar huis om snel te eten en me om te kleden en dan ga ik naar mijn paard wat ook wel weer vrije tijd en ontspanning is maar ook zeer zeker heel veel tijd in beslag neemt. Ik ben meestal tot een uur of 22.30 uur bij mijn paard en ga dan gauw weer naar huis om te douchen en in mijn bed te springen.

De enige echte vrije tijd die ik heb is maandagavond want dan komt mijn bijrijdster Omar doen. Zaterdag komt mijn bijrijdster ook maar dan ben ik er zelf ook vaak om van alles te regelen (houtmot e.d.).

Het gekke is dat als ik eens een vrije avond heb en dus niet naar mijn paard hoef te gaan dat ik dan helemaal van slag ben en gewoon niet weet wat ik met mijn vrije tijd moet doen. Ik heb helaas naast mijn werk en mijn paard weinig tijd voor ander dingen en veel vrienden heb ik al in maanden niet gezien omdat ik gewoon geen tijd heb.

Choice (Jazz x Dublin x Purioso) B+10, L1+2/ Sportpredikaat dressuurmerrie (Z2+1)
Omar geniet van zijn pensioen!

AnneOmie

Berichten: 6893
Geregistreerd: 15-08-02
Woonplaats: Krommenie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-02 13:59

By the way Chrissie.... ik bok illegaal tijdens mijn werk! Niet echt ontspannen want constant loopt er iemand langs en dan klik ik bokt gauw weg Haha! even tijd voor mezelf tijdens het werk.

Choice (Jazz x Dublin x Purioso) B+10, L1+2/ Sportpredikaat dressuurmerrie (Z2+1)
Omar geniet van zijn pensioen!

Yorghos

Berichten: 10942
Geregistreerd: 10-12-01
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-02 15:51

Ik werk parttime, 24 uur per week. Ik probeer zoveel mogelijk de avonden voor mezelf te houden.
Na mijn werk doe ik mijn paarden, boodschappen en het huishouden. Als om een uur of half 8 de afwas is gedaan, dan is de avond verder van mij (en mijn vriend).
Mijn werk voor de paarden zie ik ook als eigen tijd. Ik heb er plezier in en vind het wel lekker om een tijdje in de buitenlucht te zijn.
De weekenden zijn voor mijn vriend en mij. Dan doen we vaak iets samen.

* To Belg, or not to Belg *

stitch

Berichten: 3774
Geregistreerd: 14-08-02
Woonplaats: oviedo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-02 15:57

ik heb het niet echt druk dus ik heb wel best veel tijd voor mezelf Haha! maar als ik geen tid voor mezelf heb en ik wil tijd voor mezelf, dan maak ik die gewoon Haha!

ynzo: En, de spannende liefdesverhalen à la As the world turns heb ik ook wel beleefd op m'n terugreis door onder andere Rusland, Polen en Frankrijk

Tigger
Berichten: 3903
Geregistreerd: 27-06-02
Woonplaats: Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-02 16:06

Ik sta altijs om 06.00 op, om half 7 weg, om half acht beginnen.
Ben om 17.00 klaar om 1800 thuis, eten, naar mijn paard.
Ben ik meestal om 20.30 thuis.
Dan doe ik even niks, ja douchen en voor de t.v hangen of computeren.
Dit is de hele week zo. Vrijdag middag ben ik vrij, dan ga ik ook naar mijn knollie en probeer wat huishouden te doen. Zaterdag ochtend les en 's middags booschappen en huishouden doen.
De zondag is van mij!!!!!
Soms ben ik er zat van, maar ik heb straks 3 weken vrij. Ben ik wel aan toe, want onze zomervakantie in september, was welgeteld 1.5 week.
Te druk op het werk. Maar dat komt ook wel in orde, maar ik moet eerlijk zeggen, ik ben wel een beetje moe nu. Haha!

Toess

Berichten: 12028
Geregistreerd: 27-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-02 16:24

Niet super veel.. meestal 's avonds een paar uurtjes.. Maar verder ben ik van 's ochtends vroeg (6 uur) tot 's avonds 6 uur druk bezig.. (meestal!)
De tijden dat ika chter de computer zit zijn de tijden voor mij..

<3 Trotse mama van R obin (2007) & M ilan (2013) <3

XoNo

Berichten: 21435
Geregistreerd: 28-12-01
Woonplaats: Assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-02 16:31

Mwah, valt momenteel reuze mee, heb best veel tijd voor mezelf. Ik zit maandag t/m vrijdag op school, maar heb de middagen voor mezelf. Ook de maandagavond en woensdagavond heb ik voor mezelf. Zaterdag en zondag hoef ik alleen naar Bud.

Maargoed, Colin gaat weer werken, en hoogstwaarschijnlijk meteen 2 baantjes Bloos

Dan zal ik dus de maandag- en vrijdagmiddag aan het werk zijn, en de zaterdag en zo nu en dan ook de zondag.

From the looks of this place, my ass has got a lot of catching up to do.
http://www.crperformancehorses.nl

Prima

Berichten: 6024
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bussum & Harskamp :D

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-02 16:40

Ik heb echt zeeen van tijd. Waarom denk je dat ik zoveel berichten hier kan plaasten!

~het komt uit de lengte of uit de breedte~

Maxx

Berichten: 632
Geregistreerd: 14-11-02
Woonplaats: Langerak

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-02 17:04

24 x 7 = 168 uur
168 - 40 (werk) = 128 uur
128 - 10 (reistijd werk) = 118 uur
118 - 56 (zoweel probeer ik te slapen) = 62 uur

62 uur vrije tijd die ik besteed aan TV kijken, internetten, gamen, eten, m'n huisgenote, m'n dieren, m'n vrienden en (soms) m'n familie.

Een gegeven paard moet je niet in de bek schijten.

gamble
Berichten: 759
Geregistreerd: 31-01-02
Woonplaats: ledeacker

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-02 17:40

Ik vind de tijd die ik met Gamble doorbreng echt tijd voor mijzelf, tijdens het rijden kan ik nergens anders aan denken want daar maakt hij gebruik van. Als echtgenote, moeder van 3, oppasmoeder en juf ( 3 dagen pw) vind ik juist de rust bij mijn paard.
Groetjes Gamble

Haagsemeid

Berichten: 6536
Geregistreerd: 12-05-02
Woonplaats: leidschendam

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-02 17:46

Die heb ik amper!
Elke dag is het wel school,marilyn,eten,huiswerk en dan rond half 9 val ik in slaap omdat ik zo moe ben.

Me meeste vrije tijd gaat naar Marilyn...dus zoveel vrije tijd heb ik niet Haha!

22 Januari verwachten we ons kleintje

napoleon

Berichten: 4078
Geregistreerd: 11-08-01
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-02 18:05

Geen.................ik heb eigenlijk nooit echt tijd voor mezelf door de weeks en ik moet zeggen dat ik daar behoorlijk van baal Frusty

Franca

Berichten: 5745
Geregistreerd: 17-07-02
Woonplaats: Arabierenland

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-02 18:41

Het verschilt per week....ik ben verpleegkundige en werk dus onregelmatig. Soms heb ik ineens 4 of 5 dagen achter elkaar vrij en dan zwem ik plotseling in mijn tijd....dan plan ik ook vaak al mijn dates met vriendinnen. Maar er zijn ook weken dat ik echt propvol zit.....Ik werk bijna altijd avonddiensten (14:30-23:00). Voordeel is dat ik dan s'morgens naar Cheyenne toe kan. Op de dagen die ik dan tussendoor vrij ben ga ik natuurlijk ook naar Cheyenne.....maar ja, ik heb ook nog een vriend die ook aandacht wil Lachen En natuurlijk al mijn vriendinnen die ik ook geregeld wil zien....pfff en dan zijn mijn 'vrije' dagen al snel niet meer zo vrij......

Vanavond heb ik voor het eerst sinds tijden eens echt een avond voor mijzelf.....geen afspraken, geen vriendje hier en ik ben vanmiddag al bij Cheyenne geweest. En weet je wat nu het allerergste is............ik verveel me!!! Knipoog

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-02 19:08

Ik zie dat echt heel anders. Wat bedoel je precies met tijd voor jezelf?

Ik werk 4 dagen per week en gelukkig heb ik het reuze naar mijn zin op mijn werk. Ik ga iedere dag met plezier aan het werk al is het soms best moeilijk om je ben uit te komen. Ik heb heel bewust voor deze baan gekozen.
De avonden zijn voor mijn paard. Dan doe ik alles heerlijk relaxed in mijn eigen tempo. Gelukkig heb ik de luxe dat ik me niet hoef te haasten om op tijd te zijn omdat anders manege lessen beginnen of zo.
Soms doe ik op de avonden en in het week-einde nog een deel huishouden of administratie maar dat kan ik vrij invullen en ik kan zelf beslissen of en wanneer ik dat doe.
Verplichte nummers als verjaardagen van familie leden of andere verplichte familie bijeenkosmten daar doe ik al heel lang niet meer aan mee. Dat is een kwestie van keuzes maken en prioriteiten stellen. Gelukkig hoef ik daarover niet meer in discussie te treden met familie, die dingen zijn glashelder.
Ik maak leuke dagen/weken!

Meys

Berichten: 1372
Geregistreerd: 18-02-02
Woonplaats: Veldhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-02 20:35

Ik heb tijd teveel


Franca

Berichten: 5745
Geregistreerd: 17-07-02
Woonplaats: Arabierenland

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-02 22:04

Je mag wel wat aan mij geven......Lachen

kaj

Berichten: 3755
Geregistreerd: 08-10-01
Woonplaats: Huissen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-02 10:54

Het is inderdaad maar hoe je het bekijkt...
Ik werk tegenwoordig onmogelijke tijden helaas en ik merk dat ik ineens een stuk minder tijd heb om alles te doen.
Maar ja dat is dan wel mijn eigen keuze.
Ik heb nu heerlijk lang uitgeslapen (tot half elf) dan moet ik zo naar de pony, rijden gaat niet meer lukken vandaag maar dat geeft niet want hij staat toch buiten. Half één moet ik alweer werken tot negen uur vanavond.
Nou alle uren na negen uur zijn toch helemaal voor mezelf!
Heb ik niets anders wat ik perse moet doen.
Morgen moet ik weer werken maar gelukkig deze week van half twee tot tien dan heb ik net iets meer speling omdaarvoor nog wat te doen.
En inderdaad de uren dat ik naar mijn pony ga enzo is wel tijd voor mezelf! Tuurlijk is het weleens lastig als je eigenlijk te moe bent om wat te doen, maar dan regel ik gewoon een keer iets anders (niet dat ik dat vaak doe eigenlijk, misschien 1 keer per jaar)

Tijd heb je niet: tijd moet je maken!!!


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: _chou, _kimm, Amazonbot, Besje, BETUWE, Blue_flower, Colien, ComscoreBot, Eapy, Emese_Flower, Femke_Tweety, flooooo, Froukje, GrapeshotBot, Hhilde, Inney, Jade91, jadeken, janna, luuntje, Melanie_D, Noor, Saskiaa_, Sintara, Telpeva, Tyke, verootjoo, wonanda, Zebrastreep en 70 bezoekers