Iedere dag naar je paard....??????

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 

Hoe vaak per week ga jij naar je eigen paard?

iedere dag
144 (66%)
5-6 keer per week
53 (24%)
3-4 keer per week
18 (8%)
minder dan 3 keer per week
1 (0%)
nooit........; )
Geen stemmen

Totaal aantal stemmen: 216


Franca

Berichten: 5745
Geregistreerd: 17-07-02
Woonplaats: Arabierenland

Iedere dag naar je paard....??????

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-12-02 20:02

Dat vraag ik mij wel eens af....Ik ben heel erg gek op Cheyenne en ben ook graag bij haar en met haar bezig, maar ik heb toch ook wel eens dagen dat ik liever andere dingen doe of thuis op de bank blijf hangen. Ben je daarmee een slechte paardeneigenaar? Cheyenne staat gewoon volpension en wordt dus geheel verzorgd. Ze wordt 'smorgens buiten gezet en 'savonds weer binnen gehaald en staat dus de hele dag buiten met haar beste vriend Aron. Wat dat betreft is ze dus niet afhankelijk van mij. Tong uitsteken

Persoonlijk denk ik dat het wel goed is als je af en toe eens een dagje niet gaat (ik blijf meestal 2 dagen per week thuis en ben dus 5 dagen id week bij Cheyenne), dan hou je er ook meer plezier in! Dat kan natuurlijk alleen als je volpension staat trouwens.....

Hoe vaak gaan jullie naar je eigen paard? En hoe denken jullie hierover?
Laatst bijgewerkt door Franca op 14-12-02 20:56, in het totaal 6 keer bewerkt


prompter

Berichten: 11048
Geregistreerd: 28-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-02 20:06

Ik ga echt elke dag, alleen als ik ziek ben niet, en dan heb ik ook flink de pest in... Ik vind het heerlijk om naar mijn paarden te gaan, het is mijn broodnodige dagelijkse ontspanning. Het scheelt misschien dat ik elke dag gelijk uit mijn werk ga, we zijn dan rond 8 uur 's avonds weer thuis en dan heb je nog wat aan je avond. Maar een dag overslaan, echt niet, ik voel me daar vreselijk schuldig over, ze staan om een uur of 5 toch echt op ons te wachten...

Extremely rare and Beyond Compare

parouscha

Berichten: 16951
Geregistreerd: 21-04-02
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-02 20:08

Iedere dag, kan je mij ervinden.
Behalve idd als ik ziek ben, maar zelfs dan kan ik het niet laten om er niet te zijn Tong uitsteken
meestal om 12 uur gaan we erheen en zijn we ongeveer 4 á half 5 thuis.

          *Many people walk in and out of your life,
          but only true friends...
          will leave a footprint in your heart *

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-02 20:11

Ik ga ook iedere dag. Lois wordt niet voor mij uit de stal gehaald en in het land/paddock og molen gezet, dat moet ik zelf doen. en natuurlijk is er altijd wel iets te regelen op stal als je een keer niet kunt. Maar ik wil eigenlijk helemaal geen dag overslaan. Ik vind het heerlijk om naar Lois toe te gaan. Dat is een vast rustpuntje op de dag voor mij!

pojack

Berichten: 554
Geregistreerd: 05-03-02
Woonplaats: ergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-02 20:12

Ik ga ook elke dag naar mijn paardje toe een als ik niet kan ivm ziek zijn of op vakantie dan zorg ik dat hij door iemand anders gedaan wordt.

Ook komt het wel eens voor dat ik geen fut heb of geen zin maar dan ga ik toch en dan ben ik altijd achteraf blij dat ik toch gegaan ben Haha!
Kan het niet over mijn hart verkrijgen dat ik een dag niet ga.

En zoals Promptertje zegt: ze staan altijd te wachten (teminste die van mij wel Haha! )

Gwen

Mijn fjord is niet eigenwijs, hij doet alles op zijn eigen wijze
Only when the last tree has died & the last river has been poisoned & the last fish has been caught will we realize that we cannot eat money
Extra centen verdien?? Meld je dan nu aan Cash4ladies Gekkengoud

Dorine
The one and only

Berichten: 4131
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Zevenaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-02 20:13

Ik denk dat het heel erg ligt aan de situatie.
Op het moment heb ik kanker en chemokuren, wat inhoudt dat ik het gewoon niet aan kan om elke dag te gaan.
Ik probeer wel zo vaak mogelijk.

Verder staat mijn paard op een stal waar ze dagelijks de wei op kan (uitzonderingen met de vorst daar gelaten, dan wordt het de paddock).
En er wordt elke dag behalve zondag uitgemest.
Dan is het heus niet zo'n ramp als Cerise mij een dagje moet missen! }>

Maar als je paard ergens staat waar ze niet wordt losgegooid, of niet de wei op kan, en wanneer jij niet komt dus 24 uur per dag op stal staat, dan zou ik toch proberen zo vaak mogelijk te gaan en anders een vriendin of verzorgster regelen die het paard even beweging geeft of los gooit.
Alleen maar op stal staan is geen pretje denk ik... Haha!

Zolang je zeker weet dat je paard er niet onder lijdt als jij niet gaat, vind ik dat je heus niet elke dag hoeft te gaan.
Bijv. je gezin of je werk kunnen erg veel tijd/energie vragen en jij moet zelf geestelijk zowel als lichamelijk nog langer mee! Dus een dagje thuis is voor beiden een goede afwisseling... *LOL*

VillaNeusjes

Berichten: 6097
Geregistreerd: 03-09-02
Woonplaats: Villa neusjes on tour

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-02 20:17

ik zou wel iedere dag willen maar dat kan ik niet. ik mag voorlopig niet op de brommer. hij wordt voor me binnen en buitengezet gevoerd en gemest.
ik heb ook wel eens een dag dat ik geen fut heb en niet ga. daar voel ik mij niet schuldig over want hij wordt prima verzorgd.
ik heb ook wel eens lange dagen dat ik laat uit school ben (en ik moet naar zwolle) en dan nog huiswerk etc. en dan nog naar mijn paard zodat ik pas om 11 uur thuis ben. en als ik dan de volgende ochtend vroeg eruit moet red ik het niet. ik slaap niet goed snachts.
maar ik ga wel zo vaak mogenlijk . die keren dat ik dan niet ga komt 1 of 2 keer in een jaar voor . maar voorlopig kan ik niet eens elke dag.


WARNING: The above post may contain sarcasm and/or sophisticated satire. Any psychological damage sustained is purely your fault!

Franca

Berichten: 5745
Geregistreerd: 17-07-02
Woonplaats: Arabierenland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-12-02 20:21

Dorine schreef:
Zolang je zeker weet dat je paard er niet onder lijdt als jij niet gaat, vind ik dat je heus niet elke dag hoeft te gaan.
Bijv. je gezin of je werk kunnen erg veel tijd/energie vragen en jij moet zelf geestelijk zowel als lichamelijk nog langer mee! Dus een dagje thuis is voor beiden een goede afwisseling... *LOL*


Ja, dat is precies wat ik bedoel! Er is meer op aarde dan mijn paardje.....En die twee dagen per week die ik niet naar Cheyenne ga kan ik dan gebruiken om mijn sociale leventje nog een beetje te onderhouden!
Gelukkig kan Cheyenne iedere dag de hele dag naar buiten en wordt haar stal perfect bijgehouden! Ze lijdt dus niet.....haha! Zowiezo denk ik niet dat paarden geen dag zonder hun baasjes kunnen als ze gewoon lekker met andere paarden buiten staan!

Gelukkig verzorgt Marcella ook Cheyenne en verzorgt zij Cheyenne die twee dagen dat ik niet ga !!!

Ineke2

Berichten: 33097
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-02 20:32

Ik ga wel elke dag, behalve als ik ziek ben of écht niet kan. (wat heel weinig voorkomt) Dan regel ik iemand van stal zodat Levi er toch uit komt.
Hij word niet buiten gezet ofzo dus ik kan het niet maken tegenover mezelf en Levi dat ik niet ga, als ik niks geregeld heb...

Happiness can be found in the darkest of times, if one only remembers to turn on the light.
[VN] Ineke2 aan het woord: gekeurd en ingedeeld in Grade II (paradressuur)

Mer1980

Berichten: 18823
Geregistreerd: 08-02-01
Woonplaats: Lelystad

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-02 20:36

Ik ga echt iedere dag. Heb er 3 te doen maar gemiddeld 2 per dag. Met dank aan mijn 2 top bijrijdsters die het beiden met veel plezier doen.

Letterlijk in het huwelijksbootje stappen? http://www.trouwschip.nl
Bedrijfsuitje, vergaderen of teambuilding?: http://www.zeilschipbounty.nl
Sinds 23-02-2013 mama van Kira!
Sinds 14-12-2016 mama van Kian!

Haagsemeid

Berichten: 6536
Geregistreerd: 12-05-02
Woonplaats: leidschendam

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-02 20:39

Ik ga iedere dag en dat is ook wel nodig! Iemand moet voeren, rijden en mesten toch???? en that's me...

22 Januari verwachten we ons kleintje

Boogiegirl

Berichten: 7815
Geregistreerd: 26-06-01
Woonplaats: Venlo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-02 20:39

ik ga denk ik 5-6 keer per week. nou ja ging.. nu moet Passion elke dag bijgevoerd worden.
ik sta niet op een pension. maar soms heb ik van die dagen dat ik geen zin heb. en als ik er ben, voer ik toch niet veel uit Lachen

Dyonne
Moderator Informatief en Markt
May the horse be with you!

Berichten: 30609
Geregistreerd: 10-03-02
Woonplaats: Nijkerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-02 20:39

Ik ga elke dag en moet wel heel ziek zijn als ik niet ga. Ze staan aan huis, en ik moet dus voor alles zorgen!! En ik kan ze eigenlijk geen dag missen.

Cob = top! Eens een Welsh Cob, altijd een Cob!
[IM] De strijd is gestreden, rust zacht Maybel |( 10-06-2003 - 10-10-2013

Franca

Berichten: 5745
Geregistreerd: 17-07-02
Woonplaats: Arabierenland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-12-02 20:42

Als Cheyenne aan huis zou staan zou het logisch zijn dat ik iedere dag ga......lijkt me heerlijk trouwens! Maar ja, nu staat ze toch wel een eindje weg, dat doe ik dan op de brommer, door weer en wind. Af en toe een daggie rust is dan wel lekker....

Cowgirl

Berichten: 23737
Geregistreerd: 04-03-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-02 20:47

Ik ga wel bijna elke dag. Afgelopen week ging ik om de dag.
Wat moet je daar doen als alles hard is, iemand anders zijn mest en voer beurt is?


Franca

Berichten: 5745
Geregistreerd: 17-07-02
Woonplaats: Arabierenland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-12-02 20:50

Knuffelen met je paard!!! Lachen

Maar inderdaad, juist dat soort dagen kun je ook wel eens gebruiken voor andere belangrijke zaken!!!

Destinietje

Berichten: 4197
Geregistreerd: 14-02-02
Woonplaats: Bij Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-02 20:51

parouscha schreef:
Iedere dag, kan je mij ervinden.
Behalve idd als ik ziek ben, maar zelfs dan kan ik het niet laten om er niet te zijn Tong uitsteken
meestal om 12 uur gaan we erheen en zijn we ongeveer 4 á half 5 thuis.


Hoef jij niet naar school ofzo?
Ik zit elke dag tot 4 uur op school, en ga dan eerst naar huis, omkleden, en dan naar mist. Dan ben ik er om een uur of 5. Om 6 uur moet ik weer thuis zijn om te eten. Gelukkig ben ik vrijdag om 12 uur uit, en dan kan ik er wat langer heen. Vrijdag en in het weekend rijd ik altijd een uur. Maandag ben ik om 3 uur uit, en rijd een ook een uur, dinsdag en woensdag meestal maar een half uurtje, wegens tijdgebrek Schijnheilig en donderdag ga ik er dus helemaal niet heen, omdat ik dan echt geen tijd heb. Misty staat overigens van 12 tot 4 op de wei, en staat volpension, dus hij is niet afhankelijk!

Tigger
Berichten: 3903
Geregistreerd: 27-06-02
Woonplaats: Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-02 20:53

Ik ga toch wel 6 keer per week.
Soms minder, maar dat komt dan door omstandigheden. Ik ben laat thuis van mijn werk en moet soms echt puzzelen om alles voor elkaar te krijgen, maar 6 keer is wel mijn streven.

Heel de week ga ik, soms neem ik woensdag als rustdag, maar dan ga ik wel, vaak even longeren of gewoon niets. Zaterdag heb ik prive les. en zondag is vaak mijn thuis blijf dag, alhoewel ik toch vaak ga om een heerlijke buitenrit te maken of haar even de benen te laten strekken van de les van de dag daarvoor. Als ik zondag niet ga, dan wordt ze wel altijd even opgejaagd. Maar wij hebben het geluk dat ze overdag altijd een paar uur naar buiten gaan.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-02 20:58

Ik ga iedere dag.
Soms maar voor 10 min om hem even knuffelen.
Maar als ik niet ga heb ik zo'n ontzettend schuld gevoel.
helemaal niet nodig omdat hij alles krijgt op een dag wat hij nodig heeft.
Elke dag buiten met maatjes, dus zal hij mij niet missen, maar ik hem wel Lachen

De keren dat ik niet kom is op 1 hand te tellen in een jaar.
En dan zijn er nog vingers over Lachen
En dat is dan wanneer ik zo'n erge kopijn heb dat ik echt niet kan gaan staan zonder over te geven.
Dus dan blijf ik met moeite thuis.

Erg he zo'n miep Haha!

Youko

Berichten: 3021
Geregistreerd: 29-01-01
Woonplaats: Hong Kong

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-02 21:01

Ik ga ook elke dag. Maar ik moet natuurlijk zelf mesten en beweging geven, ook omdat ze zo jong is heeft ze enorm veel aandacht nodig. alleen heb ik inderdaad wel eens dat ik liever wat anders doe. Maar dan zou ik me weer enorm schuldig voelen, als ik een dag niet gegaan ben. Later als ze ingereden is, gaat mijn nichtje haar ook rijden en trainen, dus dan heb ik wel wat meer vrije tijd Lachen

Galactica Wadim X Gemini

Yorghos

Berichten: 10942
Geregistreerd: 10-12-01
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-02 21:07

Ik ga elke dag. Ik verzorg mijn paarden zelf, dus ik moet ook wel. Maar ik vind het ook leuk. En als ik een dag wat anders te doen heb, dan blijf ik gewoon wat minder lang.
In geval van nood is Pinky_girl altijd wel bereid om een keertje te voeren.

* To Belg, or not to Belg *

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-02 21:11

IK zou ook het liefst elke dag willen. Maar mijn ouders wonen wat verder weg, en als ik daar heenga, lukt dat niet op een dag op en neer en dan ook nog naar je paard toe (waar ik toch gemiddeld 2 uur voor op stal ben, ook al rij ik niet). Met mijn veulen heb ik dat niet zo. Die heeft ook op dit moment genoeg aan haar vriendjes en ziet mij nieteens staan als ik de stal in kom....
Als ik mijn merrie een dag niet heb gezien zit ik niet rustig op mijn stoel.
Hoezo verslaafd aan je paard?

Je suis Charlie.

Tsikala

Berichten: 2363
Geregistreerd: 27-03-02
Woonplaats: Deventer

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-02 21:18

Ik moet de verzorging geheel zelf doen, dus ga ook elke dag. Het zorgt ook voor mijn nodige ontspanning. Ik baal als ik een keer niet kan, of ziek ben. Dan kan ik wel iemand zorgen die voor Lyra zorgt, maar het liefste doe ik alles zelf.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-02 21:22

Ik redeneer altijd liever vanuit het paard. Als je paard verzorging krijgt op de stal waar hij staat, en hij komt lekker de hele dag in de wei,lijdt hij er IMO echt niet onder als je maar 3x per week komt. Serieus trainen komt er dan niet van, maar dat was dan je intentie in de eerste plaats al niet. Conditie houdt hij dus ook genoeg, want zoveel vraag je toch niet van hem!

Toen ik nog op school zat en daarnaast fanatiek startte reed ik dagelijks. Ik had vaak 2 of soms 3 paarden staan, en wilde ze allemaal zo goed mogelijk rijden. Dat is allemaal best te combineren al vereist het een beetje planning. Soms baalde ik er best van. Maar nogmaals: je kunt er altijd voor kiezen je paard in een omgeving te zetten waar het niet zoveel uitmaakt. (En dat soort stallen zijn vaak ook nog goedkoper)

Tegenwoordig zit ik in de luxe positie dat ik mijn hele dag mag vullen met mijn eigen paarden en die van anderen. Haha!

Tiffany

Berichten: 5725
Geregistreerd: 17-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-02 21:33

elke dag 2 verzorgponys


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 114 bezoekers