[VOLG] Ons gelders geweld het jaar door

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
shaddy82

Berichten: 1845
Geregistreerd: 19-02-09
Woonplaats: Hardinxveld

Re: [VOLG] Ons gelders geweld het jaar door

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-22 17:26

Onwijs leuke paarden hebben jullie, en erg kleurrijk !

Siamsmeesje

Berichten: 2236
Geregistreerd: 15-06-09
Woonplaats: Het Zeeuwse Vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-22 18:12

Ik heb mijn meeleessteen ook maar verplaatst :D

Bernoe

Berichten: 1507
Geregistreerd: 06-10-06
Woonplaats: Achterhoek

Re: [VOLG] Ons gelders geweld het jaar door

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-22 20:08

Rosa is fotogeniek hoor <3
En Ralphaël, wat een leuke! Wat zijn jullie plannen met hem? Ben erg benieuwd hoe hij uitgroeid! Wel supertof, jij hebt er gewoon eentje staan van James R.

Tijn8
Berichten: 509
Geregistreerd: 04-08-10
Woonplaats: midden van het land

Re: [VOLG] Ons gelders geweld het jaar door

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-22 21:00

Ik volg ook graag mee.
Super leuke paarden heb jij.

Riviera87
Berichten: 414
Geregistreerd: 05-05-20

Re: [VOLG] Ons gelders geweld het jaar door

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-22 22:01

:+: Gelders, ik volg!

Zinzi_jewel

Berichten: 8799
Geregistreerd: 24-01-08
Woonplaats: In het mooie zuiden !!

Re: [VOLG] Ons gelders geweld het jaar door

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-22 01:19

Ik volg ook , kae Lynn is mijn fok en super te volgen hoe onyx en Ralph zich ontwikkelen als zonen van kae en klein zonen van mijn zinti ( zinzi jewel)

Cheytjuh

Berichten: 4022
Geregistreerd: 17-08-05
Woonplaats: Rijssen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-10-22 07:25

@Foez : Wat grappig dat je zegt niks met Gelders te hebben maar onze paarden wel leuk te vinden, die zijn namelijk best wel heel gelders :P Leuk dat je ook mee komt kijken :j !

@Freeklee : Ja Rosa is echt geweldig, ze heeft in mijn ogen een prachtige uitstraling en daarnaast is ze ook nog eens ontzettend mensgericht. Ben echt blij dat we haar hebben aangehouden

@Eelmo : Helemaal prima toch ! Dan hebben de zwartjes ook fans !

@Elisa2 : Ja leuk span zo,helaas hou ik zo niet van mennen :o Maar goed, die plannen hoeven we pas later concreet te maken, vaak beleren we ze wel in de basis ook voor de wagen dus wie weet

@Shaddy82 : Dank je wel, we hebben inmiddels een leuke kleurencollectie inderdaad

@Siamsmeesje : Haha heerlijk, hopelijk was hij niet te zwaar ;) Veel leesplezier hier

@Bernoe : Ja ik ben zo dankbaar dat ik toen als enige dat jaar met James R mocht dekken van Ido en we hopen hem op te fokken voor de keuring :j Ido en ik geloofden beiden in dit veulen en de combinatie, we gaan zien in de toekomst of hij dat gaat waarmaken.

@Zinzi: Leuk dat je ook weer van de partij bent :j

Inmiddels staan halfbroers Onyx en Ralph lekker naast elkaar in de paddock, kunnen ze mooi met elkaar spelen.
Afbeelding

Afbeelding
Wat een verschil dan met 2 jaar ertussen

En de blondies zijn gekoppeld aan Phoebe en Princessa, wat ook heel mooi gaat

Afbeelding

Afbeelding

Zelf flink de griep te pakken deze week, dus naast het nodige wat gedaan moet worden op stal daarna snel weer naar huis en onder het dekentje :brr:

Cheytjuh

Berichten: 4022
Geregistreerd: 17-08-05
Woonplaats: Rijssen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-10-22 21:49

Inmiddels weer iets fitter dus binnenkort hopelijk weer de paarden aan de training. Wel serieus de overweging aan het maken het rijden vaarwel te zeggen en de overstap te maken naar de mensport. Het heeft mij nooit helemaal kunnen trekken over het rijden, maar omdat het lichamelijk een wijzer besluit zou zijn en ik op deze manier toch eventueel weer zou kunnen genieten van het samenwerken met de paarden, moet ik me er maar eens overheen zetten.

Maar eens kijken of we 2ehands aan een leuk wagentje en wat tuig kunnen komen en de stalhouder lief aankijken of hij wil helpen de dames weer voor te bereiden op het aangespannen werk.

Phoebe steelt ondertussen mijn hart steeds meer, ze is voor mijn gevoel nog aan de kleine kant (schat haar 1.56m/1.57m) maar goed, ze is in alles gewoon een fijn dier en prettig in de omgang dus ik denk dat we de verkoopplannen maar gewoon definitief gaan parkeren en de focus leggen op het genieten zelf met haar :j Lekker laten beleren voor de wagen volgend jaar.

Knap paardenkind
Afbeelding

Cheytjuh

Berichten: 4022
Geregistreerd: 17-08-05
Woonplaats: Rijssen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-01-23 01:16

Inmiddels weer eventjes verder, helaas het jaar uit gegaan met een doodgeboren veulentje van Funny. Zo geen aanwijsbare oorzaak na onderzoek, wel erg jammer.

Funny is er wel weer overheen, zelf merk ik dat het voor mij nooit zo went. Trek het me toch altijd weer meer aan als het fout gaat dan ik zou willen.

Maar goed. Met de rest van het spul gaat het goed, Daisy loopt inmiddels voor de wagen, Onyx ben ik lekker mee op de grond mee bezig en Kaelynn is na behandeling van de osteopaat ook weer good to go.

Update van lijstje met drachtige merries en uitgerekende datum:

10-4 Daisy x Christianso
12-4 Davina x Onyx
14-4 Kaelynn x Christianso
24-6 Klarrissa x Matiz

Inmiddels dus druk met de voorbereidingen om alle paarden (en mezelf :') ) om te scholen naar de mensport en we pakken dit rustig aan. Wel erg veel zin in het mooiere weer weer! Dan kan ik onze varkens misschien nog eens schoon op de foto krijgen :o

JoellaLoves

Berichten: 697
Geregistreerd: 24-10-12
Woonplaats: Lisse

Re: [VOLG] Ons gelders geweld het jaar door

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-23 01:32

Wat sneu, sterkte met het verlies!

Fijn dat het oppakken van het mennen goed gaat, ben benieuwd hoe het uitpakt!

Mer1980

Berichten: 18830
Geregistreerd: 08-02-01
Woonplaats: Lelystad

Re: [VOLG] Ons gelders geweld het jaar door

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-23 09:14

Och wat sneu zeg. Dat blijft echt een vreselijk iets.

Ik ben wel benieuwd naar jullie men avontuur.

Beste wensen nog.

Cheytjuh

Berichten: 4022
Geregistreerd: 17-08-05
Woonplaats: Rijssen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-01-23 04:17

Afgelopen week het schema even weer opgezet, de planning gemaakt per paard en ik zal blij zijn dat ik per februari alleen in de nachtdiensten zit zodat ik smiddags fijn de tijd ga hebben voor de paarden :')

Odessa ben ik inmiddels weer rustig aan het oppakken qua grondwerk, 2 a 3 keer in de week. Je merkt dat ze er echt aan toe is om lekker aan de slag te gaan.


Afbeelding

Dit jaar hopen we haar voor de keuring te doen en haar te beleren voor de wagen. Verder gaan we een 2e poging doen haar drachtig te krijgen, onder welke hengst dat moeten we nog even definitief gaan beslissen

De 2 kleintjes Skye en Star van afgelopen jaar zijn niet moeders mooiste op dit moment, maar ze vermaken zich prima samen


Daisy lekker even aan de lange lijnen gehad, het inspanmoment voor de wagen blijft spannend voor haar, maar we bouwen gewoon rustig op. Ze krijgt mooi een jaartje rust na het veulen van dit jaar, afgelopen jaar heeft het veulen erg veel lichamelijk van haar gevraagd.
Afbeelding

Klarrissa pak ik nu zelf ook 1x in de week erbij mee, ze heeft een leuke bijrijdster maar ze mag straks ook lekker voor de wagen weer aan het werk. Nog mooi drachtig van Matiz
Afbeelding

Ondertussen wordt Rosa ook mooier en mooier, ben echt enorm benieuwd wat haar moeder Davina er met Onyx van bakt dit jaar :j
Afbeelding

Al met al lekker bezig dus samen!

Mer1980

Berichten: 18830
Geregistreerd: 08-02-01
Woonplaats: Lelystad

Re: [VOLG] Ons gelders geweld het jaar door

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-23 09:32

Mooie update! Van de kleintjes kan die zwarte wel heel fijn lopen zeg. Odessa wordt ook super gaaf!

Cheytjuh

Berichten: 4022
Geregistreerd: 17-08-05
Woonplaats: Rijssen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-01-23 00:20

Ja klopt, Skye kan erg fijn lopen, stiekem hoop ik dat mijn stiefvader hem aan wil houden voor de toekomst want ik denk dat dat een hele goede gaat worden.

Iemand nog zin om ons woeste gepaneerde varken te poetsen ?
Afbeelding

Afbeelding

Onyx vindt het blijkbaar de normaalste zaak van de wereld om lekker elke dag in de plassen te gaan liggen rollen _/-\o_ Je ziet hem ook echt zo kijken van : oh, mocht dat niet ?

Ze zijn allemaal fris op het moment met het stormachtige weer, zelfs Onyx begint meer mans te worden nu :+ Van de week maar weer lekker stoom afblazen

Tijn8
Berichten: 509
Geregistreerd: 04-08-10
Woonplaats: midden van het land

Re: [VOLG] Ons gelders geweld het jaar door

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-23 09:59

Haha, je kunt hem vandaag nog in de regen zetten om af te spoelen.

karijn

Berichten: 5403
Geregistreerd: 05-09-05
Woonplaats: Made, zo'n dorp dat in elk land wel bestaat!

Re: [VOLG] Ons gelders geweld het jaar door

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-23 12:10

Hahaha, herkenbaar.

Cheytjuh

Berichten: 4022
Geregistreerd: 17-08-05
Woonplaats: Rijssen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-01-23 02:35

Ach hoort bij de tijd van het jaar he, volgend winter krijgt hij wel een deken op want dit is niet schoon te houden zo :+

Vandaag zelf met Kae voor het eerst een beetje gespeeld aan de lange lijnen :





Ze snapte het al snel, zo spelenderwijs vast voorbereiden op het menwerk na het veulen dit jaar <3

Mer1980

Berichten: 18830
Geregistreerd: 08-02-01
Woonplaats: Lelystad

Re: [VOLG] Ons gelders geweld het jaar door

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-23 16:27

Bij mij zien ze er ook ranzig uit met het slechte weer, ben zo blij met een beetje zon vandaag := genoeg water gevallen wat mij betreft.

Cheytjuh

Berichten: 4022
Geregistreerd: 17-08-05
Woonplaats: Rijssen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-01-23 02:07

Nou de paddocks zijn hier eindelijk weer een beetje droog in ieder geval.

Zal blij zijn als we lekker weer buiten alleen kunnen trainen, vind de paarden daar toch altijd het beter doen dan in de binnenbak.

Daisy is met zwangerschapsverlof, ze liep de laatste keer braaf voor de kar dus goed afgesloten, straks na het bevallen weer rustig aanpakken. Ze zit momenteel weer erg goed in haar vel
Afbeelding

Afbeelding

De volgende is Funny die aan de beurt is, denk dat we daar nog wel even wat werk aan gaan hebben maar we gaan gewoon rustig door ;)

Phoebe en Princessa gaan binnenkort naar de tandarts, dan kunnen we ook hun rustig aan laten wennen aan het bit. Ze zijn beiden nog erg jeugdig dus ik denk dat ik vooral dit jaar het grondwerk ga oppakken en dan volgend jaar wel weer zie hoe ze zich verder ontwikkeld hebben.

Afbeelding

Afbeelding

Rosa blijft zo'n knap koppie hebben, ze worden dit jaar alweer 2 de blonde dames, ben zo benieuwd hoe ze zich gaan ontwikkelen. Op dit moment lekker paard zijn en verwend worden
Afbeelding

Verder vooral afgelopen maand druk geweest met de 2 verschillende locaties qua baan dus de paarden hebben vooral genoten van kriebel en poetsbeurten en wandelen. Nu mijn laatste dienst op de ene locatie gehad, dus vanaf nu alleen nog maar nachtdiensten en dat wordt dus meer aan de bak voor ze ;) Maar even een overzichtelijk trainingsschema in elkaar flansen om overzicht te houden.

Cheytjuh

Berichten: 4022
Geregistreerd: 17-08-05
Woonplaats: Rijssen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-01-23 01:34

Onyx vandaag even lekker laten uitrazen, die begint echt wel wat meer hengst te worden inmiddels, mocht ook wel want hij liet nooit zo zien wat hij echt in huis heeft.

Nu met behulp van de wind en wat psst psst begint hij wel fijn te sjouwen. Dit jaar gaan we serieus de training oppakken en kijken we of het IHW een thuiskeuring wil doen, aangezien de hengstenkeuring denk ik te vroeg gaat komen (vaak maart/april) en ik hem er wel goed voor wil hebben.





Ik heb hem zo uit de paddock geplukt, dus lekker in zijn modder varkenstenue even geslingerd :+

Zijn moeder Kae begint het nu echt wel zwaar te krijgen met de dracht , dus we doen een beetje grondwerken en verder wandelen en kroelen :j


Inmiddels 8 maanden drachtig van Honestas Christianso <3

Rosa binnenkort ook alweer 2 *\o/*
Afbeelding

Afbeelding
Nog lekker paard zijn en af en toe knuffelen en borstelen.

Mer1980

Berichten: 18830
Geregistreerd: 08-02-01
Woonplaats: Lelystad

Re: [VOLG] Ons gelders geweld het jaar door

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-23 13:15

Wauw wat een mooie update, wat zien ze er goed uit! <3

Cheytjuh

Berichten: 4022
Geregistreerd: 17-08-05
Woonplaats: Rijssen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-02-23 02:36

Dank je Mer :D

Ik kon Rosa haar dreadlocks niet meer aanzien dus ik heb haar maar even gekortwiekt. Kreeg ze ineens een mooi halsje van :')

Afbeelding

Verder het werk sinds vorige week ook weer aan het oppakken met Odessa, want ik wil haar graag voor de keuring doen dit jaar. Ze is dan wel een halfzus van Onyx, maar ze is een stuk gevoeliger in alles. Wel ontzettend fijn om mee te werken, dus ben erg blij dat ik ook met haar lekker bezig mag gaan :j

Afbeelding

Afbeelding

En Onyx ook heerlijk in het zonnetje weer aan het werk gehad, hij doet zo zijn best voor me steeds, trots op hem <3

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Binnenkort maar eens kijken hoe ze op de balkjes gaan reageren :j

Mer1980

Berichten: 18830
Geregistreerd: 08-02-01
Woonplaats: Lelystad

Re: [VOLG] Ons gelders geweld het jaar door

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-23 07:48

Wauw die hals is inderdaad heel knap, en ik ben zooooooo benieuwd hoe ze er straks uitzien zonder winterjas :D

Orange

Berichten: 1404
Geregistreerd: 02-10-04
Woonplaats: Texel

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-23 11:01

Knappe paardjes allemaal. Ik vind Onyx ook echt knap worden. En een mooi halsje zo met de sportcoupe van Rosa :j

Cheytjuh

Berichten: 4022
Geregistreerd: 17-08-05
Woonplaats: Rijssen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-02-23 00:46

@Mer1980 : Ik ben ook heel benieuwd hoe ze zich allemaal gaan ontwikkelen weer dit jaar :j Kan niet wachten tot het weer mooier weer is en die winterjasjes weer uitgaan ;)

@Orange : Dank je wel ! Onyx begint inderdaad mooi uit te zwaren, hij heeft net als zijn moeder wat meer tijd nodig in de ontwikkeling, zijn moeder was pas met 6 jaar een beetje knap aan het worden (vond ik zelf dan).

Gisteren zijn Princessa en Phoebe naar de tandarts geweest. Princessa had allemaal blaasjes in de mond en de tong kapot, beide wolfskiesjes getrokken over een half jaartje mogen ze weer.
Volgende week even bloed na laten kijken van Princessa, ze blijft te mager ondanks het onbeperkte voedselaanbod en de supplementen en seniores/merriebrok, hopelijk krijgen we haar er weer helemaal bovenop dit jaar. Ze is ook wel enorm in de hoogte gegaan het afgelopen half jaar, wat natuurlijk ook niet meehelpt.

Phoebe was vooral heel boos en beledigd na de tijd, maar goed, helaas :o

Afbeelding
Princessa nog helemaal dizzy

Afbeelding
Phoebe was er ook wel klaar mee :')

En zo gaan we gestaag weer door met het paardenspul :D