StillAngel schreef:lletam schreef:Ik merk dat het nu al helpt dat ik mijn verwachtingen heb bijgesteld. Als in: binnenkort ga ik met de trailer op pad om elders te gaan oefenen en dat weet ik zeker dat het wel goed komt. Goed is ook goed bij mijn paard![]()
Ik houd het bij de korte veilige stukjes en kijk niet zozeer meer naar ' hoe ver kom ik vandaag ':)
Doe je goed! Net als mensen die soms een goede of slechte dag hebben, hebben paarden dat ook. Zéker jonkies, kun je dan vergelijken met pubers. De ene dag is alles "somber" (pubers) aka "spannend" voor het jonkie en de andere dag "chill" (pubers) aka "ontspannend".
Door je jonge paard uit te dagen maar niet over zn grenzen uit te gaan kun je stapje voor stapje je doelen bereiken. De ene dag zal dat van het erf afkomen zijn door flapperend plastic en harde wind en de andere dag kijk je verbazend op je horloge hoe lang je die dag ontspannen hebt kunnen wandelen. Veel plezier met deze leuke ontdekkingstocht, ik doe 'm zelf ook!
tamary schreef:Voor verkeersmak veel aan de hand gewandeld en dan bij achteropkomende auto's er even een kort drafje achteraan doen als ze voorbij zijn. Immers als zo'n groot ding voor je wegrent kan het niet gevaarlijk zijn. En heel simpele paardenlogica, als er een ander tussen jouw en eng ding is, wordt die eerst opgegeten en is het al veel minder eng. Die steun vertalen naar ook geldend voor mens op je rug kost een stuk(je) meer tijd. Wees dus nooit te beroerd om af te stappen als paard zelfvertrouwen laat vallen, immers zonder handjes kan hij dat niet zelf weer oprapen.
Verder bezig houden zodat aandacht bij jouw ligt en paard daar ook oplossingen vraagt ipv zelf maar wat verzinnen. Aan jouw om die 2wegcommunicatie open te houden en dus ook paard in leermodus te houden.
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 bezoeker