Huren in Amsterdam

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Billy

Berichten: 20708
Geregistreerd: 06-07-01
Woonplaats: Gemeente Tholen

Huren in Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-02-23 19:35

Mijn neef (26)wil samen met een vriend van hem een appartement huren in Amsterdam.
Hij heeft een baan daar. Bij voorkeur 3 kamers, beetje fatsoenlijk. Zijn er malafide verhuurders waar hij ver weg bij moet blijven of juist aanraders? Bokt weet alles en zn ouwe tante wil graag een beetje achtergrond info voor hem _/-\o_

Goedgekeurd onderschrift :)


Morganlefay

Berichten: 8695
Geregistreerd: 05-05-11
Woonplaats: Orkney

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-23 19:54


Ben een HSP-er, dus wars van macht, hiërarchie en regels.
Een soeverein? die ligt in mijn gereedschapskist.

Billy

Berichten: 20708
Geregistreerd: 06-07-01
Woonplaats: Gemeente Tholen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-02-23 19:58

Die zijn allemaal gestoffeerd en gemeubileerd dat hoeft uiteraard niet. De kale wel doorgestuurd

Goedgekeurd onderschrift :)

tamary

Berichten: 29160
Geregistreerd: 19-06-02
Woonplaats: Drenthe

Re: Huren in Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-23 20:03

Hele huurmarkt zit aardig op slot en dan nog in een dure stad als Amsterdam is veel geld en veel geluk hebben. Ik zou wat verder kijken met goed OV als voorwaarde, de files zijn ook niet leuk, parkeren is ook een ding en een OV abbo wordt vaak wel 100% vergoed.

[o]
Bayo - 01-01-1996 - 15-04-2017 ;(
“Technological progress has merely provided us with more efficient means for going backwards.” – Aldous Huxley –

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110631
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Re: Huren in Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-23 20:13

Oei, dat gaat lastig worden.
Is hij ook bereidt om rond de randstad te kijken of moet het echt in Amsterdam zelf zijn?

"Alles van waarde is weerloos" ~Lucebert

Billy

Berichten: 20708
Geregistreerd: 06-07-01
Woonplaats: Gemeente Tholen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-02-23 20:15

Klopt maar ik kom oa Rentweb HZwonen, Huurflits, Huurwoningen.site en Woonvereniging Amsterdam tegen op marktplaats. Dan vraag ik me af hoe betrouwbaar die sites zijn…

Hij heeft een voorkeur voor Amsterdam zelf..

Goedgekeurd onderschrift :)

leeslampje

Berichten: 1111
Geregistreerd: 11-10-16
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-23 20:31

Ik zou eens zoeken naar vrije sectorwoningen van woningcorporaties. Dus kijken waar Rochdale, Stadgenoot, Ymere etc hun vrije sector woningen aanbieden. Andere grote aanbieders van woonruimte zijn bijv CBRE, MVGM, Vesteda, Van ‘t Hof Rijnland, etc. Geen idee of ze allemaal woningen in Amsterdam hebben, maar het is even het kijken waard.

juniper

Berichten: 1574
Geregistreerd: 09-03-05
Woonplaats: USA

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-23 20:34

Wanneer wil hij verhuizen? Veel woingcooperaties hebben jarenlange wachtlijsten. Ik denk dat tenzij je over een groot budget beschikt wonen in Amsterdam zelf niet realistisch is.

Macs

Berichten: 7632
Geregistreerd: 19-06-09

Re: Huren in Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-23 20:38

En toch ken ik genoeg jonge stellen (ook zzpers) die een woning in Amsterdam kunnen bemachtigen, dus onmogelijk zal het niet zijn.
Duidelijk bericht klaar hebben, flexibel zijn in bezichtigen en snel reageren..

Maks :+:

MarlindeRooz
Correspondent

Berichten: 33777
Geregistreerd: 27-02-10
Woonplaats: Apeldoorn

Re: Huren in Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-23 20:40

Via ikwilhuren.nu huren wij. Dat is betrouwbaar!

Billy

Berichten: 20708
Geregistreerd: 06-07-01
Woonplaats: Gemeente Tholen

Re: Huren in Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-02-23 00:20

Top, ik geef het allemaal door, meer tips uiteraard welkom :)

Goedgekeurd onderschrift :)

Nicje87

Berichten: 9848
Geregistreerd: 26-06-06

Re: Huren in Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-23 02:48

Via funda is meest betrouwbaar.

Denk niet in problemen, maar in oplossingen!
Strooigoed

future_vet
Berichten: 2610
Geregistreerd: 01-05-10

Re: Huren in Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-23 06:38


marleen_88

Berichten: 14040
Geregistreerd: 21-05-04
Woonplaats: Onder het kanaal.

Re: Huren in Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-23 10:29

Hebben ze zich al bij een (meerdere) makelaars gemeld als woningzoekenden? Zij kunnen zich op de huurwoningen mailing laten zetten, dan krijg je een beeld van wat er te huur is en voor welk bedrag.

Doe wel en zie niet om


Billy

Berichten: 20708
Geregistreerd: 06-07-01
Woonplaats: Gemeente Tholen

Re: Huren in Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-02-23 10:31

Nogniet denk ik thanks

Goedgekeurd onderschrift :)

mingming

Berichten: 2504
Geregistreerd: 30-01-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-23 10:36

Ook via Facebook groepen in de gaten houden. Veel particulieren die hun woning verhuren, doen dit niet via een makelaar, maar plaatsten het gewoon in een fb groep. Wel goed opletten met scammers daar, dus uiteraard altijd zelf gaan bezichtigen en geen aanbetalingen doen. Maar ook daar is het lastig tussen komen.

Edit: en Amsterdam zuidoost is wel een stuk goedkoper, maar ik weet niet of hij daar wil wonen.

Eapy

Berichten: 1730
Geregistreerd: 22-05-13
Woonplaats: Noord-Holland

Re: Huren in Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-23 10:40

Inderdaad, Facebook in de gaten houden. Bepaalde buurten zijn wel goedkoper maar als hij er langere tijd wil wonen, zou ik liever meer betalen dan besparen maar op een ongelukkige plek zitten. Je moet gewoon heel veel geluk (en soms geduld) hebben.

Keep your hopes up high and your head down low
Extra 25-04-2000 — 16-09-2023. Wij, voor altijd.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-23 13:17

ik ben (in een andere overbevolkte stad) altijd aan een woning gekomen via pararius, maar dat is meer een soort platform. Maargoed, wel een groot aanbod huurwoningen :j .

Verder zullen vast bokkers het oneens met me zijn, maar ver weg blijven van Amstefdam zuid-oost. Ik heb ooit als student in Abcoude gewoond (kakkersdorpje tegen zuid-oost aan) en ik heb echt wel eens een rechtsomkeert gemaakt omdat ik gewoon echt het gevoel had dat ik ieder moment neergeschoten kon worden, al heb je in Z-O ook betere stukken (feitelijke gezien was het verlengde van mijn straat ook zuid-oost, en daar woonde alleen maar miljonairs en Arie Boomsma :D )
Heb door het hele land gewoond, maar zelden slechtere wijken gezien als de slechte wijken daar := (plus dat er in de periode dat ik vlakbij woonde er iedere week wel een afrekening/liquidatie was…)

mingming

Berichten: 2504
Geregistreerd: 30-01-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-23 15:38

Menino schreef:
ik ben (in een andere overbevolkte stad) altijd aan een woning gekomen via pararius, maar dat is meer een soort platform. Maargoed, wel een groot aanbod huurwoningen :j .

Verder zullen vast bokkers het oneens met me zijn, maar ver weg blijven van Amstefdam zuid-oost. Ik heb ooit als student in Abcoude gewoond (kakkersdorpje tegen zuid-oost aan) en ik heb echt wel eens een rechtsomkeert gemaakt omdat ik gewoon echt het gevoel had dat ik ieder moment neergeschoten kon worden, al heb je in Z-O ook betere stukken (feitelijke gezien was het verlengde van mijn straat ook zuid-oost, en daar woonde alleen maar miljonairs en Arie Boomsma :D )
Heb door het hele land gewoond, maar zelden slechtere wijken gezien als de slechte wijken daar := (plus dat er in de periode dat ik vlakbij woonde er iedere week wel een afrekening/liquidatie was…)


Haha, ik heb er ook gewoond en ben net een paar maanden geleden wegverhuisd. Ik moet zeggen, er waren inderdaad echt wel wijken waar ik me niet veilig voelde. Zelf woonde ik in Gaasperplas (Nellestein), dat was wel oké! Alleen boodschappen doen kon niet daar en dan moet je naar Kraaiennest, waar ik me niet altijd zo veilig voelde, zeker 's avonds niet. Ik zou er niet weer willen wonen, maar in Gaasperplas voelde ik me wel veilig.

MerleSimone

Berichten: 5726
Geregistreerd: 08-06-10
Woonplaats: Winterswijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-23 15:41

future_vet schreef:
https://www.wonenbijbouwinvest.nl/
Zeer betrouwbaar wel hoge inkomenseisen

Tip; als gaystel inschrijven. Vrienden/woningdelers worden vaak geweigerd.

Dit klinkt stom maar is echt een goede tip. Collega van mij heeft het heel moeilijk gehad (zelfs hier in het oosten) om aan een woning te komen met zijn gewone, niet romantische vriend met letterlijk dat als reden. Als gay koppel waren ze er makkelijker tussen gekomen.

Alex B+10 -> L1+17 -> L2+22 -> M1+10! <3
Volg ons op INSTAGRAM: @alex.the.kwpn
[ITP] Alex in de sneeuw!

Bellex

Berichten: 9296
Geregistreerd: 06-11-05
Woonplaats: Daar waar de kat woont

Re: Huren in Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-23 18:58

Officieel Amsterdam, maar eigenlijk ook weer niet. Maar kijk eens op IJburg en dan specifiek bij Juf Nienke. Dit wordt nu gebouwd en komt regelmatig aanbod in vrij.

miereneter

Berichten: 2520
Geregistreerd: 25-05-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-23 19:33

Ik woon ruim 25 jaar in Amsterdam en ben als student vaak moeten verhuizen voor ik iets meer permanents vond. Via-via is absoluut de beste manier. Dus vertel iedereen en zijn oma, te pas en te onpas, dat je een woning zoekt. Zo ben ik tig keer doorgestroomd van woning naar woning tot ik genoeg inschrijfduur had gesprokkeld voor mijn huurwoning.

Het was in de jaren '90 al een crime en het wordt steeds lastiger (en vooral duurder).

Homo sapiens non urinat in ventum.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Alenthe05, Apacheshadow, Appeltje00, BarbaraNova, Esther, fohadie, Googlebot, hiphorse, juval, linoleum, Lisanne_S, ontherun, shannen6, YandexBot en 172 bezoekers