help wat moet ik doen!!!...........

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
friedalover
Berichten: 7
Geregistreerd: 29-11-02
Woonplaats: Kudelstaart

help wat moet ik doen!!!...........

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-12-02 17:54

hallo allemaal
ik heb een eigen shetlander ze heet frieda en ze schuurt onzettend haar staart en haar manen ik dacht eerst dat haar veulen het af beet maar nou is ie afgespeend en staat in een aparte stal en der moeder in de wei nou toen dacht (in de zomer) dat het door die kleine steekvliegjes kwam dus ik vliegspray op der manen spuiten maar nou zie ik nog steeds dat haar manen afbreken en het lijkt mij dat er nou geen steekvliegjes meer zijn met deze kuo buiten want ze staat echt de hele dag buiten. dus maar ik kan ook niet haar manen wassen met betediene want daarvoor lijkt het mij nu te koud voor ow ik ben echt hopeloos wat kan ik doen plaese hepl me vertel het me ik vind het zo zielig voor der ze staat al de hele dag buiten met deze kuo nou heeft ze ook nog eens korte manen help!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! =xxxxxxxxxxxxx= muriel

I LOVE FRIEDA AND CASPER 4-EVER!!!


Marije
Berichten: 3087
Geregistreerd: 16-08-01
Woonplaats: Enschede

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-02 17:55

*Zucht....*
Net zoals in je andere topic: normaal Nederlands schrijven! Dan pas kunnen we je verhaal een beetje begrijpen en evt. antwoord geven op je vraag....


Judith_W

Berichten: 2769
Geregistreerd: 02-11-02
Woonplaats: Leersum

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-02 18:04

Lekker nederlands hoor. Hier moet je zeker voor gestudeerd hebben om dit te begrijpen

Gebruikersnaam veranderd van Mackie in Judith_W

Marije
Berichten: 3087
Geregistreerd: 16-08-01
Woonplaats: Enschede

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-02 18:28

Dit is normaal Nederlands:

mich88 schreef:
Nou, ik vind dat ze Nederlands schrijft, maar ik weet het ook niet hoor, sorry!
Bye bye, Mich!

Anneke
Berichten: 6668
Geregistreerd: 13-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-02 18:43

Leestekens is ook geen overbodige luxe.

Maar ff op je vraag:

Heb je haar manen al eens goed onderzocht? Op schurft oid?
Maar ik denk dat dit staart- en manen exzeem is. Mischien kun je dit op medisch plaatsen? Er zijn vast wat bokkers die hier ervaring mee hebben.

beautyfull_mickey

Berichten: 5718
Geregistreerd: 04-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-02 19:10

toch,het valt me op die eene mich88 komt steeds op voor die friedalover,hmmm ik krijg een vermoede Knipoog

Je kunt gedachtens niet controleren,Je kunt alleen leren stoppen ze te geloven....

Hobbelende Vosjes Pester #44 *LOL*

Mer1980

Berichten: 18735
Geregistreerd: 08-02-01
Woonplaats: Lelystad

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-02 19:38

Het kan ook najaarsexzeem zijn. Dan moet je ervoor zorgen dat je babyolie in der manen en staart doet en zorgen dat ze droog staat dus geen vuil of vocht in der staart of manen. Succes!

Letterlijk in het huwelijksbootje stappen? http://www.trouwschip.nl
Bedrijfsuitje, vergaderen of teambuilding?: http://www.zeilschipbounty.nl
Sinds 23-02-2013 mama van Kira!
Sinds 14-12-2016 mama van Kian!

SANEX

Berichten: 11248
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Buitenpost

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-02 19:39

Ze wonen ook in de zelfde plaats.

Jullie twee mich88 en friedalover:
Schrijf hier alsjeblieft gewoon Nederlands dan krijg je betere reacties dan dat je nu dus krijgt!!Zo krijg je alleen maar mensen tegen je en zul je dus niet echt veel hulp bij je vragen krijgen!Dus wijzig je bericht even in het NORMAAL NEDERLANDS!!

Yorghos

Berichten: 10942
Geregistreerd: 10-12-01
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-02 20:14

Denk dat het verstandig is om de dierenarts erbij te halen. Niet zelf gaan liggen modderen met huishoudmiddeltjes als je niet weet wat het is.

* To Belg, or not to Belg *

friedalover
Berichten: 7
Geregistreerd: 29-11-02
Woonplaats: Kudelstaart

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-12-02 10:40

Nou ik zal proberen om normaal Nederlands te schrijven.
Maar voor de gene die het nog niet wisten.
Ik heb het best wel moelijk met mijn ziekten, maar ik zal het echt proberen zodat jullie wat fijner kunnen lezen en antwoord kunnen geven.
Bedankt voor diegene die me advies hebben gegeven, ik zal der achteraan gaan. =xxxxxxxxxxxxxx= mij (p.s is dit al wat beter??? bedankt mich jij bent echt een vriendin.)

I LOVE FRIEDA AND CASPER 4-EVER!!!

DaphneL

Berichten: 3627
Geregistreerd: 16-06-02
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-02 11:32

Dat is idd al een stuk beter. Ik zou even de DA erbij halen, die kan meer zeggen dan de mensen op dit forum.

SANEX

Berichten: 11248
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Buitenpost

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-02 11:54

Ja dat is al een stuk beter joh,ik val je niet aan ofzo maar het is gewoon zo irritant,vooral als je veel van die berichtjes leest in die taal.
Het is voor jezelf ook leuker lijkt me als je wat leukere opmerkingen krijgt.

Voor de pony zou idd even naar de DA gaan want die kan het wel zien,wij gokken wel wat maar kunnen niet zien hoe het eruitziet en dat kan de DA wel.en die heeft er ook meer verstand van.Suc6 ermee!

Jantien

Berichten: 6469
Geregistreerd: 25-03-02
Woonplaats: Zweden

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-02 18:07

Kijk eens op de staartwortel en de manenkam of ze ook kleine wondjes heeft. Korstjes jeuken ook erg en dan houdt ze zelf de jeuk in stand. Dit kan je sneller over laten gaan door het soepel te houden (bijv met babyolie).

The universe is a big place. But it's okay - you'll grow into it.
-Carl Munson-

XJuul

Berichten: 9577
Geregistreerd: 07-03-01
Woonplaats: Den-Helder

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-02 18:37

Flair schuurt ook haar staart in de winter, ik heb net voor het eerst Eczema Balm van de paardendrogist geprobeerd, en nu een week later is Flair haar staart weer mooi aan het worden en ze schuurt niet meer. Dat spul werkt jeukstillend en verkoelend.

28-09-2007
Nothing compares too you...

Meavey

Berichten: 7556
Geregistreerd: 14-07-02
Woonplaats: Noord Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-02 09:57

Mmm een shetlander in de winter schuren? Mijn eerste idee is dan echt luizen! Idd dierenarts er ff bijhalen.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: aisie, bibi1995, bonnie1998, GoogleAdsense, Googlebot, Ine23, MyWishMax, Saaams, Samantha89, Sanne_zepp, SentiBot, Thioro en 12 bezoekers